Toon posts:

Welke TV kiezen? ivm via KODI Tv gaan kijken.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag,

Ik wil via internet TV gaan kijken. Ik dacht aan de Horizon-go app (ziggo), maar dan moet je mobiel altijd er tussen zitten. Dus wil ik liever KODI op mijn TV zetten, en zo via Wifi online TV kijken. (dan heb ik al voldoende aan alleen een internet abonnement thuis en kan kabel abon. weg!)
Wie heeft daar ervaring mee? Op welke TV kan Kodi rechstreeks geinstalleerd worden, zonder aanschaf van extra (Raspberry Pie) Kastje o.i.d. En welke TV kan ik het beste kiezen?

Welke TV gaat het beste samen met KODI? Hier wat TV´s die op mijn lijstje staan:
1. Salora 32LED8100CS (LINUX)
2. Salora 32LED9102CS (LINUX)
3. Akai AL3222SMART
4. Philips 32PFK5300
5. Philips 32 inch LED TV 32PFK5500 (ANDROID)
6. Medion LIFE P12223
7. Samsung UE32F4500
8. Samsung UE32H4500AW
9. Samsung UE32J5200AW
10. Telefunken L65F242A3C

Of heeft iemand betere suggesties (tot E 400,-)

Alvast bedankt voor alle tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Je kan ook gewoon via horizon.tv inloggen met je ziggo/upc account en dan makkelijk tv kijken. Daar heb je geen app voor nodig, maar wel een pc/laptop. Daarnaast kan volgens mij op geen enkele tv KODI geïnstalleerd worden, behalve op tv's die voorzien zijn van Android TV.

Voor Kodi zou je toch makkelijker een RPi2 aanschaffen, middagje werk en hij is zo gereed voor gebruik!

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:24
Als je KODI rechtstreeks op een TV wil draaien zit je al bijna direct vast aan Android TV. De enige TV die nog enigszins in de buurt van je budget komt is de pricewatch: Philips 6500-serie 32" Ik heb zelf echter geen hoge pet op van Philips. Softwarematig schijnt het niet zo'n geweldig merk te zijn. Ook Sony heeft last met Android TV. Volgens mij kun je beter voor 300 euro een goede TV halen en dan met het overige budget een raspberry pi 2 voor KODI.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-09 12:22

FeaR

In GoT we trust

TB >CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Met internet only heb je geen horizon-app
Je 'krijgt' toegang tot die app omdat je een TVabo hebt, ga je internet only, heb je alleen de FTA zenders maar over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RWK: dus ik kan ook het televisiebeeld vanaf mijn laptop mirroren (spiegelen) naar de TV? Als ik lees `middagje werk` dan vrees ik dat het niet gaat lukken.....rechstreeks op Android TV lijkt me makkelijker installeren, daar staan veel filpmjes van op Youtube...

FeaR: wat bedoel je met TB en CEA? Bedoel je kabel? Digitenne van KPN, en daarmee andere goedkope aanbieders, hebben geen bereik hier in Hoogeveen. Ik juist kijken of ik zonder kabel kan?!

Freashmaker: Wij delen nu internet met de buren. Ziggo hebben we nu zelf, maar via Horzion kan ik ook ziggo vd buurman gebruiken/delen en kan ik mijn Ziggo/kabel abonnement opzeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 10:54:
RWK: dus ik kan ook het televisiebeeld vanaf mijn laptop mirroren (spiegelen) naar de TV? Als ik lees `middagje werk` dan vrees ik dat het niet gaat lukken.....rechstreeks op Android TV lijkt me makkelijker installeren, daar staan veel filpmjes van op Youtube...
Het mirroren van laptop naar TV is goed mogelijk met een Chromecast 2 of Raspberry Pi 2 icm PiCast. Als je goed bent in het volgen van handleidingen/tutorials is het zeker in een middagje gedaan. Bovendien staan er veel YouTube filmpjes hoe je met een Raspberry Pi 2 te werk kan gaan.

En wat vind je nou belangrijker? Je vraagt namelijk wat de beste is. Je hebt een aantal eisen. Er wordt hier al verteld dat Android TV nog niet echt soepel werkt. Bovendien is de beeldkwaliteit van deze TV ondermaats voor de prijs die je neerlegt. Ik deel deze mening ook, Android TV is het net niet en i.c.m. met de barre beeldkwaliteit ga je niet waar voor je geld krijgen. Uiteraard ligt de keuze aan jou, maar zoals hierboven al is genoemd: De beste combo in deze situatie is een goede 32" inch tv i.c.m. een Raspberry Pi 2.

Offtopic: Rechtsboven elke post in je topic kan je quoten. Zo krijgt diegene een melding dat jij gereageerd hebt op zijn/haar bericht.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:58
Als die dat nou niet wil?? Neem gewoon die Philips van 429, nee ik ben ook niet meer fan van dat merk, maar dat is meer omdat ik het van horen zeggen heb, misschien vallen ze wel mee. En ik begreep dat Philips Android beter voor mekaar heeft dan Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste RWK, dank je voor reacties. Die Philips gaat hem niet worden, buiten jullie argumenten blijkt hij ook problemen te hebben met de WIFI ontvangst! Is essentieel bij ons omdat het WIFI signaal al niet heel sterk is! Ik begreep in de winkel dat ik ook een TV kan nemen zonder Wifi en dan via de Chromecast Wifi kan ontvangen. Daar kan ik alle mogelijke appjes opzetten en bedien je je Tv met je mobiel of tablet! Kan op de Chromecast ook KODI? Of moet ik dan toch echt een Raspberry Pi hebben? Maar deze laatste voorziet de Tv toch weer niet van Wifi ontvangst? Of wel? Of moet ik dan beide combineren, dus een Chromecast voor de Wifi ontvangst kopen en een Raspberry Pi voor KODI? En hoeveel Usb en HMDI-poorten zijn wenselijk op de TV?

[quote]RWK__ schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 01:32:
[...]

Het mirroren van laptop naar TV is goed mogelijk met een Chromecast 2 of Raspberry Pi 2 icm PiCast. Als je goed bent in het volgen van handleidingen/tutorials is het zeker in een middagje gedaan. Bovendien staan er veel YouTube filmpjes hoe je met een Raspberry Pi 2 te werk kan gaan........ De beste combo in deze situatie is een goede 32" inch tv i.c.m. een Raspberry Pi 2.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2016 23:38 ]

Pagina: 1