Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Topicstarter
http://www.nu.nl/muziek/4...lmister-70-overleden.html
Oprichter en frontman van de Britse rockband Motörhead Lemmy Kilmister is maandag thuis in Los Angeles overleden.
Dat maakte de band maandagavond bekend via Facebook.

Kilmister overleed aan de gevolgen van kanker. Die was afgelopen zaterdag pas geconstateerd, twee dagen na zijn verjaardag.

"Er is geen gemakkelijke manier om dit te zeggen. Onze dierbare vriend Lemmy overleed vandaag na een kort gevecht met een extreem agressieve kanker." aldus de band op Facebook. "We kunnen nauwelijks aangeven hoe geschokt en verdrietig we zijn; daar zijn geen woorden voor."

"Maar voor nu: speel Motörhead alsjeblieft hard af. En neem een drankje, of meerdere.." Dat zou Kilmister namelijk precies zo gewild hebben, laat de band weten.
Er zijn topics voor mindere goden geopend. Ooit begonnen als roadie bij Jimi Hendrix en uitgegroeid tot een van de grootste rockhelden ooit. Inspirator van o.a. Metallica, wat ooit ook een hele goede band was.

/me zet "Killed by death" op, volume naar 11

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Iemand die je met recht een legende mag noemen en een rockster pur sang. Al is het een wonder dat hij de 70 gehaald heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:42

BM

Moderator Spielerij
(jarig!)
Kon een kleine rilling niet ondrukken toen ik het vanochtend hoorde :/ Eens met Camache, met zo'n levensstijl 70 halen: er zijn er genoeg die het niet lukt, maar toch.

RIP Lemmy.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:22

Player1S

Probably out in the dark

Een groot verlies. Zoveel wannabe artiesten die de rockgoden hadden kunnen ophalen en ze kiezen een van de weinige echte artiesten.

Overigens bekruipt mij het gevoel dat ie het proces beetje geholpen heeft. Kan hem geen ongelijk geven. Liever op eigen termen vertrekken dan tijd moeten lijden aan die rotziekte

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Colossalman-
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-06 16:31
een Held!, een Legende!

R.I.P. ;( ;w

Rockumentary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:52
R.I.P Lemmy :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263284

If you like to gamble, I tell you I'm your man,
You win some, lose some, all the same to me,

R.I.P. Lemmy

Afbeeldingslocatie: https://consequenceofsound.files.wordpress.com/2015/08/lemmy-vodka.png?w=807

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Nog één van de groten van het zware metaal en de harde rots ter ziele.

Er zullen er binnen afzienbare tijd helaas nog vele volgen, gezien de leeftijd en leefstijl van velen van die generatie (en dan hebben we het nog even niet over hen die op jonge leeftijd al het loodje leggen... :X ). Een generatie die de wereld veel indrukwekkende herrie heeft nagelaten en dat vaak nog doet.

Lemmy heeft op mij altijd een verpletterende indruk gemaakt, vooral door zijn compromisloze verschijning. En die stem van cokes, erts en gloeiend metaal...

R.I.P.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Helaas..

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Ian Fraser Kilmister overleden ...

Ik kocht mijn eerste album ergens in de jaren 90 vanwege Slash die meespeelde in het nummer "I Ain't No Nice Guy". Was een groot Slash fan en sindsdien ook veel naar motorhead geluisterd. Ik moet het nummer nog wel ergens op vinyl hebben denk ik. Al was ik meer van de Amerikaanse rock, ik heb altijd wel veel respect gehad voor Motörhead.

R.I.P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 356920

Als je met zo een Levensstijl toch nog de 70 haalt, dan hulde hoor, zijn muziek zal blijven voortleven.

Play it "HARD", daarboven moeten ze het goed horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wee Man
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 28-06 20:12
Amper anderhalve maand na Phil ;w

[ Voor 7% gewijzigd door Wee Man op 29-12-2015 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-06 15:20
Jammer om te horen inderdaad. Ergens verbaast het me nog dat hij de 70 heeft gehaald. Maar helaas weer een opvallend persoon minder in de muziekwereld. :-(

* Coffeemonster heeft Iron Fist opgezet na het horen van het nieuws, het eerste nummer dat hij van ze hoorde, en wat zijn interesse heeft gewekt

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hij was een van de onverwachte gasten op de BBC-quiz Never Mind the Buzzcocks, heel grappig:

En om nog even Lemmy in een eerdere incarnatie te zien, in Hawkwind:

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-07 10:05

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Prettig dat er ook eens wereldwijd aandacht is voor iemand die wél muziek kon maken, ook al is de reden minder leuk.

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-12-2024
Wat zal deze man gemist worden! En wat een gat laat deze man achter in de metalwereld die hij zelf heeft helpen bouwen. Vanavond de kroeg in, eer betonen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-07 18:25
L1nt schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 09:23:
Een groot verlies. Zoveel wannabe artiesten die de rockgoden hadden kunnen ophalen en ze kiezen een van de weinige echte artiesten.

Overigens bekruipt mij het gevoel dat ie het proces beetje geholpen heeft. Kan hem geen ongelijk geven. Liever op eigen termen vertrekken dan tijd moeten lijden aan die rotziekte
Tja ze hebben nou eenmaal smaak.

Tijd geleden op youtube een paar videos gezien. Eentje over hoe ze aan Ace of Spades werkten en een andere video over hoe ze gevraagd werden om een nummer voor iets te schrijven.
En geen gelul van dat ze zich ergens opsloten, of erg diep in zichzelf moesten graven om het te schrijven.
Ze zaten gewoon op een normale manier te vertellen hoe ze er op kwamen, aan de rif, de intro etc.

@Gambieter
VInd het zo jammer dat ze met Never Mind the Buzzcocks gestopt zijn. Vrij veel muziek legendes waar je je dan van afvraagt hoe ze er terecht gekomen zijn. Het verhaal van Alice Cooper over Elvis zal me altijd bijblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Laatst online: 12:44
>>> FTM

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:01

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Heb het nog niet gehoord:

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:38

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

The Game!

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:00

vhal

ಠ_ಠ

Vond hun muziek eerder takkeherrie (in diverse opzichten) terwijl ik metal best te pruimen vind. Eerlijk gezegd vraag ik mij af welke vorm van kanker hij heeft gehad, twee dagen van ontdekking tot overlijden is wel extreem snel.

Maar voor de familie/fans/etc is het wel erg sneu..

[ Voor 4% gewijzigd door vhal op 29-12-2015 19:28 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
Prostaatkanker stond op internet.
Wel erg jammer hoor.

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xessive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-02 11:23
Mantus schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 14:46:
Wat zal deze man gemist worden! En wat een gat laat deze man achter in de metalwereld die hij zelf heeft helpen bouwen. Vanavond de kroeg in, eer betonen!
Net al gedaan. Meerdere Motorhead klassiekers gedraaid op volle sterkte tezamen met meerdere goedgevulde glazen wodka.

R.I.P. Lemmy. Cheers!

Seriously? Nope, not a bit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Squ1zZy schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 10:16:
Ian Fraser Kilmister overleden ...

Ik kocht mijn eerste album ergens in de jaren 90 vanwege Slash die meespeelde in het nummer "I Ain't No Nice Guy". Was een groot Slash fan en sindsdien ook veel naar motorhead geluisterd. Ik moet het nummer nog wel ergens op vinyl hebben denk ik. Al was ik meer van de Amerikaanse rock, ik heb altijd wel veel respect gehad voor Motörhead.

R.I.P.
Hun latere samenwerking "Doctor Alibi" was ook zeer toepasselijk qua tekst:

I went to see the doctor
He said you're pretty sick
You got some real bad habits
You'd better stop right quick

I said doctor that's real bad news
Don't know what I'm gonna do

Doctor
There's nothin' wrong with me
Doctor doctor
Can't you see
Doctor
I ain't gonna die
Just write me an alibi

I went to see a shaman
He said you'll be alright
Just keep doin' what you love
Every single night

(...)

R.I.P. Lemmy, held!

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-07 22:51
NPO3 zend vanaf 0:55 tot 2:45 een docu uit 2010 uit over Lemmy, mooie combinatie met een borrel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04:57

Bestla

M/M -> V/F

Rock In Peace Lemmy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-12-2024
Docu gezien (kende hem al) en daarvoor goed in de kroeg zitten drinken (Boothill Utrecht), maar daardoor ga je hem nog meer missen!

Wat een fantastische man en wat een briljante muziek.

Nu is het aan ons om hem in leven te houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Lemmy 1945-2015
Born to Lose, Live To Win

Ik vermoed dat hij in de hel de duivel zijn ass aan het kicken is :D

ps Verplichte kost: Hawkwind's Space Ritual

[ Voor 21% gewijzigd door blobber op 30-12-2015 22:26 ]

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:55

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik las gisteren een kort interview met de manager van de band. Deze stuurde hem vlak voor kerst naar het ziekenhuis omdat ie er belabberd uit zag. Omdat ie ook wat moeite had met praten deden ze een scan van zijn hoofd en kwamen er tumoren in hoofd en nek aan het licht. Vergevorderd stadium helaas. Prognose was 2-6 maanden.

Bron.

Gelukkig is de beste man een lange lijdensweg bespaard gebleven. Hij is echt blijven optreden tot ie niet meer kon...

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:17

'nuff said :)

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-07 12:56
Ik las gisteren een interview van Lemmy met de Süddeutsche Zeitung:

http://www.sueddeutsche.d...-von-den-idioten-1.691635

Jammer van het Duits, maar zeker geen standaard interview. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Fans demand 'Lemmium' periodic table tribute
New heavy metal to honour Motörhead frontman?

Inevitably, and agreeably, an online petition is demanding that one of the four heavy metal elements coming soon to an engorged periodic table near you be named "Lemmium", in honour of recently departed Motörhead frontman Ian Fraser Kilmister, aka Lemmy. The International Union of Pure and Applied Chemistry (IUPAC) has admitted elements 113, 115, 117, and 118 to the table's seventh row, and the various laboratories involved in their discovery have the privilege of proposing permanent titles for the newcomers.

As we noted earlier this week, the last official dubbing back in 2012 resulted in elements 114 and 116 being christened flerovium and livermorium, after Russia's Flerov Laboratory of Nuclear Reactions and the Lawrence Livermore National Laboratory.

This, we suggested, showed a dismal lack of imagination, and readers responded with some inventive ideas for Messrs 113, 115, 117, and 118. Simon Harris quickly got his pitch in for element 115, for which "as a super-heavy metal, Kilmisterium would be a fitting tribute". Anonymous Custard replied: "Only if it changes to Lemmium after a few years without anyone knowing who came up with the new name or why..."
;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Dat zou toch wel behoorlijk passend zijn, niet dat het ooit gaat gebeuren, maar toch.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Talkin 'bout heavy metal here... :Y

'Poor metals', dat dan weer wel...

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:08

Saffie_time

Why use this? 42!

Geen idee of dit al eerder gedaan is maar er is een live stream van de uitvaart van Lemmy...

Ik weet ook nog niet wat ik ervan moet vinden...
09-01 om 23.30 uur voor diegene die interesse hebben

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Helaas kan men het in NL/BE niet zien, maar ik zit momenteel te genieten van Lemmy: The movie op BBC4. Veel humor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-07 22:51
gambieter schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 00:29:
Helaas kan men het in NL/BE niet zien, maar ik zit momenteel te genieten van Lemmy: The movie op BBC4. Veel humor :)
Ziggo-kijkers wel hoor :*) (okè wel het uitgebreide zenderpakket).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dan zeker de moeite waard om kijken :)

Pagina: 1