Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-10 17:55
Ik zoek een?
Action Cam zoals een GoPro.

Wat is je budget?
400euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Te duiken tot 20m en voor de wintersport. Hij moet filmpjes in HD kunnen maken en foto's dito. Verder heb ik weinig eisen. Omdat ik er eigenlijk vrij weinig van weet wat handig of belangrijk is met dit soort apparaten

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik kom al heel snel uit bij de GoPro4 Black Edition Echter heb ik het idee dat er betere prijs/kwaliteit action cams zijn. 400 euro is een hoop geld voor iets dat je 2x per jaar max gaat gebruiken

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik wilde graag weten of iemand advies of ervaring heeft met action cams zoals de gopro die gebruikt kunnen worden voor duiken (max 20m) en wintersport, waarmee je full HD filmpjes en foto's kan maken. Zijn er betere/goedkopere alternatieven dan de GoPro Black Edition. Is bijv een veel simpelere GoPro Hero ook voldoende

[ Voor 4% gewijzigd door thewizard2006 op 28-12-2015 13:00 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Met een verhuizing naar Foto & Video Hardware, krijg je waarschijnlijk beter advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:54
Er bestaan best veel topics over actioncams.
Beetje zoekwerk levert je al aardig wat resultaten op.

Ik kan niet voor andere merken praten. Zelf heb ik onlangs de Xiaomi Yi Sport cam gekocht (moet nog geleverd worden). Voor nog geen 100 euro klaar. Ik ga hem ook gebruiken voor huis-tuin-keuken filmpjes zoals zwemmen, sporten etc..

Voor mij was de afweging dat ik de GoPro veel te duur vond voor het aantal keer dat ik hem gebruik. Koop voor dat geld liever een echte camera die 90% van de vakantie vast zal leggen en de Xiaomi voor de andere 10%. Mocht het dermate veel gebruikt worden en bevallen, zal ik in de toekomst wellicht nog een GoPro overwegen.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Door het zoeken op die Xiami kwam ik uit op https://sjcamhd.com/shop/sjcam-sj5000x-elite/Volgens mij heb ik een collega hier wel eens over gehoord. Behoorlijk compleet geleverd (met underwater cage) en de specs zijn ook goed.
Valandil schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 07:52:
Er bestaan best veel topics over actioncams.
Beetje zoekwerk levert je al aardig wat resultaten op.

Ik kan niet voor andere merken praten. Zelf heb ik onlangs de Xiaomi Yi Sport cam gekocht (moet nog geleverd worden). Voor nog geen 100 euro klaar. Ik ga hem ook gebruiken voor huis-tuin-keuken filmpjes zoals zwemmen, sporten etc..

Voor mij was de afweging dat ik de GoPro veel te duur vond voor het aantal keer dat ik hem gebruik. Koop voor dat geld liever een echte camera die 90% van de vakantie vast zal leggen en de Xiaomi voor de andere 10%. Mocht het dermate veel gebruikt worden en bevallen, zal ik in de toekomst wellicht nog een GoPro overwegen.
Bij de Xiaomi zag ik wel dat die niet standaard geleverd wordt met bepaalde accessoires fyi

[ Voor 53% gewijzigd door thewizard2006 op 29-12-2015 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-05 17:46
Heb net de Sjcam SJ5000x elite binnen..
Vanmiddag even op de fiets gemonteerd en verschillende settings uitgeprobeerd.

Ik kan wat raw materiaal (geen youtube compressies etc) voor je uploaden als je interesse hebt.

Mvg

Edit: Sjcam.com is een scam site. Sjcamhd.com is de officiële site..

[ Voor 13% gewijzigd door Liber8 op 29-12-2015 18:09 ]

Scheduler: Fiops CPU | Governor: Ondemand | CPU FreQ.: 384Mhz/1,56Ghz | TCP: Westwood | GPU Governor: Simple | GPU FreQ.: 450Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:54
thewizard2006 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 12:12:
Door het zoeken op die Xiami kwam ik uit op http://www.sjcam.com/came...amera-elite-edition-.html
Volgens mij heb ik een collega hier wel eens over gehoord. Behoorlijk compleet geleverd (met underwater cage) en de specs zijn ook goed.

[...]

Bij de Xiaomi zag ik wel dat die niet standaard geleverd wordt met bepaalde accessoires fyi
Klopt. De waterproofcase heb ik erbij gekocht. Al met al was ik 85 euro kwijt: cam + case.
Scheelt nog steeds een smak geld tov de GoPro 4. Op Youtube kan je veel filmpjes vinden die zowel de SJCam, Xiaomi Yi en GoPro 4 met elkaar vergelijken.
De GoPro is scherper, zeker voor object heeeel erg ver, maar daar gebruik ik de cam niet voor.
De Xiaomi heeft voor mij de beste prijs/kwaliteit verhouding. Tevens met ingebouwde wifi en bluetooth en te bedienen met je telefoon. Of de praktijk mij ook zo zal bevallen... ik hoop het ;)

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:25
Nog even een opmerking. Voor beelden onderwater vanaf een bepaalde diepte (5m of zo), heb je een rood filter nodig en ik zie die zo even niet staan voor die sj5000.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Liber8 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 16:09:
Heb net de Sjcam SJ5000x elite binnen..
Vanmiddag even op de fiets gemonteerd en verschillende settings uitgeprobeerd.

Ik kan wat raw materiaal (geen youtube compressies etc) voor je uploaden als je interesse hebt.

Mvg

Edit: Sjcam.com is een scam site. Sjcamhd.com is de officiële site..
pjew, had hem al in mijn winkelwagen zitten maar nog niet besteld :D Gelijk ook de link aangepast naar https://sjcamhd.com/shop/sjcam-sj5000x-elite/ zodat niemand anders die fout maakt
Universal Creations schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 21:48:
Nog even een opmerking. Voor beelden onderwater vanaf een bepaalde diepte (5m of zo), heb je een rood filter nodig en ik zie die zo even niet staan voor die sj5000.
Want wat gebeurd er anders? Er zit een case bij die tot 30m onderwater gaat. Zou toch vreemd zijn als je dan alsnog niet je camera kan gebruiken?

[ Voor 36% gewijzigd door thewizard2006 op 29-12-2015 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het water werkt als een blauw kleurenfilter, na 5 meter ziet alles er blauw uit en zijn de foto's matig.

Om dit enigszins te compenseren kun je een roodfilter gebruiken. Een betere oplossing is om een lamp/flitser te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-05 17:46
thewizard2006 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 22:05:
[...]

pjew, had hem al in mijn winkelwagen zitten maar nog niet besteld :D Gelijk ook de link aangepast naar https://sjcamhd.com/shop/sjcam-sj5000x-elite/ zodat niemand anders die fout maakt

[...]

Want wat gebeurd er anders? Er zit een case bij die tot 30m onderwater gaat. Zou toch vreemd zijn als je dan alsnog niet je camera kan gebruiken?
Heb je hem al besteld ? Heb zelf goede ervaringen met banggood.. Heb daar ook 3 extra accu's besteld en een pakketje assecoires voor snowboarden

http://www.banggood.com/S...ccessories-p-1009127.html

Je kunt kiezen voor eu direct, voor snelle levering :)

[ Voor 13% gewijzigd door Liber8 op 29-12-2015 22:31 ]

Scheduler: Fiops CPU | Governor: Ondemand | CPU FreQ.: 384Mhz/1,56Ghz | TCP: Westwood | GPU Governor: Simple | GPU FreQ.: 450Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 22:17:
Het water werkt als een blauw kleurenfilter, na 5 meter ziet alles er blauw uit en zijn de foto's matig.

Om dit enigszins te compenseren kun je een roodfilter gebruiken. Een betere oplossing is om een lamp/flitser te gebruiken.
ah ok. En is dat iets dat je er "ff" op kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:25
Zoiets als dit wel in ieder geval: http://www.ebay.nl/itm/TM...HERO3-HERO4-/281509189638

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:54
thewizard2006 mag ik vragen hoe veel duiken je al gemaakt hebt. Ik ga er even vanuit nog niet zoveel aangezien je niet begreep waarom Universal Creations over het rood filter begon.

Los van de camera moet je je bedenken dat je pas vanaf ongeveer 100 duiken echt stabiel en zonder na te denken in het water ligt. Als je aan het duiken bent zonder je bezig te houden met je positie in het water dan pas kan je gaan denken aan het maken van onderwaterbeelden.

Ga je hem eerder meenemen dan zal je merken dat je onbewust zakt of stijgt. En geloof mij ik spreek uit ervaring :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:38
SuperKneus schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 09:08:
thewizard2006 mag ik vragen hoe veel duiken je al gemaakt hebt. Ik ga er even vanuit nog niet zoveel aangezien je niet begreep waarom Universal Creations over het rood filter begon.

Los van de camera moet je je bedenken dat je pas vanaf ongeveer 100 duiken echt stabiel en zonder na te denken in het water ligt. Als je aan het duiken bent zonder je bezig te houden met je positie in het water dan pas kan je gaan denken aan het maken van onderwaterbeelden.

Ga je hem eerder meenemen dan zal je merken dat je onbewust zakt of stijgt. En geloof mij ik spreek uit ervaring :)
Ik denk idd niet dat hij veel gedoken heeft als hij nog nooit van een roodfilter heeft gehoord, maar de rest ben ik niet helemaal met je eens. Een action cam mee naar beneden nemen is een prima manier om wat indrukwekkende herinneringen vast te leggen. Ik heb tot nu altijd aan andere duikers gevraagd (die dezelfde duik deden) om de foto's te kopiëren, maar wil hier nu zelf ook een action cam voor kopen. Omdat ik de foto's van verschillende duikers met verschillende camera's heb, weet ik ook het verschil. Een GoPro is leuk voor snapshots en lekker makkelijk, je kunt 'm gewoon in de zak van je BCD steken en verder gewoon point & shoot met 1 hand desnoods. Een simpele canon consumentencamera in een onderwaterbehuizing zit echter meteen al op een compleet ander niveau en produceert veel mooier beeldmateriaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-10 16:30
knip

Het is niet de bedoeling je eigen advertenties te gaan lopen promoten

[ Voor 78% gewijzigd door Nomad op 06-01-2016 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
En als het nu de topic starter goed helpt? Naja, dan moet hij maar even zoeken in het V&A deel..... (zal het de volgende keer via een PB doen, was niet bedoeld als advertentie plek....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
SuperKneus schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 09:08:

Tuurlijk mag je dat vragen :)
Stuk of 20 duiken ongeveer. Stabiel in het water zijn gaat prima (zonder camera) dus daar ben ik niet zo huiverig voor. Maar helemaal met je eens dat wel een "extra" skill is. Hoe veel faalhazen ik gezien heb die op het koraal botsen, geen oog voor hun buddy hebben en niet luisteren naar de instructeur. Veiligheid boven alles. Dus zodra ik het idee heb dat dit niet samen gaat zal ik er ook niet meer doorgaan. Maar af en toe een foto maken moet volgens mij wel te doen zijn :) En af en toe wat zakken of stijgen is toch geen ramp? Ik hou meestal de bodem als ijkpunt om je te oriënteren icm met je dieptemeter uiteraard.
Tadango schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 11:47:
En als het nu de topic starter goed helpt? Naja, dan moet hij maar even zoeken in het V&A deel..... (zal het de volgende keer via een PB doen, was niet bedoeld als advertentie plek....)
De vraag is dan, hoe verhoudt zich zo'n GoPro Hero+ tov de SJCAM. De prijs is ongeveer gelijk.
Paul C schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 23:13:
[...]

Ik denk idd niet dat hij veel gedoken heeft als hij nog nooit van een roodfilter heeft gehoord, maar de rest ben ik niet helemaal met je eens. Een action cam mee naar beneden nemen is een prima manier om wat indrukwekkende herinneringen vast te leggen. Ik heb tot nu altijd aan andere duikers gevraagd (die dezelfde duik deden) om de foto's te kopiëren, maar wil hier nu zelf ook een action cam voor kopen. Omdat ik de foto's van verschillende duikers met verschillende camera's heb, weet ik ook het verschil. Een GoPro is leuk voor snapshots en lekker makkelijk, je kunt 'm gewoon in de zak van je BCD steken en verder gewoon point & shoot met 1 hand desnoods. Een simpele canon consumentencamera in een onderwaterbehuizing zit echter meteen al op een compleet ander niveau en produceert veel mooier beeldmateriaal.
Maar dan heb je het gelijk over de categorie 500euro en duurder?
Maar goed, we willen hem daarnaast ook gebruiken voor de wintersport voor filmen enzo. Dan is een compacte camera die je kan vastmaken ergens op wel handig.

[ Voor 36% gewijzigd door thewizard2006 op 06-01-2016 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Misschien heb je hier wat aan: YouTube: Xiaomi Yi VS SJCAM SJ5000+ VS GoPro HERO Action Camera Comparison Video

Verschil HERO met HERO+ YouTube: GoPro Hero+ vs GoPro Hero Side By Side HD

Dan zou de HERO+ weer winnen qua kleuren, maar blijft lastig. Het maakt mekaar niet altijd even veel.

Wat ik vaak zie is dat de goedkopere GoPro's wat beter contrast / helderheid / kleuren hebben maar minder scherp zijn. Qua functionaliteit en opties maken ze mekaar niet veel. In bovenstaande video wint de Xiaomi het qua kleuren en helderheid met de GoPro een goede 2e. De SJ lijkt duidelijk minder.

[ Voor 20% gewijzigd door Tadango op 06-01-2016 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Tadango schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 12:20:
Misschien heb je hier wat aan: YouTube: Xiaomi Yi VS SJCAM SJ5000+ VS GoPro HERO Action Camera Comparison Video

Wat ik vaak zie is dat de goedkopere GoPro's wat beter contrast / helderheid / kleuren hebben maar minder scherp zijn. Qua functionaliteit en opties maken ze mekaar niet veel. In bovenstaande video wint de Xiaomi het qua kleuren en helderheid met de GoPro een goede 2e. De SJ lijkt duidelijk minder.
Ik heb er niet heel veel verstand van maar volgens mij is dat dan de oude versie van de SJ5000+. De nieuwste heeft een betere sensor en beeldstabilisatie waardoor de kwaliteit een stuk beter moet zijn.
En uit dat filmpje vind ik juist dat de SJCam er het beste uitkomt.

[ Voor 4% gewijzigd door thewizard2006 op 06-01-2016 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
Er zijn ook zoveel versies van alle cams :) Een goed vergelijk is erg lastig zolang je niet een recent vergelijk hebt van de nieuwste versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:45
De Xiaomi en Yi zijn in mijn ogen toch een stuk beter. Bij weinig licht zijn ze een stuk helderder... en dat terwijl ze met 60FPS filmen!

sowieso is 60FPS best wel een upgrade. Dus wat dat betreft is de keuze best makkelijk.

Een stapje boven deze kan je kijken naar de Sony AS20 bijvoorbeeld. Maar onder water weet ik niet hoe die presteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:38
thewizard2006 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 12:01:
[...]
Maar dan heb je het gelijk over de categorie 500euro en duurder?
Maar goed, we willen hem daarnaast ook gebruiken voor de wintersport voor filmen enzo. Dan is een compacte camera die je kan vastmaken ergens op wel handig.
Ik kwam dit topic tegen omdat ik zelf met bijna precies dezelfde vraag zat. Inmiddels ligt er een SONY FDR-X1000V naast me op het bureau. Misschien is dat wel het beste antwoord wat ik kan geven. :9

Maar de redenatie erachter is dat ik de camera ook wil gebruiken voor andere dingen, zoals wintersport bijvoorbeeld. Als we gaan duiken dan zijn we ook aan het backpacken en is compact en lichtgewicht me ook veel waard. Met een actioncam heb je ook de mogelijkheid 'm in de zak van je BCD te stoppen als je even met andere dingen bezig bent (omdat hij compact is). Fotografie is voor mij een manier om leuke herinneringen vast te leggen, maar ik ben absoluut geen pro fotograaf, dus dan ga ik ook niet doen alsof door veel te dure apparatuur te kopen. Dat steek ik liever in paar (of veel >:) ) extra duiken.

(En daarnaast heb ik wél een 4K monitor op m'n bureau staan en dat verschil met FHD is voor mij heel duidelijk, dus vandaar dat ik wel een hoger segment action cam wilde.)

[ Voor 6% gewijzigd door Paul C op 08-01-2016 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Waah schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 12:32:
De Xiaomi en Yi zijn in mijn ogen toch een stuk beter. Bij weinig licht zijn ze een stuk helderder... en dat terwijl ze met 60FPS filmen!

sowieso is 60FPS best wel een upgrade. Dus wat dat betreft is de keuze best makkelijk.

Een stapje boven deze kan je kijken naar de Sony AS20 bijvoorbeeld. Maar onder water weet ik niet hoe die presteert.
Huh? Hij heet Xiaomi Yi. Het zijn geen 2 aparte camera's. En de SJCAM filmt ook met 60FPS 4K @ 24fps (2880*2160), 2K(2560 x 1440)30fps / 1080P(1920 x 1080) 60fps / 720P(1280 x 720)120fps, WVGA@240fps (Slow Mo)
Paul C schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 13:20:
Ik kwam dit topic tegen omdat ik zelf met bijna precies dezelfde vraag zat. Inmiddels ligt er een SONY FDR-X1000V naast me op het bureau. Misschien is dat wel het beste antwoord wat ik kan geven. :9
Maar dan kom je al gelijk in de prijsrange van de GoPro Hero4 black edition en dat wilde ik dus juist voorkomen :)

[ Voor 24% gewijzigd door thewizard2006 op 08-01-2016 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:45
thewizard2006 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 19:54:
[...]

Huh? Hij heet Xiaomi Yi. Het zijn geen 2 aparte camera's. En de SJCAM filmt ook met 60FPS 4K @ 24fps (2880*2160), 2K(2560 x 1440)30fps / 1080P(1920 x 1080) 60fps / 720P(1280 x 720)120fps, WVGA@240fps (Slow Mo)

[...]

Maar dan kom je al gelijk in de prijsrange van de GoPro Hero4 black edition en dat wilde ik dus juist voorkomen :)
Sorry bedoelde de Xiaomi en SJCam ^_^. Vind de Gopro Hero (de standaard) van die 3 de minste.

De SJCAM filmt niet 4K. Hij kan enkel een timelampse maken in 4K. Maar daar heb je weinig aan als je normaal wilt filmen, en is iets wat eigenlijk elke action cam wel kan. Wil je echt 4K video zit je toch aan de Gopro 4 black vast, of de Sony X1000

Om te beginnen zou ik voor de SJCam of Xiaomi gaan. De SJCAM is lastig met echtheid soms, dat is bij Xiaomi wat makkelijker te controleren.

Zorg dat je niet de 4000 of 5000 neemt van de SJcam. Deze heeft geen echte 120fps slow motion, maar gebruikt frame duplication (2x dezelfde frame). De 5000+ heeft WEL echt 120fps. Erg leuk voor slowmotion (tot 5x @24fps)

Denk dat je met zowel de SJCam en Xiaomi tevreden zal zijn. Later kan je altijd nog (met lichte extra kosten) upgraden naar een 4K versie. Zelf vind ik de extra kosten van 4K de moeite niet waard voor wat home-video's. 1080P120 is wel om te kwijlen voor slow-motion, maar dan moet je wel veel slow-motion shots hebben.

Ik zou dus voor de SJCam of Xiaomi Yi gaan in jouw geval. zoek nog wel even onderwater video's van beide camera's om te kijken of ze onder water wel scherp zijn...

[ Voor 4% gewijzigd door Waah op 08-01-2016 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:56

Shuriken

Life is all about priorities

Ik heb recentelijk met een duik op Sipadan de Xiaomi gebruikt op 1080p50. Ik was verbaast hoe goed het beeld is. Dus mocht je daarvoor gaan, is het zeker geen miskoop.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je geld hebt voor een GoPro zou ik persoonlijk voor de GoPro Hero 4 Silver gaan heb deze ook en de sjcam 5000x elite. Met de laatste heb je alleen maar problemen. Kun je lezen op de officieel site https://sjcamhd.com/forums/
kijk dan eens hoeveel post er geplaatst zijn onder SJCAM SJ5000 Series Support Forum

-knip-

[ Voor 15% gewijzigd door Universal Creations op 10-01-2016 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Ik hoef geen 4k. 1080p is voor mij meer dan voldoende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Andere opties indien 4K niet belangrijk is:

Sony komt binnenkort met de nieuwe AS50 uit die ongeveer 220,- Euro gaat kosten.

Afbeeldingslocatie: http://cnet4.cbsistatic.com/hub/i/r/2016/01/06/f04d39db-178c-4764-84e8-a926490f1815/resize/770x578/d3d0db9e386bcba29df1991342f97cae/sony-as50freezeproof-mid.jpg

http://www.sony.nl/electronics/actioncam/hdr-as50

4K alleen voor foto's. Verder ziet de nieuwe cam er wel erg goed uit voor de prijs, en met de nieuwe behuizing eindelijk ook goed voor onderwater filmen zonder een extra accessoire. De Sony's zakken ook altijd redelijk snel in prijs, dus denk dat dit over een tijdje een hele populaire camera gaat worden.

De AS100 is momenteel voor de helft van de prijs (149,-) leverbaar.
Zie de pricewatch: pricewatch: Sony HDR-AS100V + waterdichte hoes Wit

Maar als je een paar weken kan wachten is de HDR-AS50 de betere keus lijkt me.

[ Voor 4% gewijzigd door h4ns op 16-01-2016 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Overigens vind ik de form-factor van de Sony's ook een groot voordeel. Zeker voor Wintersport is een Sony met een headband of aan je ski-bril een stuk prettiger dan zo'n GoPro ding op je kop! En dan heb je nog het voordeel van stabilisatie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
h4ns schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 08:05:
Overigens vind ik de form-factor van de Sony's ook een groot voordeel. Zeker voor Wintersport is een Sony met een headband of aan je ski-bril een stuk prettiger dan zo'n GoPro ding op je kop! En dan heb je nog het voordeel van stabilisatie..
Interessant ja. Ga ik eens in de gaten houden. Las toch nog wel veel problemen op de forums van SJCAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Ik wilde weer eens gaan kijken voor de SJcam. Echter is de hele site nu weg/under construction. Iemand die hier een recente ervaring mee heeft? Zou haast zeggen dat het een scam is. Kan ook nergens naar de "oude" site terug of iets bestellen.
https://sjcamhd.com

Pagina: 1