Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Procurve AP niet gezien door MSM 760

Pagina: 1
Acties:

• BrozzBrozz
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 16-07 12:29
Hallo,

Wij hebben een 18 tal access-points over meerdere vestegingen.
Nu is op een van de vestegingen de DC kapot gegaan door een stroom storing (UPS was nog niet aanwezig door zeer recente aanschaf)
Sinds het vervangen hiervan kunnen we de Access-points niet meer zien in de MSM controller.
Het resetten of rebooten van de AP's heeft geen effect.
Als we ze mee nemen naar de hoofdvesteging en aansluiten werkt alles direct.
Tussen de vestegingen ligt een site to site verbinding hier zijn echter geen aanpassingen in gedaan en is ook niet down geweest.
De AP's stralen wel een WLAN netwerk uit wat ze voorheen hadden maar blijven de lampen op het AP nu knipperen van Power/Lan/WLAN.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Alvast bedankt!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-11 12:10

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Eerste reactie is natuurlijk: wat zei de support afdeling van de leverancier?

Mijn vragen zijn..
Wat is het verschil tussen de situatie in het remote office en het hoofdkantoor? Als je ze op het HQ aansluit werken ze wel? Zijn alle rollen van de kapotte DC weer teruggezet? DHCP, DNS etc?
Wat betekent het knipperen van de leds? (Kan je vast wel vinden)

• BrozzBrozz
Hallo Equator,

De support had hier ook geen oplossing op omdat het op het HQ wel werkt deden hun verder ook niets.
Het grote verschil is dat de MSM op HQ draait.
Alle zaken zoals DHCP en DNS zijn weer aangemaakt en werken ook.
Zowel bekabeld als draadloos krijgen ze de juiste ip range.
De leds betekenen dat hij een IP heeft ontvangen en hij een in de discover mode zit.

• winux
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:30
Stond er in de DHCP options misschien een TFTP server gedefinieerd staat?
Of in de DNS een record waarnaar de AP verwijzen?

[ Voor 25% gewijzigd door winux op 29-12-2015 17:22 ]

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

Ik weet niet of het met HP spul mogelijk is.. maar is het puur de discovery die niet werkt? Of kun je ze ook niet rechtstreeks vanaf HQ bereiken? Als je ze zou pingen bij wijze van.

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• fabje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:13
ik denk gevalletje vergeten DHCP-option of DNS-record toe te voegen op de nieuwe DC.

lees deze 'ns even door ;) het is geen rocket science, maar je moet het wel instellen...

• Makaveli09
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-05 13:24
fabje schreef op donderdag 31 december 2015 @ 10:02:
ik denk gevalletje vergeten DHCP-option of DNS-record toe te voegen op de nieuwe DC.

lees deze 'ns even door ;) het is geen rocket science, maar je moet het wel instellen...
De DHCP settings zijn heel belangrijk, controleer inderdaad of je deze instellingen nog hebt.

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:58
Inderdaad zoals aangegeven optie 43 in dhcp lease meegeven, of handmatig provisionen:
optie 43 (is wel voor een switchconfig, maar in principe geld dit voor alle dhcp servers): http://h20565.www2.hpe.co...c03194572&docLocale=en_US

handmatig provisionen: AP resetten, dan via de webinterface het controller ip opgeven onder provisioning.

• BrozzBrozz
Ik heb een oplossing gevonden voor het probleem.
In de ID van de DHCP option bleek een fout in de ID te staan.
Er bleken 2 characters te ontbreken waardoor ze niet gevonden werden.
Bedankt voor alle support
Pagina: 1