[Karmastore] aankoop word niet van karmatotaal afgeschreven

Pagina: 1
Acties:

• ard1998
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09-06 19:59
Beste tweakers medewerkers en leden.

Tijdje geleden had ik van mijn karmapunten een fotoalbum aangeschaft, maar de karmapunten zijn totop heden nog niet afgeschreen van mijn karmapuntentotaal. Is dit een bug of een feature?

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Dat is een feature. Naast dat Karma een mogelijkheid is om te "betalen" voor features is het ook een maat voor hoe veel iemand heeft bijgedragen aan Tweakers. Dat is de totale karma van iemand en dat is de karma die zichtbaar is op je profiel (in de grafiek). Hiervan gaat niks af bij een aankoop omdat het dan een slechte maat zou zijn voor hoeveel iemand bijdraagt.

Voor de karmastore is er de beschikbare karma, en dat is de karma die je het afgelopen halfjaar hebt verdiend, min de karma voor aankopen die je hebt gedaan. In mijn geval heb ik niks uitgegeven en is mijn beschikbare karma gelijk aan de verdiende karma:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/KsMxhKyqipSdvXZ4dQNszObL/full.png

In jouw geval zal de karma voor de aankopen daarvan afgeschreven zijn. Dat zou zichtbaar moeten zijn in het overzicht in de Karmastore. Als dat niet het geval is is er wel sprake van een bug :)

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• ard1998
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09-06 19:59
Hetaantal beschikbare karmapunten staat gelijk aan het aantal karma en karma in anfelopen halfjaar, uitgeeven in afgelopen halfjaar is 0

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:58

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Het fotoalbum activeer je bij een minimum hoeveelheid karma, dat koop je niet. Het gaat dus ook niet van je totaal (beschikbare) karma af. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.