Welke SSD voor nieuw systeem?

Pagina: 1
Acties:

• ronald92
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Hallo
ik zoek een SSD om in een nieuwe computer te gebruiken. Deze computer wil ik zonder HDD gebruiken. Computer wordt gebruikt als workstation/ game pc

Ik zoek een?
Ik zoek een SSD om mijn gehele computer op te draaien, dus geen HDD meer in het systeem

Wat is je budget?
ongeveer 150 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur alleen goede kwaliteit nodig

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Workstation/ game pc

uiteraard heb ik zelf ook gezocht
#ProductPrijsSubtotaal
1Crucial BX200 480GB€ 123,95€ 123,95
1OCZ Trion 100 480GB€ 132,08€ 132,08
1Samsung 850 EVO 500GB€ 161,-€ 161,-
1Sandisk Ultra II SSD 480GB€ 146,49€ 146,49
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 563,52

hierbij komt de samsung de beste uit de bus, echter zou ik graag iets goedkoper willen.
wat zijn jullie ervaringen en welke ssd heeft het meest last van fouten en valen?

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Als ik jou was zou ik geen 30 euro besparen, maar gewoon kiezen voor de Samsung. Ik heb zelf de 256 GB versie en ben er onwijs tevreden over. Ik heb geen ervaring met de ander genoemde schijven, maar ik heb dezelfde afweging gemaakt die jij maakt, en daarbij na veel reviews gelezen te hebben, besloten om voor de Samsung te kiezen.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• ronald92
  • Niet online
Het gaat me echt om de kwaliteit en ben 480/500gb nodig..

En denk wel dat de Samsung de beste keuze is.
Tuurlijk ook van de Intel ssd gehoord en gelezen. Misschien nog wel ff beter alleen de prijs wordt dan wel erg hoog

Verwijderd

Geen van vieren maar de pricewatch: Crucial MX200 2,5" 500GB

• ronald92
  • Niet online
Kan je uit toelichting geven? Gebruik je em zelf of heb je reden om voor deze ssd te gaan? Heeft namelijk een slechte waardering ...Een magere 6...

Verwijderd

Die lage waardering had alles met de prijs te maken, op dit moment is de ssd erg betaalbaar.
De prestaties zijn vergelijkbaar met de Samsung, de Crucial heeft echter betere, hardwarematige ipv softwarematige, powerloss bescherming.
En inderdaad, daarbij heb ik betere ervaringen met Crucial dan met Samsung.

• ronald92
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 28 december 2015 @ 20:40:
Die lage waardering had alles met de prijs te maken, op dit moment is de ssd erg betaalbaar.
De prestaties zijn vergelijkbaar met de Samsung, de Crucial heeft echter betere, hardwarematige ipv softwarematige, powerloss bescherming.
En inderdaad, daarbij heb ik betere ervaringen met Crucial dan met Samsung.
oke, erg bedankt voor je informatie
wist niet dat de genoemde ssd zo goed was

• JcHm
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-02 23:14
Mocht je dat interessant vinden, op dit moment krijg je bij de Samsung 850 EVO wel een voucher voor Assassins Creed Syndicate (bij geselecteerde verkopers).

Verder is de 850 EVO een fractie sneller dan de MX200, maar heeft de MX200 dus weer een beter powerloss feature. Beide prima keuzes dus.

• Proteios
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15-12-2025
Ik heb zowel de 850 Evo van Samsung als de MX200 van Crucial. Zeer tevreden over beide SSD's en in de praktijk ga je het verschil in snelheid waarschijnlijk just merken. Beide zeer solide schijven!
Pagina: 1