Mini PC

Pagina: 1
Acties:

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Topicstarter
Ik zoek een?
Ik zoek een zeer compact systeem en heel belangrijk voor mij, wat zo stil mogelijk moet zijn (liefst fanless) en wat lekker snel opstart. Ik wil op het systeem gaan Surfen, Photoshop, Webdesign, Microsoft-Office, bestanden downloaden en uitpakken, Netflix en (Blu-ray) Films kijken (geen game's of video bewerking).

Wat is je budget?
1000 euro ongeveer

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt?
Toetsenbord, muis, monitor en Windows 10 Pro heb ik al

Waar zit je zelf aan te denken?

#ProductPrijsSubtotaal
1Akasa Plato X Slim Fanless€ 120,95€ 120,95
1Intel NUC NUC5i7RYH€ 493,99€ 493,99
1Kingston HyperX Impact HX316LS9IBK2/16€ 80,01€ 80,01
1Samsung 950 Pro 512GB€ 329,12€ 329,12
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.024,07

Ik hoor graag van jullie of dit een verstandige keus is, of dat ik beter voor iets anders kan kiezen ?

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:04
Zo'n M2 SSD is natuurlijk heel fancy, maar waar denk je dat snelheid voor nodig te hebben? Ik zie dat je dat nodig hebt voor je NUC, maar tenzij je echt chronisch grote bestanden overschrijft is het premium wat je betaald voor zo'n SSD wel erg groot. Zeker weten dat je dat het geld wel waard vind?

• sssensss
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Wil je de NUC uit elkaar halen en in de Akasa monteren?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als je Windows 10 hebt vanuit de upgrade van Windows 7 of Windows 8.x, dan is die Windows 10 alléén voor die PC, omdat je nieuwe PC een andere system ID genereert (dat doet hij aan de hand van de componenten in de computer). Dus wellicht doe je er verstandig aan, om een extra Windows 10 licentie aan te schaffen, of je Windows 7 of Windows 8.x wederom kan upgraden naar Windows 10 weet ik niet, daar heb ik geen ervaring mee. Aan de andere kant, op veel websites is Windows 10 vrij goedkoop te krijgen, dus om het geld hoef je het niet te doen.

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-11 18:24

brid

Onze excuses voor het ongemak

Ik zou niet voor een 950 gaan in zo'n behuizing.
Deze wordt al erg warm in een normale desktop, denk dat de 950 bij de minste belasting al begint te throttlen.
Je kan beter een met een M.2 sata SSD in schroeven

Hmmm misschien dat het wel gaat werken. M2 zit met thermalpads tegen de behuizing....

[ Voor 19% gewijzigd door brid op 28-12-2015 12:02 ]

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-10 08:50
M.2 PCI-E 4x SSD zijn super tof maar niet heel nuttig tenzij je echt mega SSD performance nodig hebt. Dat heb je niet nodig, want je intel nuc kan de snelheid dat het data kan lezen/schrijven toch nergens mee delen: Niet over USB (5gbps voor usb 3.0) of ethernet (1gbps over ethernet). Reguliere SSD's halen prima de maximale bandbreedte van SATA: 6gbps.

Voor de rest ga je het ook nergens merken behalve in benchmarks.

Ik adviseer net als de rest 500 of 1000GB SSD.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• sssensss
  • Niet online
Ik heb een Samsung SM951 in mijn NUC5i7RYH om in de overgebleven 2,5" ruimte een 2 TB harddisk te plaatsen. Dat was voor mij de belangrijkste reden.

• Gamebuster
pricewatch: Seagate Laptop Thin SSHD ST1000LM015, 1TB

Wat dacht je van zoiets? SSD + HDD in 1. 5400rpm HDD met 8GB SSD cache. Sure, het is geen dedicated SSD met een dedicated 2TB disk, maar je hebt wel vrij veel performance voor zeer weinig geld. Het performance verschil van zo'n hybride is indrukwekkend tegenover een normale HDD.

Overigens, om even te schelden in de kerk, heb je wel eens een Mac Mini of iMac overwogen? Die zijn ook erg stil en vlot. Bovendien kan je alle genoemde zaken prima ermee en heeft het een strak design.

[ Voor 19% gewijzigd door Gamebuster op 28-12-2015 12:20 ]

• Gamebuster
CptChaos schreef op maandag 28 december 2015 @ 11:27:
Als je Windows 10 hebt vanuit de upgrade van Windows 7 of Windows 8.x, dan is die Windows 10 alléén voor die PC, omdat je nieuwe PC een andere system ID genereert (dat doet hij aan de hand van de componenten in de computer). Dus wellicht doe je er verstandig aan, om een extra Windows 10 licentie aan te schaffen, of je Windows 7 of Windows 8.x wederom kan upgraden naar Windows 10 weet ik niet, daar heb ik geen ervaring mee. Aan de andere kant, op veel websites is Windows 10 vrij goedkoop te krijgen, dus om het geld hoef je het niet te doen.
Je kan Win 8 upgrade opnieuw naar Win 10 uitvoeren, even microsoft support chat opstarten via je PC. Is een ingebouwde app. Leg je verhaal uit en een uur later is-ie weer geactiveerd.

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Topicstarter
sssensss schreef op maandag 28 december 2015 @ 11:21:
Wil je de NUC uit elkaar halen en in de Akasa monteren?
Ja dat is inderddaad de bedoeling...
CptChaos schreef op maandag 28 december 2015 @ 11:27:
Als je Windows 10 hebt vanuit de upgrade van Windows 7 of Windows 8.x, dan is die Windows 10 alléén voor die PC, omdat je nieuwe PC een andere system ID genereert (dat doet hij aan de hand van de componenten in de computer).
Het is een nieuwe windows 10 licentie wat ik heb...
brid schreef op maandag 28 december 2015 @ 11:44:
Hmmm misschien dat het wel gaat werken. M2 zit met thermalpads tegen de behuizing....
Ja ik ben al reviews tegen gekomen dat het goed werkt met deze behuizing en een M.2 ssd
Gamebuster schreef op maandag 28 december 2015 @ 11:48:
Ik adviseer net als de rest 500 of 1000GB SSD.
Bedankt voor je advies, ik zal er over nadenken....
Gamebuster schreef op maandag 28 december 2015 @ 12:18:
Overigens, om even te schelden in de kerk, heb je wel eens een Mac Mini of iMac overwogen? Die zijn ook erg stil en vlot. Bovendien kan je alle genoemde zaken prima ermee en heeft het een strak design.
Nee eigenlijk nooit over nagedacht, zal ik ook eens naar gaan kijken...

[ Voor 92% gewijzigd door DON PAPA op 28-12-2015 13:15 ]

• sssensss
  • Niet online
Leuk idee zo'n passief gekoelde behuizing voor de NUC.
Mooi uitgevoerd ook.

• Gamebuster
sssensss schreef op maandag 28 december 2015 @ 14:13:
Leuk idee zo'n passief gekoelde behuizing voor de NUC.
Mooi uitgevoerd ook.
Ja leuk speelgoed, vond ik ook al. Best leuk idee om daar een PC van te maken

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Topicstarter
Ik heb toch maar besloten om het bij mijn eerste keus te houden ook al is het misschien wat overkill voor de dingen die ik er mee wil gaan doen. Spullen zijn inmiddels besteld....

Iedereen bedankt voor de info...

[ Voor 30% gewijzigd door DON PAPA op 29-12-2015 13:13 ]

• sssensss
  • Niet online
Hallo EJSEJS,
Hoe bevalt de Akasa fanless behuizing nu?
Graag je bevindingen van deze behuizing i.c.m. de NUC5i7RYH.

Ik zit er aan te denken om deze behuizing aan te schaffen, dus hoor ik graag jouw bevindingen.
Pagina: 1