Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tri Force
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-09 08:19
Hallo bedankt voor het lezen en eventuele reacties ^.^ elk idee en of informatie is welkom en gewaardeerd.

Het doel is een Micro ATX moederbord en een ATX voeding in een Mac pro of G5 behuizing te plaatsen en... de buitenkant zo origineel mogelijk te laten :)

Voor practica en koeling efficiency mag de binnenkant helemaal leeg en dan voor kabel management aluminium platen over de bodem plaatsen.

Maar wat zijn de voordelen en nadelen van beide behuizingen ?

Dacht zelf dat de Pro het voordeel heeft van nieuwer model dus mogelijk minder problemen met kabels en knoppen zoals USB, Power, Reset maar de voeding zit boven.

De G5 is ouder dus hoe is deze compatibiliteit met een 1151 systeem qua voltages etc. maar deze behuizing heeft wel de voeding onder.

De Voltages van Microsoft en Apple zijn volgens mij beide 5V maar waarom worden de buitenkanten en binnenkanten voor Hackintosh altijd aangepast ?

Velen zullen wel een binnenpretje hebben en denken dat dit een makkie is ^^ maar in elektronica heb ik nooit les in gehad en moet dit toch eens leren.

Dit project is voor geheel 2016 dus er is geen haast maar eerst de juiste behuizing vinden en als deze gevonden en aangepast is dan kan er gekeken worden naar de componenten en dit is het idee.

wenslijst: AGPC :) een wit en zwart kleuren thema met zilver :)

Bedankt en vriendelijke groeten!

Update

Gnoom heeft deze link op oudere Topics geplaatst http://www.insanelymac.co...enclosure/page-4?p=156892

[ Voor 5% gewijzigd door Tri Force op 28-12-2015 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeLighting
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-01 21:35

FreeLighting

Heel de dag up's en down's!

De voeding uit een PowerMac G5 is in theorie herbruikbaar, maar in praktijk een grote ellende. Voltages zijn wel gelijk, maar de kast zelf geeft niet in alle opzichten mee.

Liftmonteur: Heel de dag up's en down's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tri Force
FreeLighting schreef op maandag 28 december 2015 @ 21:59:
De voeding uit een PowerMac G5 is in theorie herbruikbaar, maar in praktijk een grote ellende. Voltages zijn wel gelijk, maar de kast zelf geeft niet in alle opzichten mee.
Hi Free bedankt voor die bevestiging dus daarom wordt bijna elke Apple behuizing een Hackintosh, ik wou zelf de voorkant en achterkant intact houden ook al zal de voorkant niet gebruikt kunnen worden.

Inderdaad als je een originele Mac vergelijkt met een Hackintosh dan heeft de originele erg beperkt ruimte hoe prachtig het er ook uit ziet.

Opstarten via het Toetsenbord en deze met de muis aansluiten op de achterkant op het moederbord, ook een externe HHD op een moederbord usb dus er zijn minimaal al 3 usb poorten nodig op het moederbord.

Maar zijn er wel voordelen en nadelen van deze behuizingen of is dat alleen voor als je de Mac origineel laat en gebruikt ?

Misschien kan ik beter een advertentie plaatsen en vragen of iemand beide aanbied dan kijken en één of beide overnemen.

Mvg.

[ Voor 6% gewijzigd door Tri Force op 29-12-2015 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoJa84
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 23:05
Voor een volledige mod (dus inclusief voeding etc.) is het enige verschil dat de Mac Pro twee drivebay's heeft en de G5 maar 1.
Ik heb net een G5 gemod naar mATXX. De powerbutton en usb zijn compatibel, je kunt ze gewoon ombouwen. Nog makkelijker is het een setje van Laserhive te gebruiken. Vanwege verschillende problemen heb ik die uiteindelijk ook gebruikt en dat bevalt me erg goed.

Maar... Al je vragen zijn al beantwoord voordat je ze stelt, tenminste daar kwam ik achter. Kijk eens op het G5 forum van TonyMacX86.

Succes met je Mod, ben benieuwd wat je er van maakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tri Force
poljaap1984 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 20:31:
Voor een volledige mod (dus inclusief voeding etc.) is het enige verschil dat de Mac Pro twee drivebay's heeft en de G5 maar 1.
Ik heb net een G5 gemod naar mATXX. De powerbutton en usb zijn compatibel, je kunt ze gewoon ombouwen. Nog makkelijker is het een setje van Laserhive te gebruiken. Vanwege verschillende problemen heb ik die uiteindelijk ook gebruikt en dat bevalt me erg goed.

Maar... Al je vragen zijn al beantwoord voordat je ze stelt, tenminste daar kwam ik achter. Kijk eens op het G5 forum van TonyMacX86.

Succes met je Mod, ben benieuwd wat je er van maakt!
Hi Jaap erg bedankt voor de informatie en de links en jouw Hackintosh is bijna perfect! vooral de 2k gaten voor de koeling ^^ doet eer aan het design van de behuizing.

Maar de USB Voorkant en Achterkant moet ongeacht het type behuizing uitgeslepen worden ? dan heeft de G5 het meeste voordeel met de plaats van de voeding op de onderkant.

Inderdaad er zijn genoeg antwoorden te vinden maar alles is onvolledig en ik snap niet waarom modders alleen zeggen wat ze gedaan hebben en niet de opties en voordelen en nadelen bespreken.

De één zaag de voorkant en of achterkant eruit de ander vindt een manier om de behuizing origineel te laten maar hoe en wat en waarom ? ik zal inderdaad meer op de forums moeten kijken maar tot zover is het onduidelijk.

Als ik een behuizing zelf zie dan zal het wel duidelijk worden maar om zo even één kast van 70 euro op te halen.. maar bedankt voor de interesse Jaap en ik kan vast zeggen dat het zo simpel en schoon en origineel mogelijk wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
PowerMac G5 behuizing werkt het beste. Qua poorten: voorkant is gewoon een header, achterkant zit bij de G5 op het moederbord en kan je dus nooit echt hergebruiken. Op z'n best kan je er zelf poorten in stoppen op een bracket of anders lijmen. Die lus je dan door naar de 'echte' poorten op je moederbord.

Als je een BTX moederbord gebruikt past het allemaal net wat beter, maar ook dan moet je dus poorten doorlussen om dat die van de Mac nou eenmaal custom zijn. Voedingen hergebruiken kan je in alle gevallen maar beter vergeten. De ruimte van de voeding goed (her)gebruiken kan wel, zoek een voeding met de juiste afmetingen. Bijvoorbeeld een langwerpige fortron ofzo. De poort voor 230V zal je uiteraard ook in dit geval zelf moeten doorlussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tri Force
johnkeates schreef op woensdag 30 december 2015 @ 01:02:
PowerMac G5 behuizing werkt het beste. Qua poorten: voorkant is gewoon een header, achterkant zit bij de G5 op het moederbord en kan je dus nooit echt hergebruiken. Op z'n best kan je er zelf poorten in stoppen op een bracket of anders lijmen. Die lus je dan door naar de 'echte' poorten op je moederbord.

Als je een BTX moederbord gebruikt past het allemaal net wat beter, maar ook dan moet je dus poorten doorlussen om dat die van de Mac nou eenmaal custom zijn. Voedingen hergebruiken kan je in alle gevallen maar beter vergeten. De ruimte van de voeding goed (her)gebruiken kan wel, zoek een voeding met de juiste afmetingen. Bijvoorbeeld een langwerpige fortron ofzo. De poort voor 230V zal je uiteraard ook in dit geval zelf moeten doorlussen.
Hey John bedankt voor de informatie en bevestiging ik zal om een G5 behuizing kijken, als deze gevonden en geruimd is op de kabels na dezen laat ik eerst zitten.

Dan kijken hoe de componenten ongeveer komen te zitten en mogelijk eerst kartonnen doosjes maken met verschillende afmetingen van moederborden en voedingen.

Want jullie bedoelen het goed en de informatie zal juist zijn maar net als op de forums ik snap die technische taal niet excuus dit is zonde van jullie tijd, het enige wat bij mij werkt is kijken en proberen.

Bedankt voor nu en zodra er iets te delen heb dan horen jullie het zsm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdm850ed
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-09 09:40
Ik heb zelf een g5 kast om getoverd tot een normale build hier wat tips en handige sites waar je dingen kan bestellen om alles makkelijker te maken :)

Conversion kit:
http://www.thelaserhive.com/product/matx-original-kit/

Front panel cable zodat je de orignele front panel kan houden.
http://www.g5cable.com/order.html

Voor de rest een haakse slijper en wat geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tri Force
tdm850ed schreef op maandag 04 januari 2016 @ 19:23:
Ik heb zelf een g5 kast om getoverd tot een normale build hier wat tips en handige sites waar je dingen kan bestellen om alles makkelijker te maken :)

Conversion kit:
http://www.thelaserhive.com/product/matx-original-kit/

Front panel cable zodat je de orignele front panel kan houden.
http://www.g5cable.com/order.html

Voor de rest een haakse slijper en wat geduld.
Bedankt voor de informatie tdm850ed en excuus voor mijn late reactie.. geen idee hoe ik deze notificatie overheen heb gezien.

Intussen is er een Powermac gevonden inclusief Cinema scherm en toetsenbord plus muis voor maar 60 euro!

Inderdaad een koopje zou je zeggen maar het volgende.. ik wou eerst de Mac origineel gebruiken om op een Legale manier OSX te ervaren en intussen naar mogelijkheden te kijken.

Maar de G5 gaf kleine bzzt geluiden bij het aansluiten in het contact en voor de installatie van OSX was het nogmaals bzzzzt.. ik dacht laten wij jouw eens opfrissen voor de installatie!

Dus netjes de DVD, HDD, Fans verwijderd en voorzichtig schoongemaakt en vervolgens alles weer aangesloten en toen deed de Mackie helemaal niks meer.. dus Gegoogeld en daar kwam uit om even een batterij reset toe doen.

Dus de batterij op het moederbord verwijderd.. waar aardig druk voor nodig was om ruimte te creëren en de batterij ging los dus het knopje ingedrukt.

Ik hoorde klik bij de voeding en dacht yes! weer een stap verder ja hoor.. niet afgeklopt en het pinnentje breekt die de batterij tegenhoudt...

Dus toen maar rustig een Shagje gedraaid en een kop koffie erbij.. en na een breakie breakie toch maar eens naar verdere mogelijkheden gekeken.

Uiteindelijk besloten het Project te versnellen en binnen één uur was de kast leeg op bovenste brackets van de HDD en Fan na.. want die bovenste plaat kan niet losgemaakt worden met de bits die ik heb.

Dus tips qua bits :) oh en er wordt niks aan de kast gezaagd en gesneden etc. dus welk type Intel moederbord komt het meest overeen met die van de G5 ?

Dan hoeft mogelijk alleen het plaatje op de achterkant van de internet, usb, etc. eruit om het passend te maken en Oh die USB front kabels zijn alleen via Amerika bestelbaar ?

Fijn weekend ondanks het weer en vriendelijke groeten ik moet nu even bezig excuus..

Update.

De bovenste plaat is eruit met de brackets.. de hendel van het zijpaneel was al los gehaald waardoor er ruimte was om de plaats voorzichtig naar boven en naar beneden te buigen en na een minuut of 10 waren de busjes uit de achter plaat gesprongen.

Misschien niet echt Tweakers aanpak maar nu is de hele kast leeg!

Is het een idee om naar defecte moederborden te zoeken van Micro tot Extended om te zien hoeveel ruimte er is voor de Voeding en Moederbord en hoe dit uitkomt met de in en uitgangen op de achterkant ?

Mvg.

[ Voor 10% gewijzigd door Tri Force op 14-02-2016 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdm850ed
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-09 09:40
Misschien handig om hier wat inspiratie op te doen?

http://www.tonymacx86.com/powermac-g5/

Een heel deel van het forum voor alleen G5 casemods, moet vast wat tussen zitten wat handig kan zijn voor inspiratie / handigheidjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toos87
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-08 11:25
Ik heb het dan destijds met een ATX conversion gedaan. Maar heb er erg veel plezier aan gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-09 16:28

Kek

3flix

ik ben ook zeer tevreden over de kits die thelaserhive levert zoals tdm850ed linkt, werkt al een paar jaar prima in mijn mac pro hackintosh

Over de voeding, koop een nieuwe voeding die goed werkt met de hedendaagse moederborden, de powermac voedig is sowieso al 10 jaar oud, ik zou daar mijn electronica niet meer aan durven toe te vertrouwen...

Als de G5 kast vervelend is, ik heb nog een mac pro kast staan die je over kan nemen :) inhoud is er al uit en alles :)

[ Voor 23% gewijzigd door Kek op 17-02-2016 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tri Force
tdm850ed schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 16:34:
Misschien handig om hier wat inspiratie op te doen?

http://www.tonymacx86.com/powermac-g5/

Een heel deel van het forum voor alleen G5 casemods, moet vast wat tussen zitten wat handig kan zijn voor inspiratie / handigheidjes.
Bedankt voor de informatie en link en excuus tdm.. op een of andere manier komt er geen notificatie binnen.

Inderdaad dit is wat ik zoek ^.^ ik heb mijn broer gevraagd of hij defecte Intel micro en atx mobo's had want hij kijkt voor een ICT bedrijf computers na.

Dan kijk ik kijken hoe en wat er mogelijk is met de G5 behuizing en de types moederborden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tri Force
toos87 schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 14:03:
Ik heb het dan destijds met een ATX conversion gedaan. Maar heb er erg veel plezier aan gehad.

[video]
Erg bedankt voor deze video toos en het resultaat is prachtig met een vleugje eigen smaak die subtiel blijft ;)

De ene laat het aluminium origineel de ander spuit het helemaal maar jouw kast zit er net tussenin.

Het zal even duren maar als het project klaar is dan wordt het zeker gedeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tri Force
Kek schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 14:07:
ik ben ook zeer tevreden over de kits die thelaserhive levert zoals tdm850ed linkt, werkt al een paar jaar prima in mijn mac pro hackintosh

Over de voeding, koop een nieuwe voeding die goed werkt met de hedendaagse moederborden, de powermac voedig is sowieso al 10 jaar oud, ik zou daar mijn electronica niet meer aan durven toe te vertrouwen...

Als de G5 kast vervelend is, ik heb nog een mac pro kast staan die je over kan nemen :) inhoud is er al uit en alles :)
Hi kek bedankt voor de informatie en aanbod :)

Ik wou dus wel kijken voor een donor behuizing waar wat aan mankeert als krasje hier en deukje daar om zeg maar de bovenkant eruit te zagen en deze op maat maken voor de achterkant met atx afmetingen voor de aansluitingen.

Inderdaad de Laserhive producten mankeert niks aan maar ik wou de kast zo maken dat zelfs kenner denken van.. huh.. is dit origineel of is dit toch iets anders ?

Als het project geslaagd is dan heb ik een behuizing voor de rest van mijn leven dus liever wat tijd en geld meer besteed dan minder ;)

Oh en er komt inderdaad een nieuwe ATX voeding in onder of boven maar het wordt een Seasonic gegarandeerd.

[ Voor 4% gewijzigd door Tri Force op 17-02-2016 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Mocht je nog een G5-behuizing nodig hebben, die heb ik ooit nog eens leeggehaald en staat hier als lege huls te verstoffen.

Ik had er allerlei plannen mee, maar heb uiteindelijk een game PC in een NZXT Phantom-kast gebouwd.

Het leek me erg leuk om te doen, maar ik krijg mezelf er niet toe...

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Tri Force
Ramzzz schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 21:07:
Mocht je nog een G5-behuizing nodig hebben, die heb ik ooit nog eens leeggehaald en staat hier als lege huls te verstoffen.

Ik had er allerlei plannen mee, maar heb uiteindelijk een game PC in een NZXT Phantom-kast gebouwd.

Het leek me erg leuk om te doen, maar ik krijg mezelf er niet toe...
Hallo Ramzzz bedankt voor het aanbod maar kan de behuizing opgehaald worden of wat zijn de totaal kosten inclusief verzending want ik heb nog een Powermac gevonden voor 50 euro en deze is compleet en werkend en het is in de buurt.

Uiteindelijk wordt er een atx in de G5 gebouwd maar als die andere Mac wel werkt dan kan ik met OSX aan de gang en als die behuizing er beter uit ziet dan gebruik ik mijn lege behuizing als donor want daar zitten wel aardig wat krassen op.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

JehannesWeggen schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 12:15:
[...]

Hallo Ramzzz bedankt voor het aanbod maar kan de behuizing opgehaald worden of wat zijn de totaal kosten inclusief verzending want ik heb nog een Powermac gevonden voor 50 euro en deze is compleet en werkend en het is in de buurt.

Uiteindelijk wordt er een atx in de G5 gebouwd maar als die andere Mac wel werkt dan kan ik met OSX aan de gang en als die behuizing er beter uit ziet dan gebruik ik mijn lege behuizing als donor want daar zitten wel aardig wat krassen op.
Als je voor weinig al wat in de buurt hebt, en zelf wilt slopen, zou ik zeggen: neem die. ;)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Tri Force
Hi Ramzzz lol nee mijn huidige G5 is al leeg en als die andere voor 50 euro werkt dan gebruik ik het eerst om OSX te ervaren.

Als de ontwikkelingen omtrent AMD en Intel getest zijn heb ik intussen ervaringen met OSX en Safari etc. als mij dat bevalt dan kan de werkende Mac zo blijven en bouw ik een GamePC in de lege G5.

Of toch beide G5 kasten leeg en de mooiste gebruiken als behuizing en de ander als donor :)

Inderdaad het is weer moeilijk doen... maar ik heb er graag wat tijd en moeite en geld voor over om het voor mijn smaak zo goed mogelijk te krijgen.

Tot nader horen staat het Project nu ook stil tot die andere Powermac bekeken is maar ik haal bij mijn broer nog wel een Micro atx en gewone atx moederbord om een idee te krijgen van hoe en wat waar zit.

Mvg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 19:46

neanderthaler

Are friends electric?

Een G5 case is leuk te gebruiken om 2 itx bordjes in te zetten, indien je verschillende OS'en wil kunnen gebruiken maar geen dual boot op hetzelfde systeem wil installeren. Of 1 van de 2 een powersysteem en de ander een zeer zuinig bordje voor alleen downloads etc.

Zelf gebruik ik regelmatig voedingen uit afgeschreven kantoordesktopjes, die zijn vaak compact en redelijk stil. Als je een redelijk zuinig systeem van plan bent, met een mobo waar alles onboard zit en niet te veel drives etc, zou je dus ook een voeding uit een desktopkastje kunnen halen zodat je die op de originele plek van de G5-voeding kan frotten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tri Force
neanderthaler schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 13:10:
Een G5 case is leuk te gebruiken om 2 itx bordjes in te zetten, indien je verschillende OS'en wil kunnen gebruiken maar geen dual boot op hetzelfde systeem wil installeren. Of 1 van de 2 een powersysteem en de ander een zeer zuinig bordje voor alleen downloads etc.

Zelf gebruik ik regelmatig voedingen uit afgeschreven kantoordesktopjes, die zijn vaak compact en redelijk stil. Als je een redelijk zuinig systeem van plan bent, met een mobo waar alles onboard zit en niet te veel drives etc, zou je dus ook een voeding uit een desktopkastje kunnen halen zodat je die op de originele plek van de G5-voeding kan frotten.
Hi Nean bedankt voor de reactie ik zou al eens eerder reageren maar hoe en wat geen idee omdat een G5 mod mij te elektrotechnische is.. dus een andere kijk vanuit een nieuwe hoek was nodig.

De nieuwe kijk is een volledig nieuwe budget kast en van de G5 een soort van G5 Armor suit te maken wenslijst: G5 inclusief voeding om kosten te besparen en sommige behuizingen hebben geen ATX voeding..

Dus om een degelijk ATX voeding daarin te krijgen moet er al aangepast worden maar intussen is er wel een PC en kan SFX dezelfde efficiency als ATX hebben ?

Mvg.
Pagina: 1