All inclusive turkije, maar welke!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-05 16:14
Goedemorgen deze fijne ochtend. (voor de mensen die vrij zijn, voor ons werkende groep mensen wat minder :+ )

Mijn vrouw en ik willen volgend jaar naar een all inclusive op vakantie. 8 dagen, lekker relaxen, niks doen. Geen uitstapjes naar X of Y, gewoon rondhangen, zwemmen en uitrusten.
Dus we hebben al zitten kijken, het ultieme (dus meest hoge budget wat we hebben) komt op 1500.

Nu zijn we erachter gekomen dat je met dit budget redelijk ver kan komen. Echter, door de vele opties zijn wij niet meer waar we op moeten letten.

Reviews zeggen veel uiteraard, tripadvisor, zoover alles geeft info, maar toch zouden we wat extra informatie willen hierover. Misschien heeft iemand tips? ervaringen? Leuke locaties?

Even ter extra onze 2 twijfel opties.

Titanic Beach Resort Lara

Pros:

Schoonbroer heen gegaan, was er erg positief over.
Uitgebreid
Groot Zwembad

Voyage Torba (Private)

Pros:

Goedkoper
1x per a la carte restaurant dineren in de week (ipv 1 restaurant in de gehele week)
selectie buitenlandse sterke drank in het pakket

Echter heb ik op dit moment nog alle opties open, heeft iemand anders nog tips? ideeën?

@Mods, mocht deze verkeerd staan, excuses alvast! Wist niet zeker waar dit topic thuis hoort.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Vakantieplannen kunnen prima in AZ, dus TL -> AZ

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Flink boven budget waar ik ervaringen over kan roepen (voor dat geld ga ik niet naar Turkijke :P ), maar wel tip mbt reviews/ervaringen van anderen waar je wat aan kunt hebben:

Hou rekenung met cultuur/nationaliteit van reviewers :o

Een Nederlander is geen Duitser is geen Engelsman is helemaal geen Rus. En jij hoeft ook niet cliche Hollander te zijn.

Voorbeeldje: ben aantal jaar terug naar all-in geval in Belek geweest. NL en UK reviews waren rampzalig, DE reviews prezen het juist als sehr Preiswert. en Russen gingen niet zo low-end en lieten dus geen reviews achter.

Wat bleek:
- EN klaagden vooral over 'funny food' (=geen English breakfast en burger & chips 's avonds)
- NL gasten waren ronduit onbeleefd (incl continu in NL denigrerend doen over Turken, wat gastheren dondersgoed verstonden) en kregen aks reactie kutservice.
- DE gasten waren wel beleefd, keken niet raar op van een kebab en werden met typisch Turkse gastvrijheid behandeld.

Kortom, tenzij je een oetlul was kon je die EN en NL recencies negeren...

Hoeft in jullie prijscategorie niet zelfde te zijn, maar let er wel op.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iLikeNoobies
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-05 09:58

iLikeNoobies

With Big Boobies

Ik heb vorig jaar een weekje doorgebracht in het Terrace Elite Resort. Ik ben misschien anderhalf tot 2 uur uit het hotel geweest om even te kijken op het strand (500m maar pendelbusje beschikbaar, all-inclusive op het strand). Prima te doen, kan ik zeker aanraden.

Steam: HighTim3s || Twitch: iLikeNoobies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik weet niet of je volgend jaar nog in Turkije wil zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-05 20:12
Allereerst de vraag, in welke periode wil je gaan? In juli/augustus zijn er namelijk heel andere prijzen dan in september/oktober.

Zelf ben ik nu drie keer naar een All-in resort geweest in Turkije en er zijn gigantische verschillen tussen de verschillende plaatsen. Let ook vooral goed op dat "all-in" ook echt all-in is, zo zaten wij afgelopen zomer in een resort waar je tussen 24:00 en 08:00 uur gewoon moest betalen voor alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:41
Los van de locatiekeuze: ik heb al meerdere keren via Corendon geboekt, dat beviel prima. Heb mij in het vliegtuig soms wel wat zitten ergeren aan van dat volk wat voor het eerst met het vliegtuig gaat (klappen bij de landing etc }:| ), maar als je daar aankomt zit iedereen toch in aparte hotels en zie je elkaar pas op de terugreis weer. Vond Corendon niet duur en altijd wel goed geregeld met transfers e.d. Volgens mij is Corendon van origine ook gericht op Turkse vakanties en zijn ze later pas andere landen erbij gaan doen.
Dus dat is w.m.b. wel een aanrader.

In de zomerperiode kan het overigens ERG warm zijn in Turkije, ik heb eens in augustus (2012) in Bodrum gezeten, het was daar overdag soms 43 graden. Als je dat niet gewend bent is dat niet fijn. Voor m'n vriendin was het de eerste keer naar zo'n warm land, de eerste dag heeft ze bijna alleen maar in de slaapkamer gezeten met de airco aan om maar een beetje normaal te kunnen functioneren :X

[ Voor 28% gewijzigd door ThinkPad op 28-12-2015 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
ThinkPadd schreef op maandag 28 december 2015 @ 14:45:
Los van de locatiekeuze: ik heb al meerdere keren via Corendon geboekt, dat beviel prima. Heb mij in het vliegtuig soms wel wat zitten ergeren aan van dat volk wat voor het eerst met het vliegtuig gaat (klappen bij de landing etc }:| ), maar als je daar aankomt zit iedereen toch in aparte hotels en zie je elkaar pas op de terugreis weer.

Vond Corendon niet duur en altijd wel goed geregeld met transfers e.d. Volgens mij is Corendon van origine ook gericht op Turkse vakanties en zijn ze later pas andere landen erbij gaan doen.
Wij ook altijd met Corendon gevlogen, echt dik in orde. Je hoeft je nergens zorgen over te maken. Je stapt uit bij het hotel, je stapt het busje in en wordt recht voor de ingang van het hotel afgezet.

Dat klappen in het vliegtuig is niet alleen bij Corendon, maar bijna overal wel. Jammer dat ze bij mij op het werk nooit staan te klappen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Even ter informatie:

1.) Tijd, dom dat ik dit ben vergeten! Mei volgend jaar, na de mei vakantie
2.) Budget, ja, het is wat lager. Maar er is meer dan genoeg te kiezen :) En ik bedoel, met dit budget hebben we all inclusive met eigen zwembad, en sterke drank inbegrepen :p
3.) Corendon, ik lees hier dus hele wisselende verhalen over. We neigen nu wat meer naar Tui, ook omdat het toch wat scheelt tov corendon.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Na de mei vakantie ga ik uit van vertrekdatum rond 10 mei 2016.
Als eerste gekeken naar het resort waar ik de beste ervaringen heb (by far) Royal Holiday Palace in Lara. Helaas valt deze buiten jullie budget. Ook het andere resort waar ik ben geweest Royal Wings valt buiten het budget. Echter vond ik die laatste beduidend minder dan Royal Holiday Palace.

Het gaat dan toch een kwestie worden van reviews lezen, echter houd er rekening mee dan Nederlanders wel zeikerds zijn, dat ga je ook terugzien in de reviews. Zo zaten we afgelopen zomer in een hotel met heel veel trappen, aangezien het tegen een berg aan ligt. Om naar het zwembad te gaan, moest je een veel trappen af (of de lift nemen). Dat weet je voordat je boekt, ga daar dan achteraf niet over klagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Audiowaste schreef op maandag 28 december 2015 @ 15:44:

Het gaat dan toch een kwestie worden van reviews lezen, echter houd er rekening mee dan Nederlanders wel zeikerds zijn, dat ga je ook terugzien in de reviews. Zo zaten we afgelopen zomer in een hotel met heel veel trappen, aangezien het tegen een berg aan ligt. Om naar het zwembad te gaan, moest je een veel trappen af (of de lift nemen). Dat weet je voordat je boekt, ga daar dan achteraf niet over klagen ;)
Wat mij heel erg is opgevallen, Nederlands zijn achteraf zeikerds. Terwijl een duitser vaak even tijdens de vakantie dit aangeeft, en het opgelost wordt.

Let op: Dit is als ik de reviews zo lees in het engels/duits/nederlands. Dit wil niet zeggen dat alle Nederlanders/duitsers zo zijn (voordat de klaagzang begint)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04:49

FCC

Geen ervaringen met Turkije (wel met Griekenland). Ik zou goed uitzoeken wat het aandeel Russische gasten is. Heb helemaal niets tegen Russen maar het publiek dat naar de all-inc komt is 'vervelend' om het zacht uit te drukken. (ja, Nederlanders kunnen ook erg zijn..)

Waar een wil is, is een stopcontact....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enki
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-01 13:41
Wij zijn in de afgelopen jaren inmiddels al drie keer naar Hotel Alaiye in Alanya geweest. Fantastisch en schoon hotel met prima kamers, goed eten, heel veel winkeltjes pal naast het hotel, een eigen privé strand, etc. Vooral geweldig: als je via een tunneltje onder de weg naar de overkant gaat, kom je op een kleiner terrein met zwembad en buffet waar het altijd heerlijk rustig is.

Helaas wordt je ook daar net als in heel Turkije overspoeld door Russen, en - inmiddels ook helaas - hebben de rijkere Turken het nu ook ontdekt. Beide groepen kenmerken zich nu niet door de meest verfijnde omgangs- en tafelmanieren...

Maar misschien heb je volgend jaar een stuk minder last van de Russen als Poetin's "negatieve reisadvies" dan nog steeds gehandhaafd is. ;)

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Russen zitten vooral in de resorts in de lagere prijsklassen. Alleen de beste 5* resorts liggen buiten jullie budget. Helaas op voorhand niet te voorspellen hoeveel Russen in jullie resort zitten.

Ga overigens niet tot lang terug in de tijd reviews lezen maar alleen de recente. Hotels kunnen namelijk veranderen, zowel positief als negatief. Probeer in de reviews de azijnzeikers van de terechte kritieken uit te scheiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-05 17:38

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Ik heb ooit in een 18+ resort gezeten. Echt een aanrader! Geen rennende en schreeuwende kinderen in het zwembad/hotel. Mocht je echt voor de rust gaan en geen kinderen hebben, dan zou ik naar een dergelijke optie zoeken. ;)

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Als het je om rust gaat zou ik idd een Adults Only-hotel zeker overwegen, tenzij je door jengelende kleuters overhoop gelopen wil worden (als je in een schoolvakantie-periode gaat).

En idd een "Russians not allowed"-hotel opzoeken. Hoewel je dat weer een beetje kan ondervangen door in een meer upscale plaats te gaan zitten (Lara, Belek, Kemer, Side etc) ipv de meer low-end comazuip-locaties (Kusadasi, Bodrum, Antalya, Gumbet etc). Nadeel van een upscale plaats is dan natuurlijk wel weer een wat hogere prijs.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassiuskleij
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-04 22:13
Wij hebben in voyage torba 10 dagen mogen vertoeven en ik kan je het resort zeker aanraden! Goed eten met een hoop variatie door de a la carte restaurants en een mooi groen resort. Zou er zo weer naartoe gaan.

psn id: cassiuskleij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdg93
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 30-04 16:18
Hier heb ik vorig jaar een weekje mogen vertoeven: Kefaluka Resort Bodrum _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:14

vhal

ಠ_ಠ

Is je budget p.p.? Zo ja, dan zou ik eerder eens naar de overkant vd oceaan kijken ipv Turkije...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Voor max 1500 euro over de oceaan naar de Caraïben/Mexico? Zou idd kunnen, ondanks dat de transatlantische vliegreis wel meteen een flink deel van je budget opslopt.

Maar als je maar 8 dagen gaat wordt het dan wel een erg korte vakantie, want je bent al 1-1.5 dag effectief kwijt aan reizen, blijft er maar 6.5-7 dagen over. Terwijl je in een half dagje in Turkije kunt zijn.

Met name om die laatste reden zou ik voor zo'n korte vakantie toch binnen Europa of Noord-Afrika blijven.

Als je een alternatief voor Turkije aandraagt zou ik eerder naar Griekenland of Spanje kijken (buiten de traditionele comazuip-lokaties), of misschien zelfs Marokko (ook nog vrij goedkoop tov Spanje/Griekenland).

Tot voor kort ook Egypte of Tunesie, maar aangezien die landen in een burgeroorlog zijn verwikkeld zou ik daar even weg blijven voorlopig.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:52
iLikeNoobies schreef op maandag 28 december 2015 @ 14:29:
Ik heb vorig jaar een weekje doorgebracht in het Terrace Elite Resort. Ik ben misschien anderhalf tot 2 uur uit het hotel geweest om even te kijken op het strand (500m maar pendelbusje beschikbaar, all-inclusive op het strand). Prima te doen, kan ik zeker aanraden.
Hier hebben wij vorig jaar ook gezeten, beviel inderdaad uitstekend!

Enki schreef op maandag 28 december 2015 @ 15:48:

Wij zijn in de afgelopen jaren inmiddels al drie keer naar Hotel Alaiye

Helaas wordt je ook daar net als in heel Turkije overspoeld door Russen, en - inmiddels ook helaas - hebben de rijkere Turken het nu ook ontdekt. Beide groepen kenmerken zich nu niet door de meest verfijnde omgangs- en tafelmanieren...
Hier zijn we ook geweest, al beviel dit minder dan het Terrace Elite Resort. Reden weet ik zo 1,2,3 even niet meer. Dat zou ik thuis even na moeten vragen. }:O

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Bedankt voor de tips allemaal! Turkije staat redelijk vast. Mijn vrouw ging hier vroeger als kind vaak naar de all inclusives, en wil me nu een keer laten merken wat het precies is.

Terrace Elite Resort komt op 977 voor een week, wat zeker binnen het budget valt :)
En valt ruim onder de rest, dus ik neem die maar mee in de opties.

Gister nog even besproken over Titanic Resort Lara, en dat kwam er ook goed uit. Opties, opties :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-05 22:21

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

Voyage Torba ben ik vijf jaar geleden al weer geweest. Net buiten het seizoen omdat onze dochter toen nog net niet leerplichtig was. We hebben beiden genoten van de vakantie, het weer en het resort. Allemaal goed geregeld. Strand stelt niet zo heel veel voor, maar genoeg zwembaden, altijd genoeg handdoeken en heerlijk eten. A la carte of buffet, van beiden hebben we genoten. Animatie was ook goed, zelfs nog na het seizoen. We hadden toen dit resort vooral gekozen vanwege de kindvriendelijkheid, maar zo te lezen heb jij daar niet zo veel aan. En omdat er volgens de recensies weinig russen komen, en die heb ik toen ook niet gezien ;-) Met het OV ben je zo in Bodrum. Lekker hangen in de haven of de stad. Voor ons was het een topvakantie, maar het blijft natuurlijk altijd iets persoonlijks.

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melniek
  • Laatst online: 13:25
Audiowaste schreef op maandag 28 december 2015 @ 15:44:
Als eerste gekeken naar het resort waar ik de beste ervaringen heb (by far) Royal Holiday Palace in Lara. Helaas valt deze buiten jullie budget. Ook het andere resort waar ik ben geweest Royal Wings valt buiten het budget. Echter vond ik die laatste beduidend minder dan Royal Holiday Palace.
Het is alweer een aantal jaren gelden, maar van de hotels in Lara vonden wij Royal Holiday ook het beste (was geloof ik de eerste zomer dat zij open waren). Van dezelfde keten, maar dan in Side kan ik ook Royal Dragon aanraden.

Verder in Lara ook nog in het Limak Lara en Concorde hotel geweest. De eerste was goed, de tweede ok. Ik kan mij de vertrekdag uit het Concorde nog goed herinneren. Toen wij ons om 6:00 's ochtends klaarmaakten voor vertrek, liepen de eerste gasten al rond het zwembad om ligbedden met een handdoek te reserveren |:(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05 18:25

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

corset schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 08:32:
Bedankt voor de tips allemaal! Turkije staat redelijk vast. Mijn vrouw ging hier vroeger als kind vaak naar de all inclusives, en wil me nu een keer laten merken wat het precies is.

Terrace Elite Resort komt op 977 voor een week, wat zeker binnen het budget valt :)
En valt ruim onder de rest, dus ik neem die maar mee in de opties.

Gister nog even besproken over Titanic Resort Lara, en dat kwam er ook goed uit. Opties, opties :p
Waarom laat jij je vrouw dan niet in the lead? Zij weet uit ervaring vast wel leuke plekjes 😉

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:10
Ik doe ook even een duit in het zakje: Titan Garden Select
http://m.zoover.nl/go/accommodation/withtestimonials/254370

We waren overgeplaatst omdat het hotel wat eigenlijk geboekt was, fully booked bleek te zijn (eftalia resort, géén aanrader).

Veel Duitsers en een beetje Engels/Nederlands als vakantiegangers, maar zeer gezellig! Moet zeggen dat ik Duitse mensen altijd zeer sympathieke mensen vind, ook al moet ik mijn best doen om meer dan steenkolen te praten :+

Weinig kinderen, wel een ligbeddenrace met handdoeken elke ochtend. Weet niet hoeveel het normaalgesproken kost, maar we waren maar 800 euro in totaal kwijt :D

Edit: dit was met het ek in 2012, waar we tegen de Duitsers moesten voetballen... ; (

[ Voor 6% gewijzigd door Beerkeeper op 29-12-2015 09:28 ]

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TokkieB
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-05 18:15
corset schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 08:32:
......
Alle hotels in Lara zijn over het algemeen wel goed te doen. De hotels hier moeten het echt hebben van de interne faciliteiten. Buiten het resort is er bar weinig te beleven. Er zijn wel wat kroegen in de omgeving waaronder twee door nederlanders gerund. Verder natuurlijk nog de toeristenvallen winkeltjes waar je voor veelste veel geld shirtjes, zonnebrillen etc kan kopen.

Die Russen ontkom je niet in Turkije. Ik heb in verschillende prijsklasses in Turkije gezeten en ze zitten echt werkelijk waar overal. De Russen kan je trouwens wel goed onder de duim houden, als je maar net zo bijdehand bent als hen. En pleur die handdoeken gewoon van de stoel af als ze gereserveerd zijn. (kijk wel eerst even een 30 minuten, is er niemand gekomen dan foetsie met die doeken!

Titanic staat er al weer een paar jaar en ik vind dat dit hotel zijn beste tijd wel heeft gehad. De laatste paar keer dat ik in Lara heb vertoefd was het in Royal Wings, Royal Holiday Palace en het Miracle resort. De eerste twee vallen onder hetzelfde concern en zijn ook goed. Royal Wings is ongeveer in dezelfde periode gebouwd als de Titanic en ziet er al wat verouderd uit. Wat mijn persoonlijk altijd wel opvalt is bij de all inclusive resorts, het wordt gebouwd en verder wordt er weinig onderhoud aan gepleegd. Dat zie je ook wel terug in de prijs. Hoe dichter bij Antalya, hoe goedkoper de prijs.

Kijk ook eens in Side voor een resort. Ik vind het persoonlijk altijd wel fijn als ik buiten het resort ook nog wat kan doen. Stadje lopen oid na het eten. Kemer (Crystal Hotels) heb ik ook goede ervaring mee. Kleinschaliger, maar wel dichtbij het centrum. (ook veel Russen in Kemer, hotel viel mee).

Om maar weer over die Russen te beginnen, ik ben nu ook een aantal keer in het Carabisch gebied geweest (Dominicaanse Republiek, Jamaica en Cuba) kan je je ook aardig irriteren aan die gasten. De ABC eilanden kennen ze niet, dus daar kan je wel Rusvrij op vakantie. (als dat een issue is).

Nog een tip, de Dominicaanse lijkt duur, maar als je daar via een prijsvechter naar toe gaat zit je ook vaak rond de €100,- per person, per dag incluis vervoer als je met TUI wilt vliegen. http://www.ltur.de kan je relatief goedkoop wel wat vinden.

Succes met kiezen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Enki
Melniek schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 09:21:
[...]

Toen wij ons om 6:00 's ochtends klaarmaakten voor vertrek, liepen de eerste gasten al rond het zwembad om ligbedden met een handdoek te reserveren |:(.
Dit zielige en asociale gedrag zie je in vrijwel alle hotels. Mensen die om 6 uur 's ochtends (of soms zelfs al de avond ervoor!) hun handdoek op de beste ligstoelen dicht bij het zwembad wegleggen, vervolgens naar het strand of het dorpje gaan en pas rond het middaguur hun "gereserveerde" plekje komen bezetten.

Bij de meeste hotels is het inmiddels gewoonte dat een personeelslid vóór zeven uur even een rondje doet en alle handdoeken weer weg haalt en op een hoop gooit. Waarop "slimme" gasten dan pal achter zijn rug hun handdoek weer uit de stapel vissen en terugleggen, waarop hij dan nog snel een tweede rondje liep, etc. etc... :) Of sommige gasten die gewoon ronduit een grote bek opzetten :F

Ik zat 's ochtends meestal al om een uur of zes op het balkon, en het was steeds weer genieten van dit bijzonder trieste maar bij vlagen hilarische schouwspel!

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Het is geboekt. Het is geworden:

Titanic Resort Lara. Mede tankzij de goede reviews van kennissen, vrienden, schoonfamilie etc.Swim up kamer geboekt, alles geregeld.

Enige nog te doen:

Visum regelen (kan pas vanaf maart)
Extra beenruimte (prijs verschilt per dag)
Koffers? Denk ik wel nodig, maar hoeveel. Gaat niet passen in handbagage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melniek
  • Laatst online: 13:25
Enki schreef op maandag 04 januari 2016 @ 11:04:
[...]

Dit zielige en asociale gedrag zie je in vrijwel alle hotels. Mensen die om 6 uur 's ochtends (of soms zelfs al de avond ervoor!) hun handdoek op de beste ligstoelen dicht bij het zwembad wegleggen, vervolgens naar het strand of het dorpje gaan en pas rond het middaguur hun "gereserveerde" plekje komen bezetten.

Bij de meeste hotels is het inmiddels gewoonte dat een personeelslid vóór zeven uur even een rondje doet en alle handdoeken weer weg haalt en op een hoop gooit. Waarop "slimme" gasten dan pal achter zijn rug hun handdoek weer uit de stapel vissen en terugleggen, waarop hij dan nog snel een tweede rondje liep, etc. etc... :) Of sommige gasten die gewoon ronduit een grote bek opzetten :F

Ik zat 's ochtends meestal al om een uur of zes op het balkon, en het was steeds weer genieten van dit bijzonder trieste maar bij vlagen hilarische schouwspel!
Tijdens dit soort vakanties zet ik geen wekker, nooit eerder meegemaakt. Bij de ketens met de Royal-hotels vond ik de beschikbaarheid van de ligbedden beter dan bij de andere hotels in de buurt.

Sowieso lig ik liever op het strand, waar het over het algemeen rustiger is.
corset schreef op maandag 04 januari 2016 @ 11:26:
Wellicht is dit veranderd, maar je visum koop je toch gewoon bij aankomst op de luchthaven? Heb hiervoor nooit vooraf dingen hoeven regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeCageman
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08-05 14:01
Sinds 2015 ben je verplicht om voor Turkije vooraf al een visum te kopen via internet. Kon in 2014 al toen je kon het toen ook nog op de vluchthaven doen maar met toeslag en het was nog niet verplicht.
Weet niet hoe het nu zit als je dit vergeet.
Papieren voor de zekerheid wel meenemen natuurlijk, maar nog nooit (2x) te laten zien.

Daarnaast beide keren had ik de mogelijkheid om via een aparte site van de vliegmaatschappijen (vertaalt naar NL) een visum te kopen. Echter als je de prijs vergelijkt met de officiele turkse site ben je goedkoper uit op de officele site.

[ Voor 6% gewijzigd door EdjeCageman op 04-01-2016 11:42 . Reden: Was nog niet klaar :-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Melniek schreef op maandag 04 januari 2016 @ 11:33:

Wellicht is dit veranderd, maar je visum koop je toch gewoon bij aankomst op de luchthaven? Heb hiervoor nooit vooraf dingen hoeven regelen.
Klopt, het kan in principe nog steeds, echter via de "officiele" route is het 17 euro per persoon oid. Op het vliegveld schiet het naar 25-30. (afhangend van de dag), dus dat vind ik zelf nog redelijk prijzig verschil.

En het feit is dat Turkije van deze optie af wil stappen. Alleen voor hoe lang dat duurt, onbekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
https://www.evisa.gov.tr/nl/ hier hadden wij 2x onze visums vanaf gehaald durf niet te zeggen hoe duur het was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-05 15:18
Korumar hotel. Echt een aanrader. Nu 2 keer geweest

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:40
Visum kan volgens mij nu al, je kan zelf data aangeven en de periode mag maximaal 90 dagen zijn.
Met de koffers kan je kijken wat handig is. Je weet zelf wel of jullie altijd veel meenemen of niet. Toen wij zijn geweest hadden we gewoon 2 volle koffers en bijna geen handbagage, als we daar wel gebruik van hadden gemaakt kwamen we met 2x handbagage en 1x een koffer ook wel toe.

Edit: En wij zijn 12 dagen geweest. Dus het lijkt me dat je met 2x handbagage en 1x een koffer toe moet komen.

[ Voor 13% gewijzigd door TheBrut3 op 15-01-2016 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
1 koffer is vaak voldoende. Je hebt vaak wel wasserette / stomerij die goedkoper is dan een extra koffer. Daarbij scheelt het een hoop gezeul met zo'n ding en dat is me ook wat waard (plus die ervaring van een buitenlandse wasserette natuurlijk).
Afgelopen zomer heb ik rondgetrokken door ierland (8 dagen) en daarbij was handbagage voldoende. Als je zo'n grote sporttas mee neemt en die een beetje fijn knijpt bij inchecken e.d. dan past dat prima als handbagage. Tijdens mijn vlucht zijn er nog een heel aantal koffers bij het boarden naar beneden geflikkerd (echt, met een gammel glijbaantje die koffers naar beneden gedonderd) omdat koffers niks mee geven en dus veel ruimte in beslag nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:18

CeesKees

I rest my Kees

Grappig topic.

Al diverse malen in Turkije geweest.. Eerste was veruit de beste.
http://www.hillsidebeachclub.com/
Is niet all in, maar vol pension. Let hier op.

Alle overigen in Turkije over het algemeen geconfronteerd met tokkies om mij heen.
Ik ga er ook niet meer naartoe.

Mijn advies; besteed je 3k beter.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

corset schreef op maandag 04 januari 2016 @ 11:26:

Enige nog te doen:

Extra beenruimte (prijs verschilt per dag)
Koffers? Denk ik wel nodig, maar hoeveel. Gaat niet passen in handbagage
vergeet je inentingen niet (DTP en Hep.A)... ;)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-02-2023
1x naar een resort van Hapimag in Bodrum geweest, voor m'n dood niet weer.

Doe een lol en ga lekker naar Griekenland of ander land daar in de regio en heb een leuke vakantie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13:09
1x bij Limak Lara geweest. Prima ervaring, maar buiten het hotel is er weinig te doen. Wil je een week uitrusten en lekker eten en drinken is het prima.

Ik ga liever naar Griekenland. Eten vind ik daar lekkerder. En het landschap + cultuur spreekt me veel meer aan. Ook daar kan je uitrusten. Alleen is er veel meer te doen dan alleen op zo'n mega resort hangen.

Ik was in Turkije in januari. Maar hoog zomer moet je daar niet heen willen naar mijn idee.

TWEAKERS FC EREDIVSIE VOETBALPOULE 24/25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:49
Als je perse een allin vakantie wilt. Ik was een aantal jaar geleden naar Fuerta Fentura gegaan. Ietsjes duurder, maar veel fijner publiek. Veel minder aso's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_tef
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-05 11:34
Wij zijn zelf ook aan het kijken voor een all-in vakantie Turkije.
Adults only is leuk, maar is maar een erg beperkte selectie.

Hotels wat op ons lijstje staan:
- Miracle Resort
- Titanic Beach Resort;
- Limak Atlantis;
- Turquoise Resort.

Delphin hotels staan over het algemeen ook goed aangeschreven.

Wil je naar het strand? Persoonlijk zoek ik een hotel met een privestrand, geen zin om met een pendelbusje naar het strand te moeten. Bar/eet gelegenheid vind ik ook belangrijk bij het strand.
Alle bovenstaande hotels hebben dit wel volgens mij.

Wat wil je in de avond doen? Op stap gaan of het "bekijken" van het avond animatie gedeelte?
Wij zullen enkel in het resort blijven en daar gezellig iets drinken, echter heb ik geen zin om in een soort van mini-arena te zitten om naar de animatie te kunnen kijken.
Afbeeldingslocatie: http://nl.zooverresources.com/images/E106586L1B2544349D0W900H675/Miracle-Resort.jpg
Dit is van Miracle Resort, geen idee of ze buiten dit ook op het "normale" terras animatie hebben, maar dat is wel iets wat wij zoeken iig.

Kijk de recensies van TUI trouwens eens op Facebook, veel is er erg negatief over. Recensies zijn maar recensies en je kunt bij elke reisorganisatie "problemen" hebben, maar mij schrok TUI erg af iig.

[ Voor 8% gewijzigd door S_tef op 19-01-2016 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
dudee schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 23:29:
1x naar een resort van Hapimag in Bodrum geweest, voor m'n dood niet weer.

Doe een lol en ga lekker naar Griekenland of ander land daar in de regio en heb een leuke vakantie!
Dan had je voor Bodrum park resort moeten kiezen, dat lag iets verder op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-05 23:11
Ik ga zelf dit jaar 10 dagen naar Long Beach Resort Alanya ook all-in met buitenlandse dranken. Vele familieleden zijn er heen geweest en waren zeer positief. ik betaalde maar 1200 euro Inc vlucht en transfer!

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enki
S_tef schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 21:26:

Wat wil je in de avond doen? Op stap gaan of het "bekijken" van het avond animatie gedeelte?
Wij zullen enkel in het resort blijven en daar gezellig iets drinken, echter heb ik geen zin om in een soort van mini-arena te zitten om naar de animatie te kunnen kijken.
Die animaties 's avonds.... man man man, echt tenenkrommend slecht: Turkse "volksdansers" die een uur lang dezelfde danspasjes maken, buikdanseressen zonder buik, de onvermijdelijke bingo die nog saaier is dan bij m'n oma in het bejaardentehuis, een presentator die zichzelf de grappigste persoon op aarde vindt... :X :X

Echt hoor, de kinderdisco is hierbij vergeleken nog het leukste onderdeel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-02-2023
redbullet schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 09:11:
[...]

Dan had je voor Bodrum park resort moeten kiezen, dat lag iets verder op.
Was uitgenodigt, viel mij vies tegen hoeveel dat koste (vliegtickets waren al duurder dan waar veel van die parken mee adverteren) maar wat je ervoor terug kreeg? Ik bief geen eten uit vierkante bakken.. helemaal niet voor een paar honderd euro per week.

Ook vond ik de Turken zelf ook tegenvallen maar goed, als je van het sjaggeren en rotzooi houdt kan je je hart uitleven natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:46

Basszje

Reisvaap!]

vhal schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 15:22:
[...]

vergeet je inentingen niet (DTP en Hep.A)... ;)
Voor Turkije? ;(

Overigens was het in 2015 op de luchthaven iets van 10 euro dat visum. Alleen met euro's te betalen, maar gelukkig was er ook een eurogeldautomaat.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

DTP en Hepatitis A worden volgens mij by default voor zo'n beetje elk land wel aangeraden, zeker verstandig om die te halen als je die nog niet hebt en vaak reist.

DTP is sowieso voor 10 jaar geldig, als je HepA binnen 3 jaar 2x laat zetten ben je ook daar meteen 25 jaar tegen beschermd, dus voor de kosten hoef je het ook niet te laten. Beter nu een paar tientjes betalen dan het risico lopen op ziekte in het buitenland.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

ja juist vooral voor Turkije... ;)

Je zal niet de eerste zijn die denkt 'het valt wel mee, niet nodig joh' en thuiskomt met Hep A omdat het stukje fruit/groente/whatever op het buffet toch niet zo helemaal fris klaargemaakt.

Voor de zie de post van Wildhagen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
Basszje schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 09:03:
[...]

Voor Turkije? ;(

Overigens was het in 2015 op de luchthaven iets van 10 euro dat visum. Alleen met euro's te betalen, maar gelukkig was er ook een eurogeldautomaat.
Waar was dat in turkije dan? Ik betaalde online 18/19 dollar. Mensen bij ons in het vliegtuig waren dit vergeten en konden bij de balie 30 euro pp aftikken...

Ik weet wel dat het 5 jaar geleden wel iets van 15 euro was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:46

Basszje

Reisvaap!]

Speedfightserv schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 10:41:
[...]

Waar was dat in turkije dan? Ik betaalde online 18/19 dollar. Mensen bij ons in het vliegtuig waren dit vergeten en konden bij de balie 30 euro pp aftikken...

Ik weet wel dat het 5 jaar geleden wel iets van 15 euro was.
Heb even gekeken voor je. Maart 2015 was het 15 euro ( Istanbul luchthaven ) . Kan best zijn dat ze besloten hebben dat omhoog te gooien hoor.

Overigens is het bedrag voor elk land anders, dus ik weet niet of die mensen ook Nederlands waren maar daar kan het ook aan liggen. 2014 informaie

[ Voor 7% gewijzigd door Basszje op 22-01-2016 10:52 ]

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
Basszje schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 10:48:
[...]

Heb even gekeken voor je. Maart 2015 was het 15 euro ( Istanbul luchthaven ) . Kan best zijn dat ze besloten hebben dat omhoog te gooien hoor.

Overigens is het bedrag voor elk land anders, dus ik weet niet of die mensen ook Nederlands waren maar daar kan het ook aan liggen. 2014 informaie
Ah ik zat er in augustus 2015 maar dan in antalya luchthaven. Ja dat waren Nederlanders.

Zal me niets verbazen dat ze voor de kust gebieden gewoon meer vragen...

Pagina: 1