Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Marketing stunt gepost op FP als nieuws

Pagina: 1
Acties:

• David Mulder
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-08-2021
Alles wijst er op dat nieuws: Hackers nemen grootste reclamepaneel van België tijdelijk over een marketing stunt was.
  • Het beeld flikkert op een totaal onlogische manier waarbij het Coca Cola logo ook word getoond. Als je als hacker toegang zou hebben tot het admin paneel dan zou je de reclame boodschap aanpassen, niet het vage geflikker wat je in de video ziet.
  • De video is 8 december gepost (niet afgelopen weekend zoals in de post staat)
  • De video is orgineel gepost door het marketing bedrijf Monster Film
Jammer dat dit er door heen is gekomen, maar goed, kan gebeuren, hoop dat het snel gefixed word. En natuurlijk erg dat bedrijven dit soort dingen doen :( .

[ Voor 13% gewijzigd door David Mulder op 28-12-2015 14:57 ]

• David Mulder
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-08-2021
Trouwens, wat wel een klein punt van kritiek aan de redactie is is dat zelfs als dit niet direct werd herkent als marketing stunt (wat kan gebeuren) het op z'n minst vanaf het eerste moment 'inbrekers' hadden moeten worden genoemd en niet 'hackers'. Hackers en inbrekers weten te onderscheiden is denk ik wel iets wat bij een tech site te verwachten is. (Ik bedoel, de hele discussie over hackers, crackers, etc. etc. begrijp ik dat daar wat chaos in zit, maar om dit nu hackers te noemen was toch wel echt een beetje te erg)

[ Voor 19% gewijzigd door David Mulder op 28-12-2015 15:04 ]

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-11 00:41
Video is gemaakt door marketingbureau Monster Film en op facebook geplaatst op 8 december.

https://www.facebook.com/...videos/10153171883262353/

GoT, You have to love it!

• Mark_88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:54
Jammer dat dit er door heen is gekomen, maar goed, kan gebeuren, hoop dat het snel gefixed word. En natuurlijk erg dat bedrijven dit soort dingen doen :( .
Inmiddels fixed. Dank voor de post en ja, dat wordt beter opletten de volgende keer.

Verwijderd

Zou van mij wel weg mogen van de FP.

• Mark_88
Verwijderd schreef op maandag 28 december 2015 @ 17:29:
Zou van mij wel weg mogen van de FP.
Dat ben ik met je eens, maar dat doet Tweakers (zo goed als?) nooit. De motivatie daarvoor heb ik zo 1-2-3 niet voor je paraat. Geniet in ieder geval van het monument van mijn faal van de dag. :)

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Mark_88 schreef op maandag 28 december 2015 @ 18:13:
[...]

Dat ben ik met je eens, maar dat doet Tweakers (zo goed als?) nooit. De motivatie daarvoor heb ik zo 1-2-3 niet voor je paraat. Geniet in ieder geval van het monument van mijn faal van de dag. :)
Naast dat ik het goed vind dat je toegeeft dat dit niet geplaatst had moeten worden is het wellicht een idee om er een .Geek van te maken? Dat is imo nog steeds te veel eer voor zo'n marketingstunt maar met juiste titel maak je duidelijk dat het eigenlijk geen nieuws is. Iets om te overwegen :)

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• Mark_88
Migrator schreef op maandag 28 december 2015 @ 18:25:
[...]

Naast dat ik het goed vind dat je toegeeft dat dit niet geplaatst had moeten worden is het wellicht een idee om er een .Geek van te maken? Dat is imo nog steeds te veel eer voor zo'n marketingstunt maar met juiste titel maak je duidelijk dat het eigenlijk geen nieuws is. Iets om te overwegen :)
Misschien wel, maar ik kan een bestaand nieuwsbericht niet omzetten in een .geek. Ik kan hem wel deleten en een .geek publiceren met dezelfde inhoud, maar dan gaan de comments verloren en krijgt 'ie een nieuw, vers publicatietijdstip. Ook geen optie, dus. Bovendien zou ik een dergelijke zet met een meerdere moeten bespreken, maar die zijn op dit moment niet aan het werk. :/

• Loller1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14-11 09:31
Maar niet in opdracht van Coca-Cola. Coca-Cola heeft zelf een klacht ingediend dus geen reclame stunt. Het is misschien wel opgezet door een marketing bedrijf, maar zij hadden geen toestemming voor het aanpassen van het beeld, noch voor het betreden van het gebouw. (Zie De Redactie)

[ Voor 3% gewijzigd door Loller1 op 28-12-2015 19:29 ]

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
Het artikel blijft gewoon beschikbaar online - want inderdaad, offline halen doen we niet - maar ik heb hem om verwarring te voorkomen wel van de voorpagina afgehaald. Dank voor de opmerkzaamheid :)
Pagina: 1