Intern netwerk combineren VoIP en analoog

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-06 16:12

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Topicstarter
Ik zit met een adviesdilemma, of eigenlijk een grote onduidelijkheid met betrekking tot wat combinatiemogelijkheden.

Op dit moment heb ik een ISDN lijn met een interne PBX (Auerswald COMmander Basic 2) waarop een aantal systeemtoestellen staan aangesloten (Auerswald COMfortel 2600).
De PBX handelt hiernaast nog een analoge lijn af, welke staat aangesloten met mijn deurbel en deuropener (Siedsle 650 serie). Hierdoor kan elk toestel (8 stuks) de deurbel aannemen en de deur openen voor bezoekers.

Nu wil ik het geheel gaan omzetten naar hosten VoIP, dit voornamelijk door de aanzienlijke kostendaling die dit met zich meebrengt.

Nu ben ik een beestje die het zichzelf het liefst zo gemakzuchtig maakt als mogelijk. Ik wil dat met de VoIP telefoons de mogelijkheid bestaat om de deur nog steeds te kunnen openen.

Ik ben de afgelopen paar weken dus druk in de weer geweest met het vinden van de juiste oplossing. Hosted bellen is de meest goedkope oplossing qua bellen. Helaas is het dan meestal zo dat de leverancier van het hosted pakket zijn eigen telefoons levert en hier geen mogelijkheid tot het analoge gedeelte van de deurbel bij aanbied.

Mijn beste optie in een dergelijk geval, wat ik tot nu toe heb kunnen vinden, is als volgt :

Cisco SPA112 VoIP ata, waarbij ik de mogelijkheid creeer om een analoog signaal naast het VoIP te laten lopen. De SPA kan dan zo worden ingesteld dat het analoge signaal van de deurbel een intern nummer belt en de telefoons op kantoor hierdoor overgaan. Er zijn meerdere telefoons (ook DECT) die een macro functie hebben, dat is het probleem dus niet.

Maar nu, kan dit toch niet in combinatie met het hosted bellen? Of ben ik met deze mogelijkheid toch gebonden aan een (particuliere) voip lijn die door mijn internetrouter wordt afgehandeld welke dan weer via een externe router over het netwerk verdeelt wordt?

Ik kan er helaas niet helemaal uitkomen, misschien heeft 1 van jullie hier meer ervaring mee?

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[knip] niet meer nodig zo te lezen...

[ Voor 111% gewijzigd door hardware-lover op 05-01-2016 12:44 . Reden: oplossing lijkt al voorhanden ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brabix
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:49
De SPA112 meld je aan op de hosted PBX als gewoon ieder ander Voip toestel. Wat jij wil zou dus gewoon moeten werken. De SPA belt een intern nummer en de telefoons op kantoor gaan over.

Ik heb dit ook (ongeveer) zo draaien. Het enige verschil is dat de centrale hier intern staat i.p.v. hosted. Maar dat moet voor de werking niets uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-06 21:56
Je kunt vragen aan je voip leverancier of je zelf meerdere extensies kunt aanmaken en aanmelden binnen hun netwerk,

Als dat kan kun je je ata naar een interne ringgroup laten bellen,

Volgens mij kun je ook een soort ata >relais> deur opener constructie maken waarmee je je deur kunt openen

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-06 16:12

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Topicstarter
Beetje late reactie in verband met vakantieperiode.

Bovenstaande betreffende interne belgroepen en extensies bij de VoiP leverancier neergelegd en deze meld dat de makkelijkste optie is om de deur naar een "extern" nummer te laten bellen naar de interne telefoons, via toestcombinaties (macro) kan dan gewoon het "open" signaal worden verzonden aan de deurbel, Volgens documentatie is het mogelijk om de huidige hardware hiervoor te gebruiken.

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-06 21:56
Of te wel, je voip leverancier accepteerd geen extenties die "vreemd zijn" als in niet door hun zelf geleverd.

Dan zou ik een kleine pbx opzetten (raspberry pi) en een siptrunk naar buiten

Tis toch te zot dat je een extern nummer zou moeten bellen om je deur te openen

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Pagina: 1