Nou heb ik zelf al een werkende oplossing die data in JSON ophaalt en daarna via omweg naar xml omzet zodat ik die data in mijn script kan verwerken.
Maar vind het nogal omslachtig om eerst data van het web te halen (deze stap kan niet over geslagen worden) om deze daarna naar php script te sturen welke de data omzet naar xml. En deze response als data te gebruiken om mee te werken.
Nu werkt dit wel maar netjes coden is het niet...
Probleem is dat is nergens even een begrijpelijk voorbeeld kan vinden hoe ik json data in een vbscript kan verwerken. Voorbeelden voor php en C# zie je wel maar vb wordt blijkbaar ondergesneeuwd onder de resultaten.
En dit bovenstaande herhaal ik dus nog een keer voor voor pod 2. Nu is dit met dit beetje data niet erg belastend maar als script gaat straks nog meer json streams ophalen en om nou 6x data heen en weer te sturen
De search hier gaf overigens ook niet het gewenste resultaat maar misschien ligt dat wel aan mij
edit:
De json data ziet er overigens als volgt uit: (root element voeg ik zelf toe aan php kant)
Maar vind het nogal omslachtig om eerst data van het web te halen (deze stap kan niet over geslagen worden) om deze daarna naar php script te sturen welke de data omzet naar xml. En deze response als data te gebruiken om mee te werken.
Nu werkt dit wel maar netjes coden is het niet...
Probleem is dat is nergens even een begrijpelijk voorbeeld kan vinden hoe ik json data in een vbscript kan verwerken. Voorbeelden voor php en C# zie je wel maar vb wordt blijkbaar ondergesneeuwd onder de resultaten.
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| URLpod1 = "https://home.sensibo.com/api/v2/pods/" & pod1 & "/measurements?apiKey=" & APIkey URLpod2 = "https://home.sensibo.com/api/v2/pods/" & pod2 & "/measurements?apiKey=" & APIkey '==== pod 1 status ophalen Dim resultaat AS String = webClient.DownloadString(URLpod1) ' JSON resultaat UploadString(Uri, String) resultaat = replace(resultaat, " ", "-") Dim PodXML As XDocument = XDocument.Load("http://www.mijnwebsite.nl/json2xml.php?dedata=" & resultaat) 'PodXML.Element("root").Element("result").Element("temperature").Value 'PodXML.Element("root").Element("result").Element("humidity").Value P1tHuidig = PodXML.Element("root").Element("result").Element("temperature").Value P1vHuidig = PodXML.Element("root").Element("result").Element("humidity").Value |
En dit bovenstaande herhaal ik dus nog een keer voor voor pod 2. Nu is dit met dit beetje data niet erg belastend maar als script gaat straks nog meer json streams ophalen en om nou 6x data heen en weer te sturen

De search hier gaf overigens ook niet het gewenste resultaat maar misschien ligt dat wel aan mij
edit:
De json data ziet er overigens als volgt uit: (root element voeg ik zelf toe aan php kant)
code:
1
| {"status": "success", "result": [{"time": {"secondsAgo": 20, "time": "2015-12-27T13:20:31Z"}, "temperature": 18.7, "humidity": 64.4}]} |
[ Voor 6% gewijzigd door The-Source op 28-12-2015 13:05 ]
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal