Nieuwe desktop voor studie en games +/- 1000 euro

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nevitable
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07:14
Hallo allemaal,

Reeds 9 jaar geleden heb ik een desktop samengesteld welke de laatste jaren steeds vaker mankementen begint te vertonen. Heb al meerdere malen wat losse componenten vervangen, maar nu kies ik er toch voor om een geheel nieuw systeem samen te stellen en weer wat jaren probleemvrij te kunnen computeren.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn voornaamste doeleinde van de desktop is studie, echter ik game ook dagelijks (Dota 2, HOTS) en zou dit graag blijven doen. Momenteel schiet mijn ATI Radeon 4870 wat tekort voor de nieuwste spellen, iets dat ik met een nieuwe grafische kaart wil oplossen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
+/- 1000 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor Samsung SyncMaster P2270
Muis + keyboard
Laserprinter
Logitech speakers + subwoofer THX certified
2x HDD (WD10EZEX-00BN5A0 (deze is 1 jaar oud) + WD20EARS-00MVWB0 (deze is 9 jaar oud))
1x SDD Crucial CT256MX100SSD1 (deze is 1 jaar oud)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 192,-€ 192,-
1Gigabyte GA-B150M-D3H€ 81,95€ 81,95
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 359,79€ 359,79
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 101,95€ 101,95
1Cooler Master Hyper 412S€ 36,-€ 36,-
1Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA€ 47,95€ 47,95
1Cooler Master V Series V550 - 80+ Gold€ 95,51€ 95,51
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 915,15

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, puur gericht op (prijs)/kwaliteit

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Grootte, energieverberuk niet relevant. Het zou wel fijn zijn als de fans geen 90 dB geluid produceren tijdens actief gebruik van de desktop. HDMI aansluiting videokaart zodat ik mijn televisie als monitor kan gebruiken tijdens films kijken.

Ga je overklokken?
Nee, nog nooit gedaan (weet wel hoe het moet). Echter, als iedereen aanraadt dat je voor 20 euro meer bijzonder hogere prestaties kan halen dan is dit natuurlijk te overwegen

Wat verwacht je van ons?
Heb zelf al wat onderzoek gedaan naar bovenstaande lijst, graag hoor ik van jullie of deze samenstelling correct/compatibel is (in het bijzonder of de voeding toereikend is), of ik hiermee minstens 6 jaar vooruit kan en of de grafische kaart geen overkill is (ik hoef niet per se alles op ultra high te draaien).

Bij voorbaat dank voor jullie moeite,

Daan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 660294

Voor iets meer heb je een pricewatch: Gigabyte GA-B150-HD3P met USB3.1 mocht dat nog eens van pas komen.
Overklokken geeft nu weinig extra maar kost wel €100,- meer. Je hebt immers ook een Z170 moederbord nodig. Het kan de levensduur van je systeem iets rekken, verder heeft het m.i. geen meerwaarde.
Een pricewatch: Cooler Master Hyper 212 EVO voldoet ook op een non k cpu.