Advies: Mini ITX - 24/7 - Allround Systeem

Pagina: 1
Acties:

• Chest3r
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17-11 14:46
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Media Center / 3e locatie voor back-up PC - 24/7 bots laten lopen (RS)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

€+- 500 - assemblage doe ik zelf.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

2x 2TB 3.5 HDD 7.2K RPM - Windows licentie 8.1 pro.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

SSD'tje, krachtige cpu (?), 8GB ram

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

A-merk?

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Hoe stiller hoe beter..

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Kan maar liever niet.

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Advies voor systeem :)

Wat ik reeds zelf heb gevonden is volgende lijstje;

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 192,-€ 192,-
1MSI H110I Pro€ 83,25€ 83,25
1Cooler Master Elite 110€ 40,95€ 40,95
1Crucial CT8G4DFD8213€ 37,95€ 37,95
1Seasonic G-series 360 watt€ 55,95€ 55,95
1Crucial MX200 2,5" 250GB€ 79,90€ 79,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 490,-

Verder graag jullie advies? is de CPU misschien te "zwaar?" Systeem kan later misschien een GPU krijgen voor een redelijk gaming systeem?

Sven

edit: zie dat ik verkeerde moederbord had geselecteerd (DDR3 variant)

[ Voor 5% gewijzigd door Chest3r op 28-12-2015 10:51 ]

• rickbovenkamp
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 27-11 00:27
Het enige wat echt niet klopt is dat je skylake processor hebt gekozen met een DDR3 moederbord en DDR4 geheugen. pricewatch: MSI H110I Pro is het goedkoopste moederbord wat DDR4 ondersteunt.
Die SSD is echt niet goed en bovendien aardig duur prestaties/gb/prijs gezien. pricewatch: Crucial BX200 240GB zou ik als minimum punt nemen, is goede budget SSD, als je echt een snel iets wilt zou je voor iets als dit kunnen gaan pricewatch: Crucial MX200 2,5" 250GB.
Als je er later nog een gaming systeem van wilt maken is je i5 een hele goede keuze (anders zou een pentium al voldoen). Je voeding zal alleen niet alle videokaarten toe laten dus adviseer ik pricewatch: be quiet! System Power 7 400W zodat je vrijheid daarin hebt.

Verwijderd

Een pricewatch: OCZ Trion 100 120GB kost hetzelfde en heeft een betere controller.
Voeding zou ik gaan voor een pricewatch: Seasonic G-series 360 watt. Zuiniger, kwalitatief veel beter en ondersteunt de powerstates van Skylake.

• Chest3r
Bedankt voor het advies.

@rickbovenkamp, van het moederbord had ik ook gezien, er is wel een ASUS H110i maar staat nog niet volledig actief op tweakers.

@ACB slechte ervaring met OCZ :( blijf ik liever van weg.

Hierbij nieuw lijstje;

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 192,-€ 192,-
1MSI H110I Pro€ 83,25€ 83,25
1Cooler Master Elite 110€ 40,95€ 40,95
1Crucial CT8G4DFD8213€ 37,95€ 37,95
1Seasonic G-series 360 watt€ 55,95€ 55,95
1Crucial MX200 2,5" 250GB€ 79,90€ 79,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 490,-

Verwijderd

OCZ valt tegenwoordig onder Toshiba met navenante kwaliteitsonderdelen. Problemen zal je met deze ssd's niet ondervinden. De slechte naam uit het verleden werkt niet mee om deze ssd's tot een succes te maken.

• Chest3r
Hmm miscchien toch overwegen dan, want denk je van de rest?
Verwijderd schreef op maandag 28 december 2015 @ 10:55:
OCZ valt tegenwoordig onder Toshiba met navenante kwaliteitsonderdelen. Problemen zal je met deze ssd's niet ondervinden. De slechte naam uit het verleden werkt niet mee om deze ssd's tot een succes te maken.

Verwijderd

Misschien 2x4gb pricewatch: Crucial CT2K4G4DFS8213 voor gebruik in dual-channel. Je raakt dan wel de mogelijkheid kwijt om eenvoudig en goedkoop naar 16gb te upgraden.
Verder ziet het er goed uit.

• Silverscope
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-10 15:46
Zonder dit topic te willen hijacken:

Kan je deze build ook gebruik met een dual monitor setup?

Just grow old with grace

• Frostbiter
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23-11 14:01
Silverscope schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 12:35:
Zonder dit topic te willen hijacken:

Kan je deze build ook gebruik met een dual monitor setup?
Meestal wel, ligt eraan welke aansluitingen de schermen. Welke aansluitingen hebben je monitoren?

• Silverscope
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-10 15:46
Ik heb nog geen monitoren, maar ben ook van plan om een mini-itx systeem met de hierboven beschreven specs in elkaar te gaan zetten. Het is echter wel noodzakelijk ivm werk dat er twee monitoren op kunnen worden aangesloten. Heb nog geen ervaring met zelfbouw, vandaar mijn "noob" vraag :)

thx voor de reactie!

Just grow old with grace

Pagina: 1