-
[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 70599 op 05-06-2016 09:30 ]
[ Voor 8% gewijzigd door McKaamos op 28-12-2015 22:49 ]
[ Voor 40% gewijzigd door Room42 op 28-12-2015 22:44 ]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
[ Voor 36% gewijzigd door timberleek op 28-12-2015 22:43 ]
[ Voor 71% gewijzigd door Q op 29-12-2015 01:39 ]
Tja vanalles
Ja.Anoniem: 70599 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 01:04:
Draait daar CP op?
Ook een goede, heb hem zelf nu ook een week. Lekker snel en fijn met xpenology. Maar heb je het ook nodig voor wat simpel bestandsbeheer.Q schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 01:36:
Ik meen dat Synology een crashplan agent heeft.
Alternatief:
pricewatch: HP Proliant MicroServer Gen8 G1610T
[afbeelding]
Box voor zelfbouw dus. Alleen dan zonder echte zelfbouw, mainly je OS keuze.
Eisen:
1. Zuinig (30-35 watt met disks in standby)
2. Cheap JA
3. Stabiel JA
4. SMB is OK. Jij mag het OS kiezen
5. Geen coole features zoals photoalbums etc. Nope
6. Indien de oplossing ook een andere online backup behelst.....clientside encryptie is een vereiste incl het behoudt van differentials.
Dat kun je nauwelijks zuinig noemen. De OP heeft zijn PC niet gespecificeerd, maar die zou best eens zuiniger kunnen zijn, waardoor het een optie wordt die gewoon aan te laten staan.Q schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 01:36:
1. Zuinig (30-35 watt met disks in standby)
Daar draait geen crashplan op. In ieder geval niet zonder een hoop huisvlijt.
[ Voor 19% gewijzigd door Q op 29-12-2015 13:39 ]
[ Voor 6% gewijzigd door Elect op 29-12-2015 17:07 ]
[ Voor 13% gewijzigd door Tweade op 29-12-2015 22:53 ]
Niet native!
ik heb de nuc als desktop (eerste model), ssd + 16gb ram ... nadeel vind ik dat je te weinig netwerk IO hebt tenzij je de mini pci inzet voor TP nic .. maar goed dat was ff off topicThinkPadd schreef op woensdag 30 december 2015 @ 07:27:
idle van 5W a 6W? Ik weet niet wie je dat verteld heeft.... Mijn i3 NUC doet zo'n 14W idle (gemeten) met een aantal virtuele machines erop (VMware ESXi). Als hij het druk krijgt gaat dit naar 18W. Zit 2x4GB RAM in en een 256GB mSATA SSD. Geen draaiende schijf dus (=meer stroomverbruik).
ESXi is overigens wel een aanrader, kun je er meerdere zaken op draaien zonder dat het elkaar in de weg zit. Houd je de zaken mooi gescheiden.
[ Voor 5% gewijzigd door vso op 01-01-2016 21:04 ]
Tja vanalles
Tja vanalles
Enige verbeteringen zijn (momenteel) ssd(s) en uitzetten .. ik gebruik het ook voor testen certificering..Anoniem: 70599 schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 23:05:
Als ik zo zie wat je hebt, is het wellicht lastig verbeteren. Ik neem aan dat die HyperV niet de hele dag uit zijn neus aan het peuteren is. Ik had vroeger ook heel mijn huis vol staan met servertjes en coole switches etc.
Maar toen ik aan het rekenen sloeg, en echt serieus keek naar wat ik er mee deed, was het vrij simpel. Back to the basic. Niet omdat het perse moet, maar ik vind het wel leuk om effectief om te gaan met electriciteit.
Ik heb ook nog steeds een aardige PC staan. Maar die staat aan als ik aan het werk ben. Mijn VM omgeving draait daar ook op, en die gebruik ik vooral voor tests en certificering. Heb ik dus ook enkel nodig als ik het gebruik. Dat maakt het voor mij redelijk makkelijk. Alles staat uit op mijn NUC, een Banana Pro, een paar Arduinos en mijn router na. Zit er zelfs nog aan te denken om mijn router en NUC geautomatiseerd in en uit te schakelen op basis van aanwezigheid van mensen/devices in huis. De Banana Pro en de arduinos hebben toch geen WiFi nodig om met elkaar te communiceren.
Ik hoef toch nooit van buitenshuis naar binnen voor data, heb het althans de afgelopen 5 jaar nog niet nodig gehad.
Oow ja...en ik gebruik ook geen Dropbox of iets dergelijks (ben ik fel op tegen)
Tja vanalles
Och, is maar waar je aan gewend bent. Op mijn eigen PC kom ik uit op een range van 220 -180 -150 Watt. Al moet ik er in mijn geval bij zeggen dat het bij om een inmiddels 10-jaar oude PC gaat (met tussentijdse upgrades E8500 Core2Duo, AMD 5850) 3HD's, 2 SSD's en 3 fans) tel daarbij op usb hubs, een printer, speakers en 2 monitoren en dan kom je wel in de buurt,ThinkPadd schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 21:10:
'maar 200W'. Het is maar wat je redelijk vind.... die 400 euro per jaar besteed ik liever aan andere zaken
TF2 GoT http://www.teamfortress.eu
[ Voor 24% gewijzigd door Marzman op 03-01-2016 11:59 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
max_usb_current=1Marzman schreef op zondag 03 januari 2016 @ 11:54:
Je zou ook een sterkere voeding voor je Pi kunnen zoeken en volgens mij is er ook wat aan te passen in de config om het voltage van de USB-aansluitingen te verhogen (kreeg een externe cdromspeler ook niet opgesprint) maar daar heb ik verder niet naar gekeken omdat ik het anders opgelost heb.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq