Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-10 16:23
Hi tweakers,

Ik wil graag mijn huidige pricewatch: Logitech Z506 vervangen door een degelijke geluidsset!

Ik zoek een?
Ben opzoek naar nieuwe speakers ter vervanging van mijn pricewatch: Logitech Z506 , ik vind dat ze toch wat tekort komen. En dat is natuurlijk ook logisch voor die prijs. Bovendien vind ik ze niet extreem mooi.

Wat is je budget?
€500 maximaal voor 2 speakers, later komt hier nog een DAC + Sub bij indien dit noodzakelijk is.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil er voornamelijk uiteraard muziek + films mee afspelen, dit gaat voornamelijk via Spotify. Het gaat hier om Dance / Hiphop / maar ook meer klassieke muziek. Films zijn erg divers, maar gewoon de doorgaanse films.

Wat heb je zelf al gevonden?
Zat zelf te kijken naar de : pricewatch: Audioengine A5+ Zwart
Al heb ik hier niet heel veel verstand van, deze staan wel erg hoog aangeschreven en ook makkelijk uit te breiden met pricewatch: Audioengine D1 en pricewatch: Audioengine S8 (Zwart) maar ik sta ook open voor andere merken.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik wil voor nu de geluidsaansluitingen gebruiken van mijn moederbord : pricewatch: MSI X99A GODLIKE Gaming

Later wil ik dit uitbreiden met een DAC / Sub als ik wat mis. Ben ik hiervoor nog specifieke kabels voor nodig of voldoen alle speaker kabels? Moet ik daarnaast nog ergens rekening mee houden kwa aansluitingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor films en muziek is een sub in mijn ogen altijd noodzakelijk..
Maar kost ook wat.

En over het dac verhaal zou ik gewoon een receiver kopen dan heb je gelijk een goede dac en heb je geen actieve speakers nodig en kan je in de toekomst makkelijk uitbreiden met speakers.

Ik heb zelf mijn set ook aangesloten op mijn pc die kan je optisch aansluiten op een receiver.
Als ik jou was zou ik of het budget verhogen of eerst een receiver halen dan heb je gelijk een goede dac en kan je altijd nog uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Verwijderd schreef op maandag 28 december 2015 @ 22:56:
Voor films en muziek is een sub in mijn ogen altijd noodzakelijk..
Maar kost ook wat.

En over het dac verhaal zou ik gewoon een receiver kopen dan heb je gelijk een goede dac en heb je geen actieve speakers nodig en kan je in de toekomst makkelijk uitbreiden met speakers.

Ik heb zelf mijn set ook aangesloten op mijn pc die kan je optisch aansluiten op een receiver.
Als ik jou was zou ik of het budget verhogen of eerst een receiver halen dan heb je gelijk een goede dac en kan je altijd nog uitbreiden.
Naja ik wil mijn tv + pc gespreid hebben, als ik straks weer een andere woning heb. Dan haal ik ook een goede geluidsset voor tv. Maar nu wil ik hem puur overdag voor mijn PC gebruiken. Daarom dit budget, dat vind ik voor een geluidssetje voor PC wel aardig.

Hoe werkt dat met een receiver + PC dan? Wat is het bijkomend voordeel van een receicer toz van een DAC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rolandos582 schreef op maandag 28 december 2015 @ 23:05:
[...]

Naja ik wil mijn tv + pc gespreid hebben, als ik straks weer een andere woning heb. Dan haal ik ook een goede geluidsset voor tv. Maar nu wil ik hem puur overdag voor mijn PC gebruiken. Daarom dit budget, dat vind ik voor een geluidssetje voor PC wel aardig.

Hoe werkt dat met een receiver + PC dan? Wat is het bijkomend voordeel van een receicer toz van een DAC?
Aahzo.. Maakt eigenlijk vrij weinig uit enigste verschil zal de prijs zijn.. een DAC kan je veel goedkoper krijgen dan een 5.1 receiver. in het algemeen zijn actieve monitors wat duurder omdat er al een versterker in zit en je bent wat meer beperkt in keuze en uitbreiden, tenzij je tientallen stekkerkabels wil gebruiken.

En het afstellen is zeer beperkt bij actieve speakers..
Maar je wil dan ook film kijken op je pc? maar dan gewoon in een 2.1 opstelling neem ik aan?

Denk dat het die set die je genoemd hebt echter prima is voor films en muziek.
Tenzij je erg hoge eisen hebt, audio engine geen ervaringen mee maar wel goede verhalen over gehoord

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2015 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Verwijderd schreef op maandag 28 december 2015 @ 23:16:
[...]

Aahzo.. Maakt eigenlijk vrij weinig uit enigste verschil zal de prijs zijn.. een DAC kan je veel goedkoper krijgen dan een 5.1 receiver. in het algemeen zijn actieve monitors wat duurder omdat er al een versterker in zit en je bent wat meer beperkt in keuze en uitbreiden, tenzij je tientallen stekkerkabels wil gebruiken.

En het afstellen is zeer beperkt bij actieve speakers..
Maar je wil dan ook film kijken op je pc? maar dan gewoon in een 2.1 opstelling neem ik aan?

Denk dat het die set die je genoemd hebt echter prima is voor films en muziek.
Tenzij je niet al te veel eisen stelt, audio engine geen ervaringen mee maar wel goede verhalen over gehoord
Correct via 2.1 opstelling, omdat het anders ook snel teveel ruimte in beslag neemt. En via headphones in de nacht.

Naja afstellen zal ook niet zozeer van toepassing zijn, ik ben geen audiofiel en zal dat dus ook niet zo heel snel doen.

Het nadeel is dat de A5+ al van 7 januari 2010 is, na bijna 6 jaar denk ik dat er wel weer nieuwe producten uitkomen die deze producten gaan vervangen/verbeteren. Daarom ook dit topic :P

Heeft een DAC een toegevoegde waarde bij de A5+ en zijn sub? En is de door mij gelinkte Sub een goed bijpassend product, of zijn er andere opties mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rolandos582 schreef op maandag 28 december 2015 @ 23:27:
[...]

Correct via 2.1 opstelling, omdat het anders ook snel teveel ruimte in beslag neemt. En via headphones in de nacht.

Naja afstellen zal ook niet zozeer van toepassing zijn, ik ben geen audiofiel en zal dat dus ook niet zo heel snel doen.

Het nadeel is dat de A5+ al van 7 januari 2010 is, na bijna 6 jaar denk ik dat er wel weer nieuwe producten uitkomen die deze producten gaan vervangen/verbeteren. Daarom ook dit topic :P

Heeft een DAC een toegevoegde waarde bij de A5+ en zijn sub? En is de door mij gelinkte Sub een goed bijpassend product, of zijn er andere opties mogelijk?
Dat ze zes jaar oud zijn zie ik meestal wel als een goed teken. Misschien zijn ze gewoon erg goed en word er niet snel een een nieuwere versie uitgebracht.. geen idee hoe dat precies zit maar ik zal je er niet druk om maken. Krk heeft ook actieve speakers die ook al lang worden verkocht, dus volgens mij is dat niet zo heel erg gek.

Een DAC heeft altijd wel een toegevoegde waarde zeker bij een moederbord waarvan de standaard Dacjes niet geweldig zijn.. maar daar zijn de meningen over verdeeld sommige mensen zien een aparte DAC niet als toegevoegde waarde, ik zelf heb nooit een afweging genomen in wel of geen DAC omdat ik een receiver heb die al een goede DAC heeft.

Die sub zal het prima doen met top 40 muziek er word gezegd.
Op de website van audio engine word gezegd dat die tot 27hz laag kan maar er word niet beschreven hoe dat is gemeten.. dus dat is de vraag maar of die dat ook daadwerkelijk kan halen in een thuis situatie.
Bij subwoofers is het bijna altijd zo dat hoe groter hij is hoe beter hij is, vooral voor films.
Een gesloten sub zal altijd minder laag gaan dan een sub met een poort. (dat is dat ronde gat)

Maar met de meeste muziek zal die dat laag ook niet nodig hebben.
Het is echt maar net wat je van die sub eist wil je echt zo laag mogelijk gaan dan heb je een flink groter budget nodig, maar als je over een paar maand toch een nieuwe set wil halen voor jou tv en dan deze weinig gaat gebruiken had ik dus niet een hele dure sub aangekocht..
Voor een goede sub zal je toch al wel snel ronde de 800 euro uitkomen of wat duurder.

Maar volgens mij hebben die bookshelves ook wel redelijke bas voor wat het is, als het toch voor tijdelijk gebruik is zal ik de sub besparen voor als je in je nieuwe woning zit en daar dan een wat betere kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Hmmm ja precies. Deze zullen dan inderdaad minder gebruik worden, puur alleen in mijn game/computer ruimte. En daar is het dan niet de bedoeling dat het als een gek gaat dreunen om het zo maar te noemen.
Ik wil deze setup wel gaan gebruiken als ik ga verhuizen voor in deze kamer, en dan een aparte setup in mijn nieuwe woning beneden voor de TV.

Ik dacht juist dat er inovatie was, dus dat er vaak wel na een x jaar een nieuw product komt, maar blijkbaar is dat juist goed omdat het dan een top product is. Ik zie veel goede reviews over de A5+, DS1 en S8 als computerset. Dus wellicht maar gewoon bestellen, en gewoon testen. Het verschilt natuurlijk ook per situatie hoe goed het allemaal klinkt.

[ Voor 58% gewijzigd door rolandos582 op 28-12-2015 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rolandos582 schreef op maandag 28 december 2015 @ 23:56:
[...]

Hmmm ja precies. Deze zullen dan inderdaad minder gebruik worden, puur alleen in mijn game/computer ruimte. En daar is het dan niet de bedoeling dat het als een gek gaat dreunen om het zo maar te noemen.
Ik wil deze setup wel gaan gebruiken als ik ga verhuizen voor in deze kamer, en dan een aparte setup in mijn nieuwe woning beneden voor de TV.

Ik dacht juist dat er inovatie was, dus dat er vaak wel na een x jaar een nieuw product komt, maar blijkbaar is dat juist goed omdat het dan een top product is. Ik zie veel goede reviews over de A5+, DS1 en S8 als computerset. Dus wellicht maar gewoon bestellen, en gewoon testen. Het verschilt natuurlijk ook per situatie hoe goed het allemaal klinkt.
ligt er ook een beetje aan waar de pc staat en waar je tv staat.
een gigantische sub in een kleine pc kamer heeft ook weinig nut, lagere frequenties hebben meer ruimte nodig om goed tot hun recht te komen. Maar ik denk echt dat je beter af bent zonder sub en dan bij je pc gewoon een setje krk's neerzet of die van audio engine en dan het liefst 8 inch drivers ofzo of 7 of 6 dan heb je nog een redelijke bass weergave en dan kan je als je in je nieuwe huis zit wat beters aanschaffen kwa sub mocht je in de buurt wonen van de achterhoek kan ik je het verschil wel laten horen tussen een goede sub en een wat goedkopere, heb nu bijvoorbeeld nog een 10inch sub van harman kardon te koop staan wie ook gereviseerd is en dat verschil is echt werelds, maar ja mijn andere sub is natuurlijk ook een stuk duurder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 00:03:
[...]

ligt er ook een beetje aan waar de pc staat en waar je tv staat.
een gigantische sub in een kleine pc kamer heeft ook weinig nut, lagere frequenties hebben meer ruimte nodig om goed tot hun recht te komen. Maar ik denk echt dat je beter af bent zonder sub en dan bij je pc gewoon een setje krk's neerzet of die van audio engine en dan het liefst 8 inch drivers ofzo of 7 of 6 dan heb je nog een redelijke bass weergave en dan kan je als je in je nieuwe huis zit wat beters aanschaffen kwa sub mocht je in de buurt wonen van de achterhoek kan ik je het verschil wel laten horen tussen een goede sub en een wat goedkopere, heb nu bijvoorbeeld nog een 10inch sub van harman kardon te koop staan wie ook gereviseerd is en dat verschil is echt werelds, maar ja mijn andere sub is natuurlijk ook een stuk duurder
Ik denk dat het een ruimte van ongeveer 20m2 is. Vandaar ook de keuze voor de a5+ ipv a2+. Die komt net niet helemaal tot zijn recht. Ik woon zelf in Groningen, dus dan ook niet helemaal in dezelfde richting :P Ik probeer het gewoon zonder sub, mocht ik hem echt missen is zo'n ding natuurlijk zo gekocht. Hoe zit het met aansluitingen van sub / speakers. Ze zijn natuurlijk beide actief met ingebouwde versterker. Hoe sluit je zoiets aan op je moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rolandos582 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 00:29:
[...]

Ik denk dat het een ruimte van ongeveer 20m2 is. Vandaar ook de keuze voor de a5+ ipv a2+. Die komt net niet helemaal tot zijn recht. Ik woon zelf in Groningen, dus dan ook niet helemaal in dezelfde richting :P Ik probeer het gewoon zonder sub, mocht ik hem echt missen is zo'n ding natuurlijk zo gekocht. Hoe zit het met aansluitingen van sub / speakers. Ze zijn natuurlijk beide actief met ingebouwde versterker. Hoe sluit je zoiets aan op je moederbord?
Wat ik zo kan lezen is dat je alle benodigde kabels er bij krijgt dus je moet ze aansluiten met een 3,5mm jack kabeltje zelfde als je koptelefoon dus de twee bookshelve speaker sluit je aan de achterkant van de sub in en dan via een jack aansluiting die achterop de sub zit naar je computer waar jij normaal je hoofdtelefoon in doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 00:37:
[...]

Wat ik zo kan lezen is dat je alle benodigde kabels er bij krijgt dus je moet ze aansluiten met een 3,5mm jack kabeltje zelfde als je koptelefoon dus de twee bookshelve speaker sluit je aan de achterkant van de sub in en dan via een jack aansluiting die achterop de sub zit naar je computer waar jij normaal je hoofdtelefoon in doet.
Ja die heb ik dus niet meer. Dit zijn de aansluitingen :
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/2000639304.png

Heb wel een goldplated plug, mogelijk kan ik die gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rolandos582 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 00:53:
[...]

Ja die heb ik dus niet meer. Dit zijn de aansluitingen :
[afbeelding]

Heb wel een goldplated plug, mogelijk kan ik die gebruiken.
Mhmm volgensmij helemaal aan de rechterkant, dat blokje een van die zal de hoofdtelefoon aansluiting zijn als het goed is? weet ik niet zeker misschien even de handleiding lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 01:00:
[...]

Mhmm volgensmij helemaal aan de rechterkant, dat blokje een van die zal de hoofdtelefoon aansluiting zijn als het goed is? weet ik niet zeker misschien even de handleiding lezen?
Gewoon de 6.3 headphone bedoel je :
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2lncrxf.png

Achja moet dat maar ff uitzoeken. Morgen maar ff bestellen en kijken hoe goed ze klinken.
Thanks voor alle hulp / snelle reacties. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rolandos582 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 01:13:
[...]

Gewoon de 6.3 headphone bedoel je :
[afbeelding]

Achja moet dat maar ff uitzoeken. Morgen maar ff bestellen en kijken hoe goed ze klinken.
Thanks voor alle hulp / snelle reacties. :)
de 3,5mm jack zal daar niet op werken maar je kan een verloopje kopen van 6,3mm naar 3,5mm jack en die erin stoppen dan moet het wel lukken :)

en geen probleem helpen doe ik graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:11
Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 00:37:
[...]

Dat klopt niet helemaal. Je sluit de sub aan op de speakers via tulp (rood+wit). De speakers sluit je vervolgens aan op de PC (3.5 mm Jack) of dac (tulp rood+wit).

Afbeeldingslocatie: http://oi62.tinypic.com/200zkgi.jpg

@TS
Mocht je nog geen keuze hebben gemaakt, voor dit budget is ook een ruark audio mr1 aan te bevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LA-384 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 08:57:
[...]

Dat klopt niet helemaal. Je sluit de sub aan op de speakers via tulp (rood+wit). De speakers sluit je vervolgens aan op de PC (3.5 mm Jack) of dac (tulp rood+wit).

[afbeelding]

@TS
Mocht je nog geen keuze hebben gemaakt, voor dit budget is ook een ruark audio mr1 aan te bevelen.
ohh ik had verwacht dat het wat makkelijker ging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
LA-384 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 08:57:
[...]

[afbeelding]

@TS
Thanks voor de informatie. Ik weet nog niet zeker wat ik ga doen, wellicht dat ik de Audioengine D2 wireless receiver en DAC neem. Kan die via een kameraad overnemen voor goede prijs. Dan heb ik een DAC + Wireless function in 1. Zodat ik ook gelijk kan streamen etc via telefoon/tablet.

Die ruark audio mr1 zijn niet helemaal mijn style. Vind persoonlijk de grotere studio boxen wel mooi. Bovendien hebben die weer een ander geluid.
Pagina: 1