Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Media/light 3D Cad/Light Gaming laptop tot €1200

Pagina: 1
Acties:

• TimZuiker
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-06-2024
Beste alle,

Ik ben opzoek naar een nieuwe laptop nadat mijn oude laptop HP EliteBook 8570w het begeven heeft. Deze laptop beviel tijdens de studie goed, maar aangezien ik hem minder intensief en minder zwaar belast (geen continu rekensoftware/3D-cad) ben ik opzoek naar een goedkopere laptop.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik wil met deze laptop voornamelijk gebruiken voor internet/mail/word/etc, maar gebruik hem ook voor games en 3D-cad (SolidWorks). Het is niet noodzakelijk om deze laatste 2 op de hoogste settings te kunnen gebruiken, maar het moet wel soepel lopen. Ik wil gewoon Windows draaien.

Wat is je budget?
Mijn budget is tot (ongeveer) €1200,-. Ik denk zelf dat ik daarvoor een goede beschaafde laptop kan vinden die aan mijn eisen voldoet.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik ben vooral vanplan de laptop binnenshuis veel te verplaatsen. Ik wil daarom een niet te zware (t.o.v. mijn oude laptop is alles licht) en een 15.6" laptop.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb al even gekeken naar wat mijn opties zijn, en zie dat vele laptops al afvallen, maar vooral voor de laatste selectie heb ik wat hulp nodig.

Mijn eisen:
-Stevig gebouwd
-15.6" scherm
-Dedicated videokaart
-Minimaal 8Gb geheugen, uitbreidbaar tot minimaal 16Gb
-HDMI-uitgang
-USB 3.0 en 1 GB lan
-Niet extreem lawaaierig bij normaal gebruik (was bij mijn oude laptop de laatste maanden zo)
-Bijvoorkeur mat scherm
-Bijvoorkeur numeriek toetsenbord
-Bijvoorkeur minimaal 500Gb hardeschijf, maar wel met de mogelijkheid om een SSD erin te plaatsen (compromis van een 1 TB hybrid SSD zou ook nog kunnen).
-Bijvoorkeur geen DVD-speler, ik gebruik deze niet en heb het idee dat er dan meer ruimte is voor andere belangrijke onderdelen

Mijn lijstje tot nu toe: link. Er zijn nog meer Toshiba P50-C laptops die aan mijn eisen voldoen, maar heb er nu 3 neergezet. Mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar de Dell 15-7559.

Wat ik vooral nog moeilijk vind om te beantwoorden is of het handig is om voor een SkyLake CPU te gaan? En wat de beste combinatie qua CPU en videokaart is. Ze moeten samen wel in belans zijn neem ik aan?

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen om de juiste afweging te maken. Alvast bedankt.