Welke warmtepompdroger?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArwinV
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15:46
En inmiddels ben ik nu op het punt gekomen om een nieuwe droger te moeten aanschaffen.
Gezien de reacties op mijn eerdere vraag zal het een warmtepompdroger gaan worden, ik ben nu druk bezig zoveel mogelijk reviews te lezen maar daar wordt het allemaal niet echt duidelijker op. Vandaar dat ik de vraag hier maar eens stel (als het niet de juiste plaats is dan bij deze mijn excuses).

Onze wasmachine heeft een inhoud van 8kg dus ik neem aan dat de droger ook het beste deze inhoud kan hebben, die keus is dus niet zo moeilijk.

De machines van Bosch en Siemens hebben een zelfreinigende condensor, en hier begint voor mij de grootste twijfel. Aan de ene kant klinkt dit geweldig, maar aan de andere kant is er dus ook weer iets extra's wat kapot kan gaan ten opzichte van de andere merken. Heeft hier iemand ervaring (positief danwel negatief) met dit systeem?

Of, en dat is misschien nog wel een veel betere vraag, welk merk raden jullie ons aan?

Alvast bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01 08:26

ATS

Wat zijn verder belangrijke criteria voor je? Snelheid? Geluid?

Best uit de test van de consumentenbond komen Bosch WTY87700NL en Siemens WT47Y700NL

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArwinV
Ach, geluid is leuk als het wat minder is maar op zich niet erg omdat wasmachine en droger toch in hun eigen ruimte staan.
Snelheid is niet geheel onbelangrijk maar over het algemeen lees ik dat de wp-droger sowieso wat langzamer is dan een "normale" condensdroger dus ook daar maak ik me niet zo heel druk over.

Onze huidige droger is een Siemens maar die is nu echt op. Maakt al een tijdje lawaai (denk lagers of zo) en sinds een week wordt hij ook niet warm meer. Ik had gehoopt het nog even met de oude uit te kunnen zingen om wat tijd te hebben, maar gezien de waf moet ik nu toch wel snel tot vervanging overgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivocare
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:43
Heb zelf gisteren de Bosch WTW83272NL gekocht. Zelfde techniek als de WTY87700NL, langzamer met drogen maar daardoor aanzienlijk zuiniger. Voor ons meer dan zat en een stukje goedkoper. Ik snap dat de duurdere modellen er gelikt uit zien maar wat voegt het toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArwinV
Dat vraag ik me dus ook af, wat is nu de feitelijke meerwaarde van een duurder type van hetzelfde merk...

Wat ik wel belangrijk vind is dat de condensafvoer via een slang kan, niet dat je dus elke keer dat bakje leeg moet gooien. Kan dat bij de 83272?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-05 09:53

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Deze komt op meerdere sites goed de reviews of ervaringen, dus als je siemens fan bent.
Wt47w560nl
http://www.siemens-home.n...ab-section-technicalspecs

Zelf heb ik een 9 kg AEG warmtepomp droger, 8 kg was droogt makkelijker in een 9kg droger. Deze heb ik gekozen als vervanger voor een 8kg panasonic maar dat was echt een fabrieksfout.
Maar we kwamen er daarmee wel achter dat je bij een 8kg dan elke keer wat was er uit moet halen, een 9 kg niet.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
De consumentenbond heeft een dure smaak. Twee machines van rond de 800 euro...

Ik heb zelf een Samsung dv70f5e0hgw, destijds voor 515 euro gekocht. Dat scheelt nogal met de modellen die hierboven worden genoemd. Zoals je ziet is hij nu (veel) te duur, maar ik zou ook altijd wachten op een actie.

Ik zou voornamelijk letten op energielabel en prijs. Droogtijd kan verschillen, maar puur afgaan op de standaard "programmatijden" is onzin. De mijne geeft 2,5 uur aan voor katoen, maar is nooit langer dan 1,5 uur bezig. Zelf reinigend filter scheelt je weer wat schoonmaak werk, maar de vraag is inderdaad hoe goed (en hoe lang) dit werkt. Het hoofdfilter schoonmaken moet je sowieso, dus ik zou een machine hier niet op afkeuren. En volgens mij hebben alle warmptepompdrogers wel een optie om op de afvoer aangesloten te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArwinV
Een Siemens fan ben ik niet hoor, onze huidige droger is een Siemens maar de volgende mag wat mij betreft elk ander merk worden.
Enige voordeel van Siemens of Bosch zou wat mij betreft de automatische reiniging van de condensor kunnen zijn.

Bevalt de AEG je goed?

edit: wachten op een actie zou ik ook het liefste doen, maar gezien het feit dat we nu zonder zitten zal dat niet gaan lukken.

[ Voor 19% gewijzigd door ArwinV op 28-12-2015 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Ja de AEG bevalt super, mooie is dat je ook de intesiteit van drogen kan instellen, alles kan er in, zelfs wol.
Op een foto ziet hij er wel wat ouwbollig uit maar in het echt kan je wel zien dat het kwaliteit is.

Hij mag misschien wat duurder zijn maar de panasonic was ook 750 en die moest ik 7x laten repareren in 1 jaar. (Wel 5 jaar gar)
Samsung zou ik ook niet doen, ook niet voor de 200 minder, zelfde als die ecobubble wasmachine, simpel vlekje krijgt zo'n ding er niet uit, en veel ellende te vinden op internet. Het moet wel een jaar of 10 mee, en dan heb je het over 70,- per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01 08:26

ATS

Freakster86 schreef op maandag 28 december 2015 @ 20:53:
De consumentenbond heeft een dure smaak. Twee machines van rond de 800 euro...
Dit zijn de "beste uit de test" machines. Niet per definitie de beste koop. Die staat er ook en is een stuk voordeliger, maar krijgt daar van leden eigenlijk behoorlijk slechte reviews (Whirlpool Green 850). Die heb ik daarom niet genoemd. Wil dat zeggen dat andere machines slecht zijn? Zeker niet.

Als je genoegen zou nemen met 7kg, dan zou je bijvoorbeeld ook eens kunnen kijken naar de Beko DPU 7380 X: scoort bijna net zo goed als de Bosch en Siemens, maar is een stuk goedkoper.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:40
Volgens mij is al een aantal keer aangetoond dat het verstandig is om een goedkope wasmachine/droger te kopen maar wel te letten op het energieverbruik. Een droger van 500 Euro werkt imo net zo goed al een van 800 Euro. Heb zelf een wamtepompdroger van Beko en die bevalt prima. Kan 8 kilo was is, A+, water afvoer via slangetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Rol-Co schreef op maandag 28 december 2015 @ 21:13:
[..]
Samsung zou ik ook niet doen, ook niet voor de 200 minder, zelfde als die ecobubble wasmachine, simpel vlekje krijgt zo'n ding er niet uit, en veel ellende te vinden op internet.
[..]
Niet om mijn aankoop te verdedigen, maar hier staan zowel een Samsung wasmachine (2jr) als droger (1jr) en werken zoals het hoort. Dus wat is "veel ellende"? Over elk merk zijn wel klachten te vinden, dus een beetje nuanceren mag wel. En 200 euro vind ik een groot verschil voor geen merkbare verbetering in was of droog kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivocare
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:43
ArwinV schreef op maandag 28 december 2015 @ 20:45:
Dat vraag ik me dus ook af, wat is nu de feitelijke meerwaarde van een duurder type van hetzelfde merk...

Wat ik wel belangrijk vind is dat de condensafvoer via een slang kan, niet dat je dus elke keer dat bakje leeg moet gooien. Kan dat bij de 83272?
Ja dat kan. De extra slang zit er zelfs bij. Voor mijn vrouw was dit model het beste tussen prijs / kwaliteit en energie verbruik. Als zij iets uitgezocht heeft, heb ik er bijna altijd blindelings vertrouwen in ;)

[ Voor 19% gewijzigd door ivocare op 28-12-2015 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Freakster86 schreef op maandag 28 december 2015 @ 21:39:
[...]

Niet om mijn aankoop te verdedigen, maar hier staan zowel een Samsung wasmachine (2jr) als droger (1jr) en werken zoals het hoort. Dus wat is "veel ellende"? Over elk merk zijn wel klachten te vinden, dus een beetje nuanceren mag wel. En 200 euro vind ik een groot verschil voor geen merkbare verbetering in was of droog kwaliteit.
Ja dat kan, ieder zijn eigen keuze, dat is het mooie, maar je linkt wel naar een 7 kg machine dus ook daar kan wat prijsverschil uit voort komen, de reviews in je link staat er 1 die hem een jaar heeft en is niet erg optimistisch. Die van een paar weken geloof ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

we hebben een beco warmte pomp droger, ding droogt goed .. huismerk BCC

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArwinV
vso schreef op maandag 28 december 2015 @ 22:06:
we hebben een beco warmte pomp droger, ding droogt goed .. huismerk BCC
Toevallig heb ik net even de gebruiksaanwijzing van zo'n Beko zitten lezen, wat me opviel is dat het kennelijk niet mogelijk is om de warmtewisselaar er uit te halen om deze te reinigen. Er zitten twee filters voor die je weg kunt nemen en de voorkant van de wisselaar kun je met de hand pluisvrij maken.
Bij onze huidige droger haal ik altijd de wisselaar eraf om de onder de kraan schoon te spoelen en dan zit er altijd behoorlijk wat " vuil " dieper tussen de lamellen van de wisselaar; die kun je bij de Beko dus niet weghalen?

Prijstechnisch is het wel een interessante optie.

Edit: bij de AEG LAVATHERM 67682NIH kan deze er als ik de gebruiksaanwijzing zo lees ook niet uitgehaald worden.

[ Voor 7% gewijzigd door ArwinV op 28-12-2015 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Ik heb deze
http://www.vandenberg.be/nl/product/aeg-t86595dih/465
Zover ik weet maken we maar 1 filter schoon. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

ArwinV schreef op maandag 28 december 2015 @ 22:12:
[...]

Toevallig heb ik net even de gebruiksaanwijzing van zo'n Beko zitten lezen, wat me opviel is dat het kennelijk niet mogelijk is om de warmtewisselaar er uit te halen om deze te reinigen. Er zitten twee filters voor die je weg kunt nemen en de voorkant van de wisselaar kun je met de hand pluisvrij maken.
Bij onze huidige droger haal ik altijd de wisselaar eraf om de onder de kraan schoon te spoelen en dan zit er altijd behoorlijk wat " vuil " dieper tussen de lamellen van de wisselaar; die kun je bij de Beko dus niet weghalen?

Prijstechnisch is het wel een interessante optie.

Edit: bij de AEG LAVATHERM 67682NIH kan deze er als ik de gebruiksaanwijzing zo lees ook niet uitgehaald worden.
Eerlijkheids halve me vrouw maakt het regelmatig schoon, voor die prijs ga ik ook niet echt treuren als ik bv wat hardware tweaking zou moeten doen :)

We kijken naar onze (nieuwe) wensen, energie labels en reviews .. merk gebonden zijn we nauwelijks. goedkopere merk doet het vaak net zo goed dan wel niet beter dan de duurdere merken. zeker als je het prijsverschil meerekend.

De warmtepomp droger was voor ons een noodzaak omdat we geen afvoer hebben voor condensdroger in het nieuwe huis. Alle opties afgewogen kwamen we hierop uit, en van 5kg naar 8kg was zeker een prettige bijkomstigheid (wasmachine 7kg) de energie besparing is mooie bonus.

Het ding stopt ook vrij snel zodra de was droog is (het loopt dus niet zijn programma af) .. in het begin was mijn vrouw ook erg verbaasd dat het snel klaar was.
Ik denk prijs/kwaliteit dat meegenomen dat je dan zeer voordelig afbent met eventuele extra toeters en bellen (zoals een twitterbericht dat het kreng klaar is. 8) )

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Roy

Hobbies?

Ik ben op dit moment ook naar een nieuwe droger aan het kijken, de huidige (Siemens van 15 jaar oud) begint het langzaamaan op te geven.

Ik zat zelf te denken aan de WT47W560NL, maar dan deze in Duitsland te kopen (€ 639 bij de MediaMarkt, ipv 769 in NL). Nu las ik ergens dat de WTxxW modellen van Siemens/Bosch in Spanje gemaakt worden, en de WTxxY modellen in Duitsland. Er zou ook een behoorlijk kwaliteitverschil zijn; weet iemand hier meer van?

Inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:13
Voor zover ik weet worden alle warmtepomp modellen van Siemens/Bosch in Polen gemaakt.
Vorig jaar (2015) waren er ook een tijd lang leverings problemen na een brand in de fabriek daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

Ik heb deze gekocht van AEG
http://www.aeg.nl/product...mtepompdrogers/t65370nah/
Gaat een luchtdroger vervangen die dik 70kWh per maand verbruikt.
Hoef maar 1 filter schoon te maken volgens de specs.
Woensdag wordt hij geleverd.

[ Voor 9% gewijzigd door klump4u op 18-01-2016 21:35 ]

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 7,6🔋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

d:)b klump, krijg je geen spijt van, en dat ene filter klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArwinV
Toevallig.... Vanmiddag ook een AEG besteld :)
Type weet ik zo even niet uit het hoofd maar is a+++ en 8kg inhoud.

Twee weken geleden was ik bij expert en wilde er al een kopen maar daar adviseerden ze me om even tot deze week te wachten omdat er een actie zou komen. En inderdaad : 20 procent korting op aeg :) prijzen zijn ook niet eerst even snel verhoogd dus ik ben blij met hun advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achiel007
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-05 23:19
Heb zelf na wat inlezen de Bosch WTW83272NL besteld, goede tests gelezen, Komt op 2 februari naast onze nieuwe Panasonic wasmachine NA-148XR1WGN te staan, welliswaar is de wasmachine 8kg en de droger 7kg, maar we gebruiken de droger eigenlijk alleen maar voor dingen die snel droog moeten zijn, of om net ff lekker de handdoeken zacht te maken. Dus de volle wasmachine zal eigenlijk nooit geheel in de droger moeten en anders in 2x.

Panasonic wasmachines worden niet echt veel verkocht in NL, maar bijvoorbeeld in de UK wel en daar lees je weer veel goede dingen erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Achiel007 schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 16:14:
Heb zelf na wat inlezen de Bosch WTW83272NL besteld, goede tests gelezen, Komt op 2 februari naast onze nieuwe Panasonic wasmachine NA-148XR1WGN te staan, welliswaar is de wasmachine 8kg en de droger 7kg, maar we gebruiken de droger eigenlijk alleen maar voor dingen die snel droog moeten zijn, of om net ff lekker de handdoeken zacht te maken. Dus de volle wasmachine zal eigenlijk nooit geheel in de droger moeten en anders in 2x.

Panasonic wasmachines worden niet echt veel verkocht in NL, maar bijvoorbeeld in de UK wel en daar lees je weer veel goede dingen erover.
Wat is de reden voor de 7 kg? Het budget?, verder maakt het niet uit namelijk of het 7-8-9 kg is.

Ik heb ook een pana wasmachine, de 168 dus 1600 rpm. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArwinV
Onze droger is zojuist geplaatst, de aeg t77687nih is het geworden. Even tot rust laten komen en dan kunnen we hem morgen in gebruik gaan nemen.
Hij zit op een aparte groep met eigen kWh meter dus ik zal binnenkort nog wel laten weten wat het werkelijke verbruik is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achiel007
Rol-Co schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 16:24:
[...]

Wat is de reden voor de 7 kg? Het budget?, verder maakt het niet uit namelijk of het 7-8-9 kg is.

Ik heb ook een pana wasmachine, de 168 dus 1600 rpm. :)
Heb inderdaad naar de prijs/kwaliteit gekeken en met in het achterhoofd dat ik gaan 8kg nodig ga hebben, die meestal toch duurder zijn.

De 16x serie verkopen ze niet meer, geen idee waarom ze terug gegaan zijn naar de 1400 toeren.

http://www.panasonic.com/...houdelijke-apparaten.html

Heb zelf vroeger als witgoed reparateur gewerkt, toen (16-17 jaar geleden) zou ik onherroepelijk voor Miele gegaan zijn, maar de prijs/kwaliteit vind ik daar erg achteruit gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Achiel007 schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 16:14:

en bevalt die een beetje?
ben namelijk ook opzoek naar een andere wasdroger ( huidige condensdroger is gewoon kapot )
en deze bosch was me al een paar keer opgevallen als potentiële kandidaat :-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achiel007
De droger bevalt, moet soms echter wel nog een keer extra tijd erbij doen omdat het nog niet helemaal droog is ook al heb ik extra droog ingesteld. Misschien dat dat exemplarisch is, ik kijk dat probleem nog even aan.

De Panasonic wasmachine daarentegen werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArwinV
Even een oud topic naar boven gehaald.

Vandaag is het exact een jaar geleden dat we onze nieuwe droger in gebruik hebben genomen.
Omdat ik hem op een aparte groep met eigen kWh meter heb aangesloten is het heel simpel om te zien wat het werkelijke verbruik is geweest. We hebben hem het hele jaar in gebruik gehad, ook in de zomer niet altijd zin gehad om de was buiten op te hangen, en komen uit op 109kWh. Het aantal droogbeurten houden we niet bij maar met drie personen wordt hij regelmatig aangezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achiel007
Ben ook tevreden van de Bosch, gebruik hem niet zo vaak, verbruik weet ik niet. Gebruikte het verkeerde programma (rtfm) dus droogresultaat is gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
energie meter tussen de droger dat ga ik ook nog even doen ;)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberstalker
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

cyberstalker

Eersteklas beunhaas

Ik zit ook na te denken over de aanschaf van een warmtepompdroger. Nu meen ik wel eens ergens te lezen dat die dingen een minimum ruimtetemperatuur vereisen, maar ik kan het eigenlijk nergens terugvinden.

Aangezien de wasmachine en droger bij mij in de (onverwarmde) schuur staan zou dit wel een punt kunnen zijn. Vriezen doet het er niet, maar als het buiten zo koud is zal het er ook niet veel warmer dan een graad of 4 zijn.

Iemand die zich kan herinneren in de handleiding van hun droger hier iets over te hebben gelezen?

Ik ontken het bestaan van IE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:33
Een warmtepomp(droger) werkt volgens mij net als een airco. Hij heeft twee verdampers en onttrekt aan de ene warmte en transporteert dit naar de andere. Het zal hetzelfde verhaal zijn als bij een airco van een auto die rond het vriespunt ook niet meer werkt, omdat de verdamper anders dicht zou vriezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Verbruikt een WP droger dan ook meer bij een temperatuur van pakweg 10 graden dan bij 20?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberstalker
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

cyberstalker

Eersteklas beunhaas

ThinkPadd schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:20:
Een warmtepomp(droger) werkt volgens mij net als een airco. Hij heeft twee verdampers en onttrekt aan de ene warmte en transporteert dit naar de andere. Het zal hetzelfde verhaal zijn als bij een airco van een auto die rond het vriespunt ook niet meer werkt, omdat de verdamper anders dicht zou vriezen.
Dat vraag ik me dus af. Ik neem aan dat de warme en vochtige lucht die uit het wasgoed komt ook weer over de koude kant wordt geleid om (condensatie)warmte weer terug te winnen zodat de compressor minder hard hoeft te werken.

Ik weet dus niet precies hoe het zit. Ik heb het weleens gevraagd in een winkeltje waar ze dit soort meuk ook verkopen maar daar kreeg ik ook geen duidelijk antwoord op.

Ik ontken het bestaan van IE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:45
Ff een kleine schop.

Mijn ouders hebben een droger van 8 jaar oud, deze is vorige week overleden.
Nu kopen ze altijd hun witgoed bij de Mensonides hier in de buurt. (top klantenservice)

Nu hebben ze aanbieding van het volgend model:

https://www.kieskeurig.nl...iwen-warmtepompdroger-wit

Deze is nu te krijgen voor 533 euro.
Maar als ik een beetje rond kijk ..

https://www.ep.nl/product...w-warmtepompdroger/28071/

Deze is 649.
De één is een 5010 model en die van 649 is een 6010 ...

Hebben jullie tips en of ervaringen?

-edit-

https://www.ep.nl/product...w-warmtepompdroger/17215/

kwam ik ook nog tegen

[ Voor 8% gewijzigd door Aggressor op 10-07-2017 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achiel007
Heb het niet zo op Samsung en al helemaal niet op Zanussi. Als je een beetje rondkijkt heb je voor hetzelfde geld een Bosch of Siemens die toch een stuk beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

@Aggressor Wat zijn de vereisten waar de wasmachine zoal aan moet voldoen. Ik zie dat het bijv. allemaal 8 kilo is. Verder nog andere wensen? Er zitten wel namelijk een aantal verschillen tussen de modellen ook die van samsung. Draairichting van de deur maakt niet zoveel uit begrijp ik aangezien je één model hebt met draairichting links, en de andere 2 rechts.

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:45
Zeehond schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 11:46:
@Aggressor Wat zijn de vereisten waar de wasmachine zoal aan moet voldoen. Ik zie dat het bijv. allemaal 8 kilo is. Verder nog andere wensen? Er zitten wel namelijk een aantal verschillen tussen de modellen ook die van samsung. Draairichting van de deur maakt niet zoveel uit begrijp ik aangezien je één model hebt met draairichting links, en de andere 2 rechts.
Gaat om een droger ;)
En ik heb verkeerd gekeken ...
Echt veel eisen hebben ze niet, ze hebben nu wel een Samsung Wasmachine en deze bevalt ook goed.

Ze zijn gister naar Mendoindes gegaan en ze hebben deze gekocht: (op advies van de medewerker)

https://www.ep.nl/product...w-warmtepompdroger/28081/

Was in de aanbieding daar voor 533 euro inc bezorging .. en ook nog een gratis keurslagerkaart van 50 euro.
En hij past mooi bij de wasmachine

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Aggressor schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 12:08:
[...]

Gaat om een droger ;)
En ik heb verkeerd gekeken ...
Echt veel eisen hebben ze niet, ze hebben nu wel een Samsung Wasmachine en deze bevalt ook goed.

Ze zijn gister naar Mendoindes gegaan en ze hebben deze gekocht: (op advies van de medewerker)

https://www.ep.nl/product...w-warmtepompdroger/28081/

Was in de aanbieding daar voor 533 euro inc bezorging .. en ook nog een gratis keurslagerkaart van 50 euro.
En hij past mooi bij de wasmachine
Oeps schrijffout, het is nog vroeg zullen we maar zeggen 8)7

Maar het is dus al gelukt begrijp ik en een mooie deal d:)b.

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gember
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 04-05 15:39
cyberstalker schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 09:32:
[...]

Dat vraag ik me dus af. Ik neem aan dat de warme en vochtige lucht die uit het wasgoed komt ook weer over de koude kant wordt geleid om (condensatie)warmte weer terug te winnen zodat de compressor minder hard hoeft te werken.

Ik weet dus niet precies hoe het zit. Ik heb het weleens gevraagd in een winkeltje waar ze dit soort meuk ook verkopen maar daar kreeg ik ook geen duidelijk antwoord op.
@cyberstalker Mag ik vragen wat je uiteindelijk gekozen hebt en hoe dat is bevallen?

Ik wil namelijk ook een droger plaatsen in een koude bijkeuken.

Gember

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10-04 14:54
@Gember ik heb een siemens warmtepomp droger in onze garage staan, dat gaat harstikke goed

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gember
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 04-05 15:39
mevrouwKees_1 schreef op maandag 22 november 2021 @ 22:32:
@Gember ik heb een siemens warmtepomp droger in onze garage staan, dat gaat harstikke goed
@mevrouwKees_1 Goed om te lezen. Welk type van Siemens is dat?

[ Voor 6% gewijzigd door Gember op 22-11-2021 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mevrouwKees_1
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10-04 14:54

Ik ben overal tegen. Tot ik een besluit neem, dan ben ik ervoor

Pagina: 1