Toon posts:

Een partij videokaarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een hele partij videokaarten binnengekregen maar ik weet nou niet echt wat ik met ze moet, sommige lijken me oud, klaar voor de vuilnisbelt andere dan weer niet, wat kan ik met deze videokaarten? (Games runnen etc.) Met welke videokaarten die niets meer kunnen zou ik kunnen experimenteren?(Overclocken etc.)

Het gaat hier om de volgende:
Medion x740XL
Nvidia 8919 ver: 210
Nvidia 9300GE
Nvidia MX440SEs
Nvidia 5005020002028
Asus AGP-V7100
Medion Radeon 9800XL
Medion GeForce TI 200
GeForce 6200 512MB DDR2
ati radeon 7000 64mb agp
GeForce FX5200
Asus V7100 PRO

Kan iemand zeggen welke ik nog prima kan gebruiken?

Meer videokaarten volgen aangezien ik er nog een aantal heb staan maar waarvan ik het model en type niet van kan aflezen, die zal ik wel in een computer zetten en kijken wat het programma Speccy detecteert.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Een aantal dingen die er tussen staan, zijn iig geen directe omschrijvingen van videokaarten.
En sja, qua bruikbaarheid zijn ze allemaal naadje. Hell, ik vraag me af of er uberhaupt nog moderne drivers zijn voor die dingen.

Waar je opzich wel wat mee zou moeten kunnen mbt overclocken, zou ik die Radeon 9800XL proberen.
Daar zijn vast nog wel oude tools voor te krijgen om die over te clocken. Denk wel dat je dan ff moet zien dat je nog een PC met WinXP te pakken krijgt, of maybe Vista.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
McKaamos schreef op zondag 27 december 2015 @ 15:55:
Een aantal dingen die er tussen staan, zijn iig geen directe omschrijvingen van videokaarten.
En sja, qua bruikbaarheid zijn ze allemaal naadje. Hell, ik vraag me af of er uberhaupt nog moderne drivers zijn voor die dingen.

Waar je opzich wel wat mee zou moeten kunnen mbt overclocken, zou ik die Radeon 9800XL proberen.
Daar zijn vast nog wel oude tools voor te krijgen om die over te clocken. Denk wel dat je dan ff moet zien dat je nog een PC met WinXP te pakken krijgt, of maybe Vista.
Welke zijn geen directe omschrijvingen van videokaarten? Kan ik dat even duidelijker maken in de begin post.

Als ik het goed begrijp is dus alleen de Radeon 9800XL de moeite waard en is de rest troep?

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-01 09:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Verwijderd schreef op zondag 27 december 2015 @ 16:04:
[...]

Welke zijn geen directe omschrijvingen van videokaarten? Kan ik dat even duidelijker maken in de begin post.

Als ik het goed begrijp is dus alleen de Radeon 9800XL de moeite waard en is de rest troep?
Medion x740XL = ATi X800 SE denk ik
Nvidia 5005020002028

Mwoah het is geen troep, maar er zit niet echt iets "high-ends" in (ook niet voor die tijd) buiten die 9800XL.

[ Voor 12% gewijzigd door Kuusj op 27-12-2015 16:09 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op zondag 27 december 2015 @ 16:04:
[...]

Nvidia 5005020002028 en Nvidia 8919 ver: 210
Denk dat je even verder moet zoeken op die kaarten. Ziet er meer uit als serienummers oid.

En sja, wat is 'de moeite'? Ik zou ze allemaal niet meer proberen, maar als je met alle geweld wat wil doen, dan is die Radeon 9800XL de beste van de set.

Persoonlijk zeg ik: rijp om te recyclen. Stuk voor stuk.
Driversupport is op z'n best belabberd. Hoogstwaarschijnlijk ga je een PC met WinXP nodig hebben om er nog wat mee te kunnen.
Ze draaien, ook in een 500% overclock, geen enkele moderne game.
Bewaren als 'reserve' heeft ook geen nut, want de kans is zeeeer groot dat Win7 en hoger die kaarten niet eens meer willen installeren. Plus, ik vermoed dat ze stuk voor stuk een AGP slot nodig hebben. Die vind je op geen enkel enigzinds modern moederbord meer.

[ Voor 25% gewijzigd door McKaamos op 27-12-2015 16:13 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
McKaamos schreef op zondag 27 december 2015 @ 16:08:
[...]

Nvidia 5005020002028 en Nvidia 8919 ver: 210
Denk dat je even verder moet zoeken op die kaarten. Ziet er meer uit als serienummers oid.

En sja, wat is 'de moeite'? Ik zou ze allemaal niet meer proberen, maar als je met alle geweld wat wil doen, dan is die Radeon 9800XL de beste van de set.

Persoonlijk zeg ik: rijp om te recyclen. Stuk voor stuk.
Driversupport is op z'n best belabberd. Hoogstwaarschijnlijk ga je een PC met WinXP nodig hebben om er nog wat mee te kunnen.
Ze draaien, ook in een 500% overclock, geen enkele moderne game.
kuusj98 schreef op zondag 27 december 2015 @ 16:07:
[...]

Medion x740XL = ATi X800 SE denk ik
Nvidia 5005020002028

Mwoah het is geen troep, maar er zit niet echt iets "high-ends" in (ook niet voor die tijd) buiten die 9800XL.
Dan ga ik kijken via Speccy wat de videokaarten zijn waar ik de serienummers van heb gepost.
Wat zou die 9800XL aankunnen als ik hem Overclock? Ik dacht trouwens dat die 9300GE ook wel iets kon, had hem namelijk vroeger in een PC en hij speelde probleemloos COD4.

Ik zal dat dan wel dinsdag/woensdag plaatsen.

Ben namelijk vanaf 6 uur tot dinsdag op weg/in London.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-01 09:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Verwijderd schreef op zondag 27 december 2015 @ 16:16:
[...]

[...]

Dan ga ik kijken via Speccy wat de videokaarten zijn waar ik de serienummers van heb gepost.
Wat zou die 9800XL aankunnen als ik hem Overclock? Ik dacht trouwens dat die 9300GE ook wel iets kon, had hem namelijk vroeger in een PC en hij speelde probleemloos COD4.

Ik zal dat dan wel dinsdag/woensdag plaatsen.

Ben namelijk vanaf 6 uur tot dinsdag op weg/in London.
Met die 9300SE heb je wel de beste driversupport ja. Ik draai ook nog een 8600GT in de PC van mijn ouders, daar zijn ook gewoon nog drivers voor Windows 10 bij.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Verwijderd

Topicstarter
kuusj98 schreef op zondag 27 december 2015 @ 16:19:
[...]

Met die 9300SE heb je wel de beste driversupport ja. Ik draai ook nog een 8600GT in de PC van mijn ouders, daar zijn ook gewoon nog drivers voor Windows 10 bij.
Aahh oke, dus driversupport speelt ook een grote rol in de performance? Dacht dat dat altijd een hele kleine tot geen invloed had.

Zou er misschien anders iemand een rangschikking van de "meest nuttige" videokaart naar de "schroot" videokaart kunnen maken?

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-01 10:17

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Nvidia 8919 ver: 210 = FX5200
Nvidia 5005020002028 = Vermoedelijk een Ti4200

Overclocken/Experimenteren zou je met al deze kaarten wel kunnen doen. Aangezien je van de meeste modellen er wel meerdere hebt, maakt het ook niet uit als je er een stuk maakt.

Overigens zou de Geforce 6200 nog wel interessant kunnen zijn om mee te prutsen. Die kan je in sommige gevallen unlocken naar een Geforce 6600. Zie ook dit: http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=141681

Voor hedendaags gebruik zijn al die kaarten niet echt nuttig meer. Waarschijnlijk hebben de meeste kaarten ook een AGP-poort nodig, waardoor je ook met oude hardware moet gaan werken om ze uberhaupt te kunnen gebruiken.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Verwijderd

Topicstarter
Rhannie schreef op zondag 27 december 2015 @ 16:41:
Nvidia 8919 ver: 210 = FX5200
Nvidia 5005020002028 = Vermoedelijk een Ti4200

Overclocken/Experimenteren zou je met al deze kaarten wel kunnen doen. Aangezien je van de meeste modellen er wel meerdere hebt, maakt het ook niet uit als je er een stuk maakt.

Overigens zou de Geforce 6200 nog wel interessant kunnen zijn om mee te prutsen. Die kan je in sommige gevallen unlocken naar een Geforce 6600. Zie ook dit: http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=141681

Voor hedendaags gebruik zijn al die kaarten niet echt nuttig meer. Waarschijnlijk hebben de meeste kaarten ook een AGP-poort nodig, waardoor je ook met oude hardware moet gaan werken om ze uberhaupt te kunnen gebruiken.
Bedankt! Zou hier zeker wat mee kunnen!

Voor de mensen die nog wel wat zien in de andere videokaarten: Voel vrij om het te melden!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als je iets zinnigs wilt met dit topic, geef dan zelf aan wat jij wilt doen met een videokaart. Je vraagt anderen te roepen wat je ermee zou kunnen, maar komt zelf met niets - niets over wat je wilt, niets over wat je verder qua hardware hebt staan.

Als je al een bakbeest van een Skylake Core i7 hebt met GTX970 erin, en alle kennissen van je ook - en je hoeft zelf niets te leren over (oude) hardware of software en je draait alleen nieuw spul, dan is het simpel: kliko.

Zit je daarentegen in gezin van 5 kinderen dat rond moet komen van bijstandsuitkering waar iedereen een 5-jaar oude budgetPC moet delen, dan kan het wel eens een heel ander verhaal worden. Of als je wilt leren hoe je hardware hackt. Of aan retro-gaming wilt doen. Of je bezig bent met project om lokale kansarmen/vluchtelingen van PCs te voorzien. Of...

Kortom, doe even de moeite je eigen situatie duidelijk neer te zetten. Anders heeft dit topic noch voor jou noch voor een ander veel zin en gaat het binnenkort op slot :o

Oslik blyat! Oslik!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-01 00:51

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Gewoon proberen te verkopen, weggeven aan een kringloopwinkel, naar de gemeente brengen, goud uit de onderdelen halenof geven aan een project met een goede doel (buildfest) zoals:

nieuws: Buildfest van tweaker levert achttien pc's voor minima op
plan: Tweakers Helpt-actie levert 277 pc's op voor stichting Leergeld

Geforce 6200 en sneller zijn interessant voor Vista d:)b

[ Voor 84% gewijzigd door MedionAkoya op 27-12-2015 23:42 ]

Trein?

Pagina: 1