meerwaarde bestelde dedicated videokaart

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 721566

Topicstarter
hoi,

ik heb onlangs een nieuw pc systeem samengesteld en heb daarbij voor een externe videokaart gekozen. Later bedacht ik mij dat de processor een geintegreerde GPU (Intel HD Graphics 4600) heeft. Nu vraag ik mij af hoe groot de toegevoegde waarde van de externe videokaart is. Ik heb de videokaart ook gekozen omdat ik eens Mac OS X wil installeren en volgens onderstaande website zou hier een externe video kaart voor nodig zijn:

http://www.tonymacx86.com

Ook wil ik de optie hebben om in de toekomst games te kunnen spelen.

Bestelde processor: Intel Core i5 4460 / 3.2 Ghz - 6 MB cache - LGA1150 Socket
Bestelde externe videokaart: EVGA GeForce GTX 750 Ti - Grafische kaart - GeForce GTX 750 Ti - 2 GB GDDR5 - PCI Express 3.0 x16 - DVI, HDMI, DisplayPort

Mijn vraag is nu: biedt de externe videokaart duidelijk meerwaarde / meer performance dan de interne GPU in de i5 processor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diefightdie
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-07 16:01
"externe videokaart"
Hij zit toch in de computer? Dan is het geen externe videokaart, tenzij je hem via PCI -> Usb gaan aansluiten op je computer.... maar dit lijkt me sterk.
Dit is gewoon een 'Videokaart' en de Intel HD Graphics noem je een 'onboard GPU'.

Mijn vraag is nu: biedt de externe videokaart duidelijk meerwaarde / meer performance dan de interne GPU in de i5 processor?

Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hoi, bedankt voor je reactie, met externe videokaart bedoelde ik dat de videokaart niet geintegreerd is op het moederbord en dus verwijderbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06:54
Anoniem: 721566 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 10:37:
Hoi, bedankt voor je reactie, met externe videokaart bedoelde ik dat de videokaart niet geintegreerd is op het moederbord en dus verwijderbaar is.
Hij is inderdaad te verwijderen. Maar goed. Dat is je CPU ook ;-)

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Extern -> buiten de behuizing
Intern -> binnen de behuizing

En als je wil gamen, en dan met name games met grafisch geweld, zal je daar inderdaad een dedicated videokaart voor moeten aanschaffen, dat gaat de HD4600 van de CPU echt niet trekken.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 660294

Een GTX 750 Ti is ongeveer 5x zo snel als de HD4600, je gaat er dus zeker op vooruit. Op niet al te hoge instellingen is er mee te gamen maar stel je daar niet teveel van voor. De GTX 750Ti is lekker zuinig en heeft een goede performance/watt verhouding. De prijs/prestatie valt echter tegen. Daarvoor moet je in dit segment bij AMD zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:43

Thomg

Aww yiss

Je hebt iig geen externe videokaart nodig voor een OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-07 17:43

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Met een 750Ti zal je prima moba games kunnen spelen, indien je nieuwe spellen wilt spelen dan zal je de settings op low moeten gooien. Dit is natuurlijk ook afhankelijk van de resolutie, voor 1080p is de kaart prima met spellen op low en oude spellen op medium. Voor meer performance zal je toch moeten kijken naar een kaart zoals de GTX960, R9 380, R9 380x (van traag naar snel).

Wat overigens appart is dat die site alleen maar Nvidia kaarten aanraad terwijl de hedendaagse macs (en volgens mij ook de vorige generatie) allemaal AMD hebben. Het zal vast wel goed compatible zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Iedereen alvast bedankt voor de snelle reacties! Ik moet eerlijk bekennen dat ik mij niet zo heel erg verdiept in videokaarten heb, maar laag energie verbruik vind ik wel fijn, dat was ook een factor om voor deze videokaart te kiezen. Als het gamen echt goed gaat bevallen dan kan ik altijd nog upgraden naar een betere videokaart.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 721566 op 29-12-2015 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:55

br00ky

Moderator Harde Waren
Titelfix, "externe" -> "dedicated"
Pagina: 1