Sinds 3 weken maak ik gebruik van deze mooie Macbook. Sinds een aantal dagen valt me echter het volgende issue op. Als ik applicaties (bijv. photoshop, premiere pro) afsluit of sommige wegpagina's vernieuw krijg ik over het bovenste gedeelte van mijn scherm een korte zwarte overlay te zien. Het gaat echt heel snel. Voor jullie idee heb ik het in slomo gefilmt. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Iets software- of hardwarematigs? Ik heb al wat research gedaan maar helaas niks gevonden.
Anoniem: 403357
Heb je een SMC en PRAM reset uitgevoerd? Het ziet er niet uit als een hardware issue, meer iets met de graphics driver. Aangezien het een MBP uit dit jaar is kan je morgen even Apple bellen met de vraag, in de twee keer dat ik ze aan de telefoon heb gehad hebben ze mijn probleem keurig verholpen.
Het heeft inderdaad met de videokaart te maken. De flikkering speelt op zodra er van grafische kaart gewisseld wordt (en je gebruik maakt van de hogere resolutie ipv de native "retina" resolutie).
Op OneMoreThing kwam men met deze tip:
Op OneMoreThing kwam men met deze tip:
Je kunt het probleempje bypassen door het programma “gfxCardStatus” te installeren. Via dat programma kan je de videokaart-keuze forceren zodat dit niet wisselt.
Als je geen apart programmaatje wilt installeren, kan je het probleem bypassen via Systeemvoorkeuren –> Energiestand –> “Automatische videokeuze” uitvinken.
[ Voor 54% gewijzigd door Mrk87 op 29-12-2015 08:34 ]