Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik ben van plan om binnenkort een EVGA GTX 970 te kopen maar het aanbod hierin is zeer groot en vroeg me dus af wat ik het beste kan kopen.

hier https://azerty.nl/?scope=...RMEN=EVGA+GeForce+GTX+970 vind ik super veel verschillende versies maar ik ken er niet zoveel van. Ik had ergens gelezen dat de SSC versie de nieuwere versie is van de 'gewone' 970 maar dan snap ik niet dat deze goedkoper is dan de oude.

Iemand die me een idee kan geven wat ik het beste kan doen?
Mijn budget is +-400 euro.
Ik ben ook niet van plan om iets te overclocken zelf ofzo dus daar hoef je geen rekening met te houden.

Alvast bedankt,
RoyalSausage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eentje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-08 19:07

Eentje

houd van de vijver

welke resolutie ga je spelen? 1080 of 1440p

There eent no place like home

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
1080 normaal gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*negeer mijn antwoord, ik dacht dat je naar alle versies van de GTX 970 vroeg en niet specifiek de EVGA versie"

Gigabyte GeForce GTX 970 Gaming 4GB: snelste, zeer koel, krijgt over het algemeen goede reviews. Minder luidruchtig dan de EVGA versie. Overclocken mogelijk, maar het lawaai neemt dan wel snel toe.

EVGA EVGA GTX 970 4GB: ergens in midden , maar is schijnbaar wat luidruchtig. Als je geen ruime case hEBT, dan zou ik deze alleen kiezen als je een goede deal op deze versie kunt krijgen ten opzichte van de rest. Overclockmogelijkheden het slechts van alle kaarten.

MSI GTX 970 GAMING 4GB: beste middenmotor, en waarschijnlijk mijn eerste keus(hangt van alle prijzen af) Kan goed overgeclockt worden via MSI's Gaming applicatie en is zeer koel en stil.

ASUS STRIX GTX 970 GAMING 4 GB: snel, beste koeling, maar veel meldingen van coil whine in reviews. Kan vervelend zijn als de case niet goed isoleert.

Kortom, je kunt bijna niet de fout ingaan. Zoek gewoon een mooie deal uit en je zit goed. Alle versies van de GTX 970 zijn dik in orde, alleen sommige hebben kleinere voordeeltjes ten opzichte van de anderen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2015 21:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WahyuSchmidt
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-06 15:10
In het linkje wat je stuurt staan ook andere videokaarten dan alleen de 970.

Hier je zie je alle 970 van EVGA staan. http://tweakers.net/categ...xBZlpgD1KxkYWJqqRRbW1sLAA

Wil je trouwens perse EVGA hebben?

Alle EVGA 970 als je ze wilt vergelijken.
http://tweakers.net/price...;449831;416140/categorie/

PSN: Wahyu2304_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niels j
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-08 11:37
En in de tabel op de site van EVGA hebben ze een overzicht gemaakt van de specs van hun verschillende 970-kaarten.

https://www.evga.com/Products/Product.aspx?pn=04G-P4-1976-KR

De bovenste kaart in de tabel is de duurste/beste kaart en de laagste is de "slechtste" (volgens EVGA). Zo heb je een beetje een idee waarom ze 11 verschillende 970-kaarten in de markt hebben gezet.

Belangrijkste verschillen zijn de koeling, voeding, video-uitgangen en natuurlijk het belangrijkste: de klokfrequentie.

SC staat voor superclocked. SSC voor super-superclocked. M.b.t. snelheid/klokfrequentie houdt dat het volgende in: SSC heeft een hogere klokfrequentie dan SC. En SC heeft weer een hogere kloksnelheid dan hun standaard kaart.

Succes met je keuze!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakerTweaker
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-08 21:35
Je kunt ze via Amazon.com bestellen, daar kosten ze 50 EU minder. Even goed kijken, want niet allemaal worden naar NL verzonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rickbovenkamp
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 10-09 16:09
En je betaalt belasting, waardoor je uiteindelijk duurder uit komt. Amazon.com is niet voordeliger in dit geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt!

Ja het hoeft voor mij niet zo zeer een EVGA te zijn, dat is gewoon de eerste waar ik bij uit kwam. :)

Momenteel ben ik dus aan het denken aan de SSC, aangezien dat dat 1 van de goedkoopste modellen lijkt te zijn en dan ook nog eens betere prestaties levert als ik het allemaal goed snap? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niels j
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-08 11:37
Het is niet 1 van de goedkoopste 970-kaarten, maar de prijs is wel in overeenstemming met de prestaties/kloksnelheid.

Voor alle duidelijkheid hierbij een link met alle prijzen van alle 970 GTX-kaarten van de verschillende fabrikanten: http://tweakers.net/categ...FmWmKNkFa1kYWJqqRRbW1sLAA

De goedkoopste GTX 970 is op dit moment € 325,-- in pricewatch, maar heeft ook de laagste kloksnelheid. De duurste is € 470,-- en heeft de hoogste kloksnelheid.

Assured heeft al kort uitgelegd wat de voor- en nadelen en de ervaringen zijn van de meest populaire fabrikanten. Je zult een keuze moeten maken op basis van wat jij belangrijk vind (snelheid, geluid, stroomgebruik, grootte, reviews van anderen, prijs). Vervolgens kan je in de pricewatch vinden waar de kaart het goedkoopst is. Azerty is bijvoorbeeld niet de goedkoopste aanbieder van de EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+ die je zoekt: pricewatch: EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+
Pagina: 1