Solus project

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnydoe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-07 10:00
The Solus Project is gericht op het ontwikkelen van een op het Gimp-toolkit gebaseerde desktopomgeving genaamd Budgie
Ik kan dit in de bron niet vinden, maar lijkt me daarnaast ook heul erg raar. Ik ben benieuwd wat een photoshop alternatief te maken heeft met een window manager :P

Sowieso vraag ik me af wat de nieuwswaarde is van dit bericht, aangezien er bijna iedere maand wel een nieuwe distro versie uitkomt. Wat deze distro zo speciaal maakt komt niet echt naar voren in het artikel. Het lijkt dan ook meer een (slechte) vertaling van de bron.

13:11 rob_erwt: de kennis van onze taal wordt ook alleen maar slechter bij die jonge generatie he... :P | 13:16 trigen: de oudere generatie kan het gewoon niet goed overbrengen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

johnydoe schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 10:54:
[...]

Ik kan dit in de bron niet vinden, maar lijkt me daarnaast ook heul erg raar. Ik ben benieuwd wat een photoshop alternatief te maken heeft met een window manager :P
GIMP Toolkit is GTK+ en is niet gelijk aan GIMP als in het bewerkingsprogramma (hoewel die laatste ook gebruik maakt van GTK+).
GTK+, or the GIMP Toolkit, is a multi-platform toolkit for creating graphical user interfaces. Offering a complete set of widgets, GTK+ is suitable for projects ranging from small one-off tools to complete application suites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whisperar
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16-07-2018
The Solus Project develops a GTK-based desktop environment. GTK is GIMP en is niet hetzelfde als het 'photoshop-alternatief'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-07 18:36

DexterDee

I doubt, therefore I might be

johnydoe schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 10:54:
GTK+ ofwel de Gimp Toolkit is een toolkit voor Graphical User Interfaces (GUI's). Het vormt de basis van Gimp (de image editor), maar ook van bijvoorbeeld Gnome (de desktop omgeving).

Deze distro is nieuwswaardig omdat het niet gebruik maakt van één van de grote desktop omgevingen (Gnome / KDE) maar een geheel eigen desktop omgeving heeft (Budgie).

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnydoe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-07 10:00
@Whisperar, volgens mij is naamgeving hierbij belangrijk. Dus niet GIMP, maar volluit Gimp Toolkit (zoals emnich terecht zegt). Daarnaast brengt de naam best wel wat verwarring (ook bij mij dus), dus misschien is een linkje opnemen een idee?

@DexterDee Dat komt dan niet erg duidelijk naar voren, dat dat de reden is mag wel wat beter aangestipt worden.

[ Voor 4% gewijzigd door johnydoe op 29-12-2015 11:07 ]

13:11 rob_erwt: de kennis van onze taal wordt ook alleen maar slechter bij die jonge generatie he... :P | 13:16 trigen: de oudere generatie kan het gewoon niet goed overbrengen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whisperar
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16-07-2018
Ehm, er staat ook Gimp-Toolkit, schuingedrukt, maar misschien is dat in editing gebeurd. Maar onder gtk is een link gezet. Ik zal kijken naar verduidelijking over dat het gaat om een distro met eigen omgeving en applicaties.

[ Voor 10% gewijzigd door Whisperar op 29-12-2015 11:16 ]

Pagina: 1