Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
De iPad mini(1) van van zoontje die geeft ineens geen beeld meer weer. Je hoort wel Siri reagerenm aar het beeldscherm blijft pikzwart.

Er zit geen scheuren of andere beschadiging in zo te zien.
Vorig jaar is tijdens het spelen het scherm kapot gegaan doordat hij per ongeluk met zijn de schoen op het scherm schopte (niet bewust, gewoon tijdens stoeien. hij was toen 4).

Scherm is gerepareerd en iPad werkte verder prima. Ik heb hem na de reparatie in een Griffin Survivor case gestopt. Dus op zich zou hij wat moeten kunnen hebben nu.

Ik heb een reset geprobeerd, maar zonder iets te kunnen zien op het scherm is dat geen oplossing.

Iemand een idee? Ik hoor niet zo vaak iets van een defect bij een iPad waarbij geen fysieke schade zichtbaar is.

Zou het de moeite waard kunnen zijn om deze nog te laten repareren? Of zou ik het zelf eens kunnen proberen? Kan er bijvoorbeeld een beeldschermstekkertje losraken? (ik verzin maar wat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

Stomp niet af, blijf slijpen

Voice over geactiveerd? Dit kan ook per ongeluk gebeurt zijn door 3 keer (snel) de home button geklikt te hebben. Probeer eens drie keer met drie vingers op het scherm te klikken. Of aanlsuiten op iTunes en Voice over uitschakelen

Of Siri: 'Voice Over off' of 'Voice Over uit' :)

[ Voor 10% gewijzigd door GerardVanAfoort op 28-12-2015 14:56 . Reden: Siri ]

Stomp niet af, blijf slijpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Dat zal ik eens uit moeten proberen dan zodra mijn MBP weer terug is. Dan kan ik 'm aan iTunes hangen.
Ik heb de home- en de aanknop langdurig vast gehouden en kan nu dus niet inloggen omdat ik niks zie.
siri staat denk ook uit (zit nu op werk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OldSchoolPhoto
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-05 19:36
Op iTunes aansluiten, kijken of je erbij kan, backup maken, en een fresh install erop zetten (als nieuwe iPad instaleren met image van het internet) nog steeds geen beeld? Dan is het vermoedelijk een hardware probleem....

[ Voor 15% gewijzigd door OldSchoolPhoto op 28-12-2015 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Nou...MBP is weer terug. Ik kan echter niet bij de iPad.
Er wordt gevraagd om een actie op de iPad te bevestigen. Dat lukt dus niet omdat ik niks kan zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-05 18:06
Ja dat is het vertrouwen van de computer voor de data op het apparaatje. Dit betekent dat je de code in moet voeren en daarna net iets rechts naar beneden vanuit het exacte midden van het scherm dit zou je kunnen proberen voor de rest komt mij een DFU reset op. Als dat niet werkt houd het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techrvw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:07

Techrvw

https://techrvw.com/ | TikTok

Dit was ook een probleem bij de iPad 2 als ik me niet vergis. Daar was een hele aparte manier voor om dat op te lossen. Toevallig hadden wij er eentje thuis en het werkte..

De iPad van een par centimeter met het scherm naar beneden laten vallen op het tapijt. Daarna deed het scherm het weer :) Weet niet of het bij deze ook zal werken, misschien zitten de connectoren niet helemaal lekker meer. Ik zou het niet aanraden, maar het heeft wel gewerkt bij mijn iPad 2 ;)

https://techrvw.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-05 18:06
Kans is vrij klein dat het de connector is. Die zit erg goed vast met een metalen bracket namelijk. Het zal dan eerder in het scherm zelf zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heind
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14-04-2023
Probeer eens aan/uit knop en hone button indrukken samen tegelijk voor ongv 30sec, wacht dan paar seconden en probeer hem dan eens aan te zetten, dit probleem zie ik veel bij iPhones
Pagina: 1