Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Outlook exchange] emailadres zender niet zichtbaar

Pagina: 1
Acties:

• O_Tiby
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-11 20:17
Beste,

Een praktisch probleempje, wanneer mijn email intern wordt doorgestuurd dan verdwijnt mijn mailadres in de email. Alleen mijn naam als afzender blijft zichtbaar. Voorbeeld:

From: Oscar tB
Sent: 20 december 2015 12:27
To: Oscar tB
Subject: Test

maar dit moet het zijn:

From: Oscar tB (oscar@myemail.com)
Sent: 20 december 2015 12:27
To: Oscar tB (oscar@myemail.com)
Subject: Test

het zelfde/exacte probleem

Dit wil ik graag omdat wanneer mijn email wordt doorgestuurd of bij een extern iemand komt het duidelijk is van welk bedrijf de mail komt / wat mijn mailadres is.

Nu blijkt dit een bug te zijn vanaf exchange 2007 o.i.d.

In de link die ik geef staan een aantal workarounds maar het is voor mij niet een optie om ieder mailtje als bijlage mee te sturen etc.
Zelf dacht ik aan mijn 'verzend naam' te wijzigen in 'Oscar tB <oscar@myemail.com>' zodat mijn mailadres altijd in de naam vermeld staat.

Maar voordat ik dit verander dacht ik laat ik eens op het forum horen of iemand nog andere ideeën / oplossingen heeft.

Alvast bedankt voor het meedenken!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:10

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Begrijp ik goed dat het een zakelijke mail is? Kun je in dat geval je mailadres niet op een nette manier in de footer verwerken, zij het als tijdelijke workaround? (Voor wat betreft een echte oplossing bij de bron kan ik dan wat minder toevoegen voor je).

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

O_Tiby schreef op maandag 28 december 2015 @ 15:10:
...Nu blijkt dit een bug te zijn vanaf exchange 2007 o.i.d...
Is helemaal geen bug; 't is "by design".
Degene die jouw emails doorstuurt moet in Opties | Antwoord richten aan | Bezorgingsopties | Antwoord verzenden naar, jouw emailadres invullen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• O_Tiby
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-11 20:17
@Brahiawahiewa,

Dank voor de reactie.
Dit is een individuele oplossing, ik zoek eentje die eenmalig in te stellen is en dan altijd werkt.

@ Bastiaan,
De footer is niet de optie die ik zoek. Soms sta ik in de CC of is het mailtje niet direct alleen aan mij gericht, maar als men dan mij direct wil contacten dan staat alleen mijn naam er, en niet mijn mailadres..