Ik wil, na heel lang stereo draaien met een NAD C325BEE en een paar Dali Concept 6 speakers, overgaan naar surround. Luister nog steeds veel muziek, maar kijk steeds meer en erg graag films en alle vette series van tegenwoordig. Ik kijk films en series via mijn HD Dune B1, Netfix via mijn Apple TV, ik game op mijn Xbox One (die ik ook als blu-ray speler gebruik, die van mijn Dune hapert vaak).
Ik heb tweedehands een setje Dali Concept 1 (rear speakers) aangeschaft, en een center en wellicht een subwoofer staan nog op de lijst.
Eerste aankoop 'moet' dus een receiver worden!
Wensen die ik heb minimaal: Nog steeds goed geluid in stereo (want muziekliefhebbert
), ga er liever niet op achteruit. Een aantal (4/5?) HDMI in, minstens 5.1 uiteraard
. Voor de rest, pff, geen idee eigenlijk, vul me gerust aan als ik eea mis.
HDMI apparatuur die ik wil aansluiten: Apple TV, Xbox One, Dune B1, Ziggo Horizon wellicht.
Stereo: Squeezebox Touch, Pro-Ject platenspeler (via Pro-ject PhonoBox).
Toen ik - een jaar of 10 jaar geleden - mijn huidige set kocht, waren NAD en Denon (voor surround) de beste match met mijn speakers. NAD vond ik het lekkerst klinken (in stereo dan).
Welke receiver raden jullie aan voor mijn speakers? Ik ben er nog niet erg bekend mee.
Drie modellen die aan mijn eisen lijken te voldoen: NAD T748 (v2), de Denon AVR-X3100W (heeft meer vermogen en aansluitingen dan de NAD), Marantz SR6009 (maar Marantz en Dali is in mijn herinnering net niet de mooiste combinatie?)
Budget, tsja, laten we zeggen, maximaal rond de 700 euro?
Ik heb tweedehands een setje Dali Concept 1 (rear speakers) aangeschaft, en een center en wellicht een subwoofer staan nog op de lijst.
Eerste aankoop 'moet' dus een receiver worden!
Wensen die ik heb minimaal: Nog steeds goed geluid in stereo (want muziekliefhebbert
HDMI apparatuur die ik wil aansluiten: Apple TV, Xbox One, Dune B1, Ziggo Horizon wellicht.
Stereo: Squeezebox Touch, Pro-Ject platenspeler (via Pro-ject PhonoBox).
Toen ik - een jaar of 10 jaar geleden - mijn huidige set kocht, waren NAD en Denon (voor surround) de beste match met mijn speakers. NAD vond ik het lekkerst klinken (in stereo dan).
Welke receiver raden jullie aan voor mijn speakers? Ik ben er nog niet erg bekend mee.
Drie modellen die aan mijn eisen lijken te voldoen: NAD T748 (v2), de Denon AVR-X3100W (heeft meer vermogen en aansluitingen dan de NAD), Marantz SR6009 (maar Marantz en Dali is in mijn herinnering net niet de mooiste combinatie?)
Budget, tsja, laten we zeggen, maximaal rond de 700 euro?