mobo??voeding??bios?? kaduuk??

Pagina: 1
Acties:
  • 90 views sinds 30-01-2008

• Boedha
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 17:10
Ik heb het volgende probleem.

Als ik mijn pc aanzet dan stop de voeding er na 2 seconden weer mee uit. Als ik dan een paar keer de batterij van het mobo haal start hij weer op maar zodra ik hem dan weer uitzet om toetsenbord en dergelijk aan te sluiten dan doet hij het niet meer.

MOBO is een ASUS p2b f. Ik had voor dit probleem de bios geflasht met versie 1011.

Maar wat is het nu voeding, bios, mobo.

?????

Boedha

Tja, wat zullen we daar nou op zeggen!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:41

RvV

Ik heb ook een p2b-f met rev. 1013. Alles werkt prima, nooit problemen gehad.
Maar is het na het flashen gekomen, direct na je de computer opnieuw opstartte? Ik zou dan denken dat het flashen van de bios is mislukt.

Y'24

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 00:58
een voeding die uitvalt omdat het bios verkeerd geflashed is ?? hmmz.. lijkt me sterk !

Verwijderd

Heb je alle instellingen in je bios goed na gelopen? Als het na het flashen is gebeurd moet het wel iets met het bios zijn denk ik.

Verwijderd

Ik neem aan dat je het probleem ook al met de P2B-F BIOS 1010 had ? Dan was dus de BIOS update geen oplossing. De BIOS instellingen kunnen het ook niet zijn aangezien je door het verwijderen en weer terugplaatsen van de batterij de BIOS op default waarden hebt gezet.

Dus misschien blijft de powerknop hangen zodat hij na ongeveer 4 seconden weer netjes uitgaat.
Anders is misschien toch MB of voeding of 1 van de andere onderdelen op het bord defect.

Dat is gedeeltelijk te controleren door het moederbord enorm kaal op te bouwen : Voeding moederbord met CPU, meer is volgens mij niet nodig. Even kortsluiting maken bij de Powerswitch aansluiting alsof je op de power-switch knop hebt gedrukt en dan kijken of hij wel langer dan 2 seconden aanblijft...

Suc6

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 11:20

Sayko

Knowledge Is Power

soory voor de kick maar dit is het enige toipc waarbij mijn prob het zelfde is. als ik de knop van de voeding op 0 zet en ik wacht een tijdje gaat de p2b-f aan en na 2 tellen gaat ie weer uit. hij reageert dus ook niet meer op de aan/uit knop. echter als ie dus even aan gaat en ik hoiu de reset knop ingedrukt blijft ie aan uiteraard zonder beeld.

weet iemand al iets? please

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.