SSD in RAW - toestand

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkers
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 09-05 22:09
Beste,

Ik heb mijn ssd in mijn nieuwe computer willen steken.
SAMSUNG EVO 150G

Ik heb hem willen formatteren (wat niet aan te raden is, las ik achteraf 8)7 )
Dit ging niet en zo kon ik mijn ssd niet meer openen en ook niet meer formatteren.

In diskbeheer stond dat mijn andere schijven NTFS zijn en mijn SSD RAW.

Wat kan ik doen om mijn SSD toch te gebruiken.?

1) Kan ik mijn gegevens nog recuperen?
2) Kan ik de schijf nog gebruiken?

Alvast dank om dit te lezen

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Wat heb je zelf al gedaan en gevonden om dit probleem te verhelpen?

Een eenvoudige zoekopdracht geeft mij dit resultaat, lijkt mij dat je daarmee verder kunt.
http://www.tomshardware.c...msung-ssd-raw-format.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkers
DAzN schreef op maandag 28 december 2015 @ 11:43:
Wat heb je zelf al gedaan en gevonden om dit probleem te verhelpen?

Een eenvoudige zoekopdracht geeft mij dit resultaat, lijkt mij dat je daarmee verder kunt.
http://www.tomshardware.c...msung-ssd-raw-format.html
Ja, sorry heb het wel wat snel geplaatst. Maar ik heb wel al enkele dingen geprobeerd die niet lukten.

De diskmanager van windows zelf, heb ik geprobeerd en deze gingen niet.
Ik kon niets toewijzen aan mijn RAW SSD (Change Drive Letter an Path)

Ook die recover tool die op dezelfde site staat, kon niks recuperen.

Ik heb nog geen andere partition programma's geinstalleerd.

Zou dit helpen? ik heb het enkel met deze van windows zelf gedaan.

Alvast dank voor je antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Partitie verwijderen in computerbeheer en vervolgens weer opnieuw aanmaken? Ben je wel je gegevens kwijt.

[ Voor 16% gewijzigd door rikadoo op 28-12-2015 12:13 ]

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-05 10:36
Probeer eens wat uit met diskpart, verder kom ik met een erg simpele zoekopdracht bij tig oplossingen. Lijkt mij niet nodig dat dit nogmaals neer getypt gaat worden.

https://www.google.nl/web...fs%20without%20formatting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkers
rikadoo schreef op maandag 28 december 2015 @ 12:12:
Partitie verwijderen in computerbeheer en vervolgens weer opnieuw aanmaken? Ben je wel je gegevens kwijt.
Ik zal nog eens proberen met een andere recovery tool voor mijn 'saved games' te recupereren.
Indien dit niet gaat, de partitie verwijderen zoals je zegt.

Bedankt voor jullie antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkers
rieshjart schreef op maandag 28 december 2015 @ 12:15:
Probeer eens wat uit met diskpart, verder kom ik met een erg simpele zoekopdracht bij tig oplossingen. Lijkt mij niet nodig dat dit nogmaals neer getypt gaat worden.

https://www.google.nl/web...fs%20without%20formatting
Ik heb het toch opgezocht hoor voordat ik het postte(misschien niet genoeg).
Ik heb met die diskpart toch verschillende dingen geprobeerd zoals nieuw letter geven aan de partitie.
Deze dingen gingen niet. Maar zal wanneer ik thuis ben eens de partitie verwijderen.

Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royb3
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-09-2024
Ik neem aan dat je "heb willen defragmenteren" bedoelt? Nou ja, dat kun je beter niet doen nee, al zou het geen probleem moeten opleveren. Het is niet goed voor de levensduur van de ssd aangezien je naar zijn cellen niet oneindig data kan schrijven. Na een tijd gaan ze gewoon kapot, al gaan hier normaal gesproken heel wat jaren overheen.

Er zijn gelukkig tooltjes die je ssd of hdd kunnen afgaan om te zoeken naar wat op partities lijken, maar ik weet niet welke je er het beste voor kan gebruiken en ik kan ook geen garanties geven dat je er verder mee komt. In Hirens bootcd zitten veel van dat soort tooltjes, misschien dat je er naar kan kijken. Voorbeelden ervan weet ik niet uit mijn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkers
royb3 schreef op maandag 28 december 2015 @ 12:19:
Ik neem aan dat je "heb willen defragmenteren" bedoelt? Nou ja, dat kun je beter niet doen nee, al zou het geen probleem moeten opleveren. Het is niet goed voor de levensduur van de ssd aangezien je naar zijn cellen niet oneindig data kan schrijven. Na een tijd gaan ze gewoon kapot, al gaan hier normaal gesproken heel wat jaren overheen.

Er zijn gelukkig tooltjes die je ssd of hdd kunnen afgaan om te zoeken naar wat op partities lijken, maar ik weet niet welke je er het beste voor kan gebruiken en ik kan ook geen garanties geven dat je er verder mee komt. In Hirens bootcd zitten veel van dat soort tooltjes, misschien dat je er naar kan kijken. Voorbeelden ervan weet ik niet uit mijn hoofd.
Nee, het was echt formatteren dat ik gekozen had. (quick format) en dan ging de status van NTFS naar RAW
Al had ik dat niet moeten doen. Ik was een beetje te snel.

Merci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Henkers schreef op maandag 28 december 2015 @ 12:16:
[...]

Ik zal nog eens proberen met een andere recovery tool voor mijn 'saved games' te recupereren.
Indien dit niet gaat, de partitie verwijderen zoals je zegt.

Bedankt voor jullie antwoord.
Je zou getdataback eens kunnen proberen, dit is wel goede software en heb ik wel goede ervaring mee gehad.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

Pagina: 1