Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 112fan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-07 11:52
Ik heb hier thuis een ESXI opstelling staan. Deze bestaat uit 4 servers waarvan 2 "productie" en 2 als lab.

Ik heb voor de productie een storage gebaseerd op Starwind Virtual San. De lab servers hebben hier ook toegang toe voor o.a. de iso's. Ik probeerde vandaag een nieuwe datastore toe te voegen op de productie servers en kreeg onderstaande foutmelding aan het eind van de wizard:
Afbeeldingslocatie: http://s12.postimg.org/z7ngopvgd/ESXI_datastore_error.jpg

Als ik hem probeer aan te maken op 1 van de lab servers krijg ik dezelde fout. Ook zonder vCenter krijg ik deze melding op de servers.

Ik heb ook verschillende targets geprobeerd in Starwind en het device meerdere keren opnieuw aangemaakt, dit hielp helaas ook niet.

Op Google kan ik niet veel vinden behalve dat het kan doordat deze in een ander OS is gebruikt en daardoor niet goed werkt. Dit is niet het geval.

Iemand een idee wat het kan zijn?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webgangster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-07 15:45
Kan het kloppen dat je hem via vCenter wilt aanmaken?
Kunt je het eens proberen via de ESX host zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 112fan
Met of zonder vCenter, het werkt allebei niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Is het een 'bestaand' volume, waar ooit iets anders op gestaan heeft ?
Hoe groot is het volume ?

Probeer anders een nieuw volume op je SAN aan te maken en deze te koppelen aan ESX.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 112fan
Nee, het is een 'vers' volume. Hij is ong. 1,8TB groot.

Ik heb al een paar keer een nieuwe geprobeerd aan te maken maar dit hielp helaas niet.

Ik heb ook nog niet de mogelijkheid gehad om de SAN of service van Starwind te herstarten. Dit wil ik nog wel een keer proberen maar denk dat de uitkomst hetzelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:15
Wat staat er in het log?

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wat voor toegang hebben de hosts? Ik ken starwind niet, maar veel SAN's kennen onderscheid in Read access of Read/Write Access.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 112fan
Ik heb al 2 datastores draaien welke wel werken. Ik heb van deze de instellingen overgenomen qua rechten.

Dit staat er in de log hostd:

Afbeeldingslocatie: http://s2.postimg.org/iyzq13yft/image.jpg

In de vmkernel log komt dit device niet voor. Bovenstaande log is verkregen zonder vCenter.

Voor als de afbeelding slecht leesbaar is: klik

[ Voor 15% gewijzigd door 112fan op 29-12-2015 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 112fan
Ik heb vannacht geprobeerd om de datastore die ik wil vervangen te kopiëren in plaats van een nieuwe aan te maken. De datastore is aan de Starwind kant een .img bestand. Ik heb de Starwind service gestopt en toen geprobeerd dit bestand te kopiëren. Nadat het kopiëren klaar was heb ik de drive letter veranderd zodat ik niks in Starwind aan hoeft te passen. Daarna nog een keer de server herstart.

Starwind gaf geen foutmeldingen na het kopiëren en de drive letters. Hierna keek ik op de ESXI server en deze gaf de datastore niet meer weer. Ook na een herstart niet. Bij Add Storage ziet hij de gekopieerde datastore wel maar dan als leeg bestand.

Iemand een idee wat dat kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 722996

Het lijkt erop dat u een gratis versie van StarWind Virtual SAN dat niet kunt u rechtstreeks verbinding maken met iSCSI-targets. Om te kunnen werken met ESX moet je een NFS-share te zetten op de top van StarWind inrichting en bieden deze vervolgens naar ESX. U kunt meer informatie en ondersteuning op StarWind support forums: https://forums.starwindsoftware.com/viewforum.php?f=5
112fan schreef op maandag 28 december 2015 @ 20:22:
Ik heb hier thuis een ESXI opstelling staan. Deze bestaat uit 4 servers waarvan 2 "productie" en 2 als lab.

Ik heb voor de productie een storage gebaseerd op Starwind Virtual San. De lab servers hebben hier ook toegang toe voor o.a. de iso's. Ik probeerde vandaag een nieuwe datastore toe te voegen op de productie servers en kreeg onderstaande foutmelding aan het eind van de wizard:
[afbeelding]

Als ik hem probeer aan te maken op 1 van de lab servers krijg ik dezelde fout. Ook zonder vCenter krijg ik deze melding op de servers.

Ik heb ook verschillende targets geprobeerd in Starwind en het device meerdere keren opnieuw aangemaakt, dit hielp helaas ook niet.

Op Google kan ik niet veel vinden behalve dat het kan doordat deze in een ander OS is gebruikt en daardoor niet goed werkt. Dit is niet het geval.

Iemand een idee wat het kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 112fan
Anoniem: 722996 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 12:32:
Het lijkt erop dat u een gratis versie van StarWind Virtual SAN dat niet kunt u rechtstreeks verbinding maken met iSCSI-targets. Om te kunnen werken met ESX moet je een NFS-share te zetten op de top van StarWind inrichting en bieden deze vervolgens naar ESX. U kunt meer informatie en ondersteuning op StarWind support forums: https://forums.starwindsoftware.com/viewforum.php?f=5

[...]
Ik heb al meerdere ISCSI-targets draaien vanaf Starwind naar ESXI en deze werken wel perfect, dus dat zou het niet kunnen zijn lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 722996

Wat logisch blokgrootte heeft u gebruikt voor StarWind-apparaten? 512B?

In het geval u hebt 4k logische blokgrootte geselecteerd tijdens het maken van StarWind apparaten ESX zal ze niet herkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 112fan
Ja, 512B inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 112fan
Ik heb een W7 test VM aangemaakt gisteren. Op deze met ISCSI Initiator verbonden naar de server en gekoppeld aan het target waar de nieuwe datastore op moet komen. Dit lukt en in Disk Management kan ik gewoon een partitie aanmaken. Als ik ditzelfde probeer op een Server 2012 R2 krijg ik een Gegevensfout cyclische redundantiecontrole.

Ik ga kijken of ik met ESXI 5.0, 5.1 of misschien zelf ESXI 4 de datastore wel kan aanmaken en misschien er eerst een VMFS 3 van maken.
Pagina: 1