k ben me aan het inlezen in de huidige staat van de PC markt, omdat ik een voorlopig denkbeeldige Hackintosh probeer te samenstellen. Ik zit een beetje te spelen met de Alternate PC-builder: https://www.alternate.nl/html/configurator/builder/pc/p
Wat ik niet helemaal begrijp, is dat als ik bepaalde kasten selecteer, automatisch bepaalde Haswell mini-ITX moederborden worden uitgesloten.
Voorbeeld: ik ga naar de PC-builder, en kies als kast de Chieftec BT-02B-U3, Desktop behuizing:
pricewatch: Chieftec UNI BT-02B-U3
Dit vind ik een mooie kast, en de voeding zit er bij dus die prijs is voor mij interessant.
Waarom kan ik dan als mobo bijvoorbeeld niet meer de volgende kiezen?
pricewatch: Gigabyte GA-H97N-WIFI
Het kan wel, maar dan komt er een warning: "Socket 1150 werkt alleen met bepaalde voedingen". Heeft Haswell/socket 1150 specifiek een ATX voeding nodig?
(Ja, ik kan wel een bizar grote ATX kast kopen, maar ik zoek juist iets kleins).
Wat ik niet helemaal begrijp, is dat als ik bepaalde kasten selecteer, automatisch bepaalde Haswell mini-ITX moederborden worden uitgesloten.
Voorbeeld: ik ga naar de PC-builder, en kies als kast de Chieftec BT-02B-U3, Desktop behuizing:
pricewatch: Chieftec UNI BT-02B-U3
Dit vind ik een mooie kast, en de voeding zit er bij dus die prijs is voor mij interessant.
Waarom kan ik dan als mobo bijvoorbeeld niet meer de volgende kiezen?
pricewatch: Gigabyte GA-H97N-WIFI
Het kan wel, maar dan komt er een warning: "Socket 1150 werkt alleen met bepaalde voedingen". Heeft Haswell/socket 1150 specifiek een ATX voeding nodig?
(Ja, ik kan wel een bizar grote ATX kast kopen, maar ik zoek juist iets kleins).
[ Voor 4% gewijzigd door cerberusss op 28-12-2015 18:49 ]