Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterpd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-11-2023
Hallo allen,

Ik heb een probleem met mijn LG HT953TV surround set .

Ik heb de speakers allemaal aangesloten op de subwoofer en die met tulpjes op de tv aangesloten.
Wat ik ook probeer het wil maar niet lukken.

Ik krijg wel via hdmi van mijn laptop geluid op mijn tv, maar via de audio ingangen hoor ik alleen heel zachtjes mn subwoofer.

Zou het kunnen dat de ingangen/uitgangen van mijn tv niet werken?

Een foto spreek meer dan duizend woorden dus ik heb een aantal foto's toegevoegd.

Ik hoor graag wat jullie aanraden.

Alvast bedankt!

Greetz, Pieter

achteringen tv
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2uh7ioh.jpgingangen subwoofer
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/9an0gk.jpg
zij-ingang tv
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/11l4iog.jpg

[ Voor 50% gewijzigd door misterpd op 27-12-2015 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Je geeft niet aan op welke aansluiting je wat hebt aangesloten, maar alle tulpstekkers die zichtbaar zijn op je TV zijn allemaal audio in. Wil je analoog audio uit van je TV naar analoog in (AUX links/rechts op je LG HT953TV), dan kan dit via de scart-aansluitingen of via de hoofdtelefoon-aansluiting. Ik adviseer een scart met audio uit. Kosten bijna niets en daarmee is het relatief eenvoudig op te lossen.
Zoiets als hieronder bijvoorbeeld, kan zowel voor video/audio gebruikt worden en als in/uitgang.

Afbeeldingslocatie: http://www.cameras-cctv.com/fs/img/product/13342-1296227089-scart.jpg

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

of op de koptelefoon uitgang met een jack naar tulp kabel
Afbeeldingslocatie: http://76.my/Malaysia/stereo-audio-3-5mm-jack-2-rca-m-cable-1-5m-0908-16-mtgeneraltrading@11.jpg

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterpd
hardware-lover schreef op maandag 28 december 2015 @ 01:56:
Je geeft niet aan op welke aansluiting je wat hebt aangesloten, maar alle tulpstekkers die zichtbaar zijn op je TV zijn allemaal audio in. Wil je analoog audio uit van je TV naar analoog in (AUX links/rechts op je LG HT953TV), dan kan dit via de scart-aansluitingen of via de hoofdtelefoon-aansluiting. Ik adviseer een scart met audio uit. Kosten bijna niets en daarmee is het relatief eenvoudig op te lossen.
Zoiets als hieronder bijvoorbeeld, kan zowel voor video/audio gebruikt worden en als in/uitgang.

[afbeelding]
Bedankt voor je reactie!
Ik heb dat al geprobeerd, helaas zonder resultaat.
Ik heb de scart omvormer op mijn tv aangesloten en daarop de 2 tulpen (rood-wit) op de scart omvormer en 2 op de subwoofer gezet.

Op het bedieningspaneel van mijn hifi set kan ik verschillende ingangen selecteren, waaronder aux enz.
Bij geen enkele optie op dat paneel pakt hij de scart omvormen.
Doe ik iets verkeerd soms?
Fish schreef op maandag 28 december 2015 @ 02:13:
of op de koptelefoon uitgang met een jack naar tulp kabel
[afbeelding]
Heb ik ook al geprobeerd, helaas ook zonder resulaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

misterpd schreef op maandag 28 december 2015 @ 11:24:
[...]

Bedankt voor je reactie!
Ik heb dat al geprobeerd, helaas zonder resultaat.
Ik heb de scart omvormer op mijn tv aangesloten en daarop de 2 tulpen (rood-wit) op de scart omvormer en 2 op de subwoofer gezet.

Op het bedieningspaneel van mijn hifi set kan ik verschillende ingangen selecteren, waaronder aux enz.
Bij geen enkele optie op dat paneel pakt hij de scart omvormen.
Doe ik iets verkeerd soms?
Of je doet iets fout of er is iets kapot. ik gok op het eerste
[...]

Heb ik ook al geprobeerd, helaas ook zonder resulaat.
Heb je hem achterin of in de zijkant gestopt ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterpd
Na even goed nagedacht te hebben ben ik tot een oplossing gekomen.
Ik kijk digitale tv via een hdmi kabel van mijn digitale tv ontvanger.

Deze heb ik met een hdmi kabel naar mijn LG bedieningspaneel gezet (HDMI in) en vanaf daar nóg een hdmi kabel (HDMI uit) naar mijn tv terug gebracht.

Het enige probleem nu is dat de resolutie niet helemaal goed is en dan ik mijn achterste 2 speakers niet hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterpd
Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Je hebt nergens het typenummer van je TV vermeld als ik het goed heb gezien. Gezien de aansluitingen gok ik echter op een wat ouder model wat mogelijk alleen HD-Ready zou kunnen zijn? Dat zou het "probleem" met de resolutie kunnen verklaren hoewel je niet aangeeft wat er mis mee is. Dat je achterste kanalen niet werken zou ook met de TV te maken kunnen hebben, een apparaat ziet waarschijnlijk je TV als 2-kanaals audio-apparaat en laat daardoor de achterste kanalen niet horen.

Om werkelijk goed antwoord te kunnen geven zou je kunnen beginnen met het vermelden wat je waarmee aan het proberen bent? Dus alle apparatuur inclusief eventueel een Windows versie als er een laptop of PC aan een van de kabels hangt, typenummer TV, en ga zo maar door.

Het lijkt mij dat er een oplossing zou kunnen zijn óf een reden voor je probleem, echter zonder alle spelers in het team te kennen is het geven van goede raad een lastig geval.

Testing, one, two ...

Pagina: 1