[Afhandeling] STRIKER-GTX760 bol.com

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 01:19

ITsEZ

parttime all-rounder

Topicstarter
Ik heb zoals wellicht ook andere tweakers afgelopen weekend deze 2 jaar oude videokaart besteld voor een mooie prijs (oude voorraad, opzich best aannemelijk).
Echter kreeg ik vandaag deze mail binnen:
Op 26 december 2015 heb je "STRIKER-GTX760-P-4GD5" besteld met bestelnummer 8644049500. Je bestelling hebben we jammer genoeg moeten annuleren. Onze excuses hiervoor.

Dit artikel is op onze website per ongeluk voor een te laag bedrag aangeboden. Het gaat hier om een kennelijke vergissing. Zie voor meer informatie artikel 4 van onze Algemene Verkoopvoorwaarden.
Nou dacht ik dat annulering als verkoper nadat een koopovereenkomst tot stand is gekomen niet mag, bol.com beroept zich op "Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet." echter was dit (naar mijn mening) geen "kennelijke vergissing" aangezien de prijs voor een 2 jaar oude videokaart aannemelijk was (oude voorraad, dumpje?). Ik had toch beter verwacht van een shop als bol.com een standaard mailtje sturen met 2 regels informatie vind ik ronduit onfatsoenlijk als er daadwerkelijk nalatige prijstyper in het spel is. Zijn er nog meer mensen die deze kaart besteld hebben, en ook niet geleverd hebben gekregen? :?

--edit--
Wordt door de klantenservice medewerker afgedaan als
De annulering is rechtsgeldig verlopen. Omdat er een kennelijke fout was in de prijs van het artikel was de overeenkomst niet bindend en is deze geannuleerd.

[ Voor 7% gewijzigd door ITsEZ op 28-12-2015 15:09 ]

What you see is always what you get.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djonny
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-07 12:13
Hier hetzelfde mailtje gehad, ik had een mooie SLI config met deze kaarten voor ogen. Wel een beetje jammer inderdaad van die twee regeltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Op hardware info heeft iemand zelfs contact opgenomen met een medewerker van Bol.com of de prijs wel klopt. Het zou allemaal kloppen en kon gewoon besteld worden..en nu kunnen ze er niks aan doen dat het toch niet klopt.

Altijd weer hetzelfde gezeik met Bol.com

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Modbreak:OK, mensen, standaard regels. Geen afzeiktopic, geen moraliseren dat men beter had moeten weten, geen "ik ook" posts, wel discussie maar geen organisatie :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Mandrake466 schreef op maandag 28 december 2015 @ 15:21:
Op hardware info heeft iemand zelfs contact opgenomen met een medewerker van Bol.com of de prijs wel klopt. Het zou allemaal kloppen en kon gewoon besteld worden..en nu kunnen ze er niks aan doen dat het toch niet klopt.

Altijd weer hetzelfde gezeik met Bol.com
Als die persoon daar iets van bewijs van heeft dan heb je een valide zaak en vervalt het dat het een kennelijke vergissing is...

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holland1994
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-06 17:51
Ik ben het met je eens, ik dacht serieus dat het leverbaar was voor die prijs. Deze prijs was ook aannemelijk in mijn ogen, voor een nieuwe videokaart die al twee jaar oud was en al maanden nergens meer te koop was.

Consuwijzer zegt het volgende: https://www.consuwijzer.n...en-voor-afgesproken-prijs
quote: Consuwijzer
De webwinkel wil niet leveren voor de afgesproken prijs. Mag dat?
Nee, dat mag niet. Hebt u bij een webwinkel een bestelling gedaan? En is deze bevestigd? Dan mag u er vanuit gaan dat de prijs, die op de website staat en ook bevestigd is, de juiste prijs is.

Wanneer kunt u de verkoper niet aan de afgesproken prijs houden?
Is het heel duidelijk is dat de prijs niet juist is? Dan kunt u de verkoper niet aan de afgesproken prijs houden. Dit is bijvoorbeeld zo als de prijs veel hoger of lager is dan wat redelijk is. Dan hebt u eigenlijk reden om te twijfelen of die prijs wel juist is. Het kan zijn dat er een komma verkeerd staat. Of dat er een typefout in de prijs staat.

Tip
Twijfelt u of de prijs klopt? Vraag het dan aan de verkoper.

Hebt u de bestelling gedaan, en had u geen reden om te twijfelen aan de prijs?
Dan moet de verkoper het product voor de afgesproken prijs aan u leveren. U hebt namelijk een rechtsgeldige koopovereenkomst gesloten, waar u beiden aan vast zit. U mag dus van de verkoper vragen de bestelling aan u te leveren.
Het is weliswaar gesimplificeerd maar is juist.

De webcache van het product:
http://webcache.googleuse...&cd=1&hl=nl&ct=clnk&gl=nl

Als we het juridisch bekijkt dan is 3:33 BW van belang, daar staat de wilsovereenstemming in, dat will zeggen dat de wil en verklaring overeen moet komen. Nou kunnen we wel vaststellen dat het van de consumenten geen probleem is, maar als we kijken naar Bol.com dan is het duidelijk dat hun wil niet overeenstemt met hun verklaring, namelijk die gpu verkopen voor €114. Dan zou de overeenkomst niet doorgaan, maar zoals altijd is dat niet het einde verhaal.

In art. 3:35BW staat het gerechtvaardigvertouwen. In dit geval moet de consument het aanbod van bol.com hebben aanvaard en er redelijkerwijs van uitgaan dat onder de gegeven omstandigheden dat de prijs juist was, dan is er toch een geldige overeenkomst gesloten.

Wat er precies onder gerechtvaardigd vertrouwen in deze casus wordt verstaan wordt mooi beantwoord door het hof van Den Bosch. (Zaak: ECLI:NL:GHSHE:2008:BC2420) Daar staat in rechtsoverweging 4.16 dat er wordt uitgegaan van de gemiddeld geïnformeerde consument. Dat wil zeggen dat ondanks dat het hier om GPU's gaat en daar tv's, dat je wel degelijk enigszins de prijs van zo'n kaart moet kunnen inschatten, met behulp van bijvoorbeeld de Tweakers pricewatch.

Er staat op de pagina van bol.com dat de:
1)dat de prijs €113,99 was
2) Levertijd 5-10 dagen

Verder zou ik het een midrange videokaart noemen, zeker ook het feit dat Nvidia hem zelf ook zo aanduidt. http://www.geforce.com/wh...ucing-the-geforce-gtx-760
Als we kijken naar de prijshistorie van deze kaart:
http://prntscr.com/9jgbnr
dan zien we dat hij rond april 2014 in de pricewatch kwam te staan, en vermoedelijk toen te koop zou zijn. De prijs fluctueert gemiddeld tot €300 -€250.
In mei 2015 zien we dat de gemiddelde en lage prijs samen komen, wat erop duidt dat waarschijnlijk één webshop hem aanbiedt, en waarschijnlijk al niet meer op voorraad was.

Ik zelf vind dat het wel een redelijke prijs was, zeker omdat deze kaart wel absolete werd gemaakt door de GTX960.

Oh ja en over de algemene voorwaarden waar bol.com naar verwijst? Dwingend recht gaat boven de algemene voorwaarden.

Als mensen nog de voorbeeldbrief van consuwijzer willen gebruiken: https://www.consuwijzer.n...ng-voor-afgesproken-prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:31
Jongens, die kaarten worden al een eeuwigheid niet meer geproduceerd......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holland1994
wittereus schreef op maandag 28 december 2015 @ 15:55:
Jongens, die kaarten worden al een eeuwigheid niet meer geproduceerd......
Daarom juist, velen dachten dat het om voorraad ging wat ergens lag te verstoffen. Maar Bol.com heeft zelf aangegeven dat het een prijsfout is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
En nu? Sew bol.com tot het gaatje om toch die kaarten geleverd te krijgen? Ze zijn er niet meer.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Mogelijk had Bol.com beter kunnen reageren met "niet leverbaar", wat mogelijk veel aannemelijker zou zijn en dat heb je dan logischerwijze ook maar te slikken, wat er niet is kan je tenslotte niet krijgen.
Dat is de informatie die nu ook tevoorschijn komt als je de link naar het artikel opent (zonder cache).

Ongelukkige woordkeuze die nu kwaad bloed zet, het had simpel anders gekund.

Het prijsverloop op Hardware-info geeft mogelijk een duidelijker beeld dan de info via Tweakers.

[ Voor 18% gewijzigd door hardware-lover op 28-12-2015 16:07 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITsEZ

ITsEZ

parttime all-rounder

Topicstarter
wittereus schreef op maandag 28 december 2015 @ 16:05:
En nu? Sew bol.com tot het gaatje om toch die kaarten geleverd te krijgen? Ze zijn er niet meer.....
Lijkt me sterk, van een zaak als bol.com mag je toch verwachten dat deze enig sinds een kloppend voorraad systeem hebben.. Komt bij dat deze aanbieding al (ruim!) 1 week loopt en de kaart al die tijd nog online heeft gestaan, dit vind ik toch ernstig nalatig mocht het daadwerkelijk om een prijsfout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holland1994
hardware-lover schreef op maandag 28 december 2015 @ 16:05:
Mogelijk had Bol.com beter kunnen reageren met "niet leverbaar", wat mogelijk veel aannemelijker zou zijn en dat heb je dan logischerwijze ook maar te slikken, wat er niet is kan je tenslotte niet krijgen.
Dat is de informatie die nu ook tevoorschijn komt als je de link naar het artikel opent (zonder cache).

Ongelukkige woordkeuze die nu kwaad bloed zet, het had simpel anders gekund.

Het prijsverloop op Hardware-info geeft mogelijk een duidelijker beeld dan de info via Tweakers.
Klopt, nu doen ze het af alsof het een prijsfout is. Ik heb al meerdere malen gesproken met de klantenservice en er werd eerst nog duidelijk vermeld dat het product gewoon terug komt voor een hogere prijs en nu weten ze het ineens niet meer.
ITsEZ schreef op maandag 28 december 2015 @ 16:08:
[...]

Lijkt me sterk, van een zaak als bol.com mag je toch verwachten dat deze enig sinds een kloppend voorraad systeem hebben.. Komt bij dat deze aanbieding al (ruim!) 1 week loopt en de kaart al die tijd nog online heeft gestaan, dit vind ik toch ernstig nalatig mocht het daadwerkelijk om een prijsfout gaan.
Mee eens. Buiten het feit dat er gewoon stond dat het een levertijd had van 5-10 werkdagen.

Er wordt binnenkort een nieuwe e-mail uitgestuurd naar ons heb ik begrepen. Waarschijnlijk(=denk ik) zal het dan zijn dat ze niet leverbaar zijn en wellicht wordt er een kortingsbon aangeboden.

[ Voor 0% gewijzigd door Holland1994 op 28-12-2015 16:23 . Reden: nieuwe e-mail ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ITsEZ schreef op maandag 28 december 2015 @ 16:08:
[...]
Nee hoor, dat mag je niet als vanzelfsprekend verwachten, vrijwel alles gaat geautomatiseerd daar. Heb bijna 4 weken lang op een stel lampen gewacht die bij bestellen een levertijd hadden van 5-7 dagen, keer op keer werd de levering uitgesteld. Prijs bleef gelijk en levertijd ook, iedere week een nieuwe leverdatum en uiteindelijk werd de levertijd onbekend maar stond bij het artikel nog steeds 5-7 dagen vermeld.
Een persoonlijk contact gaf na dagen het antwoord, "niet meer leverbaar", en daarop is uiteindelijk het Bol.com aanbod aangepast.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:03
Persoonlijk vond ik dit duidelijk op een prijsfout lijken..., ik vind het mooi van Bol.com dat ze daar open over zijn en niet allerlei smoesjes verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
*knip* geen "ik ook" posts.

[ Voor 76% gewijzigd door gambieter op 28-12-2015 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Holland1994 schreef op maandag 28 december 2015 @ 16:11:
[knip]

Er wordt binnenkort een e-mail uitgestuurd naar ons heb ik begrepen. Waarschijnlijk zal het dan zijn dat ze niet leverbaar zijn en wellicht wordt er een kortingsbon aangeboden.
Die mail is al verzonden door Bol, bevat geen kortingscode in mijn geval. Of bedoel jij een nieuwe mail?

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 28-12-2015 16:18 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobberg
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-07 15:44
hardware-lover schreef op maandag 28 december 2015 @ 16:18:
[...]

Die mail is al verzonden door Bol, bevat geen kortingscode in mijn geval. Of bedoel jij een nieuwe mail?
Ik denk dat hij een nieuwe mail bedoelt.

http://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/t1.0-9/75064_10151473769436004_241124342_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holland1994
hardware-lover schreef op maandag 28 december 2015 @ 16:18:
[...]

Ja er komt een nieuwe e-mail. Wanneer weten ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
*knip* lees de topicwaarschuwing, geen moralisme.

[ Voor 93% gewijzigd door gambieter op 28-12-2015 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phamoen
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-06 13:40
Ik ook! Oh jee mag niet, maar was als geintje bedoeld. De echte vraag: waarom is dit geen organisatieplek? Wat bedoeld Tweakers hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigjoemohaadesi
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-04-2016
Bedankt voor deze topic, ik vroeg me het namelijk al af. Was van plan om deze kaart te bestellen vandaag maar is op bol.com verwijderd. Ik heb een mail geschreven en reactie per telefoon er op terug gehad. Tegen mij zeiden ze alleen niks over de prijs maar dat de kaart gewoon niet meer te koop is... In ieder geval bedankt voor het delen met jullie ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:45
Aan degenen die afgescheept zijn met "foute prijs": je kunt natuurlijk navragen bij de klantenservice wat de juiste prijs had moeten zijn, en eens zien wat ze daarop zeggen.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelsmit
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-09-2024
Dit is mij dus met exact dezelfde videokaart vandaag ook overkomen! Ik had zelfs al betaald en moet nu wachten tot mijn geld wordt terug gestort.

[ Voor 36% gewijzigd door marcelsmit op 28-12-2015 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jleijdekkers
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-06 21:27
Zelfde hier. Was er al wel lichtelijk skeptisch over, ook al is deze kaart al een tijdje uit productie. Mocht bol.com er nog een extra mail achteraan sturen, verwacht dan niet meer dan de standaard €2,50 kortingsbon die 2 weken geldig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwarte_os
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-07 16:59
Holland1994 schreef op maandag 28 december 2015 @ 15:49:
Ik ben het met je eens, ik dacht serieus dat het leverbaar was voor die prijs. Deze prijs was ook aannemelijk in mijn ogen, voor een nieuwe videokaart die al twee jaar oud was en al maanden nergens meer te koop was.
Hier ook, ik heb zelfs nog op de V&A van de product pagina nagevraagd of het product nog steeds geleverd werd en daar werd positief op gereageerd. Ook stond het product al een tijd voor deze prijs in de Pricewatch. In mijn ogen mag je dan echt niet spreken van een kennelijke fout. Dan moet je gewoon je verlies nemen. Ik krijg echter geen reactie meer van Bol en heb ondertussen ook al een klacht via de Thuiswinkel neergelegd.

Ik krijg een beetje het gevoel dat Bol er toch teveel verlies op maakt en gezien de immense populariteit nu in de laatste dagen zijn keutel snel heeft ingetrokken.

Mooi ook dat je op hardware.info een heel mooi verloop kan vinden van de prijs. Hoe kan je nou al meer dan een week een kennelijke fout op je site houden? En dan ook zo'n specifiek bedrag waar geen typo in kan zitten.

[ Voor 10% gewijzigd door Zwarte_os op 29-12-2015 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holland1994
Klopt, het product was al sinds 19 december te koop via bol.com. De prijs en leverbaarheid was toen al bevestigd door de klantenservice, zoals te lezen is op het Hardware.info topic. Logisch dat ze het bevestigen hoe kunnen ze het anders weten, maar het duurde wel 9 dagen voordat de stekker eruit werd gehaald.

Overigens is er meer informatie bekend wat de oorzaak ervan was: (via de klantenservice)
Artikel stond van het weekend verkeerd geprijsd op de website omdat er een verkeerde inkoopprijs was gekoppeld van een Synology Adapter. Momenteel zijn daarom alle orders geannuleerd zodat klant geen adapter ontvangt i.p.v. de bestelde videokaart die op dit moment nergens meer leverbaar is. Daarnaast zijn wij nog aan het uitzoeken hoe het voorval heeft kunnen plaatsvinden.
Ook was deze gpu te koop bij computerpirates.com. Zij hebben in een e-mail aangegeven zo lees ik op het hardware.info forum dat het ogenschijnlijk een fout betrof van de leverancier die een verkeerd artikelcode heeft gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen179
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:48
Ik heb net met een Bol.com medewerker "gechat" om te vragen hoe het zit. Hieronder het gesprek.
Tim: Goedemiddag, wat kan ik voor je betekenen?

Ik: Beste naam, 24-12 heb ik bij jullie een videokaart besteld. Alvorens ik besteld heb ik gevraagd of de prijs en levertijd klopte, dit klopte volgens de medewerker.

Gister kreeg ik van jullie een mail met de mededeling dat het om een prijsfout gaat. Ik vind dit een beetje raar, want hij stond al zeker 1 week in de webshop. Het gaat om de Asus Striker GTX 760 4GB voor €113,99.

Ik: Ik zie het product ook niet meer in de webshop, dus gaat het om een prijsfout? Anders zou de kaart nog beschikbaar moeten zijn voor een andere prijs.

naam: Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet weet of het om een prijsfout gaat, want dat is wel een vreemde e-mail. De reden van de annulerng is omdat er een verwisselingheeft plaatsgevonden van artikelen aan deze kant. Als de bestelling was Doorgegaan had je namelijk niet de Striker ontvangen, maar een slede om een harde schijf in een computerkast te bevestigen. Die fout zat echter zo diep dat het niet gewijzigd kon worden en dat daarom alles bestellingen werden geannuleerd. Nu pas hoor ik voor het eerst dat het iets met de prijs te maken zou hebben.

Ik: Bedankt voor je antwoord, ik snap dan waarom hij zo lang in de webshop stond. Ik heb inderdaad een mail gekregen met als titel: "We hebben een artikel voor een te lage prijs aangeboden".

Ik: Mijn inziens vind ik dat dit om een fout van jullie is, en ik vind dat het een beetje makkelijk is om de order simpelweg te annuleren. Graag zou ik een andere oplossing zien, maar ik weet niet of dit mogelijk is.

naam: Op dit moment niet, maar men is nog bezig een oplossing te zoeken voor dat probleem. Volgens de infomratie die me bekend is worden klanten dan op de hoogte gesteld. Ik hoop dat er nog een e-mail nagestuurd gaat worden, en dat het niet bij deze e-mail blijft. Maar als er geen e-mail meer komt, of de informatie in de e-mail si niet naar tevredenheid, dan kun je later eens opnieuw contact opnemen. Misschien dat we dan wel iets kunnen regelen.

Ik: Duidelijk! Dank voor de opheldering, ik hoop dat er nog een vervolgmail komt. Fijne dag verder

naam: Hopeliojk wel. Excuses voor het ongemak, en een fijne jaarwisseling!

[ Voor 0% gewijzigd door gambieter op 29-12-2015 15:45 ]

V&A advertenties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rylo
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Het stond al een poos op 113,99 is nog even 114,99 geweest om vervolgens op 113,99 te blijven.

Ik had het ook besteld, nadat ik het een aantal dagen had bekeken. Meestal duren prijsfouten niet zo lang.

Ben benieuwd of we nog een mail krijg, of dat ik zoals hierboven er nog even achteraan moet. Een kleine vergoeding zoals in het verleden kan natuurlijk geen kwaad. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwarte_os
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-07 16:59
Men geeft nog steeds niet thuis, en negeren al mijn genoemde feiten, dwz ruim 10 dagen stond de prijs al vast, ik heb zelf via de V&A nog nagevraagd of de kaart beschikbaar was waar bevestigend op is geantwoord:
Aan de Nederlandse Thuiswinkel organisatie geeft u aan dat u het niet eens bent met de annulering van ‘8 STRIKER-GTX760-P-4GD5’ met bestelnummer 8644471580. Deze bestelling is geannuleerd omdat de verkoopprijs van € 113,99 niet juist is. Deze prijs lijkt u redelijk.

Ik begrijp dat het erg vervelend is dat bovengenoemd artikel voor een onjuiste prijs op de website is aangeboden en dat u het nu niet meer ontvangt.

Er is in dit geval duidelijk sprake is van een kennelijke vergissing. Het prijsverschil tussen de prijs waarvoor wij het artikel hebben aangeboden en waarvoor andere verkopers het hebben aangeboden is zo groot dat er sprake is van een kennelijke vergissing. De gangbare verkoopprijs van dit artikel is tussen de € 300,00 en € 375,00. U had als consument kunnen of moeten weten dat ons aanbod niet klopt.

U heeft als consument de plicht om verder te onderzoeken of de prijs wel overeenkomt met de wil van de verkoper. Dit wordt ook wel onderzoeksplicht genoemd. U geeft aan dat u aan uw onderzoeksplicht heeft voldaan door te kijken op Pricewatch. Pricewatch geeft de prijzen weer die zij op internet vinden. In dit geval hebben ze de te lage prijs ook gevonden en weergegeven.

Ik wijs u daarbij ook nog graag naar artikel 4 lid 2 van de algemene voorwaarden van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie. Deze voorwaarden zijn tot stand gekomen in overleg met de Consumentenbond in het kader van de Coördinatiegroep Zelfreguleringsoverleg (CZ) van de Sociaal-Economische Raad (SER) :

Artikel 4 – Het aanbod

1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.

Ik kan me voorstellen dat u het liefst ‘8 STRIKER-GTX760-P-4GD5’ voor € 113,99 wilt ontvangen. Dit gaat helaas niet gebeuren om bovengenoemde reden.

Rest mij nog om u en u naasten een gelukkig en gezond 2016 te wensen.

Met vriendelijke groet,

*knip*

[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 29-12-2015 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Modbreak:GEEN namen van medewerkers posten. Denk svp na voor je post en denk niet alleen aan je eigen privacy.

[ Voor 3% gewijzigd door Perkouw op 31-12-2015 17:05 . Reden: Logitech eruit gehaald ;) ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Zwarte_os schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 15:21:
Men geeft nog steeds niet thuis, en negeren al mijn genoemde feiten, dwz ruim 10 dagen stond de prijs al vast, ik heb zelf via de V&A nog nagevraagd of de kaart beschikbaar was waar bevestigend op is geantwoord:
[...]
Het excuus wat wordt aangehaald dat de gangbare prijzen veel hoger liggen dan de BOL verkoopprijs slaat eigenlijk als een tang op een varken. Daarmee zou elke "opruimprijs", waar hier toch duidelijk sprake van zou kunnen zijn gezien de leeftijd van het aanbod, hoewel niet expliciet als aanbieding vermeld, niet rechtsgeldig kunnen zijn? Ik heb net een paar UGG's ontvangen, €30,-, deze werden voorheen voor €199,- aangeboden.

Volgens bovenstaande reactie zou ik ze eigenlijk helemaal niet hebben moeten bestellen omdat de gangbare prijs ook een factor 5/6 hoger lag?

Bij een actueel en gangbaar product zou ik ze zonder meer gelijk hebben gegeven, bij een overjarig product met uitlopende voorraad (EOL), waarvan hier eigenlijk sprake is, hebben ze dat niet. Hadden ze nu maar gereageerd met "niet meer leverbaar". ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phamoen
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-06 13:40
Goed, ik heb net een mailtje gehad dat ze er niks aan konden doen omdat het om een verkeerd gekoppeld product ging.... En een fijne dag toegewenst..(Niet eens de 2,50 kortingsbon...)..

Slap...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ITsEZ

ITsEZ

parttime all-rounder

Topicstarter
Laatste email stamt inmiddels af van 28 december "Hierbij laat ik je weten je email in goede orde te hebben ontvangen.

Ik zal je intern doorsturen naar een van mijn collega's en zo nodig zal er contact met je worden opgenomen."

Mooi zo'n "antwoord" binnen 48 uur 7(8)7

-----edit-----

Zojuist een mail van bol gehad

"Om je tegemoet te komen in het ongemak wat je hebt ervaren met deze bestelling heb ik een cadeaubon in je account klaargezet ter waarde van 5 euro."

Dit zal wel een hopeloos geval zijn...

[ Voor 31% gewijzigd door ITsEZ op 04-01-2016 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen179
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:48
ITsEZ schreef op maandag 04 januari 2016 @ 06:12:
[...]

Zojuist een mail van bol gehad

"Om je tegemoet te komen in het ongemak wat je hebt ervaren met deze bestelling heb ik een cadeaubon in je account klaargezet ter waarde van 5 euro."

Dit zal wel een hopeloos geval zijn...
Dan zou iedereen dit moeten krijgen toch? Ik heb geen mail gehad, dus moet je er zelf achteraan? Bol.com voor mij niet meer in ieder geval...

PS: gaat mij niet om die cadeaubon, maar gaat mij om het principe van Bol.com :|

V&A advertenties

Pagina: 1

Let op:
Dit topic is niet bedoeld als organisatieplek, wel voor discussie. Geen moralisme, geen ranten, geen "Bol.com is een slecht bedrijf", hou het zakelijk. Geen "ik ook" posts of statusupdates of je nummer in de wachtrij.
- Waar het topic wel voor is: discussie, nieuws, ontwikkelingen e.d.
- Waar het topic niet voor is: oproepen, organisatie, werving, donaties, luie vraagjes e.d.