Receiver bij Dali Concept surround set

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juiced01
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:56
Ik wil, na heel lang stereo draaien met een NAD C325BEE en een paar Dali Concept 6 speakers, overgaan naar surround. Luister nog steeds veel muziek, maar kijk steeds meer en erg graag films en alle vette series van tegenwoordig. Ik kijk films en series via mijn HD Dune B1, Netfix via mijn Apple TV, ik game op mijn Xbox One (die ik ook als blu-ray speler gebruik, die van mijn Dune hapert vaak).

Ik heb tweedehands een setje Dali Concept 1 (rear speakers) aangeschaft, en een center en wellicht een subwoofer staan nog op de lijst.

Eerste aankoop 'moet' dus een receiver worden!

Wensen die ik heb minimaal: Nog steeds goed geluid in stereo (want muziekliefhebbert :)), ga er liever niet op achteruit. Een aantal (4/5?) HDMI in, minstens 5.1 uiteraard :). Voor de rest, pff, geen idee eigenlijk, vul me gerust aan als ik eea mis.

HDMI apparatuur die ik wil aansluiten: Apple TV, Xbox One, Dune B1, Ziggo Horizon wellicht.
Stereo: Squeezebox Touch, Pro-Ject platenspeler (via Pro-ject PhonoBox).

Toen ik - een jaar of 10 jaar geleden - mijn huidige set kocht, waren NAD en Denon (voor surround) de beste match met mijn speakers. NAD vond ik het lekkerst klinken (in stereo dan).

Welke receiver raden jullie aan voor mijn speakers? Ik ben er nog niet erg bekend mee.

Drie modellen die aan mijn eisen lijken te voldoen: NAD T748 (v2), de Denon AVR-X3100W (heeft meer vermogen en aansluitingen dan de NAD), Marantz SR6009 (maar Marantz en Dali is in mijn herinnering net niet de mooiste combinatie?)

Budget, tsja, laten we zeggen, maximaal rond de 700 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:16
Wat ik veelal lees is dat je vermogen en impedantie uit het eisenpakket kunt halen. Impedantie fluctueert teveel om een relevante waarde te geven en opgegeven vermogen wordt zelden tot nooit behaald door de receiver en alleen op standje openluchtconcert daadwerkelijk door de speakers gevraagd. M.a.w. in de thuissituatie niet relevant.

Normaliter zou ik zeggen; kies een receiver die voldoet aan je aansluiteisen en neem dan de goedkoopste/mooiste, maar kennelijk hoor jij wèl verschil tussen verschillende receivers.

Wat ik destijds vaker las, was dat Dalí goed combineert met Denon. Althans de Zensor reeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:31

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Ga naar winkel zelf luisteren. Ieder heeft andere voorkeuren. Beluister de marantz met je speakers en de andere. Maak zo een keuze. Marantz 6009 met ud5007 in slaap kamer staan presteert meer dan prima voor onze wensen. Woon kamer staan de grotere broers.

Advies zelf luisteren.

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jab76
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-06 13:20
Ik gebruik een geïntegreerde stereo versterker als eindversterker achter mijn av-receiver om mijn hoofdspeakers aan te sturen. Surround gaat via de av-receiver. Geluidskwaliteit van de receiver is dan niet van het grootste belang. Kun je die nog eens vervangen. Een receiver is namelijk relatief snel verouderd (3D, 4K, Bluetooth, Casten, etc.)