GTX970 displayport doet vaag bij Iiyama GB2488HSU

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCRoadkill
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-07-2024
Onlangs een nieuwe MSI GTX970 en Iiyama GB2488HSU gehaald.
Ik heb op deze videokaart twee monitoren aangesloten, de iiyama op de displayport omdat het een 144hz scherm is en de HDMI op een Samsung S24D350. (Windows 10, nvidia driver 361.43)

Wanneer ik een cold boot doe, dan start mijn PC op en geeft hij alleen beeld op mijn Samsung via de HDMI op mijn iiyama via de displayport doet hij niks. Wanneer ik de displayport kabel eruit haal en er weer in klik dan geeft hij opeens wel beeld en zijn mijn bureaubladpictogrammen door elkaar gehaald.

Wanneer ik hierna de pc opnieuw opstart dan gaat het prima en zet ik de pc uit en 10sec later weer aan dan gaat het ook goed.

Ik gebruik de kabel die bij de monitor zat, de kabel zit er wel goed en 'diep' genoeg in.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

ps. ja ik heb geprobeerd te googlen, maar krijg daar net iets andere problemen.

[ Voor 16% gewijzigd door MCRoadkill op 28-12-2015 18:24 ]

Mobo: Asus P8P67EVO//CPU: Intel i7 2600K//GPU: Nvidia GTX970//RAM: 16GB DDR3//HD: +6TB//Logitech G35 Headset//Logitech G502 Mouse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:28

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

DIsplayport is een point-to-point verbindingstechniek, waarbij de Pc en de monitor daadwerkelijk met elkaar praten. Ik ben er niet kapot van. Een Philips 4K scherm aan een GTX770 hier geeft bij boot alleen beeld als ik de monitor aanzet vóór de PC. Een 2-schemen opstelling op mijn werk geeft 's-morgens, als beide Dell schermen uit staan, na het aanzetten van beide schermen altijd maar één werkend scherm (welke wisselt) op de Nvidia kaart, waarna ik in Windows voor bureaublad uitbreiden kies en floeps, daar gaat scherm 2 ook weer beeld geven.
Het blijft aanmodderen.

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-07 17:43

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Ik dacht dat momenteel DP + Nvidia nog best vaak problemen geeft. Nu heb je daar natuurlijk niks aan.

Heb je je bios doorgekeken of je daar nog speciale opties hebt? Hetzelfde kan je doen met het menu van het beeldscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCRoadkill
thunder7 schreef op maandag 28 december 2015 @ 20:00:
DIsplayport is een point-to-point verbindingstechniek, waarbij de Pc en de monitor daadwerkelijk met elkaar praten. Ik ben er niet kapot van. Een Philips 4K scherm aan een GTX770 hier geeft bij boot alleen beeld als ik de monitor aanzet vóór de PC. Een 2-schemen opstelling op mijn werk geeft 's-morgens, als beide Dell schermen uit staan, na het aanzetten van beide schermen altijd maar één werkend scherm (welke wisselt) op de Nvidia kaart, waarna ik in Windows voor bureaublad uitbreiden kies en floeps, daar gaat scherm 2 ook weer beeld geven.
Het blijft aanmodderen.
Begrijp ik dan dat wanneer je je monitor op je displayport uit hebt staan wanneer je je pc opstart dat hij hem dan ook niet ziet? Dat zou het wel verklaren. Dan moet ik eerst mijn monitor aan hebben en dan de PC opstarten. Wel heel maf en voel je je ook gelijk super stom. Dat is nieuw voor mij omdat je gewend bent dat er toch wel signaal op staat.

Ik heb eerder een HDMI monitor aangesloten op een displayport met verloop stekker en dat ging wel goed, maar dat zal dan anders werken waarschijnlijk.
Sp3ci3s8472 schreef op maandag 28 december 2015 @ 22:02:
Ik dacht dat momenteel DP + Nvidia nog best vaak problemen geeft. Nu heb je daar natuurlijk niks aan.

Heb je je bios doorgekeken of je daar nog speciale opties hebt? Hetzelfde kan je doen met het menu van het beeldscherm.
Dat kom ik inderdaad ook vaak tegen.
Display heb ik al doorgekeken qua opties, daar staat niet heel veel tussen.

Bios van de GPU of mobo? Wat voor instellingen qua mobo zit je aan te denken?

[ Voor 21% gewijzigd door MCRoadkill op 29-12-2015 01:16 ]

Mobo: Asus P8P67EVO//CPU: Intel i7 2600K//GPU: Nvidia GTX970//RAM: 16GB DDR3//HD: +6TB//Logitech G35 Headset//Logitech G502 Mouse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:28

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Ja, ik moet inderdaad eerst de Philips 4K monitor aan hebben staan voor ik de PC aanzet. Het is hoe dan ook een software-kwestie, vermoed ik. Ook op mijn werk vind ik dat als Windows de 2e monitor wel ziet, het scherm ook automatisch beeld zou moeten kunnen krijgen, maar helaas.

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCRoadkill
Nou ik denk dat we deze opgelost kunnen beschouwen, excuses voor mijn noob-heid.
Eerst monitor aan en daarna PC aan en dan start de PC normaal op.

Ik hoop dat iemand anders hier ooit ook iets aan heeft :P

Bedankt voor jullie hulp!!!!

[ Voor 7% gewijzigd door MCRoadkill op 29-12-2015 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
MCRoadkill schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 17:46:
Nou ik denk dat we deze opgelost kunnen beschouwen, excuses voor mijn noob-heid.
Eerst monitor aan en daarna PC aan en dan start de PC normaal op.

Ik hoop dat iemand anders hier ooit ook iets aan heeft :P

Bedankt voor jullie hulp!!!!
Ik heb hier zeker iets aan, goed dat ik dit topic tegenkom. Ik heb gisteren mijn nieuwe LG curved monitor via DP aangesloten en ik was verbaasd dat de monitor aangaf dat er geen signaal was terwijl de pc gewoon aan stond. Ik was al op zoek of het misschien een defecte kabel of aan de monitor zou liggen. Nu lees ik hier wat ik 'niet goed' deed. Eerst monitor aan dus en dan pas pc. Hehe, opgelost.
Pagina: 1