Hulp gezocht bij aankoop versterker

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVervuurt
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-09 19:46
Ik zoek een?
Versterker met 5.1 of 7.1 geluid. Mag een set met speakers zijn, maar puur een versterker is ook prima.

Wat is je budget?
Tussen de 250 en 300 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil graag het aantal kabels dat naar mijn tv loopt verminderen, ook aangezien nu alle 4 de HDMI-poorten in gebruik zijn. Een vereiste is dus dat er minstens 4 (liefst meer) HDMI-in op zitten.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik probeer een versterker te vinden die max 33cm breed is (ivm KALLAX kast), maar dit is of lijkt onmogelijk, ook omdat de afmetingen in Pricewatch niet altijd juist staan en daarom het filter niet juist werkt.

Welke vragen heb je hier nog over?
Het is dus van belang dat de versterker maximaal 33cm breed is, is dit überhaupt wel mogelijk?

Extra opmerking
Ik heb momenteel een 2.1-set op de hoofdtelefooningang van mijn TV zitten en wil deze eventueel ook gebruiken met de versterker, mocht ik er één kiezen zonder bijgeleverde speakers.

[ Voor 11% gewijzigd door RVervuurt op 28-12-2015 11:16 . Reden: Toegevoegde extra opmerking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:27

FeaR

In GoT we trust

Om wat voor 2.1 set gaat het? Als je deze met een 3,5mm jack aansluit denk ik direct aan een PC setje. Die opnieuw aansluiten wordt dan een stuk lastiger. Je moet dan een receiver met Pre-Out hebben (om dan de gehele 2.1 op de Front Left en Front Right aan te sluiten) en die ga je nieuw in ieder geval niet vinden binnen budget. Dan zou ik eerder naar een goede HDMI switch kijken.

Receivers max 33 cm breed ken ik zo niet, de standaard is toch meer 43 cm. Maar wellicht hebben anderen betere ideeën.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVervuurt
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-09 19:46
Helaas ben ik ook tot die conclusie gekomen, maar ik dacht dat het forum hier misschien wat meer wist. Ik zal naar een andere oplossing moeten zoeken, zoals mijn tv ophangen, zodat ik de versterker op de kast neer kan zetten. Op zich ook een prima oplossing en dan is er voor mijn budget toch een boel mogelijk.

Qua 2.1 set gaat het om een Harman/Kardon Soundsticks II. Ik zal deze in het begin via de hoofdtelefooningang van de versterker aan moeten sluiten gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-09 17:45
Wat je zou kunnen doen is zo een Lack plank halen met een paar pootjes en die op je Kallax kast monteren. Dan kan de receiver op de kast en de tv op de verhoging. Gewicht is dan nog de vraag...
Een dergelijke setup is veel gebruikt (en heb ik zelf ook gedaan) voor DJ meubels, al staat er dan vaak 'slechts' een laptop op. Of een simpel tafeltje ernaast zetten om de receiver op te zetten.
Al blijft de tv ophangen ook een mooie oplossing.

Oh oh Mr. B, oh oh!