Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-05 14:52
De telefoon is nu ongeveer 7 maand oud. Is schijnbaar al een paar keer uitgevallen.
Het is de telefoon van mijn schoonmoeder.

Gisteren viel de telefoon tijdens gebruik weer spontaan uit. Batterij een aantal keren verwijderd gehad zonder resultaat.
Mijn eerste gedachte was de batterij. Hierop zijn we bij de winkel geweest en we hebben het met een andere batterij geprobeerd weer leven erin te blazen. Geen resultaat.
Hierop na een andere winkel geweest om eventueel de batterij door te meten, zelf geen multimeter, en deze aardige vrouw zet zo ineens de telefoon weer aan....

De telefoon werkt op dit vlak weer naar behoren, echter is het volgende probleem opgetreden dat nu internet via GSM netwerk niet functioneerd.
Bellen en gebeld worden gaat sporadisch goed en duurt vrij lang voordat er verbinding is.
Ik heb de simkaart in een andere telefoon gehad en daar functioneerd het naar behoren. Mijn eigen simkaart in de Samsung echter ook wederom sporadisch.

Ik heb zelf nog geen software reset gedaan, omdat er even geen tijd was. Garantie is ook even een issue, gezien mijn schoonmoeder in Litouwen woont en wij op bezoek zijn, telefoon in nl gekocht en de aankoopbon ligt ook thuis.

Vraag is, hardware of software? Iemand nog een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
om hardware issues (zo veel mogelijk) uit te sluiten kan je het beste een volledige reset doen.. anders blijf je twijfelen of het toch niet aan een vage app of instelling kan liggen..

Wat betreft je issue met de gsm verbinding.. wellicht is er een antenne niet goed verbonden, meer kan ik ook niet bedenken

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Het beste kun je dan even de software reset proberen. Als je de telefoon onder garantie wilt laten repareren, zul je dat sowieso ook gedaan moeten hebben. Bij een werkgever van mij, kregen gebruikers ook een Mini-variant, maar dan de S4 mini en daar gebeurde eigenlijk hetzelfde.

We lieten de gebruikers dan altijd eerst een software reset doen en anders ruilden we hem om voor een andere, wat echt met bakken tegelijk gebeurde, wat er dan precies aan de hand is, geen idee, maar ze werden onder garantie gerepareerd. Het lijkt dus al wat langer een bekend probleem te zijn. ;)

EDIT:
Bereik-issues kunnen een tal van oorzaken hebben. Onder andere de directe omgeving, bijvoorbeeld als er veel metaal of (gewapend) beton is. En natuurlijk de afstand tot de antenne.

[ Voor 14% gewijzigd door CH4OS op 28-12-2015 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
Bedankt voor de snelle reacties beide. Dat het om een eventueel bekend probleem gaat, stemt mij niet echt gerust. Ik zal vandaag de reset is uitproberen en de resultaten van de bevindingen hier vermelden :-)
Mocht dat niet helpen, krijgt schoonmoeders een nieuwe en laten wij deze in Nederland repareren.

Edit: over het netwerk issue, hij geeft zelfs 4G of H+ aan, maar er gebeurd gewoon niets. Bij het bellen komt er soms de melding, niet geregistreerd. Het bereik zelf lijkt prima te zijn gezien het aantal streepjes.

[ Voor 26% gewijzigd door Koen87 op 28-12-2015 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik begrijp dat het je niet gerust stemt, maar wilde het niet mooier voor je maken dan dat het is, sorry! ;)
Wat dat betreft zijn Samsung telefoons vrij ruk.

[ Voor 18% gewijzigd door CH4OS op 28-12-2015 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
Helaas pindakaas, Factory Reset gedaan. Zonder resultaat. Hij vind het netwerk wel, geeft ook H+ of 4G aan, maar bellen gebeurd maar sporadisch goed.
Deze gaat terug naar Samsung om te repareren en ondertussen heeft schoonmoeders een verlate kerstcadeau gekregen in de vorm van een LG G3 :-)
Pagina: 1