Overclock i7 4790k met luchtkoeler

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruity1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01-05-2023
Hallo ,

Ik ben me sinds een tijd aan het inlezen / verdiepen in overclocken van mijn cpu
Ik heb al verschillende tests gedaan met mijn systeem en ben heel langzaam op wat ik denk mijn maximale overclock gekomen met mijn systeem

Ben van 4,4 ghz nu uitgekomen op 4,7 ghz met een Vcore van 1,200 v manual
Ik gebruik als stresstest / benchmark programma realbench en voor alles te monitoren HWinfo64

Benchmark passed en stresstest kom ik niet boven de 79 graden uit
Nu wil ik graag weten of ik nog andere dingen kan aanpassen om temps omlaag te krijgen in test
Cache ratio heb ik op auto laten staan
Heeft iemand nog tips die ik kan toepassen ?

Asus maximus ranger vii
Scythe mugen Max koeler
I7 4790k
Kingston hyper x savage 16 gb @ 2400 mhz
Crucial Ssd
Cooler master V750 gold Psu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• undeepdiver
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-09-2024
Je kan beter in het Haswell topic posten.. :+

Maar om vast even een tip te geven, testen doe je met LinX en of prime 95 met AVX en AVX2

Je zal zien dat de temperaturen veel hoger worden en je systeem meer voltage nodig heeft.

Wij kunnen je beter helpen als je een screen shot met je settingen bijvoegt zoals deze.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qIqzHKal.png?1

Onder 100% load veel sxs

De meeste PC problemen zitten tussen het scherm en de stoel...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruity1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01-05-2023
Ah bedankt voor je snelle reactie
Ik lees allemaal verschillende dingen op forums
Ik had ook gelezen dat prime helemaal geen goede software is voor het testten van de i7 4790k processors en dat je hiervoor beter realbench kunt gebruiken in combinatie met hwinfo64 voor monitoring
Maar als jij zegt dat hier vooral prime of Linx gebruikt word dan zal dat ook wel inorde zijn neem ik aan

Maar even nog een vraag , ik wil gewoon de stabiele overclock hebben omdat ik het een uitdaging vind en graag het maximale (met mn huidige koeler) uit mijn processor wil halen
Ik gebruik de computer voor games en wil graag alles op ultra spelen met maximale fps en performance
Is realbench stresstest niet voldoende hiervoor om dat te bereiken ?
En mij viel op tijdens test dat er een verschil van ongeveer 10 graden zit tussen metingen in hwinfo en realtemp , is dit bekend?

Ik was even aan t twijfelen of deze post wel in dit gedeelte van het forum thuis hoorde

[ Voor 33% gewijzigd door Fruity1 op 29-12-2015 16:47 ]