Een kennis van mij heeft een probleem met zijn MacBook. Het laden van pagina's duurt relatief erg lang, vaak tussen 4 en 10 seconden. Het probleem doet zich voor bij elke browser. Het betreft een gloednieuw late 2015 13" model @ 2,7 GHz en 16 GB ram geheugen op OS X El Capitain. Hij heeft de Back-up van zijn vorige Mac er via de initiële setup erop gezet toen hij deze Mac bemachtigde. Hij is inmiddels zo ver dat hij liever zijn iPhone gebruikt om iets op te zoeken dan zijn MacBook en dat lijkt mij niet de bedoeling van zo'n duur apparaat.
Ik heb een aantal constateringen:
1. Het is niet afhankelijk van de DNS poort of de router waarmee verbonden wordt, want het probleem is consistent bij iedere internetconnectie.
2. Adblockers maken amper tot niets uit.
3. Het uitschakelen van extensies heeft geen effect op de snelheid.
4. De cache verwijderen had geen effect.
Een laatste optie is volgens mij een complete herinstallatie van het OS, maar dat zou betekenen dat hij de Back-up niet kan gebruiken en dat lijkt me behoorlijk on-Apple.
Heeft iemand een idee wat dit probleem mogelijk zou kunnen verhelpen?
Ik heb een aantal constateringen:
1. Het is niet afhankelijk van de DNS poort of de router waarmee verbonden wordt, want het probleem is consistent bij iedere internetconnectie.
2. Adblockers maken amper tot niets uit.
3. Het uitschakelen van extensies heeft geen effect op de snelheid.
4. De cache verwijderen had geen effect.
Een laatste optie is volgens mij een complete herinstallatie van het OS, maar dat zou betekenen dat hij de Back-up niet kan gebruiken en dat lijkt me behoorlijk on-Apple.
Heeft iemand een idee wat dit probleem mogelijk zou kunnen verhelpen?
[ Voor 7% gewijzigd door Belecthor op 27-12-2015 22:01 ]