Mac advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJOttenheim
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-09-2021
Ik weet niet zo goed welke mac ik moet aanschaffen. Wat mijn ega erop wil doen:

Heel lichte foto bewerking. Met name bijsnijden foto's. Vlakken wit maken danwel pixels opnieuw inkleuren.

Silhouette studio & Minecraft (systeem requirements beneden)

Verder 64 bits. Minecraft heeft wat 64 bits addons. Die moeten ook gespeeld kunnen worden anders krijg ik ruzie ;)

Ik kan een instapmodel imac 21,5" kopen (8Gb 1,4 met boost tot 2,7 500Gb HD) uit 2014
Maar vraag me af of ik niet net zo goed af ben met een ander (iets ouder model) of dat ik juist een nieuwer model moet pakken.

Wie kan me helpen aan een goed aankoopadvies <800 euro zou leukste zijn maar enkel indien haalbaar.

BvD

Remy

Silhouette studio &

Operating System: PC (Windows Vista, Windows 7, Windows 8) OR Mac (OS X 10.6.8 and higher) Internet connection: Strongly recommended (for updates and access to the Silhouette Design Store and required to upgrade to the Designer Edition version) RAM: 1 GB of RAM (2 GB recommended) Processor: 2 GHz (or faster) processor speed Memory: 186 MB of memory for program (does not include additional memory recommended for additional download content, which average in size of 50KB, though size will of course vary from image to image) USB Port: USB 1.1 Port (or higher)

Minecraft

Minimale system requirements

Processor: 2.3 Ghz Intel
Memory: 4 GB RAM
Hard Disk Space: 8 GB Space Free
Video Card: 512 MB Nvidia or ATI graphics card
Additional: Not recommended for Intel integrated graphics, Mac Minis or early-generation MacBooks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:24

BCC

Enige tip: Neem een SSD en geen HDD, dus liever een iets ouder model met SSD dan een nieuwe met een HDD. Ik tik dit op mijn iMac (24-inch Mid 2007) die totaal niet meer gebruikt werd, tot ik er twee jaar geleden een SSD in zette. Nu komt hij best weer mee :) Hij draait zelfs 10.11!

[ Voor 18% gewijzigd door BCC op 28-12-2015 10:46 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:02
Helemaal eens met de reactie hierboven. Neem op z'n minst een model met fusion drive, liefst zelfs een SSD. Maar koop in 2015 (of eigenlijk al bijna 2016) geen Mac meer met een reguliere HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:59
Tsja beiden dus absoluut niet spannend. Minecraft draait ook al prima op een Macbook C2D uit 2009 met een GT330M.

Ik zou zoiets kopen en dan SSD er in zetten ipv de DVD speler:
V&A aangeboden: Apple iMac 21.5" 2011 2.5GHz

Dan heb je voor iets meer dan €800 een prima iMac. De 2011 modellen zijn de laatsten die nog makkelijk open zijn te maken om de HDD/SSD te vervangen/plaatsen en die hierboven heeft een prima i5 (quad) en 16GB ram. Daar kan je een hoop mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-10 19:21
Geen idee of je een iMac kan kopen met een SSD voor 800 euro.
Zoja, dan praat je waarschijnlijk over 120GB, of dat genoeg is voor je ega met haar foto's weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:05

nelizmastr

Goed wies kapot

kx22 schreef op maandag 28 december 2015 @ 22:12:
Geen idee of je een iMac kan kopen met een SSD voor 800 euro.
Zoja, dan praat je waarschijnlijk over 120GB, of dat genoeg is voor je ega met haar foto's weet ik niet.
Kan. Modellen uit 2011 en ouder zijn makkelijk voor die prijs te vinden. Niet zozeer op marktplaats, maar daar zitten voornamelijk afzetallochtonen en oplichters. Op tweakers komen ze vaak genoeg voorbij :)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJOttenheim
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-09-2021
Dank voor tips
Pagina: 1