• easygoingmartin
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-01 23:01
Ik heb een VPN via PIA ( private internet access) op mijn iphone en dat werkt prima. Nu heb ik een chromecast en wanneer ik via de VPN probeer te casten naar youtube en een nederlandse serie of film op netflix is er geen probleem.

Echter, zodra ik een serie of film kies die in de americaanse netflix staat probeer te casten, gaat het goed zolang ik het op mijn iphone zelf stream, maar zodra ik dan probeer te casten naar de chromecast krijg ik de melding "titel kan niet worden afgespeeld, probeer het later nog eens of kies een andere titel."

Voor de duidelijkheid: via de vpn en dus de americaanse netflix, kan ik wél series of films casten die ook in de nederlandse netflix staat.

Ligt het dan aan de vpn?
Heb de chromecast al gereset, netflix opnieuw geinstalleerd en alles, meer kon ik er niet over vinden.

Alvast erg bedankt,

Martin

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 15:48

nexhil

BAM!

Dat komt denk ik omdat je Chromecast de URL met de video van je iPhone doorkrijgt en die gaat proberen op te vragen, alleen heb je geen VPN op je Chromecast, dus wordt ie geblokkeerd.

[ Voor 3% gewijzigd door nexhil op 28-12-2015 14:44 ]

Verwijderd

nexhil schreef op maandag 28 december 2015 @ 14:44:
Dat komt denk ik omdat je Chromecast de URL met de video van je iPhone doorkrijgt en die gaat proberen op te vragen, alleen heb je geen VPN op je Chromecast, dus wordt ie geblokkeerd.
Dit dus :9

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-01 18:51

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Wat misschien helpt (niet uitgeprobeerd) is om de Chromecast op de wifi hotspot van je iPhone aan te sluiten (via Persoonlijke Hotspot). Op die manier gaat de Chromecast ook via de VPN van je iPhone.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• easygoingmartin
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-01 23:01
nexhil schreef op maandag 28 december 2015 @ 14:44:
Zat ik net ook te bedenken inderdaad, lijkt me ook wel logisch.. Dan maar vpn in de router gaan instellen haha!

En DexterDee,
Kan wel denk ik maar dan gaat mijn 3G er wel heel snel doorheen, gezien de iphone een wifi hotspot maakt via je 3G en niet van je verbonden wifi netwerkt. Toch bedankt voor de reacties, ninja's die jullie zijn😜

• Point.Flare
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-01 23:09

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

easygoingmartin schreef op maandag 28 december 2015 @ 14:52:
[...]

Zat ik net ook te bedenken inderdaad, lijkt me ook wel logisch.. Dan maar vpn in de router gaan instellen haha!

En DexterDee,
Kan wel denk ik maar dan gaat mijn 3G er wel heel snel doorheen, gezien de iphone een wifi hotspot maakt via je 3G en niet van je verbonden wifi netwerkt. Toch bedankt voor de reacties, ninja's die jullie zijn😜
Hopelijk heb je een router die dit toelaat! Al die standaard dingen van Tele2 en dergelijke staan het niet toe. Ik heb er speciaal een d-link access point voor aangeschaft. Het heeft mij nog een goede dag aan vogelen gekost om PIA werkend te krijgen op een openWRT access point. Toegegeven, er zat ook een goed deel werk in openWRT werkend krijgen op de access point.. :(

Nu het werkt is het wel heel erg :9~ ...

Tijdelijke work-around: Cast je Netflix tab verbonden via PIA vanaf je Chrome Browser naar je Chromecast.

[ Voor 12% gewijzigd door Point.Flare op 28-12-2015 14:57 ]

Pagina: 1