Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Access Point gezocht: Netgear EX6150 of Linksys RE6700

Pagina: 1
Acties:

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-11 10:08

MM99

That is the way I am!

Topicstarter
Hi,

De wifi van mijn kabelmodem heeft niet overal in het huis een goed bereik. Daarom wil ik graag een access point bij plaatsen.

Vanaf de modem heb ik nu een netwerkkabel lopen naar een locatie in het huis (onder de trap), waar van ik zeker weet dat de rest van de huis goed bereik gaat hebben. Ik heb nu momenteel al een "oude" router (Netgear WNDR3700) staan onder de trap die ik als accesspoint gebruik, maar die begint dood te gaan, ik moet hem om de paar weken herstarten, omdat die vast loopt.

Nu zat ik te kijken wat kan ik het beste neerzetten. Wat ik in ieder geval op wil hebben is WiFi AC. Ik heb beetje rond gekeken, en ik kom uiteindelijk bij de volgende twee producten

Netgear EX6150
http://tweakers.net/price...e-extender-ac1200-ex6150/
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagenormal/2000873648.jpeg

Linksys RE 6700
http://tweakers.net/price...ksys-re6700-(eu-stekker)/
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagenormal/2000657373.png

De Linksys is duurder, maar volgens de specs zijn ze beide zo goed als gelijk. Los van de kosten, vraag ik me af welke van de twee beter is voor mij. Of is er een andere product dat ik beter kan kopen.?

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:51
Is het niet de adapter van de Netgear die de problemen geeft?

• MM99

MM99

That is the way I am!

Topicstarter
EricJH schreef op zondag 27 december 2015 @ 18:06:
Is het niet de adapter van de Netgear die de problemen geeft?
Zou ik raar vinden. Want hij werkt wel, in de zin van, de ledlampjes branden en je kan, na meerdere keren F5'en een pagina openen en op de admin page komen.
Maar waarom denk je dat?

• EricJH
MM99 schreef op zondag 27 december 2015 @ 18:27:
[...]

Zou ik raar vinden. Want hij werkt wel, in de zin van, de ledlampjes branden en je kan, na meerdere keren F5'en een pagina openen en op de admin page komen.
Maar waarom denk je dat?
Moderator dion_b heeft er wel eens op gewezen dat adapters soms problemen geven en korter leven dan de routers die zij van spanning voorzien.

Ik reageerde op dat de router helemaal vastloopt en opnieuw opgestart moet worden. Dat zou het gevolg kunnen zijn van een probleem met de voedingsspanning.

Maar blijkbaar heb je ook tussendoor problemen met laden van pagina's. Dat maakt de voedingsadapter als oorzaak niet waarschijnlijk. Dat kan ook een probleem met overlapping met signalen uit de buurt zijn.

Je hebt al een aansluitpunt onder de trap dat je wilt blijven gebruiken. Dan is het beter om een access point of een router als access point te gebruiken.

Bij een range extender halveer je de verbindingssnelheid en omdat je het radio signaal oppakt op zekere afstand heb je mogelijk ook snelheidsverlies vanwege afstand en mogelijke obstakels.

• MM99

MM99

That is the way I am!

Topicstarter
EricJH schreef op zondag 27 december 2015 @ 19:32:
[...]

...

Je hebt al een aansluitpunt onder de trap dat je wilt blijven gebruiken. Dan is het beter om een access point of een router als access point te gebruiken.

Bij een range extender halveer je de verbindingssnelheid en omdat je het radio signaal oppakt op zekere afstand heb je mogelijk ook snelheidsverlies vanwege afstand en mogelijke obstakels.
De twee extenders die ik hierboven noem hebben een netwerk aansluiting... Of denk je dat het nog steeds niet aan te raden is?

• EricJH
Ik heb de specs van de Linksys extender bekeken. Deze is bedoeld om apparaten bedraad op de extender aan te sluiten. Dat is niet wat je zoekt.

Jij wilt een bestaand access point (Netgear 3700 als access point) die via een draad is aangesloten vervangen. Dan zoek je een access point of router die je als access point gebruikt. Bij routers heb je de meeste keuze. Ik kan je bij die keuze niet helpen omdat ik te weinig hiermee bezig ben.

• MM99

MM99

That is the way I am!

Topicstarter
Iemand anders misschien die een router kan aanraden die ik als accesspoint in kan zetten?
Pagina: 1