Welke internetprovider raden jullie aan rondom kortrijk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 721540

Topicstarter
Hallo, ik ben nieuw op dit forum, maar ben op zoek naar een goede internetprovider rondom kortrijk. Ik zou liefst een pack nemen, met ook tv en gsm. Ik stel de vraag, omdat ik uit Leuven kom en behoorlijk wat problemen had met mijn internetverbinding. Die viel regelmatig uit, wat natuurlijk zalig frustrerend is wanneer je net in een spelletje verwikkeld zit. Vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Wel, als mede-Vlaming kan ik je zeggen dat er niet zo heel veel keuze is: Proximus of Telenet. De eerste is goedkoper dan de tweede, maar bij Telenet heb je wel meer een 'gegarandeerde' snelheid terwijl het bij Proximus altijd wat afwachten is. Dat afwachten hangt af van je afstand tot het dichtsbijzijnde knooppunt. Hoe verder je daarvan woont, hoe meer de snelheid inzakt. Je betaalt dus als het ware bijvoorbeeld voor 100 Mbps, terwijl je in je huis maar 60 Mbps ontvangt. (En dan moet het nog gerouteerd worden en/of over WiFi gaan.)

De voordelen van Proximus tov. Telenet zijn trouwens niet alleen de prijs, maar ook de hogere maandelijkse downloadlimieten en, als blijkt dat je telefoonlijn dicht genoeg bij eerdergenoemd knooppunt ligt, je ook voor andere spelers op de koperlijn kan kiezen zoals Scarlet en Dommel (bestaan deze nog?). Het voordeel van Telenet is dan wel weer dat hun digitale TV-decoder imho sneller en soepeler reageert. Ook heb je bijvoorbeeld Play TV, om nu maar een zender te noemen, wat je niet hebt bij Proximus. Dat vormt geen probleem tot zolang je geen al te grote sportfanaat bent ;)

Tot slot, over het mobiele gedeelte, ik denk dat ze ondertussen quasi gelijk zijn aan elkaar. Ik denk wel dat het 'n beetje klopt als ik zeg dat het 4G-bereik van Proximus het beste is, ook al heeft Telenet (Mobistar dus) ook wel 'n mooie inhaalbeweging gemaakt.

In jouw geval zou ik eerst de telefoonlijn proberen. Valt de snelheid mee (niet te veel verlies), dan ben je goedkoper uit en kan je meer downloaden. Valt het tegen, wat ik ergens wel betwijfel tegenwoordig, dan wordt de keuze voor je gemaakt :)

En voor zover het relevant is en klopt, hier kan je je snelheid meten voor 'n opgegeven adres: http://lijntest.be/

Misschien zijn er hier wel Tweakers met voorbeelden van in de praktijk die je verder kunnen helpen O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 721540

Topicstarter
Ok, nou, ik heb gisteren nog de knoop doorgehakt en heb ingetekend bij proximus. Ze waren heel vriendelijk aan de telefoon, en ik krijg er zelfs nog een gratis tv bij als promotie voor een lage meerprijs. Ze komen ook alles installeren. Nu, we zullen zien wat de snelheid ed betreft. Het is zoals ik ook al las op andere blogs ook afhankelijk van waar ik zit ten opzichte van de doos op straat, maar dat is natuurlijk voor de twee zo en dat weet ik niet. Afwachten dus. Ik hoop dat het allemaal meevalt en dat alles snel werkt. We zijn toch erg ontmand zonder dat allemaal...