[Ervaringen] Dock Macbook Pro

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm90
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09 15:23
Iemand goede ervaringen met een Macbook dock? Ik ben hard opzoek naar een goede dock. Maar ik kan zover geen dock vinden met een goede prijs-kwaliteitverhouding. Ze zijn allemaal prijzig en dan verwacht ik toch zeker goede reviews, maar dat valt nog redelijk tegen.

Ik lees weinig goeds over de Henge Docks, voornamelijk over de Vertical Docking station. Het schijnt dat de kabels niet altijd goed connecten als je je macbook erin schuift. De horizontal Henge Dock lijkt me wel weer geschikt, echter haak ik al af bij het zien van de prijs. Dus Henge Docks is al geen optie.

Belkin Thunderbolt 2 dock is het beste wat ik tot nu toe kon vinden. Voldoende aansluitingen en ik kan alle randapparatuur op mijn macbook pro aansluiten dmv één thunderbolt kabel. Echter vind ik de review van barry123best niet echt denderend pricewatch: Belkin Thunderbolt 2 Express Dock HD , dat is dan maar één review, maar die op de applestore zijn ook erg wisselend: http://www.apple.com/shop...derbolt-2-express-hd-dock
Afbeeldingslocatie: http://cdn.onemorething.nl/uploads//2014/10/belkin-thunderboltdock2.png

De Elgato Thunderbolt 2 lees ik meer positiefs over:
http://www.apple.com/shop...elgato-thunderbolt-2-dock
Afbeeldingslocatie: http://cnet4.cbsistatic.com/hub/i/r/2014/04/04/985263b8-c462-434f-8170-94a77ebfdbff/resize/770x578/bbb97f4a3985c8d70c7c614d3a2b4938/elgato-thunderbolt-dock-3.jpg

Zijn er hier nog mensen die beschikken over een dock en deze mij echt kunnen aanraden? Mijn dank is groot _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0HAN
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-09 22:59
Ik zit ook te overwegen om die Elgato dock aan te schaffen..
's Morgens op mijn werk alleen Thunderbolt en MagSafe inprikken en klaar... lijkt me ideaal!
Ik gebruik nu m'n HP monitor als USB hub, maar ik kom er net nog één tekort.

 MacBook Pro M1 (2021)  Mac Mini (2011)  iPhone 12 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm90
Na nog wat reviews gelezen te hebben op internet ben ik ook wel overtuigd van de Elgato. Ik lees er vrijwel geen negativiteit over.

Nu nog 2 schermen die daisy chaining ondersteunen uitkiezen en dan heb ik mijn werkplek weer volledig ingericht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:13
Zelf heb ik de express Dock versie 1 en nooit spijt gehad van de aankoop.
Mijne had geen aparte HDMI aansluiting dus in tegenstelling tot de reacties op Apple had ik nooit de illusie dat je op zowel de Thunderbolt poort als op de HDMI een scherm kan aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:52
Ik twijfel zelf heel erg over het Dock van OWC. Ik heb een aantal HDD behuizingen van ze en die zijn echt super gebouwd. In tegenstelling tot de belkin en elgato heeft deze 5 USB 3.0 poorten (2 op 1,5A) en een extra firewire poort. Ook is de prijs met 219 dollar wat gunstiger (hoewel dat momenteel ook al gauw ruim 200 eu's is). Bovendien vind ik het design ook wat strakker.

https://eshop.macsales.co...ck/OWC/Thunderbolt2-Dock/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frits Flits
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:13

Frits Flits

SOUND! Designer

Ik heb zelf de Belkin Expres Dock versie 1. Werkt als een malle. Mbox 3 Pro via FireWire, toetsenbord/muis, ILok dongle, Dell U2515H hangen er allemaal aan. Geen enkel probleem.

Alleen is het nog een Thunderbolt 1-poort, maar daar merk ik in de praktijk niets van. USB werkt ook gewoon goed.

edit: ik gebruik ook de Ethernet-poort. Van Macbook naar iMac heb ik gemiddeld 100/120MB/s en naar de NAS rond de 80MB/s. Geen enkel probleem allemaal.

Alles gelijk out-of-the-box

[ Voor 19% gewijzigd door Frits Flits op 01-01-2016 19:40 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm90
Ik heb zojuist de Elgato Thunderbolt 2 aangeschaft: https://www.elgato.com/en/thunderbolt/thunderbolt-2-dock. Woensdag wordt deze bezorgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:11
Storm90 schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 17:15:
Ik heb zojuist de Elgato Thunderbolt 2 aangeschaft: https://www.elgato.com/en/thunderbolt/thunderbolt-2-dock. Woensdag wordt deze bezorgt :)
Laat ons weten hoe hij bevalt :)
Is toch best wel prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 77slevin
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-09 13:08
supersnathan94 schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 19:08:
Ik twijfel zelf heel erg over het Dock van OWC. Ik heb een aantal HDD behuizingen van ze en die zijn echt super gebouwd. In tegenstelling tot de belkin en elgato heeft deze 5 USB 3.0 poorten (2 op 1,5A) en een extra firewire poort. Ook is de prijs met 219 dollar wat gunstiger (hoewel dat momenteel ook al gauw ruim 200 eu's is). Bovendien vind ik het design ook wat strakker.

https://eshop.macsales.co...ck/OWC/Thunderbolt2-Dock/
Als je wil vermijden om extra bij te betalen wanneer je de dock importeert van de VS, kan je alle OWC materiaal ook bestellen vanuit België. Macupgrade.eu is een Belgische OWC import. De dock kost hier €249,00 (zit natuurlijk 21% BTW in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm90
Ryatzu schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 09:15:
[...]

Laat ons weten hoe hij bevalt :)
Is toch best wel prijzig.
Dat klopt. Maar tot dusver bevalt deze prima! Echter heb ik nog geen externe schermen erop kunnen testen, omdat ik deze nog moet aanschaffen. En gezien ik toch dit dock wilde aanschaffen en geen zin had om ook nog eens 35 euro aan een thunderbolt -> ethernet kabel te besteden, heb ik maar alvast dit dock in huis gehaald. Zodra ik de schermen in huis heb zal ik tijd vrij proberen te maken om een review te schrijven :)

Maar dat het apparaat tot dusver erg snel reageert en totaal geen geluid maakt zijn voor mij in ieder geval al 2 pluspunten. Ik heb verhalen over andere docks gehoord die wel een zoemend geluid kunnen maken, weet zo even niet meer welke, maar dat is bij deze gelukkig totaal niet het geval. Na het aansluiten van de thunderbolt heb ik na plusminus 10 seconden verbinding met het internet, prima dus, en externe opslag is ook binnen enkele seconden beschikbaar.

Je krijgt er wel een aardige voeding bij, die je ook bij veel laptops ziet. Bijna dezelfde als op onderstaande foto. Persoonlijk stoor ik me er niet aan, netjes wegstoppen en je ziet 'm niet meer liggen. Maar mocht iemand dat wel een probleem vinden, die deze overweegt aan te schaffen, dan ben je er nu van op de hoogte. :P

Afbeeldingslocatie: https://9to5mac.files.wordpress.com/2015/10/owcthunderbolt2dock-2.jpg?w=1000&h=563

[ Voor 16% gewijzigd door Storm90 op 06-01-2016 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:11
Storm90 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 13:28:
[...]

Dat klopt. Maar tot dusver bevalt deze prima! Echter heb ik nog geen externe schermen erop kunnen testen, omdat ik deze nog moet aanschaffen. En gezien ik toch dit dock wilde aanschaffen en geen zin had om ook nog eens 35 euro aan een thunderbolt -> ethernet kabel te besteden, heb ik maar alvast dit dock in huis gehaald. Zodra ik de schermen in huis heb zal ik tijd vrij proberen te maken om een review te schrijven :)

Maar dat het apparaat tot dusver erg snel reageert en totaal geen geluid maakt zijn voor mij in ieder geval al 2 pluspunten. Ik heb verhalen over andere docks gehoord die wel een zoemend geluid kunnen maken, weet zo even niet meer welke, maar dat is bij deze gelukkig totaal niet het geval. Na het aansluiten van de thunderbolt heb ik na plusminus 10 seconden verbinding met het internet, prima dus, en externe opslag is ook binnen enkele seconden beschikbaar.

Je krijgt er wel een aardige voeding bij, die je ook bij veel laptops ziet. Bijna dezelfde als op onderstaande foto. Persoonlijk stoor ik me er niet aan, netjes wegstoppen en je ziet 'm niet meer liggen. Maar mocht iemand dat wel een probleem vinden, die deze overweegt aan te schaffen, dan ben je er nu van op de hoogte. :P

[afbeelding]
Ik vind het wel een plus punt die voeding, las namelijk dat je er gemakkelijk een ipad mee kan opladen via de dock.

En fijn dat deze zo erg goed bevalt, had je hem via de officiële site besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm90
Ryatzu schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 14:07:
[...]

Ik vind het wel een plus punt die voeding, las namelijk dat je er gemakkelijk een ipad mee kan opladen via de dock.

En fijn dat deze zo erg goed bevalt, had je hem via de officiële site besteld?
Daar heb je een punt. Ik heb 'm bij Apple besteld: http://www.apple.com/nl/s...nderbolt-2-dockingstation zondag besteld, dinsdag in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-10 21:37
mss gekke vraag, als je nu geen kabel i-net hebt, draait dan de wifi van de macbook op voor alles?

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Martinus schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 10:09:
mss gekke vraag, als je nu geen kabel i-net hebt, draait dan de wifi van de macbook op voor alles?
Ja lijkt me wel. Er zit geen Wifi in het dock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-10 21:37
SquareOne schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 12:15:
[...]

Ja lijkt me wel. Er zit geen Wifi in het dock?
zie ik nergens

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-10 16:54
WIFI zal niet aanwezig zijn.. Die zit middels al in de macbook :)

Dock is er echt alleen om het gemakkelijker te maken bedraad te werken.. WIFI is niet bedraad :+ Dus noodzaak om dit in een docking station te verwerken is er niet..

A Soldiers manual and a pair of boots.

Pagina: 1