Wijziging User Review - [Omni] [Jackson6]

Pagina: 1
Acties:
  • 1.111 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Met tweaker Jackson6 had ik een overeenkomst bereikt, totdat hij stijlloos afhaakte. Daarop plaatste ik een negatieve beoordeling op zijn profiel waarop hij nog stijllozer een wraakreview op mijn profiel plaatste.

De conversatie waarin we een overeenkomst bereikten spreekt voor zich en staat ter beoordeling van de moderators hier online:

*knip

Voor zover ik weet is een duidelijk akkoord over prijs & product nog steeds bepalend hier op tweakers.net. Graag zie ik dan ook mijn beoordeling intact gelaten maar zijn onterechte wraakreview verwijderd.

Jackson6 is per DM op de hoogte gesteld van dit topic.

Groeten,

Omni

[ Voor 2% gewijzigd door InFamous op 29-12-2015 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Hoi Chris,

Wil er geen ruzie over maken, maar nogmaals ik vind het geen misdrijf als ik toch een andere keuze heb gemaakt en jou daar gewoon van op de hoogte heb gesteld.

Ik vind jouw review echt heel onbehoorlijk. Ik heb helemaal geen kwade intentie en dan schrijf je zoiets over mij. Dit soort reviews die jij schrijft schrijf je over mensen die niet op komen dagen of die je oplichten, maar niet over iemand die gewoon ruim van te voren contact met je opneemt.

Verder wil ik niet moeilijk doen maar ik wijs je graag op dit:

6.2 Vraag & Aanbod is een advertentiedienst met de mogelijkheid tot het bieden op hardware en consumentenelektronica en geen veilingdienst. Een bod op een product is niet bindend en verplicht het Lid niet tot aankoop of verkoop.

De reden dat ik meteen een review terug heb geschreven bij jou is omdat ik me niet af laat schilderen als onbetrouwbaar, mijn voorstel is dan ook om beide reviews te laten verwijderen.

[ Voor 54% gewijzigd door Jackson6 op 28-12-2015 16:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Omni
  • Niet online
In dit geval is er sprake van de volgende situatie. Lees "marktplaats" voor "tweakers".

https://www.juridischloke...efoon/miskoop-marktplaats
Kies "Gekocht via Marktplaats" -> "Ik wil bod intrekken, maar verkoper dwingt afname"

Ik citeer:
Is er na het bod een afspraak gemaakt over ophalen of verzenden?
Per e-mail of telefoon spreekt u een definitieve prijs af. Ook maakt u afspraken over het verzenden van het product of misschien over het ophalen op van het product. Het is voor zowel u als voor de verkoper duidelijk dat u een definitieve afspraak heeft. In deze situatie kan het bod niet worden ingetrokken. In dit geval mag de verkoper er van uit gaan dat u het product koopt.

Wat kan ik doen?
Laat de verkoper weten dat u van de koop wilt afzien. Mogelijk wil de verkoper in uw verzoek tegemoet komen. De verkoper kan u ook houden aan de afspraak.
Er is hier sprake van een definitieve afspraak: we hebben een prijs afgesproken en we hebben duidelijk een afhaalafspraak gemaakt. Dit kan iedereen nalezen in de conversatie die ik online gezet heb. Dit is wettelijk een bindende overeenkomst waar je niet op jouw wijze van af kunt zien. Ik ben bereid om, afhankelijk van het verdere verloop, mijn review te herzien indien je je wettelijke afspraak alsnog nakomt en dus de monitor alsnog afneemt voor de afgesproken prijs. Een man een man, een woord een woord.

Ik heb zelf eerder ook in een dergelijke situatie gezeten. Nadat ik mijn ongelijk inzag heb ik daarop alsnog het product afgenomen en de zaak netjes en naar tevredenheid afgehandeld met de verkopende partij. Met andere woorden, als een volwassene de zaak afgehandeld.

Wil je dit dus inderdaad graag als volwassenen afhandelen dan kunnen we een nieuwe afhaalafspraak maken en ben ik zoals eerder gezegd, afhankelijk van het verloop, bereid mijn beoordeling te herzien. Zie je definitief af van het nakomen van je wettelijk bindende overeenkomst dan geef ik geen akkoord mijn beoordeling te verwijderen. De beoordeling is in dat geval namelijk in mijn ogen een correcte afspiegeling van de zaak. Daarmee bescherm ik mijn medetweakers tegen typisch marktplaatsgedrag, datgene waarvoor we nu juist op tweakers V&A zitten om te ontwijken.

Groeten,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
De algemene voorwaarden van Tweakers zijn hier van toepassing, niet die van Juridisch loket. Sleep me maar voor de rechter.

Verder ga ik hier geen aandacht meer aan besteden. Fijne avond verder Christiaan.

[ Voor 100% gewijzigd door Jackson6 op 28-12-2015 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Niet online
Jackson6 schreef op maandag 28 december 2015 @ 16:15:
Hoi Chris,

Wil er geen ruzie over maken, maar nogmaals ik vind het geen misdrijf als ik toch een andere keuze heb gemaakt en jou daar gewoon van op de hoogte heb gesteld.

Ik vind jouw review echt heel onbehoorlijk. Ik heb helemaal geen kwade intentie en dan schrijf je zoiets over mij. Dit soort reviews die jij schrijft schrijf je over mensen die niet op komen dagen of die je oplichten, maar niet over iemand die gewoon ruim van te voren contact met je opneemt.

Verder wil ik niet moeilijk doen maar ik wijs je graag op dit:

6.2 Vraag & Aanbod is een advertentiedienst met de mogelijkheid tot het bieden op hardware en consumentenelektronica en geen veilingdienst. Een bod op een product is niet bindend en verplicht het Lid niet tot aankoop of verkoop.

De reden dat ik meteen een review terug heb geschreven bij jou is omdat ik me niet af laat schilderen als onbetrouwbaar, mijn voorstel is dan ook om beide reviews te laten verwijderen.
Jackson6 schreef op maandag 28 december 2015 @ 17:44:
De algemene voorwaarden van Tweakers zijn hier van toepassing, niet die van Juridisch loket. Sleep me maar voor de rechter.

Verder ga ik hier geen aandacht meer aan besteden. Fijne avond verder Christiaan.
Inmiddels lijkt mij duidelijk hoe Jackson6 erin staat.

Bij deze zie ik dan ook graag het oordeel/de actie van de moderators tegemoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:V&A feedback wijzigingen zijn alleen bedoeld voor betrokkene

[ Voor 93% gewijzigd door InFamous op 29-12-2015 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:20
Modbreak:V&A feedback wijzigingen zijn alleen bedoeld voor betrokkene

[ Voor 83% gewijzigd door InFamous op 29-12-2015 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-10 20:54

InFamous

excommunicado

Gezien de communicatie is er inderdaad een prijs en afhaal moment besproken en een overeenkomst bereikt.

De review van Omni is dan ook op zijn plaats, hoewel ik wel een kleine aanpassing heb gedaan en de link naar de privé communicatie heb verwijderd.

De review van Jackson is simpelweg een wraakreview en die staan wij niet toe op Tweakers.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
InFamous schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 12:35:
Gezien de communicatie is er inderdaad een prijs en afhaal moment besproken en een overeenkomst bereikt.

De review van Omni is dan ook op zijn plaats, hoewel ik wel een kleine aanpassing heb gedaan en de link naar de privé communicatie heb verwijderd.

De review van Jackson is simpelweg een wraakreview en die staan wij niet toe op Tweakers.
Zijn review is ook een wraakreview, ik heb die man absoluut niks misdaan... iets met azijn en pissen. Maargoed sluit dit topic alsjeblieft ben hier helemaal klaar mee.

[ Voor 5% gewijzigd door Jackson6 op 29-12-2015 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-10 20:54

InFamous

excommunicado

Jackson6 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 15:03:
[...]

Zijn review is ook een wraakreview, ik heb die man absoluut niks misdaan... iets met azijn en pissen. Maargoed sluit dit topic alsjeblieft ben hier helemaal klaar mee.
Er was een overeenkomst en jij bent daar akkoord mee gegaan, bij een overeenkomst horen verplichtingen die je na hoort te komen.
Een overeenkomst is niet éénzijdig op te zeggen, de verkoper kan via rechtswege alsnog afname van het product eisen.
Je hebt je niet aan de overeenkomst gehouden en tijdig melden was het ook niet helemaal. Je hebt je om 13:00 terug getrokken terwijl de afspraak die zelfde dag om 19:00 stond.

Dus nee, de review van Omni is meer dan terecht.
Dat je het hier niet mee eens bent kan zijn, maar dat doet niks af aan het feit dat er een overeenkomst was.

Mocht je nog vragen en/of klachten hebben dan kan je mij een bericht sturen via DM of een email sturen.

Formerly known as Ragdoll

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Let op:
Genoemde topics zijn alleen bedoeld om koper en verkoper bij elkaar te brengen. Het is dus niet toegestaan te reageren in topics waar je zelf geen partij bent. Dergelijke reacties worden verwijderd en indien nodig volgen er sancties in de vorm van een tijdelijke ban. Uitzondering hierop geldt voor juristen en advocaten indien zij een interpretatie van wetgeving willen loslaten op stellingen van gebruikers.