Beste allen,
Ik heb mijn oog laten vallen op een nieuwe SSD voor mijn desktop. Ik zou de OCZ's gaan vervangen door een M.2 Samsung. Nu twijfel ik echter wat de juiste setup gaat zijn. Mijn huidige setup is als volgt (AHCI):
OS en randprogramma's op Samsung SSD
Games en Applicaties op de andere Samsung SSD
Scratchdisk voor photoshop op 1 OCZ en de andere gebruik ik als mobiele data storage.
De HDD's draaien als opslag.
Mijn vraag is als volgt: Ga ik meer voordeel halen uit de M.2 als bootdisk (mijn mobo staat het toe) of gaat hij meer opleveren als game/applicatie disk (eventueel dubbelend als scratchdisk).
Ik geef weinig om boot-tijden. Het verschil tussen de huidige 10 seconden en 8 seconden kan me weinig uitmaken. Waar ik wel wat om geef is verschil in het adobe pakket en gaming. Of is het misschien raadzaam alle schijven te consolideren tot 1 schijf voor OS, applicaties en games met een samsung als scratch disk?
Ik weet dat ik niet alles uit de M.2 ga halen.
Alvast dankjewel!
Ik zoek een?
pricewatch: Samsung 950 Pro 256GB
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik heb mijn oog laten vallen op een nieuwe SSD voor mijn desktop. Ik zou de OCZ's gaan vervangen door een M.2 Samsung. Nu twijfel ik echter wat de juiste setup gaat zijn. Mijn huidige setup is als volgt (AHCI):
OS en randprogramma's op Samsung SSD
Games en Applicaties op de andere Samsung SSD
Scratchdisk voor photoshop op 1 OCZ en de andere gebruik ik als mobiele data storage.
De HDD's draaien als opslag.
Mijn vraag is als volgt: Ga ik meer voordeel halen uit de M.2 als bootdisk (mijn mobo staat het toe) of gaat hij meer opleveren als game/applicatie disk (eventueel dubbelend als scratchdisk).
Ik geef weinig om boot-tijden. Het verschil tussen de huidige 10 seconden en 8 seconden kan me weinig uitmaken. Waar ik wel wat om geef is verschil in het adobe pakket en gaming. Of is het misschien raadzaam alle schijven te consolideren tot 1 schijf voor OS, applicaties en games met een samsung als scratch disk?
Ik weet dat ik niet alles uit de M.2 ga halen.
Alvast dankjewel!
Ik zoek een?
pricewatch: Samsung 950 Pro 256GB
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-4790K Tray | € 359,84 | € 359,84 |
| 1 | MSI Z97S SLI PLUS | € 0,- | € 0,- |
| 1 | MSI GTX 980 Ti GAMING 6G | € 717,95 | € 717,95 |
| 2 | Western Digital Black WD1002FAEX, 1TB | € 84,95 | € 169,90 |
| 1 | Asus Xonar Essence ST | € 167,50 | € 167,50 |
| 1 | Samsung Syncmaster S23A700D Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | be quiet! Shadow Rock PRO SR1 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | MadCatz R.A.T. 7 Matte Black | € 79,90 | € 79,90 |
| 1 | Wacom Bamboo Fun A5 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Logitech G13 Advanced Gameboard | € 71,96 | € 71,96 |
| 1 | GeIL Evo Leggera GEL316GB1600C9QC | € 92,- | € 92,- |