Ping internet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 637702

Topicstarter
Gegroet

Ik heb een probleem met mijn ping. Ik had last van hoge ping pieken( die ik zeker opmerkte tijdens het gamen). Ik dacht eerst dat het probleem eventueel aan de router lag aangezien die wel meer problemen had. Nu heb ik echter een nieuwe router nl. de Tp-link archer ac1750, maar heb ik nog steeds pieken. Ik weet niet goed hoe ik dit moet oplossen.

Alvast bedankt voor de hulp :)

Lotte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-07 16:31

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Kan je meer informatie geven?
Wat voor soort internet heb je? Kabel/ADSL/fiber/3g/4g/sataliet/etc
Welke ping meet je? Google.nl in 50ms?
Wat is de ping direct naar de router?
Is de ping stabiel?
Tijdens het gamen merk je het, ping normaal 30 en soms opeens 600?
Heb je dat ook tijdens niet gamen? Misschien is je PC zelf te graag de ping te versturen of te beantwoorden.
Of zijn er programma's op de achtergrond die het verstoren.

Doe eens.
Windowstoets-R
Cmd
Ping www.google.nl -t
Kijk wat je ping is. Start een game op. Speel heel even en sluit weer af. Is de ping stabiel tijdens het gamen?

Edit: zit je via wifi of bedraad?
Zijn er andere apparaten aangesloten op het netwerk wifi of bedraad?
Heb je ooit eens zonder problemen gegamed of zijn de problemen spontaan ontstaan?

Ik weet dat het een hoop vragen terug zijn. Maar een hoge ping kan aan honderden dingen liggen :)

[ Voor 25% gewijzigd door Smuggler op 28-12-2015 19:42 ]

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb fiber internet.
Wanneer ik helemaal niets doe met mijn laptop zit ik aan een gemiddelde van 23ms. Wanneer ik bv een youtube filmpje bekijk op HD of game dan krijg ik pieken die plots heel hard de hoogte ingaan. Met een kabel ingeplugt heb ik eigenlijk geen probleem.

Extra: Bij mijn vorige router had mijn vriend tijdens het gamen soms helemaal geen problemen met de ping terwijl ik met kabel moest spelen. Dus misschien ligt het dan indd aan mijn laptop.

Eigenlijk is het vooral begonnen toen ik een nieuwe laptop kocht als ik er zo over nadenk. Er zitten meerdere apparaten aangesloten op de router.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 637702 op 28-12-2015 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler

Smuggler

Samengevat:
Het treed alleen op met wifi
Het treed alleen op met jouw laptop.
Andere laptops hebben er geen last van.
Het treed alleen op als er "veel" data wordt verbruikt in een korte periode.

Treed het ook op met "gewoon" downloaden van grote files zonder beeldbewerking? Dus is de proccesor te druk bezig met dingen. Of ligt het aan je netwerk interface

Zijn er programma's op de achtergrond actief die proberen slim te zijn?
"Killer network" is zo'n programma bijvoorbeeld.

Ik kan je met mijn expertise niet verder helpen.
Ondersteund je laptop wel de juiste snelheden bijvoorbeeld?

Gaat de ping omlaag als je dichterbij de router gaat zitten? (Netwerk interface problemen)

Meer kan ik niet verzinnen om de problemen te lokaliseren.
En oplossen gaat mij ook niet lukken. Misschien dat anderen met je vraag verder kunnen.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler

Smuggler

Samengevat:
Het treed alleen op met wifi
Het treed alleen op met jouw laptop.
Andere laptops hebben er geen last van.
Het treed alleen op als er "veel" data wordt verbruikt in een korte periode.

Treed het ook op met "gewoon" downloaden van grote files zonder beeldbewerking? Dus is de proccesor te druk bezig met dingen. Of ligt het aan je netwerk interface

Zijn er programma's op de achtergrond actief die proberen slim te zijn?
"Killer network" is zo'n programma bijvoorbeeld.

Ik kan je met mijn expertise niet verder helpen.
Ondersteund je laptop wel de juiste snelheden bijvoorbeeld?

Gaat de ping omlaag als je dichterbij de router gaat zitten? (Netwerk interface problemen)

Meer kan ik niet verzinnen om de problemen te lokaliseren.
En oplossen gaat mij ook niet lukken. Misschien dat anderen met je vraag verder kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Waarschijnlijk slappe netwerk kaart, slechte configuratie op de laptop of malware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Anoniem: 637702 schreef op maandag 28 december 2015 @ 19:54:
Ik heb fiber internet.
Wanneer ik helemaal niets doe met mijn laptop zit ik aan een gemiddelde van 23ms. Wanneer ik bv een youtube filmpje bekijk op HD of game dan krijg ik pieken die plots heel hard de hoogte ingaan. Met een kabel ingeplugt heb ik eigenlijk geen probleem.

Extra: Bij mijn vorige router had mijn vriend tijdens het gamen soms helemaal geen problemen met de ping terwijl ik met kabel moest spelen. Dus misschien ligt het dan indd aan mijn laptop.

Eigenlijk is het vooral begonnen toen ik een nieuwe laptop kocht als ik er zo over nadenk. Er zitten meerdere apparaten aangesloten op de router.
Om het helemaal uit te sluiten, hoef je dus enkel je laptop (wired en wireless) te testen op een ander netwerk. Dan zou het probleem er dus ook moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
CptChaos schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 01:02:
[...]
Om het helemaal uit te sluiten, hoef je dus enkel je laptop (wired en wireless) te testen op een ander netwerk. Dan zou het probleem er dus ook moeten zijn.
Stel dat dit zo is, aan wat ligt het dan binnen men laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 05-07 08:28
23ms voor een laptop draadloos is opzicht niet heel vreemd en op de vraag waar het aan ligt binnen je laptop is het meest voor de hand liggende je netwerkkaart.
Pagina: 1