(bejaarde) buurvrouw rijdt meerdere malen tegen mijn auto

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:35
Mijn bejaarde buurvrouw kan niet zo goed meer autorijden en al helemaal niet file parkeren, dat laatste gaat dus regelmatig mis hier voor mijn deur. Gaspedaal op standje vloer en naar achteren tot boem is ho.

Gisteren zag ik dit dus voor de 3e keer gebeuren dat ze tegen mijn auto aanreed, ik loop direct naar haar toe en zeg haar dat ze voor de zoveelste keer tegen mijn auto aan rijdt.
Ze ontkent gewoon glashard dat ze er tegen aan gereden is, gelukkig heb ik een getuige.
Er lijkt steeds minimale schade te zijn, maar na een jaar van misbruik met parkeren ziet mijn bumper er steeds gehavender uit.

Wat kan ik doen om te zorgen dat mijn buurvrouw niet meer in een auto stapt? tot nu toe is het steeds mijn (en andere auto's in de straat), maar straks loopt er een kind tussen de auto's door die ze zonder pardon plet.

ondertussen ziet mijn bumper er zo uit (incl scheuren in de bumper uit het verleden van haar parkeeracties)
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2afeg42.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:39

_Apache_

For life.

Aangifte doen?

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Aangifte doen lijkt mij een goede eerste stap.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:06

Cyphax

Moderator LNX
Ik zou denk ik de politie bellen. Ik verwacht dat zij wel weten hoe je zo'n situatie oplost. Het komt eigenlijk min of meer neer op een burenruzie. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

En is het misschien mogelijk om familie van die vrouw eens te benaderen? Ik denk dat dit best een angst is die je met hun kunt delen.

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
mystic schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 09:41:
En is het misschien mogelijk om familie van die vrouw eens te benaderen? Ik denk dat dit best een angst is die je met hun kunt delen.
dat ga ik sowieso doen, het stond al in de planning dat als haar dochter er is dat ik haar even aanspreek, Ze is echt een gevaar op de weg..
Ik ga sowieso een schadeformulier invullen even bij haar aanbellen of ze even wil tekenen voor de schade (wat ze ongetwijfeld niet wil doen, gelukkig is er nog de getuige ( andere buurvrouw)).

online aangifte doen kan niet aangezien het kenteken van de dader bekend is.
Ik zal straks eens de politie bellen wat ik met deze situatie aan moet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:14
Wellicht nog een keer met haar praten, al zal dat wellicht niet veel uithalen. Daarna aangifte doen, zodat de Politie er ook van weet.

Ondertussen zou ik je auto wel ergens anders parkeren. Wellicht omgekeerde wereld, maar de kans is klein dat het de laatste keer is. Of ze moet binnenkort het loodje leggen, maar ik weet niet hoe oud ze is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
oohh schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 09:45:
Wellicht nog een keer met haar praten, al zal dat wellicht niet veel uithalen. Daarna aangifte doen, zodat de Politie er ook van weet.

Ondertussen zou ik je auto wel ergens anders parkeren. Wellicht omgekeerde wereld, maar de kans is klein dat het de laatste keer is. Of ze moet binnenkort het loodje leggen, maar ik weet niet hoe oud ze is :P
ik probeer er al zo veel mogelijk rekening mee te houden met parkeren, maar soms ontkom je er niet aan om bij haar auto in de buurt te staan. Iedereen houdt standaard al 2 meter ruimte bij haar auto en nog krijgt ze het voor elkaar om er steeds tegenaan te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Je geeft aan dat anderen er ook rekening lijken te houden.. Je kan eens polsen bij je buren wat zij vinden, wellicht gezamenlijke aangifte doen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Misschien heeft ze al geen geldig rijbewijs meer, bij een bepaalde leeftijd moet er medisch gekeurd worden.
Ligt aan leeftijd natuurlijk.
https://www.rijksoverheid...edische-keuring-rijbewijs

Aangifte doen voor jouw schade, maar heeft waarschijnlijk geen invloed op het wel/niet mogen rijden.

[ Voor 15% gewijzigd door defusion op 29-12-2015 09:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Laatst online: 19:11

Tomatoman

Fulltime prutser

Je zou de politie eens kunnen vragen bij de buurvrouw langs de deur te gaan om met haar te gaan praten, wellicht maakt dat wat meer indruk. Of, wat misschien nog effectiever is, je zou de politie kunnen vragen haar dochter eens op te bellen. Als de politie haar aanspreekt maakt dat omgetwijfeld meer indruk dan wanneer een boze buurman dat doet.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
_Apache_ schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 09:50:
Je geeft aan dat anderen er ook rekening lijken te houden.. Je kan eens polsen bij je buren wat zij vinden, wellicht gezamenlijke aangifte doen oid.
de buren die ik gesproken heb in het verleden hierover, staan allemaal voor het raam als ze aan komt rijden in de hoop dat ze niet bij hun auto gaat proberen te parkeren.
De buurman waar ze ook meerdere malen tegen aan gezeten heeft, heeft haar ook al meerdere malen aangesproken, ook daar ontkent ze dat ze er tegen aan rijdt. De buurman die er ook last van heeft is ook wat ouder en heeft maar besloten dat hij haar niet meer aanspreekt aangezien het geen nut meer heeft.

Het is aan de ene kant triest dat het zo moet gaan, ik ben gisteren echt heel boos op haar geworden (nog steeds netjes gebleven hoor). Ze weet dondersgoed dat ze er steeds tegen aan rijdt, maar blijft het voor zichzelf gewoon steeds ontkennen. Ik kreeg zelfs het verwijt dat het mijn schuld was en dat "wij" hun voor alles wat er gebeurt de schuld geven....
Nu spreek/sprak ik haar verder niet buiten de "goedemorgen" om als ik haar zag, dus ik denk dat in haar bovenkamer ook iets behoorlijk mis is als ze dit soort ideeën heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-06 16:14

mark-k

AKA markkNL

Als iedereen al ziet dat ze eraan komt, is het dan geen idee om gewoon te filmen? Dan heb je keihard bewijs dat ze ertegenaan rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
mark-k schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 10:02:
Als iedereen al ziet dat ze eraan komt, is het dan geen idee om gewoon te filmen? Dan heb je keihard bewijs dat ze ertegenaan rijdt.
ik had gisteren de camera al in mijn hand en op filmen gezet, maar dacht dat het niet nodig zou zijn, dus maar gestopt met filmen.. Je hoort op het filmpje wel (al zie je niks) hoe de citroen c3 van haar mishandeld wordt.
4 seconden koppelingsplaten verbranden:
[YouTube: https://youtu.be/TYRSgl0_cN4]

Eerstvolgende keer dat ik het weer aan zie komen, ga ik er voor staan met de camera...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Ze blijft het ontkennen, ze blijft schade veroorzaken, het is geen los voorval.

Sorry, maar schappelijk blijven is inmiddels een gepasseerd station, aangifte doen en opschalen. Zij is een gevaar voor anderen. Het is cru, maar zij moet gewoon van de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

defusion schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 09:55:
Misschien heeft ze al geen geldig rijbewijs meer, bij een bepaalde leeftijd moet er medisch gekeurd worden.
Ligt aan leeftijd natuurlijk.
https://www.rijksoverheid...edische-keuring-rijbewijs

Aangifte doen voor jouw schade, maar heeft waarschijnlijk geen invloed op het wel/niet mogen rijden.
Een medische keuring zegt maar weinig over iemands rijvaardigheid. Als je ogen en bloeddruk nog in orde zijn is voor de keuringsarts (huisarts) alles in orde, maar dat wil niet zeggen dat je dan geen gevaar op de weg bent.

Dat gezegd hebbende, een huisarts is vaak wel iemand die bij ouderen voldoende autoriteit heeft om dringend aan te raden het rijbewijs in te leveren. Iets waar de kinderen iemand vaak niet toe kunnen bewegen - het rijbewijs afstaan - krijgt de huisarts met wat overredingskracht wél voor elkaar. Als de dochter van de bejaarde buurvrouw bang is dat ze zelf haar moeder niet kan overtuigen, zou ze naar aanleiding van de laatste aanrijding eens met haar moeder naar de huisarts kunnen gaan voor een 'herkeuring'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Ik heb laatst nog een aanrijding gehad (niet mijn schuld), waarbij geen politie geweest is. Naderhand daarheen geweest (toen bleek dat ik toch lichamelijk letsel had) en deze agente vertelde me dat ik de volgende keer gewoon meteen de politie moest bellen, ook als het lijkt alsof er niet veel aan de hand is. Hier zou ik hetzelfde doen als ik jou was, volgende keer meteen de politie bellen en uitleggen dat ze ontkent maar je getuigen hebt, dan komen ze wel (of nu doen en het verhaal uitleggen, dan komen ze ook wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:42
IP camera in het venster zetten gericht op jouw auto? Dan heb je altijd bewijs, en hoef je alsnog niet continue paraat te staan. In Oplaadkabelgate: we've got her! staat wat commentaar over de juridische mogelijkheden daartoe.

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
@Tomatoman
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar in de link staat wel als onderdeel van de keuring "of iemand lichamelijk en geestelijk in staat is om veilig een motorvoertuig te besturen."

Misschien dat dat geestelijke niet al te streng is, je moet de lat ook weer niet té hoog leggen, maar dat punt lijkt me hier nog het meest van toepassing.
En misschien lichamelijk in dat ze een automaat nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

defusion schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 10:32:
@Tomatoman
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar in de link staat wel als onderdeel van de keuring "of iemand lichamelijk en geestelijk in staat is om veilig een motorvoertuig te besturen."

Misschien dat dat geestelijke niet al te streng is, je moet de lat ook weer niet té hoog leggen, maar dat punt lijkt me hier nog het meest van toepassing.
En misschien lichamelijk in dat ze een automaat nodig heeft.
Uhm, nee. Diep het gas in trappen (wat je ook hoort in het filmpje) word alleen maar erger met een automaat, want als dan de ruimte krijgt word snelheid ook nog een gevaar.

offtopic:
Wat het 'probleem' dan wel weer snel oplost..
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepie de p
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:01
Ik zou met deze vraag eerst eens de gemeente bellen, en niet de politie. Bij de gemeente is er vaak ook een dienst als Ouderenzorg o.i.d. Het probleem kan breder zijn dan alleen maar het verlies van rijvaardigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
joepie de p schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 10:39:
Ik zou met deze vraag eerst eens de gemeente bellen, en niet de politie. Bij de gemeente is er vaak ook een dienst als Ouderenzorg o.i.d. Het probleem kan breder zijn dan alleen maar het verlies van rijvaardigheden.
Het probleem is ook wel breder dan dat, vandaar dat ik het zo jammer vind dat het zo moet.
Haar man ligt op sterven, dus ze heeft genoeg problemen aan haar hoofd, wat ik volkomen begrijp.
Alleen houdt dat natuurlijk niet in dat je maar tegen mijn en andere auto's aan moet gaan rijden en het dan glashard gaat ontkennen.

Ik weet in ieder geval van 3 personen incl mijzelf die gezien hebben dat ze tegen hun auto is aangereden.

Ik ga zo meteen even de politie bellen om te vragen wat ik het beste kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
Wij kunnen niet voor jouw oordelen of dat die buurvrouw verantwoordelijk is voor de schade. Noch dat jouw getuige een betrouwbare getuige is voor politie. Bel je rechtsbijstand voor informatie en indien je dat niet hebt bel het juridisch loket.

Indien iemand anders aan jouw auto kleine, maar zichtbare schade aanbrengt dan is dat vernieling. Die persoon kan daarop aangesproken worden. Die andere partij is niet verplicht om schuld te bekennen of uitspraken te doen over schadevergoeding. Documenteer daarom zoveel mogelijk op dat moment van gebeurtenis en leg zoveel mogelijk vast. Wij kunnen niet zien waar jouw en haar auto hebben gestaan op het moment van gebeurtenis en daardoor is de situatie wat onduidelijk. Mede omdat in jouw situatie de andere partij haarzelf niet verantwoordelijk stelt zal je het bij de politie moeten registreren als vandalisme en zorg ervoor dat je kan aantonen dat je niet zelf hebt veroorzaakt.

Leeftijd en gezondheid zijn een gegronde reden om voor het rijbewijs herkeurd te worden en tijdelijk een rijverbod te krijgen. Wellicht spelen en psychologische problemen een rol. Eerst maar uitzoeken of die mevrouw wel verzekerd is voor schade. Het CBR heeft de medische regels versoepeld. Hier staat de actuele regels https://www.cbr.nl/medisch.pp

Wat is de ware leeftijd van die buurvrouw? Je schreef ook dat dit niet de eerste keer was dat dit gebeurde. Zonder meer informatie is het niet duidelijk of het hier gaat om een ongeluk of opzettelijke schade en of dat het voorkomen had kunnen worden.

Heb jezelf laten informeren bij een onafhankelijke reparateur, hoeveel de schade precies is?

[ Voor 20% gewijzigd door donderdraak op 29-12-2015 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

In dit soort gevallen is het belangrijk dat er een dossier wordt opgebouwd. Met een enkele melding kunnen en doen instanties helemaal niets. Pas als er herhaalde meldingen van verschillende mensen komen kan de boel aangepakt worden.

Als je het hard wilt spelen kan je de boel ook op film zetten. Wegrijden na een aanrijding is een misdrijf.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 29-12-2015 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:25
Trekhaak voor en achter monteren :+

Maar buiten het hierboven genoemde om via familie en huisarts tot een oplossing te komen, zou ik toch trachten als buren zoveel mogelijk schadeformulieren te verzamelen. Telkens met getuigen, etc. Deze dien je bij haar in en op een gegeven moment geef je de zwik uit handen aan (een van) de rechtsbijstandsverzekeraars of verhaaldienst van de eigen verzekeraar. Tevens overhandig je een kopie aan de wijkagent.

Ik weet niet of het mogelijk is, maar wellicht kun je een poging laten wagen tot een parkeerverbod in verband met onrechtmatige daad.

Om bovenstaande wat meer te ondersteunen maak je (minimaal 2) filmopnames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
mark-k schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 10:20:
Ik heb laatst nog een aanrijding gehad (niet mijn schuld), waarbij geen politie geweest is. Naderhand daarheen geweest (toen bleek dat ik toch lichamelijk letsel had) en deze agente vertelde me dat ik de volgende keer gewoon meteen de politie moest bellen, ook als het lijkt alsof er niet veel aan de hand is. Hier zou ik hetzelfde doen als ik jou was, volgende keer meteen de politie bellen en uitleggen dat ze ontkent maar je getuigen hebt, dan komen ze wel (of nu doen en het verhaal uitleggen, dan komen ze ook wel).
En de politie vraagt dan of er letsel is en als die er niet is dan komen ze niet...
De politie komt niet altijd ter plaatse. Bijvoorbeeld niet bij bij lichte aanrijdingen zonder gewonden of forse schade. Het uitwisselen van gegevens en het afhandelen van de schade kan dan namelijk zeer eenvoudig door de betrokkenen zelf worden geregeld. Maak meteen veel foto’s van het ongeval vanuit verschillende posities. [...] De politie komt wel ter plaatse als er gewonden zijn, als er sprake is van forse schade, alcoholmisbruik, of als op een andere manier hulp moet worden verleend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Dit kom ik ook tegen
http://rijbewijsongeldigverklaard.nl/vorderingsprocedure-cbr
(zie ook sublinks naar uitleg, procedure, etc)

Meestal naar aanleiding van melding politie/medisch deskundige, maar je kunt ook zelf een melding maken bij CBR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
Ik heb zojuist met de wijkagent gebeld, hij gaat bij haar langs (al weet hij nog niet of dat dit jaar lukt ivm drukte). Hij snapte exact wat er aan de hand is en snapt dat er iets moet gebeuren.

Ik ga straks een schadeformulier invullen en onder haar neus douwen. Bij een volgende keer mag/moet ik direct de politie bellen, mijn melding van nu staat sowieso in het systeem. Moet dan aangeven dat ze een aanrijding veroorzaakt heeft, maar het ontkent, net zoals de vorige keren.
Als ik straks bij haar langs ga, dan zal ik ook tegen haar zeggen dat ik de politie gebeld heb. Ze mag best weten dat ik er klaar mee ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansMulder
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22-05 09:16
En wat is de schade aan haar auto dan? Daar moet dan ondertussen toch ook van alles op te zien zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
HansMulder schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 11:30:
En wat is de schade aan haar auto dan? Daar moet dan ondertussen toch ook van alles op te zien zijn.
daar zal ik vanmiddag een foto van maken, die zit rondom in de schade, dat is niet te missen dat ze meerdere malen ergens tegen aan gezeten heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-06 09:32

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ik heb zelf een keer gehad dat er zo'n oudje door Den Haag reed: slingerend, verkeerd richting aangeven, te langzaam, afsnijden, niet op verkeerslicht letten etc. etc. Ik vond het echt een hele gevaarlijke situatie, zelfs als ze helemaal alleen op de weg was geweest, was het niet veilig geweest. Ik heb toen 112 gebeld, en nummerbord doorgegeven. Gelukkig bleek ze op weg naar huis, en hebben ze haar daar (of onderweg daarnaartoe) onderschept en direct een (tijdelijk) rijverbod gegeven en familie ingeschakeld. Ben nog teruggebeld door de politie, die me bedankte voor m'n oplettendheid en melding.

't Is zielig voor zo'n dame, maar zo onveilig, dat moet je niet willen.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansMulder
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22-05 09:16
Probeer netjes te blijven ook al kook je van woede. Mijn moeder en schoonmoeder hebben beiden na hun 80e vrijwillig de auto van de hand in het besef dat het niet meer verstandig was om auto te rijden, maar dat kostte ze wel veel moeite om dat stukje vrijheid op te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepie de p
Het bewijs zal best te leveren zijn. Met onderzoek van de lakstrepen enzo. Het is voor jou een vervelende situatie, maar dat wordt wel opgelost. Je schreef dat haar man op sterven ligt en het zou jou sieren om daar rekening mee te houden, door beleefd te blijven en bijvoorbeeld aan te geven dat je haar situatie ook vervelend vindt, dat je meeleeft etc. Goed nabuurschap werkt twee kanten op. Misschien kan je een briefje schrijven en die in de bus stoppen? Dan kan ze die aan kinderen laten lezen en hun om hulp vragen. Het is dan ook allemaal wat minder confronterend voor haar. Als haar man heel binnenkort komt te overlijden dan kan het misschien ook even een paar weekjes wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
Ik ben ondanks mijn woede nog altijd netjes gebleven, de wijkagent vond zelfs dat ik het wat lichtjes oppakte gezien hoe vaak het ondertussen al gebeurd is. Nu scheelt het dat mijn auto al wat ouder is, maar op een gegeven moment is de maat vol. Het is gewoon gevaarlijk.

Ik heb tot nu altijd rekening gehouden met haar situatie en dat ook aangegeven bij de wijkagent, maar ik kan niet aan de gang blijven natuurlijk.

Bij het voorval van gisteren, toen ik haar aanspraak met "Nu rijdt u gewoon weer tegen mijn auto aan" enkele seconden nadat het gebeurde, was haar eerste reactie inclusief handgebaren "bla bla bla" Nou dan ben ik snel klaar met rekening houden hoor....

[ Voor 23% gewijzigd door Gh0stw4lk3r op 29-12-2015 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepie de p
Gh0stw4lk3r schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 11:53:
Ik ben ondanks mijn woede nog altijd netjes gebleven, de wijkagent vond zelfs dat ik het wat lichtjes oppakte gezien hoe vaak het ondertussen al gebeurd is. Nu scheelt het dat mijn auto al wat ouder is, maar op een gegeven moment is de maat vol. Het is gewoon gevaarlijk.

Ik heb tot nu altijd rekening gehouden met haar situatie en dat ook aangegeven bij de wijkagent, maar ik kan niet aan de gang blijven natuurlijk.

Bij het voorval van gisteren, toen ik haar aanspraak met "Nu rijdt u gewoon weer tegen mijn auto aan" enkele seconden nadat het gebeurde, was haar eerste reactie inclusief handgebaren "bla bla bla" Nou dan ben ik snel klaar met rekening houden hoor....
Het is ook wel een bijzondere situatie. Er zijn twee elementen: 1) schade en 2) de constatering dat ze beter niet meer kan rijden.

1) Voor de schuldvraag hoeft niet per se een handtekening van de tegenpartij op het formulier te staan. Via het kenteken is haar verzekeraar door jouw verzekeraar te achterhalen en die partijen gaan bij voldoende bewijs (getuigen, lakstrepen, etc) onderling de kwestie oplossen.

2) Ik neem aan dat de wijkagent de nodige 'sociale' stappen zal gaan ondernemen. Hij weet de weg in ambtenarenland.

[ Voor 8% gewijzigd door joepie de p op 29-12-2015 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Napo schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 11:22:
[...]

En de politie vraagt dan of er letsel is en als die er niet is dan komen ze niet...

[...]
Mij werd verzekerd dat ze wel komen als er kwetsbare verkeersdeelnemers betrokken zijn, of als je er niet uitkomt (wat dus bij TS het geval is aangezien ze ontkent).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Ik ben ook een keer bijna tegen een ouder iemand aangereden omdat ze onverwacht uit een invalideplek wegreed. Ik kon gelukkig uitwijken naar de andere rijstrook maar anders had ik haar in de flank te pakken. Gewoon niet spiegelen en kijken. Daarna ben ik gaan kijken wat ze ging doen. Nou dat was echt niet beter. Levensgevaarlijk.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-06 01:38
Het is hier geen HK

[ Voor 87% gewijzigd door PWM op 04-01-2016 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
mark-k schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 17:57:
[...]

Mij werd verzekerd dat ze wel komen als er kwetsbare verkeersdeelnemers betrokken zijn, of als je er niet uitkomt (wat dus bij TS het geval is aangezien ze ontkent).
Als ze er tijd voor hebben, komen ze gewoon.

Vervelend geval trouwens, ik denk dat ik gewoon een camera had geplaatst om bewijs te verzamelen. Op zo'n manier kan ze niet meer ontkennen en weet je ook de politie en verzekering te overtuigen dat de schade echt van haar afkomstig is. Maar haar dochter aanspreken kan ook goed werken. Mijn oma (90 jaar alweer) rijdt ook nog rond en mag net weer twee jaar verder (geloof ik) na een keuring. Ze heeft wel met mijn moeder afgesproken dat als zij vindt dat ze niet meer kan rijden, haar auto naar mijn ouders gaat en zij haar ophalen als dat nodig is (ze woont in de buurt) :)

Enige zelfreflectie is dus wel aanwezig bij haar en ze snapt dat het gevaar waarschijnlijk eerder komt dan ze zelf doorheeft.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:08

sapphire

Die-hard pruts0r

Zoals je dus zegt is wel enige zelfreflectie nodig, laten veel mensen dat nou niet hebben :+

Mijn vrouw kwam ook laatst mijn oma tegen in de auto, midden op een kruispunt stilstaand om te kijken wat er aan kwam rijden :x ook niet geheel de bedoeling....

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123RR
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-03-2024
Napo schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 11:22:
[...]

[...]
Aangeven dat er "mogelijk" letsel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
123RR schreef op zondag 03 januari 2016 @ 14:07:
[...]

Aangeven dat er "mogelijk" letsel is.
Top, lekker onze politie nog meer belasten met nietszeggende ongelukken. Strak plan. Natuurlijk wel klagen als men niet tijdig bij een daadwerkelijk ongeluk aanwezig is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123RR
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-03-2024
Napo schreef op zondag 03 januari 2016 @ 14:11:
[...]

Top, lekker onze politie nog meer belasten met nietszeggende ongelukken. Strak plan. Natuurlijk wel klagen als men niet tijdig bij een daadwerkelijk ongeluk aanwezig is...
Ben jij een medisch specialist? Ik niet, laat maar iemand anders uitsluiten dat er letsel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
123RR schreef op zondag 03 januari 2016 @ 14:20:
[...]

Ben jij een medisch specialist? Ik niet, laat maar iemand anders uitsluiten dat er letsel is.
Dan kan je beter een ambulance bellen dan de politie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVH7
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-05 18:51

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

defusion schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 11:26:
Dit kom ik ook tegen
http://rijbewijsongeldigverklaard.nl/vorderingsprocedure-cbr
(zie ook sublinks naar uitleg, procedure, etc)

Meestal naar aanleiding van melding politie/medisch deskundige, maar je kunt ook zelf een melding maken bij CBR.
Dit dus. Iedereen mag iemand die een gevaar op de weg is aanmelden voor zo'n procedure. Dus ook TS als buur, vaak kan dit in combinatie met een aangifte bij de politie, maar je mag dit dus ook zelf doen. De buur zou dan verplicht een rijtest moeten afleggen bij het CBR, en daar zal dan wel vanzelf opvallen dat ze voor geen meter meer kan rijden.

Dus: Meld de buurvrouw gewoon aan voor zo'n procedure, dan weet je in iedergeval dat ze binnenkort niet meer in een auto op de weg is te vinden.

Dit werkt overigens vrij soepel wanneer familieleden ook meewerken, vriend van mij had het laatst met zijn moeder die weigerde te stoppen met rijden. Dus hebben ze heeft de familie de moeder aangemeld voor zo'n procedure. En toen was het snel afgelopen...
Oudere mensen die niet meer kunnen rijden zijn gewoon levensgevaarlijk, en dat moeten ze zelf ook inzien.

[ Voor 17% gewijzigd door TVH7 op 03-01-2016 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat verder ook nog een optie is (zeker als ze weigert het schadeformulier in te vullen): je verzekering bellen en alle gegevens met naam en toenaam zelf op het formulier zetten. Op een gegeven moment gaat dan de verzekering van haar wel een lampje branden, en wordt ze uiteindelijk geroyeerd. Das een beetje de kwaadschikse methode, maar die werkt ook.
Gewoon kenbaar maken. Haar verzekering zit ook niet op al die schades te wachten en zeker als je bewijs hebt gaan ze daar werk van maken - ze voldoet immers structureel niet aan de voorwaarden die aan haar verzekering gesteld worden.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
Ik wacht nu even de komst van de wijkagent af, dan kijken we wel even verder.

Zoals beloofd de achterbumper van de buurvrouw (die er een jaar geleden nog als nieuw uit zag) Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/11w97cx.jpg Van een afstandje denk je ooh niks aan de hand. Maar als je even goed kijkt zie je op elke cm2 wel een deuk/kras zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-06 12:38

thijsco19

KTM 990 SMT

Napo schreef op zondag 03 januari 2016 @ 14:40:
[...]

Dan kan je beter een ambulance bellen dan de politie ;)
Maakt niet uit, de politie komt dan 9 van de 10 keer mee. Uiteraard als ze iemand beschikbaar is maar dat is altijd ;).

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-06 11:46

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Geen parkeersensoren...
Wat als je vraagt aan haar waarom zij deuken in haar auto heeft. Gaat ze dan jouw de schuld geven...

[ Voor 5% gewijzigd door MedionAkoya op 03-01-2016 19:18 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
thijsco19 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 19:03:
[...]

Maakt niet uit, de politie komt dan 9 van de 10 keer mee. Uiteraard als ze iemand beschikbaar is maar dat is altijd ;).
Laten we inderdaad onze hulpverleners nog meer belasten met dit soort zaken zonder enige spoed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

:')

Ga nou maar niet bepalen wanneer de politie/ambu/brandweer moet komen.
Dat is allemaal aan de centralist die het telefoontje opneemt en er zijn genoeg richtlijnen en/of afspraken en/of standaard procedures wanneer iets wel of niet gaat rijden.
Zo komt er vaak genoeg standaard een bepaalde hulpdienst mee als je om het andere vraagt.

Zelf ook een keer de ambu moeten bellen, geen prio1 spoed maar wel nodig, en kwam de politie er ook gewoon bij aangereden. ;)

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
thijsco19 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 20:03:

Ga nou maar niet bepalen wanneer de politie/ambu/brandweer moet komen.
Dat is allemaal aan de centralist die het telefoontje opneemt en er zijn genoeg richtlijnen en/of afspraken en/of standaard procedures wanneer iets wel of niet gaat rijden.
Zo komt er vaak genoeg standaard een bepaalde hulpdienst mee als je om het andere vraagt.

Zelf ook een keer de ambu moeten bellen, geen prio1 spoed maar wel nodig, en kwam de politie er ook gewoon bij aangereden. ;)

Ja laten we elke keer dat iemand zijn teen stoot een ambulance laten komen, want zelf kunnen we niet bepalen hoe ernstig het is. En dan jezelf afvragen hoe het nou toch kwam dat ze voor belangrijke zaken de mankracht niet meer hebben.

Uberhaupt, voor wie zijn we precies die ambulance aan het bellen? Voor TS die niet in zijn auto zit? Of voor zijn buurvrouw die een auto aantikt? (Wat uiteraard verschrikkelijke asociaal is als je dat gaat ontkennen en weigert verantwoording te nemen, maar je gaat er niet bepaald dood van).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:52

3DDude

I void warranty's

Even denken in oplossingen:

1. Meld het even bij de verzekeraar / schadeformulier invullen inderdaad.
2. Film het, net als PWM toen gedaan heeft.
3. Laat film aan dochter zien. Geef aan dat jij punt 4 gaat doen.
4. Overleg met Politie / RDW, wat te doen; ik neem dat je ze vast kunt bellen ;).

[ Voor 12% gewijzigd door 3DDude op 03-01-2016 20:26 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Sissors schreef op zondag 03 januari 2016 @ 20:13:
[...]Ja laten we elke keer dat iemand zijn teen stoot een ambulance laten komen, want zelf kunnen we niet bepalen hoe ernstig het is. En dan jezelf afvragen hoe het nou toch kwam dat ze voor belangrijke zaken de mankracht niet meer hebben.
Waar heb je dit nou weer vandaan? Niemand hier beweert dat.. ;) :>
Nogmaals, als jij 112 belt met de melding dat iemand zijn teen heeft gestoten zal de centralist wel bepalen wat er gaat gebeuren, er zal dan echt niet een ambu komen. (uitzonderingen daar gelaten)
De centralist kan dat prima bepalen dat is immer zijn/haar taak.
En mocht je je druk maken dat je een centralist in de meldkamer bezig houd, geloof me maar er zijn genoeg mannen en vrouwen daar. En mocht het dan toch te druk worden zijn daar ook weer procedures voor.
Uberhaupt, voor wie zijn we precies die ambulance aan het bellen? Voor TS die niet in zijn auto zit? Of voor zijn buurvrouw die een auto aantikt? (Wat uiteraard verschrikkelijke asociaal is als je dat gaat ontkennen en weigert verantwoording te nemen, maar je gaat er niet bepaald dood van).
Ik hoop voor niemand, aangezien het niet nodig is.
Maar het ging dan ook over de politie bellen. Wat je gewoon prima kan doen bij zulke situaties.

(Ik reageerde alleen op het feit dat Napo het onzin vind om de politie te bellen maar zelf voorstelde de ambu te bellen terwijl er vaak een politie met de ambu mee zal rijden, mochten ze daar de tijd voor hebben)

Overigens gaan we nu wel een beetje offtopic...
[/offtopic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:08

sapphire

Die-hard pruts0r

Gh0stw4lk3r schreef op zondag 03 januari 2016 @ 18:50:

Zoals beloofd de achterbumper van de buurvrouw (die er een jaar geleden nog als nieuw uit zag) [afbeelding]
Van een afstandje denk je ooh niks aan de hand. Maar als je even goed kijkt zie je op elke cm2 wel een deuk/kras zitten
Mijn C3 zag er bijna net zo erg uit O-)
Ik zat op een muur en er zat 1x iemand op mij toen ik ergens geparkeerd stond en is gewoon weggegaan zonder iets te zeggen |:(

Overigens als zo'n kunststof bumper er zo hobbelig uitziet is hij flink wat keer aangetikt :X

[ Voor 7% gewijzigd door sapphire op 03-01-2016 22:00 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:18
Plak deze dingen op je bumper:
Afbeeldingslocatie: http://www.xead.nl/resize/500-500/upload/4b45343361e894a6aa0a3519cd83b9dddG9ldGVyLmpwZw==.jpg

;) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Kan je niet een dashcam installeren? Er zijn namelijk een aantal met bewegingsschokken te koop waarbij je aangeeft dat je parkeert en dan blijft de dashcam "actief". Dan is het zo zichtbaar. Ga je er altijd achter of voor parkeren en dashcam erop gericht.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Laatst online: 23:30
Gh0stw4lk3r schreef op zondag 03 januari 2016 @ 18:50:

Zoals beloofd de achterbumper van de buurvrouw (die er een jaar geleden nog als nieuw uit zag) [afbeelding]
Van een afstandje denk je ooh niks aan de hand. Maar als je even goed kijkt zie je op elke cm2 wel een deuk/kras zitten
Ik zou ff het kenteken blurren, niet zo netjes om dit zo te posten.

Verder:
Goed van de wijkagent dat hij dit oppakt.

Bij meldingen naar hulpdiensten gewoon eerlijk en duidelijk vertellen wat er gebeurd is en wat de situatie is. Dan kan men daar wel inschatten hoe dringend het is, en wat ze er wel of niet op af sturen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:47
Grrrrrene schreef op zondag 03 januari 2016 @ 13:19:
[...]

Als ze er tijd voor hebben, komen ze gewoon.
Tijd is het sleutel woord.

Paar jaar geleden was iemand in mijn familie betrokken bij een botsing (busje tikte hun van achteren aan).
Bijna 2 uur mogen wachten op de politie, in die 2 uur tijd reden 2 politie auto's langs. Beide werden aangehouden maar vertelden hun dat hun niet kunnen helpen bij het probleem, de 2e politie auto informeerde even bij de meldkamer en een half uur later kwamen eindelijk wat agenten langs.

@TS
Je hebt contact gehad met de wijkagent. Heb je de buren die het ook zat zijn hierbij betrokken?
Is namelijk handig als jullie allemaal op 1 lijn zitten met de wijkagent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Wild Chocolate schreef op zondag 03 januari 2016 @ 22:57:
[...]

Ik zou ff het kenteken blurren, niet zo netjes om dit zo te posten.
Ik zie niet wat daar privacygevoelig aan zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassiuskleij
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-05 11:06
Gh0stw4lk3r schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 11:28:
Ik heb zojuist met de wijkagent gebeld, hij gaat bij haar langs (al weet hij nog niet of dat dit jaar lukt ivm drukte). Hij snapte exact wat er aan de hand is en snapt dat er iets moet gebeuren.

Ik ga straks een schadeformulier invullen en onder haar neus douwen. Bij een volgende keer mag/moet ik direct de politie bellen, mijn melding van nu staat sowieso in het systeem. Moet dan aangeven dat ze een aanrijding veroorzaakt heeft, maar het ontkent, net zoals de vorige keren.
Als ik straks bij haar langs ga, dan zal ik ook tegen haar zeggen dat ik de politie gebeld heb. Ze mag best weten dat ik er klaar mee ben.
En?!? Heeft ze het schadeformulier getekend?

psn id: cassiuskleij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:03
Tomatoman schreef op zondag 03 januari 2016 @ 23:54:
[...]

Dan nog is het niet netjes om van een auto (die van een derde is) een foto met de kenteken zonder medeweten van die persoon te plaatsen op het internet. De Het (bedankt hiervoor @onder) enteken is immers irrelevant in deze kwestie en zou dus onherkenbaar gemaakt moeten worden. Natuurlijk zou het anders zijn als je een random foto maakt en daar op het achtergrond een kenteken herkenbaar ziet. Echter, hier wordt er specifiek ingegaan op de auto van de buurvrouw en haar rijkunsten.

[ Voor 3% gewijzigd door Exor op 04-01-2016 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Exor schreef op maandag 04 januari 2016 @ 00:28:
[...]

Dan nog is het niet netjes om van een auto (die van een derde is) een foto met de kenteken zonder medeweten van die persoon te plaatsen op het internet.
Waarom zou dat niet netjes zijn? Een kenteken is unieke informatie, maar jij en ik kunnen er helemaal niets mee. Het is irrelevante informatie, dus maakt het niets uit of dat kenteken leesbaar is.
Exor schreef op maandag 04 januari 2016 @ 00:28:
[...]
De Het kenteken is immers irrelevant in deze kwestie en zou dus onherkenbaar gemaakt moeten worden.
De kleur van de auto is ook irrelevant, moet die dan ook maar onherkenbaar worden gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:03
Tomatoman schreef op maandag 04 januari 2016 @ 00:41:
[...]

Waarom zou dat niet netjes zijn? Een kenteken is unieke informatie, maar jij en ik kunnen er helemaal niets mee. Het is irrelevante informatie, dus maakt het niets uit of dat kenteken leesbaar is.

[...]

De kleur van de auto is ook relevant, moet die dan ook maar onherkenbaar worden gemaakt?
Off topic: Er rijden honderden auto's die rood zijn, echter het (bedankt alweer :p @hier onder) kenteken is gekoppeld aan 1 auto. Natuurlijk zou het an sich niet moeten uitmaken, maar netjes is het in ieder geval niet. Dan krijg je dit soort topics: https://forum.flitsservic...-online-gezet-t73844.html. In dit geval zou de buurvrouw het niet merken of haar kinderen of buren moeten op tweakers rond luren en haar auto/rijkunsten moeten herkennen.

Geen idee of dit nog relevant is:
Arnoud Engelfriet 25 september 2009 @ 10:14
Volgens een strikte lezing van de Wet Bescherming Persoonsgegeven is een nummerbord een persoonsgegeven. Het nummer is namelijk te herleiden tot de eigenaar van de auto. Dat niet iedereen in dat register kan, is daarbij irrelevant. Op grond van de WBP heb je dan toestemming nodig van de betrokkene (de eigenaar) om zijn nummerbord in een bestand te stoppen.

Daarnaast is er nog het algemene privacyrecht: door de foto te publiceren onthul je iets over die eigenaar dat hij misschien niet wereldwijd bekend wilde laten worden. Je neemt een obscuur feit en zet daar de schijnwerpers op.

... Een reactie verder over 'Is een kenteken een persoonsgegeven?'...

Er is een link vanaf het nummerbord naar jou, jij bent de eigenaar van het ding. Ook als een ander er in rijdt, is dat nog steeds een feit. Het nummerbord zegt daarmee iets over jou. Niet dat jij het bestuurt, maar dat het jouw auto is.
Bron: http://blog.iusmentis.com...en-nummerbord-op-youtube/ over filmpjes van auto's op YouTube.

[ Voor 38% gewijzigd door Exor op 04-01-2016 01:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

offtopic:
Prima dat je aan privacy hecht - dat doe ik zelf ook - maar in dit geval vind ik echt dat je de plank mis slaat. Er is simpelweg niets gevoeligs aan de geplaatste foto. Er wordt geen inbreuk gemaakt op wet- en regelgeving of op fatsoensnormen. Iedereen die door die straat rijdt kan en mag het kenteken van die auto lezen. En iedereen mag het fotograferen en de foto publiceren. Als het nou een bijzondere auto was geweest die bijvoorbeeld erg diefstalgevoelig was of als die mevrouw zelf in beeld was geweest of als het om honderden foto's van kentekenplaten ging was het een andere situatie geweest, maar nu vind ik het opgeheven vingertje een hoog gehalte misplaatste moraalridderij hebben.

De beste meneer Arnoud Engelfriet die je in je edit citeert staat bekend als iemand die te vuur en te zwaar vecht tegen alles wat in zijn ogen privacyschending is. Wat hij in het citaat schrijft over de Wet Bescherming Persoonsgegevens is dan ook een mening, geen feit.

En het is toch echt het kenteken :).

[ Voor 17% gewijzigd door Tomatoman op 04-01-2016 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepie de p
Waarom doet men bij maps.google dan alle kentekens en gezichten blurren?
Is toch openbare ruimte? Niets privacy hier dan toch? Vermoed zomaar dat bij google daar een legertje juristen mee bezig is geweest en tot oordeel is gekomen dat het beter is te blurren. Het kenteken van de mevrouw in kwestie is niet relevant voor het helpen van TS met zijn probleem. Gewoon blurren dus. Het gaat om de putjes in de bumper.

[ Voor 7% gewijzigd door joepie de p op 04-01-2016 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Tomatoman schreef op maandag 04 januari 2016 @ 01:07:
offtopic:
Prima dat je aan privacy hecht - dat doe ik zelf ook - maar in dit geval vind ik echt dat je de plank mis slaat. Er is simpelweg niets gevoeligs aan de geplaatste foto. Er wordt geen inbreuk gemaakt op wet- en regelgeving of op fatsoensnormen. Iedereen die door die straat rijdt kan en mag het kenteken van die auto lezen. En iedereen mag het fotograferen en de foto publiceren. Als het nou een bijzondere auto was geweest die bijvoorbeeld erg diefstalgevoelig was of als die mevrouw zelf in beeld was geweest of als het om honderden foto's van kentekenplaten ging was het een andere situatie geweest, maar nu vind ik het opgeheven vingertje een hoog gehalte misplaatste moraalridderij hebben.

De beste meneer Arnoud Engelfriet die je in je edit citeert staat bekend als iemand die te vuur en te zwaar vecht tegen alles wat in zijn ogen privacyschending is. Wat hij in het citaat schrijft over de Wet Bescherming Persoonsgegevens is dan ook een mening, geen feit.

En het is toch echt het kenteken :).
offtopic:
Euh, je post hier in een topic wat als onderwerp een soort hetze jegens één persoon heeft en dat is de eigenaar van die auto. Vervolgens post iemand terecht dat het niet netjes is om de persoonsgegevens online te posten en nu ga je werkelijk beargumenteren dat er geen inbreuk wordt gemaakt? :D

Je snapt toch hopelijk zelf toch ook wel dat er een zéér groot verschil zit tussen *HET* kenteken van het onderwerp der gesprek en een willekeurig kenteken van een kiekje op straat posten zit?

En ik hecht eerlijk gezegd toch wel eventjes iets wat meer waarde aan de mening van een daadwerkelijke jurist, dan een willekeurige GoT-ter die vindt dat er "niets gevoeligs" aan een kentekenplaat is.

[ Voor 5% gewijzigd door Osiris op 04-01-2016 02:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 639074

Tomatoman schreef op zondag 03 januari 2016 @ 23:54:
[...]
Omdat dat misschien in vergelijk met de niet-moedwillige beschadigingen van de oude vrouw, wél als een moedwillige persoonlijke beschadiging door de poster kan worden opgevat??
Ik zou het valide punt dat ik wilde maken hier niet door in diskrediet laten brengen. ;)

Het nummerbord voegt ook helemaal niets toe aan informatie waar jij, of ik, ook maar iets mee kunnen.
Zinloos dus.
Het is onnodig confronterend, je moet dit gewoon niet willen als je zelf het goede voorbeeld wilt geven.

Het probleem van de vrouw is duidelijk, maar maak jezelf ajb geen onderdeel van een aan te pakken en escalerend probleem. :+
Tomatoman schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 10:12:
Als de dochter van de bejaarde buurvrouw bang is dat ze zelf haar moeder niet kan overtuigen, zou ze naar aanleiding van de laatste aanrijding eens met haar moeder naar de huisarts kunnen gaan voor een 'herkeuring'.
Nadat mijn eigen vader een paar tia's verder was, begon hij ook zo op "zijn gehoor" en gevoel te rijden.
Van de ene op de andere maand zag zijn auto er uit als na zo'n beruchte Zuid-Franse zomerse hagelbui van tennisbalgrootte. :+
Flankerende auto's waarschijnlijk net zo.

Wij begonnen natuurlijk erg bezorgd op hem in te praten, maar zijn behandelend specialist verwees ons "ontmoedigende gezeur" resoluut naar de prullenmand, hij moest vooral lekker blijven autorijden "zolang hij dat nog kon".

Dan sta je toch echt met je bek vol tanden. :(

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 639074 op 04-01-2016 07:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
/discussie
Ik heb de foto aangepast, zodat het kenteken niet meer zichtbaar is.

Ik ben niet meer langs geweest met het schadeformulier, mede doordat ik andere buren gesproken heb.. Die buren wonen al 56 jaar naast hun en het blijkt dat ze al 56 jaar in de waan leven dat ze zelf nooit iets fout doen en er dus alles aan doen om de schuld bij iemand anders te leggen.
Haar dochter is uit hetzelfde hout gesneden, dus met haar daar over praten staat nu nog even op een laaag pitje, in ieder geval tot na dat de wijkagent is langs geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
thijsco19 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 19:03:
[...]

Ik heb 1 keer in m'n leven een ambulance laten komen (niet voor mezelf), maar daar kwam geen politie bij mee. Ik heb toen niet 112 gebeld geloof ik, maar ik ben even kwijt wie ik nou wel had gebeld. Anyway, dat was alleen een ambulance met 2 helden (ambulancepersoneel zijn helden imo ;)). Misschien hangt het daarvan af? Of men heeft aan de andere kant besloten dat een ambulance genoeg was (er was ook totaal geen reden om politie mee te sturen dus dat zouden ze dan precies goed hebben besloten)

[ Voor 16% gewijzigd door Cyphax op 04-01-2016 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-06 14:11
An sich snap ik bejaarden wel, dat ze niet van iemand afhankelijk willen zijn. Door een wintersportvalpartij mag ik om medische redenen niet autorijden op dit moment. En ik kan niet fietsen. Kan je vertellen dat afhankelijk van iemand anders zijn, zeer vervelend is. En voor mij is het maar tijdelijk.
Napo schreef op zondag 03 januari 2016 @ 19:52:
Laten we inderdaad onze hulpverleners nog meer belasten met dit soort zaken zonder enige spoed...
Wachten totdat ze pedalen verwisselt en een pui eruit rijdt, een ander persoon meepakt of andere zwaardere schade veroorzaakt is inderdaad een veel beter idee. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:50
thijsco19 schreef op zondag 03 januari 2016 @ 20:29:
[...]

Waar heb je dit nou weer vandaan? Niemand hier beweert dat.. ;) :>
Nogmaals, als jij 112 belt met de melding dat iemand zijn teen heeft gestoten zal de centralist wel bepalen wat er gaat gebeuren, er zal dan echt niet een ambu komen. (uitzonderingen daar gelaten)
De centralist kan dat prima bepalen dat is immer zijn/haar taak.
En mocht je je druk maken dat je een centralist in de meldkamer bezig houd, geloof me maar er zijn genoeg mannen en vrouwen daar. En mocht het dan toch te druk worden zijn daar ook weer procedures voor.
Nu we toch zo lekker offtopic bezig zijn :P
De centralist bepaald de eerste inzet, daarna bepaald de desbetreffende hulpverlener ter plaatse de inzet/opschaling

Als voorbeeldje een inzet van onszelf laatst:
Eerst werd de politie opgeroepen voor een eenzijdig ongeval (auto->boom)
Toen ze te plaatse waren werd er door de politie meteen opgeschaald in verband met mogelijke reanimatie
Bij grotere ongevallen komt er een Officier van Dienst mee, die geeft dan weer door aan de centrale wat er nodig is
En zo kunnen we nog wel even doorgaan

In het verhaal van dit topic komt de politie niet eens opdraven, laat staan de ambulance (mits de bestuurder niet verward overkomt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Laatst online: 23:30
Pizza_Boom schreef op maandag 04 januari 2016 @ 10:26:
[...]
Wachten totdat ze pedalen verwisselt en een pui eruit rijdt, een ander persoon meepakt of andere zwaardere schade veroorzaakt is inderdaad een veel beter idee. :F
De door jou gequote opmerking was een reactie op iemand die aangaf dat je dan maar een veel erger verhaal moest ophangen, zodat de politie wel direct zou komen.

Kern blijft dat je gewoon het echte verhaal moet vertellen, en dat de professionals dan een afweging moeten maken of iemand die mogelijk een gevaarlijke situatie zou kunnen gaan veroorzaken, een hogere prioriteit heeft dan iemand die net een ernstig ongeluk heeft gehad... En dan met iets minder spoed, bijvoorbeeld na de jaarwisseling deze mevrouw een bezoek gaan brengen. Zoals de wijkagent nu dus gaat doen.
En dat niet een willekeurige burger een lulverhaal gaat ophangen om op die manier onterecht de prioriteit van de hulpdiensten te krijgen.

[ Voor 7% gewijzigd door Wild Chocolate op 04-01-2016 18:34 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-06 14:11
Wild Chocolate schreef op maandag 04 januari 2016 @ 18:31:
En dat niet een willekeurige burger een lulverhaal gaat ophangen om op die manier onterecht de prioriteit van de hulpdiensten te krijgen.
Ah, ja. Volgens mij is dat zelfs strafbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepie de p
Pizza_Boom schreef op maandag 04 januari 2016 @ 20:06:
[...]
Ah, ja. Volgens mij is dat zelfs strafbaar.
Nou, het is in ieder geval kostbaar. Want je krijgt dan gewoon een factuurtje thuis.
De tarieven zijn vanuit overheidswege vastgesteld. De verzekeraar meldt: A1/A2 spoedvervoer (in 2015) € 667,74 basistarief + € 3,81 per km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepie de p
Gh0stw4lk3r schreef op maandag 04 januari 2016 @ 07:15:
/discussie
Ik heb de foto aangepast, zodat het kenteken niet meer zichtbaar is.

Ik ben niet meer langs geweest met het schadeformulier, mede doordat ik andere buren gesproken heb.. Die buren wonen al 56 jaar naast hun en het blijkt dat ze al 56 jaar in de waan leven dat ze zelf nooit iets fout doen en er dus alles aan doen om de schuld bij iemand anders te leggen.
Haar dochter is uit hetzelfde hout gesneden, dus met haar daar over praten staat nu nog even op een laaag pitje, in ieder geval tot na dat de wijkagent is langs geweest
Nog nieuws?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
Nee... De wijkagent is ondanks zijn belofte nog niet langs geweest en heeft mij dus ook niet verder geïnformeerd, tot zover mijn vertrouwen in een oplossing vanuit de politie....
Ik parkeer mijn auto nu altijd verderop zodat ik er überhaupt geen last meer van heb, ondertussen kan ze nog steeds niet parkeren, mqar heb ik haar nog niet kunnen betrappen op schade maken bij andere auto's (gelukkig sta ik niet de hele dag voor het raam aangezien ik gewoon moet werken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-06 16:10
Eigenlijk zijn dat gewoon een aantal gevalletjes vluchtmisdrijf.

Wat op zich weer voldoende is voor een (politie)rechter om het rijbewijs in te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
chime schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 12:48:
Eigenlijk zijn dat gewoon een aantal gevalletjes vluchtmisdrijf.

Wat op zich weer voldoende is voor een (politie)rechter om het rijbewijs in te trekken.
Zolang de wijkagent na ruim twee maanden nog niet is langs geweest, hoef je daar niet op te hopen. Ik zou als TS nog maar eens die wijkagent bellen, geen tijd rond de kerst is nog enigeszins acceptable excuus, maar na ruim twee maanden nog geen actie betekent meestal nooit meer een actie....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
Het heeft even geduurd en de wijkagent is nog steeds niet langs geweest, maar.....
de buurvrouw mag niet meer rijden aangezien ze dementerend is, verklaart ook waarom ze zo moeilijk deed met rijden het afgelopen jaar.
Auto is al door hun dochter weggehaald, dus ik zal er geen last meer van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Gelukkig lost het zichzelf deels op... Je blijft alleen met de schade achter die zij veroorzaakt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Wie zou dat hebben geregeld, dat ze nu niet meer mag rijden? Iemand zal toch aan de bel getrokken hebben lijkt me? Of zou ze toevallig onlangs naar de dokter zijn geweest, heeft die dementie geconstateerd, en is dit een automatisch gevolg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Of wellicht was ze op een dusdanige leeftijd dat de medische keuring voor rijbewijs van rechtswege was vereist?
Dat is vanaf je 75e iedere 5 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Laatst online: 20:20

heuveltje

KoelkastFilosoof

Cyphax schreef op maandag 25 april 2016 @ 09:54:
Of zou ze toevallig onlangs naar de dokter zijn geweest, heeft die dementie geconstateerd, en is dit een automatisch gevolg?
Lijkt mij dat een rijverbod is een automatisch vervolg is van een dementie constatering.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzzzzz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-06 17:07
Onjuist. Er zijn meerdere vormen van dementie in meerdere gradaties dus in praktijk wordt het je niet verboden.
Vaak zou een verbod of een verplichte jaarlijkse herkeuring echter wel verstandig zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Laatst online: 20:20

heuveltje

KoelkastFilosoof

bazzzzzz schreef op maandag 25 april 2016 @ 10:39:
Onjuist. Er zijn meerdere vormen van dementie in meerdere gradaties dus in praktijk wordt het je niet verboden.
Vaak zou een verbod of een verplichte jaarlijkse herkeuring echter wel verstandig zijn...
http://www.alzheimer-nede...k-regelen/autorijden.aspx
Iemand met de diagnose dementie is in principe onbevoegd om auto te rijden. Er is echter een uitzondering voor mensen die 'zeer lichte' of 'lichte' dementie hebben. Een voorwaarde is dat zij een rijtest bij het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen (CBR) goed doorstaan. Mensen met een matige of ernstige vorm van dementie zijn altijd onbevoegd om een motorvoertuig te besturen.
Als ik het zo lees, word het in principe ontzegd, en kun je een rijtest laten afnemen om het terug te krijgen.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzzzzz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-06 17:07
In praktijk vraagt de neuroloog wat je er zelf van vind en die geeft netjes aan dat het verstandiger is om niet te rijden.
Er is niemand die je bij het cbr aanmeld voor een verplichte rijtest waardoor het niet strikt verboden is om te rijden. De eventueel voorgeschreven medicijnen beïnvloeden het rijden ook niet.
Kortom na diagnose heb je gewoon je pasje nog en weet het cbr van niets.
Vooral verzekeringstechnisch is een cbr keuring wel aan te raden. Vergeet ook niet hoe lastig het als familie kan zijn om iemand letterlijk zijn vervoersmiddel af te pakken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319464

Dit is echt het topic van 2016, is er geen prijs uitreiking voor beste topic van t jaar.
Pagina: 1