Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smile123
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-05 13:04
Momenteel wordt er door een meneer op Marktplaats USB sticks van 2TB aangeboden voor 25 euro. Dit is natuurlijk onzin en ik heb ook geprobeerd de verkoper hiervan te overtuigen. Helaas is me dit niet gelukt. De verkoper vind me maar een zeurpiet. Eigenlijk vind ik het best zielig, dat de verkoper het zelf niet in de gaten heeft. Ik heb hem proberen uit te leggen dat op 2TB ongeveer 450 Video DVD's passen en het daarom erg onlogisch is, wat hij verkoopt. Ook medewerkers van Marktplaats beseffen blijkbaar niet hoe groot 2TB is en vinden niets vreemds aan de advertenties.

Ik weet niet of links geplaatst mogen worden op Tweakers, maar zoeken op Marktplaats op "2TB USB Stick" geeft de betreffende advertenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01:40
Indien je er wat aan wilt doen:
http://help.marktplaats.n...ng_verdachte_adverteerder

Edit:
Misschien vind je dit nog interessant:
Counterfeit SD Card Problem is Widespread

Edit 2:
Sorry, lees nu pas dat Marktplaats er naar had gekeken. Je had hem op eenzelfde manier aangemeld als in mijn eerste link?

[ Voor 56% gewijzigd door Ample Energy op 28-12-2015 18:57 ]

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dat zijn van die mooie stukjes waarbij de eerste data overschreven wordt zodra de stick vol zit. Eerdere bestanden zullen dus verloren gaan... Dit heb je pas later door wanneer het vaak al te laat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smile123
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-05 13:04
Ja, aangemeld als in de eerste link.

Er zijn hierin twee mogelijke verkopers. Een verkoper, die goed begrijpt, dat wat hij verkoopt niet kan, maar net doet alsof hij het niet begrijpt en een andere verkoper, die niet begrijpt hoeveel 2TB is, maar denkt het zelf heel goed te weten.

Het is alsof iemand zegt, dat de auto die hij verkoopt 800 km/u rijdt en maar niet wil begrijpen, dat dat onlogisch is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-06 01:05
Het is wel grappig want ik neem aan dat je onderstaande advertentie bedoelt:
code:
1
http://www.marktplaats.nl/a/computers-en-software/usb-sticks-en-toebehoren/m1005567513-usb-stick-2tb-nieuw.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr#

Het leuke is dat in de foto's hier af te lezen staat dat dit een HP v285w USB flash drive is:
http://support.hp.com/us-...w-usb-flash-drive/5374521

Uit de product information blijkt dat deze usb stick een maximum capaciteit heeft van 64GB (en beschikbaar is in 4, 8, 16, 32 en 64GB).

Zoals al dit soort advertenties if it seem to good to be true it probably is.

Verder lijkt uit de foto's wel op het ding 2TB te staan (al zijn de foto's daar wat slechte kwaliteit om het zeker te weten) wat betekend dat het dus een cheap asian (or something) replica is met gehackte flash chips zoals beschreven in deze pagina.

[ Voor 22% gewijzigd door Starke op 29-12-2015 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:20
Uit fatsoen ook maar even op 'verdachte adverteerder' geklikt. Bij genoeg meldingen komt het vast goed met de advertentie.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:56

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Het betreffen overigens drie personen uit dezelfde plaats die hetzelfde product onder dezelfde noemer aanbieden. Ik heb alle drie maar eve ngerapporteerd, aangezien deze advertenties aan aale kanten rammelen. Niet dat ik er veel van verwacht... want het is Marktplaats. :)

Overigens is dit meer voor het Shopping Forum.

[ Voor 8% gewijzigd door _Dune_ op 29-12-2015 10:50 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-06 22:10

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Ik heb het ook gerapporteerd, dus er zal binnenkort wel een nieuwe aanbieder in die plaats zijn met 2TB USB-sticks :')

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Smile123 schreef op maandag 28 december 2015 @ 18:48:
Ik heb hem proberen uit te leggen dat op 2TB ongeveer 450 Video DVD's passen en het daarom erg onlogisch is
even los van de rest, ik snap even niet waarom dit onlogisch is.

Je kunt beter gewoon bijv een link uit de pricewatch halen en dat laten zien
pricewatch: Kingston DataTraveler HyperX Predator 3.0 1TB Zilver

(ja, ik snap ook wel dat die usb stick hardstikke nep is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treinentom
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-06 16:23
Haha ik heb ook nog een paar Kingston 2TB usb-sticks uit China hier liggen :p Maar inderdaad zoals eerder genoemd, ze overschrijven gewoon oude bestanden. In China zijn deze dingen overigens 4 voor 10 euro :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John Doos
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-06 16:03

John Doos

ClaudZaque

Wel grappig dat er een plaatje bij staat van

http://www.tmart.com/HP-2...-Ring-Silver_p277636.html

Een HP 285W :+

PS: Als het enkel de 64gb variant blijkt te zijn met "gehobbyde" partition table is het wel goedkoop na het herstellen ;)

PS 2: Ook melding gemaakt van de advertentie, en gemailed dat het volgens de fotos een 285w is die maximaal tot 64gb wordt gemaakt.

[ Voor 46% gewijzigd door John Doos op 29-12-2015 13:25 ]

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
foto komt van andere site af lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:20
Wel slecht dat de advertentie er nog steeds staat terwijl hij toch al door diverse mensen hier gerapporteerd is :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

@Smile123: wat hoop je te bereiken met dit topic? De verkoper zal het weinig interesseren zolang er mensen in trappen, en het is aan MP om de advertentie te blokkeren. Dat dat platform nu eenmaal veel misbruikt wordt, tja, daarom zou ik er zelf ook niets kopen van tech.

Maar ik mis nu een echte discussie, behalve "wat slecht"?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:45
gambieter schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 14:24:
[mbr]@Smile123: wat hoop je te bereiken met dit topic? De verkoper zal het weinig interesseren zolang er mensen in trappen, en het is aan MP om de advertentie te blokkeren. Dat dat platform nu eenmaal veel misbruikt wordt, tja, daarom zou ik er zelf ook niets kopen van tech.

Maar ik mis nu een echte discussie, behalve "wat slecht"?[/]
Op dit platform zijn veel mensen actief. Mensen met gigantisch veel ervaring, maar ook mensen met wat minder ervaring.

Er zijn mensen voordat ze iets aankopen het eerst door de search van tweakers gooien om wat reviews en ervaringen te lezen. Hier zullen natuurlijk ook mensen met minder ervaring onder zijn die niet volgen wat voor sticks er op dit moment in omloop zijn en wat voor grootte nou realistisch is.

Ik kan het bericht wel waarderen, en misschien had hier wel een discussie uit voort kunnen komen maar niet alles loop zoals het loopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Doos
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-06 16:03

John Doos

ClaudZaque

Kreeg de volgende reactie toen ik de verkoper dit mailde:

Beste <censor>,

Ik heb een vraag over 'USB Stick 2TB nieuw'.

Je geeft in de advertentie aan dat het om een 2TB gaat, echter op de foto's vermeld je een HP 285W usb stick?

Deze sticks worden gemaakt met maximaal 64GB geheugen.
Waar je ze hebt ingekocht heeft ze aangepast met een custom partition table, of je hebt dit zelf gedaan.

Hoe dan ook deze advertentie klopt niet.

Met vriendelijke groet,

<censor>
7 jaar actief op Marktplaats

Antwoord:

2tb aan opslag.
Ik gebruik hem al zolang.

Verzonden van Yahoo Mail voor iPad

Ik snap niet veel van deze verkoper, aan eenieder die hier wellicht mee in zee gaat, wees gewaarschuwt!

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05:03
[mbr]@Smile123: wat hoop je te bereiken met dit topic?
Wat je er mee bereikt is dat als iemand Googelt op 2TB usb stick, dit topic naar boven komt, en leest dat het scam,oplichting,dwaalleer is. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 618344

Hier ook een bijzondere reactie nadat ik haar (als het een 'haar' is) op de advertentie wees:

"Gebruik hem al maanden dus is wel mogelijk"

Uiteraard ook gerapporteerd via Marktplaats. ;)

Edit: Nieuwe reactie:

"Ik heb 1 stick en die mag ik verkopen.
Zie het probleem niet.
Dan kom je hem toch gewoon ophalen?"

Gebed zonder einde..

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 618344 op 29-12-2015 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
John Doos schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 16:36:

Verzonden van Yahoo Mail voor iPad
zegt genoeg lijkt mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnsMM
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23:11
Ook even gerapporteerd met een printscreen van 5 dezelfde advertenties uit Roelofaredsveen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-06 22:01

LankHoar

Langharig tuig

[mbr]@Smile123: wat hoop je te bereiken met dit topic? De verkoper zal het weinig interesseren zolang er mensen in trappen, en het is aan MP om de advertentie te blokkeren. Dat dat platform nu eenmaal veel misbruikt wordt, tja, daarom zou ik er zelf ook niets kopen van tech.

Maar ik mis nu een echte discussie, behalve "wat slecht"?[/]
Door deze thread hebben nu al meerdere tweakers deze advertentie gerapporteerd, en zijn er verscheidene mails naar de verkoper uitgegaan. Dat heeft dus zeker een praktisch nut :)

Zojuist ook even gerapporteerd en mail gestuurd. Ben benieuwd naar de reactie.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-06 16:24

Perkouw

Moderator General Chat
En ik doe dit topic op slot. Geheel lijkt me duidelijk, nut voor een topic als deze zie ik dan ook niet.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.