Google hoeft dit niet te indexeren, vandaar de mo-tags.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Dan hadden ze mijns inziens enkele regels onleesbaar moeten maken. Of gewoon moeten verwijzen naar salarisstrook xyz in de beveiligde omgeving van de payroll provider.toolkist schreef op maandag 28 december 2015 @ 23:43:
Wellicht dat ik iets mis, maar je kiest er zelf voor om via een gmail adres te reageren (waarbij je weet dat het over je salarisstroken gaat) en vindt het dan vreemd dat ze reply-en en daarbij niet alle mogelijke maatregelen nemen dat google 't niet kan zien? Misschien dat je dan niet vanaf je gmail adres had moeten reageren?
Kun je überhaupt nog wel in die omgeving van de payroll provider?sylvesterrr schreef op maandag 28 december 2015 @ 23:49:
[...]
Dan hadden ze mijns inziens enkele regels onleesbaar moeten maken. Of gewoon moeten verwijzen naar salarisstrook xyz in de beveiligde omgeving van de payroll provider.
WWAS schreef op maandag 28 december 2015 @ 23:55:
Ik vind dit nogal een vreemd topic, en aan je gepiekeerde reactie te zien zou het me niks verbazen als dit deels jouw schuld is.
Je hebt geld teveel gehad, en je werkgever geeft je veel ruimte om dit terug te betalen (o.a. in termijnen). Dit is gewoon een onverschuldigde betaling dus ze kunnen dit veel harder terug eisen. Jij klaagt vervolgens over vanalles. Als je de gang van zaken niet aan stond betaal je toch meteen alles terug?
Nu is het blijkbaar nog steeds niet geregeld, en gaan ze indd wat kortzichtig om met je persoonsgegevens. Niet netjes, daar heb je gelijk in. Zeg er netjes wat van/spreek ze erop aan en klaar. Jij kiest er schijnbaar voor om hier een groot punt van te maken.. in mijn ogen misplaatst. Jij hebt een schuld bij die mannen en daar draait het om. Ga nou niet iets groots proberen te maken van een klein foutje dat zij maken in het proces om JOU je schuld in te laten lossen.
Hmm, dat zou ik even moeten nakijken. Het is niet zozeer pakken. Ik probeer niet onder mijn betalingsverplichting uit te komen als je dat bedoelt. Zoals ik aangaf, ik maak het geld graag direct over als de vordering terecht is. En dat neemt niet weg dat zij zo laks zijn omgegaan met mijn gegevens imho.toolkist schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 00:06:a
[...]
Kun je überhaupt nog wel in die omgeving van de payroll provider?
Het komt bij mij overigens nogal over alsof je je ex-werkgever wil "pakken" op die dramatische salarisadministratie.
Wat is er schandalig dan? Zijn er mensen buiten de organisatie gecc't?sylvesterrr schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 00:32:
[...]
Ik vind het gewoon schandalig dat men zo laks omgaat met mijn persoonsgegevens.
Niet iedereen op de cc heeft beroepshalve inzage nodig tot die gegevens.Megamind schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 00:39:
[...]
Wat is er schandalig dan? Zijn er mensen buiten de organisatie gecc't?
[ Voor 5% gewijzigd door gambieter op 29-12-2015 01:14 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Je hebt het over "naw, geboortedatum, geslacht én BSN"...?sylvesterrr schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 00:47:
[...]
Niet iedereen op de cc heeft beroepshalve inzage nodig tot die gegevens.
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Wat versta jij onder 'beroepshalve inzage nodig'? In principe iedereen die bij de vordering betrokken is kan beroepshalve die gegevens nodig zijn. De afdeling 'collections' (debiteurenadministratie?) moet weten op welke manier de vordering is onderbouwd. De afdeling control/financiële administratie moet dat weten omdat de vordering nu waarschijnlijk over het jaar heen getild wordt i.v.m. periode afsluiting, iemand van HR, je ex-leidinggevende, iemand nog hoger in de boom.... En voordat je het weet staan er 5 mensen in de CC, of dat onterecht is vraag ik me af.sylvesterrr schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 00:47:
[...]
Niet iedereen op de cc heeft beroepshalve inzage nodig tot die gegevens.
Los daarvan, mail is in mijn ogen geen veilig medium om documenten met gevoelige persoonsgegevens te versturen. Als de mail binnen het mailplatform van de organisatie was gebleven dan had ik er overigens minder moeite mee gehad (teveel mensen op de cc).
[ Voor 0% gewijzigd door Tehh op 29-12-2015 09:49 . Reden: Quoten in mo-tags werkt niet. ]
You are NIJL-ed!
Ik geloof niet dat Tweakers je gegevens actief controleert op juistheid. Je mag dus ook geboortejaar 1934 opgeven als je van 1986 bent... Je werkgever controleert wel (is dat wettelijk verplicht). Voor kwaadwillenden zijn gegevens uit de administratie v/d werkgever dus waardevoller.Wel gewoon op je tweakers profiel..
Geboortedatum 4 mei 1986
Geslacht Man
Dus wat is het grote probleem hier?
Cetero censeo Dynalogic delendam esse.
Je weet ook dat BTW-nummers van (onder andere) ZZP'ers en eenmanszaken, gelijk zijn aan het BSN van de persoon in kwestie? En dat zijn ze dan weer verplicht te vermelden op facturen en websites.arnovos schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 10:56:
[...]
Voor iedereen die een bsn-nummer niet relevant vind qua lekken: post je echte bsn-nummer hier, laat ik je zien welke ongein iemand ermee kan uithalen.
Vroeger kon je makkelijk met de combinatie naam/sofi/geboortedatum van allerlei subsidies en uitkeringen aanvragen, leningen aangaan, abonnementen afsluiten etc. etc. Waarbij de eventuele bankrekening voor het ontvangen van dit alles van iemand anders kon zijn. Tegenwoordig is dat allemaal wel iets moeilijker, maar nog steeds niet onmogelijk (anders zou je weer veel te veel lange procedures krijgen waarbij je in persoon moet verschijnen overal). Dus ik snap best dat je jouw gegevens (die correct zijn) niet overal wilt laten slingeren.Kurkentrekker schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 11:39:
Ik ben wel benieuwd welke ellende je er mee uit zou kunnen halen. Ik zie niet in waarom ik dat met mijn eigen BSN moet doen overigens, maar kom maar op met je lijstje
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Och ja, je moet toch wat he.
Garmin FR245M + HRM-RUN
Ik hoor je heel veel piepen, maar heb je ooit overwogen om dat geld meteen terug te sturen toen je zag dat het teveel was?adis schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 10:16:
Loonstroken met privacy informatie moeten mijn inziens niet via de mail verstuurd worden maar per post of ze moeten worden aangeboden in een beveiligde omgeving. Of post een betrouwbaar alternatief is voor de mail is een tweede, aangetekend is het wel betrouwbaarder, zou je denken.
Disclaimer: ik ben maar een developer en geen jurist!
Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.
T.C. jij haalt mij en TS door elkaar..T.C schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 15:21:
[...]
Ik hoor je heel veel piepen, maar heb je ooit overwogen om dat geld meteen terug te sturen toen je zag dat het teveel was?
Of heb je dat nooit opgemerkt vanwege gebrekkige controle op financiën?
Het is heel gebruikelijk dat email verzoeken middels reply worden beantwoord.
Als developer zou je dat moeten weten, gebruikers zullen de gemakkelijkste manier hanteren.
Als je gmail niet veilig acht, waarom gebruik je die dan? Er zijn genoeg goedkope betaalde providers van email diensten.
De wereld zou inderdaad heel veel beter zijn als salarisstroken of belangrijke stukken per (aangetekende) post zouden worden gestuurd. De kosten hiervoor wil jij vast wel ophoesten. Je ex-werkgever hoeft dit niet te doen, hij hoeft niet eens een salarisstrook te overhandigen.
Wettelijk gezien hoeft de salarisstrook enkel bij wijziging in salaris te worden overhandigd (digitaal is daarin voldoende)
Nee, de uitdaging is: post je eigen bsn en laat mij ermee doen wat ik wil. Blijkbaar durf je dat niet. Of heb je een btw-nummer?Kurkentrekker schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 11:39:
Ik ben wel benieuwd welke ellende je er mee uit zou kunnen halen. Ik zie niet in waarom ik dat met mijn eigen BSN moet doen overigens, maar kom maar op met je lijstje
Cetero censeo Dynalogic delendam esse.
Dat is een beetje 'je durft niet in de sloot te springen'. Ja, dat durf ik wel, maar dat doe ik niet.arnovos schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 17:51:
[...]
Nee, de uitdaging is: post je eigen bsn en laat mij ermee doen wat ik wil. Blijkbaar durf je dat niet. Of heb je een btw-nummer?
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Laten we een equivalent iets doen, wel zo eerlijk: Wie durft zijn BSN op servers van een derde partij te zetten? Mijne staat al in mijn dropbox, dus ga ik nu verder voor de koelkast?arnovos schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 17:51:
[...]
Nee, de uitdaging is: post je eigen bsn en laat mij ermee doen wat ik wil. Blijkbaar durf je dat niet. Of heb je een btw-nummer?
Weet vrij zeker dat hij al ergens staat, iets met BTW nummer voor 1 manszaak.Sissors schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 21:56:
[...]
Laten we een equivalent iets doen, wel zo eerlijk: Wie durft zijn BSN op servers van een derde partij te zetten? Mijne staat al in mijn dropbox, dus ga ik nu verder voor de koelkast?
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
"gedeeld met anderen"?widodepido schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 12:48:
Meldpunt datalekken.
Vanaf 1 januari is de wet datalekken van kracht. Er is al sprake van een data lek wanneer in een email naw, ofwel gegevens die een persoon kunnen identificeren en mensen op cc staan. Omdat je gegevens zijn gedeeld met anderen zonder dat je daar vooraf goedkeuring voor hebt gegeven.
Het is een beetje spannend want we weten niet exact hoe bedrijven en overheden de lekken gaan melden. Ze zijn het verplicht te doen. Staan boetes op van 800k.
Heel overheidsland is al panisch over deze wet. Nu het bedrijfsleven nog.
Daarnaast kun je melding maken bij de rakkers van WBP. CBP.
[ Voor 9% gewijzigd door Wild Chocolate op 30-12-2015 00:15 ]
Hoezo is dat niet direct te zien? Genoeg manieren om dat te kunnen zien lijkt mij, bedrag wat hoger is dan "normaal", loonstroken..Mathijs schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 21:06:
Ik vind anders dat de OP ook wel genoeg geduld heeft getoond. Een fout vanaf zijn werkgever, waarbij zijn bruto bedrag verloond is. Daaraan kun je zelf slecht zien of er een fout is gemaakt of niet.
Als het brutobedrag gelijk is maar er met de inhoudingen fouten zijn gemaakt had hij dat zelf niet direct kunnen zien.
Wie zegt dat die mensen dat niet hoeven te zien? Als het mensen van binnen de organisatie zijn (of van de payroller) dan kan het prima zijn dat deze terecht in de mailwisseling staan.Mathijs schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 21:06:
Dat daarbij salarisgegevens rondgemaild worden aan mensen die dat niet hoeven te krijgen om tot en oplossing te komen zou ik ook ergelijk vinden. Ik denk alleen niet dat je er veel meer aan kunt doen dan ze daarop wijzen.
Hoeveel hiervan is dat jij echt een ethisch probleem met de gang van zaken hebt, en hoeveel hiervan is dat je graag een soort van 'wraak' wil nemen op je voormalige werkgever?sylvesterrr schreef op maandag 28 december 2015 @ 23:06:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
[ Voor 8% gewijzigd door Hydra op 30-12-2015 09:01 ]
https://niels.nu
Mijn loonstroken van vorig jaar bestaan uit bijna 25 regels (25 regels met bedragen, iedere regel met 3 of 4 bedragen). Alles behalve overzichtelijk.Mathijs schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 21:06:
Ik vind anders dat de OP ook wel genoeg geduld heeft getoond. Een fout vanaf zijn werkgever, waarbij zijn bruto bedrag verloond is. Daaraan kun je zelf slecht zien of er een fout is gemaakt of niet.
Als het brutobedrag gelijk is maar er met de inhoudingen fouten zijn gemaakt had hij dat zelf niet direct kunnen zien.
Precies. De eindafrekening (in mei) heb ik niet per post ontvangen, daarop staat de vordering blijkbaar vermeld. Aangezien ik per 1 mei uit dienst was heb ik ook niet de moeite genomen om de beveiligde omgeving van de payroll provider te checken.Daarna een afbetalingsregeling met na uit dienst gaan de oplossing dat ze het geheel in mogen houden op de laatste betaling. Dan denk je dat je er vanaf bent ook.
Als er daarna weer een rekening komt zou bij mij het frustratiepunt ook bereikt zijn. Ze maken immers zelf fout op fout, terwijl een payroll bedrijf juist gebruikt wordt om het zelf zo simpel mogelijk te houden.
Juist. Na de eerste betalingsregeling hebben ze - tegen de afspraken in - eerste termijn niet ingehouden, daar moest ík weer achteraan gaan. Daarna heb ik mijn dienstverband opgezegd en heb ik weer op eigen initiatief aangegeven dat ze alles in april mogen inhouden. Maar ook daar is klaarblijkelijk weer wat is misgegaan.Dat daarbij salarisgegevens rondgemaild worden aan mensen die dat niet hoeven te krijgen om tot en oplossing te komen zou ik ook ergelijk vinden. Ik denk alleen niet dat je er veel meer aan kunt doen dan ze daarop wijzen.
Ik geef je ook groot gelijk dat je duidelijkheid wilt hebben hoe het nu zit. Wat stond er nog open en wat is er ingehouden voor die tijd en bij de laatste betaling.
Op die manier kun je dan ook meteen zien of het nu echt de laatste keer betreft of dat ze je over een paar maanden misschien weer lastig komen vallen.
Ik denk dat je vragen grotendeels beantwoord zijn met mijn verhaal hierboven.
Sollicitatieprocedure voor m'n huidige functie is in december 2014 gestart en eind maart 20105 heb ik het contract ondertekend. Dit staat er volledig los van.adis schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 15:27:
[...]
T.C. jij haalt mij en TS door elkaar..
Maar ik ben het er wel mee eens dat hij al in 2014 doorhad dat hij teveel uitbetaald kreeg. Waarschijnlijk was dit de reden dat er een onwerkbare situatie ontstond waardoor hij pas in Mei heeft opgezegd.. Er speelt in ieder geval veel meer dan hier ooit te lezen zal zijn...
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq