Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:56
Beste allen,

Ik wil graag mijn fotografie naar een hoger level brengen door software aan te schaffen als Lightroom, DxO Optics Pro en dat soort programma's.

Zelf heb ik Lightroom al een 30 dagen trial gebruikt, moet zeggen dat het programma mij erg goed beviel, het voelt in ieder geval fotograaf vriendelijk aan, ook als starter.

Nu kwam ik DxO optics Pro tegen, ziet er ook erg goed uit, en momenteel in de aanbieding (Essential Edition is € 66 en Elite Edition is € 99 waar Lightroom geloof ik zo rond € 120 a € 130 zit qua prijs).

Nu heb ik DxO Optics Pro ook trial geprobeerd en bevalt me ook wel goed.

MAAR, ik kan nu geen keuze maken eerlijk gezegd welke aan te schaffen. Elite Edition van DxO is mooi in de aanbieding van € 199 naar € 99, dat klinkt natuurlijk al goed.

Iemand een tip om een keuze te maken tussen Lightroom of DxO als startende fotograaf / startende fotobewerkeraar (is dat een woord :P ) Is bijvoorbeeld 1 van deze 2 aan te raden voor starters in dit vak vanwege de "vriendelijkheid/eenvoud" van de software?

[ Voor 6% gewijzigd door Sleehond op 27-12-2015 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:28

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Download de trail en welke vind jij prettig werken. Zelf gebruik ik het liefste LR CC. Hier werken mijn plugins van MacPhun, Topaz en NIK mee samen.

DxO was voor mij geen succes, omdat deze niet overweg kan met de bestanden van de Fujifilm X camera's

Tevens zijn er enorm veel gratis filmpjes te vinden met uitleg over LR

[ Voor 12% gewijzigd door Daan_ op 27-12-2015 20:56 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-07 13:41
Hij had de trials al gedownload en 30dagen uitgeprobeerd ;)
Lighroom is in de toekomst met upgrades iets van €80, dus dan is het prijsverschil wat kleiner. Nu weet ik niet wat je allemaal hebt geprobeerd met lightroom, maar het is ook wel een fijn programma als het gaat om je archief te onderhouden.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
@ Universal Creations, dat is ook wel fijn om te weten, een fijn programma als archief onderhoud.

Lightroom leek mij iets beter te liggen, dus neig eigenlijk ook wel beetje die kant op.
Een toekomstige upgrade van circa 80 euro is dan wel goed te doen overigens.

Thnx voor de gegeven feedback!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:28

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Zelf gekozen voor LR CC. Voordeel altijd laatste updates en PS CC erbij. Koop je het pakket dan kan het even duren voor je de updates krijgt. Heb zelf geen moeite dat het om abonnement vorm gaat.

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-07 13:41
Als je geen photoshop gebruikt, is CC verrekte duur voor enkel iets snellere updates.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel L
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18-07 16:57
Ik heb zelf de keuze gemaakt voor Capture One... aan LR heb ik nooit echt kunnen wennen. De user interface is even wennen, maar uiteindelijk eenvoudiger dan LR en voor mijn gevoel is de kwaliteit van het resultaat ook beter.

http://emiellensink.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-07 14:15

we_are_borg

You will Comply

Als je LR wil en ook PS dan kan je die verkrijgen vanaf 144 euro per jaar. Je kan meer info hier vinden.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:39

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Persoonlijk ben ik ooit ook voor LR gegaan vanwege de catalogus die je ermee aan kunt leggen. Het beheren en organiseren van je foto's gaat erg prettig en omdat je binnen dezelfde tool ook bijna alle bewerkingen kunt doen die je normaal gesproken nodig hebt is het gewoon compleet.

Photoshop heb ik nooit gebruikt omdat ik aan Lightroom genoeg heb, vandaar dat ik ook niet voor het CC abonnement ben gegaan. Begonnen met LR4, LR5 over geslagen en enige tijd geleden LR6 upgrade gekocht. Dan vallen de kosten best mee.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
Dank voor alle comments!

Vandaag nog weer in de proef versie van Lightroom bezig geweest, vind het toch wel een heel erg prettig en "vriendelijk" programma.

Dat gaat hem worden!
Pagina: 1