Advies: klein/smal foto/games systeem voor max. &euro 1000,-

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 477788

Topicstarter
Helaas is mijn Mac Mini overleden, maar dat biedt ook weer kansen om mijn wensen in te gaan vullen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Naast browsen en aanverwante zaken, worden er fotos bewerkt in Lightroom en wil ik hem graag gaan gebruiken om games te spelen. Voorheen deed ik dit altijd op een Mac Mini, hierin huisde een Intel HD4000 en als een game al draaide ging dit vaak op de Low settings met horten en stoten. Ik wil nu ook wel eens iets hebben waarbij het op de 'hoge' settings kan draaien.

Het hoeft geen mac te zijn, zolang Lightroom er maar op draait dus Windows is ook prima. Al zal ik daarvoor dan wel een licentie moeten aankopen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximaal € 1000,-. Minder mag altijd.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Naast een toetsenbord en muis, is er een Dell U2410 monitor en zal hij voor het gamen ook wel aan de TV (Samsung 46ES7000) gehangen worden. Daarnaast heb ik nog een Crucial MX100 250Gb welke ik graag wil hergebruiken.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Wat ik wil is een vlot systeem, die voldoende snel is voor het foto bewerken en waar ik de komende tijd de games eens op 'high' kan spelen. In de Mac Mini zit nu 16Gb en dat vind ik fijn werken, ik moet toegeven dat ik geen idee heb of het met 8Gb minder is. Uiteraard zal er een flinke videokaart in moeten. Wifi heb ik niet speciaal nodig, het is meer leuk als het erop zit. Geluid zal veelal via de headphones gaan. Foto's staan op een NAS, daar voor hoef ik geen schrijfruimte te reserveren.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur voor bepaalde merken.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De behuizing moet klein zijn, of beter gezegd moet hij smal zijn. Hij zal of in het tv meubel zitten en ligt hij plat (< 20cm hoog) of hij moet op de zijkant staan onder het bureau (< 20cm breed). Er is helaas niet zo heel veel ruimte beschikbaar onder het bureau. Mijn voorkeur zal dus uit gaan naar een kleine/smalle kast.
Ik speel verder allerlei spellen, zoals Skyrim, maar ook Civ5, veel nieuwer was nooit te draaien al lijkt mij The Witcher en soortgelijke spellen ook wel interessant.

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag willen weten of wat ik tot nu toe bij elkaar gesprokkeld heb uit de vele BBGs gecombineerd met mijn eigen wensen met elkaar past, zo nee wat voor alternatieven er nog zijn of misschien geheel andere keuzes. Ik zal vast ook nog wel wat missen, maar dat hoor ik dan graag.

Wat ik tot nu toe bij elkaar verzameld heb is:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 192,-€ 192,-
1MSI H110I Pro€ 76,-€ 76,-
1Gigabyte GV-R939G1 GAMING-8GD€ 339,95€ 339,95
1Fractal Design Node 202€ 79,-€ 79,-
1Crucial Ballistix Sport BLS2C8G4D240FSA€ 88,45€ 88,45
1Cooler Master GM G550M€ 61,95€ 61,95
1Crucial MX100 256GB€ 118,-€ 118,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 955,35

Ik heb gekozen voor een Slimline kast van Fractal Design, het nadeel wat ik hierbij vindt is dat hij slecht leverbaar is. Ik kan echter zo gauw geen 'alternatief' vinden. Omdat ik de Crucial MX100 al heb, heb ik deze ook in de lijst gezet.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10-07 10:19
Wellicht is dit ook een leuke optie als kast?

pricewatch: Silverstone RAVEN RVZ01

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 660294

Een Node 202 heeft niet heel veel airflow in de kast, sterker nog: hij wordt zonder fans geleverd. Aangezien een R9 390 behoorlijk wat warmte kan produceren denk ik dat deze kaart niet geschikt is voor een HTPC. Een GTX 970 komt dan eerder in aanmerking.
Je kunt ook naar een pricewatch: Fractal Design Node 605 kijken. Is ook <20cm, wordt met 2 fans geleverd en is meer geschikt voor een systeem met flinke videokaart. Maar ja, wel wat duurder.
Je kunt wat besparen op geheugen pricewatch: Crucial CT2K8G4DFD8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het zou zeker een optie zijn, maar ik vind het vele male minder mooi dan de Fractal Design. Maar ik zal hem in het achterhoofd houden.
Anoniem: 660294 schreef op zondag 27 december 2015 @ 18:01:
Een Node 202 heeft niet heel veel airflow in de kast, sterker nog: hij wordt zonder fans geleverd. Aangezien een R9 390 behoorlijk wat warmte kan produceren denk ik dat deze kaart niet geschikt is voor een HTPC. Een GTX 970 komt dan eerder in aanmerking.
Je kunt ook naar een pricewatch: Fractal Design Node 605 kijken. Is ook <20cm, wordt met 2 fans geleverd en is meer geschikt voor een systeem met flinke videokaart. Maar ja, wel wat duurder.
Je kunt wat besparen op geheugen pricewatch: Crucial CT2K8G4DFD8213
Dit is dus het advies waar ik naar zocht. De Node 605 is inderdaad wel wat duurder maar heeft als nadeel dat hij niet op de zijkant kan staan, elke zijkant heeft namelijk een fan. Ik denk dus niet dat die case het gaat worden, tenzij ik hem ga ophangen om zo de onderste fan vrij te krijgen van de grond.

Ik ben nog eens flink met de filters in de weer geweest voor de behuizingen en heb er nog één gevonden welke precies 20cm moet zijn, de NZXT S340. Als ik alle netje na meet moet deze prima in het bureau en ook in de TV meubel kunnen passen. Ik heb niet zo heel veel aan het window, maar kon zo gauw geen zonder vinden. Het fijne is dat hij zijn fans aan de voor een achterkant heeft en niet aan de zijkant.

Ik heb mijn wensen lijst aangepast met ook een GTX 970 er in zoals geadviseerd. Als ik alles goed gelezen heb maken de GTX 970 en de R9 390 elkaar niet zo heel veel. Omdat er in deze case ook een groter moederbord past heb ik diegene overgenomen uit de BBG, zodat ik de extra slots ook zou kunnen gebruiken.Het geheugen is ook aangepast.

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-B150M-D3H€ 81,95€ 81,95
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 359,90€ 359,90
1NZXT S340 Zwart€ 62,95€ 62,95
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 72,95€ 72,95
1Cooler Master GM G550M€ 61,95€ 61,95
1Crucial MX100 256GB€ 118,-€ 118,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 949,70

Mis ik nu nog iets? of.. nog anders tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die S340 is een tower model. Lijkt mij niet geschikt om op z'n kant te leggen, daar is die behuizing niet op ontworpen. De zijbeplating is het zwakste deel van de behuizing en daar wil jij de boel op gaan leggen. Ook zal de airflow verstoord worden omdat de lucht bij een tower van voor onder naar achter boven gaat. De warme opstijgende lucht helpt daarbij een handje. Dat laatste moet je bij een platliggende tower missen en zal meer warmte bij de videokaart blijven hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 660294 schreef op maandag 28 december 2015 @ 07:53:
Die S340 is een tower model. Lijkt mij niet geschikt om op z'n kant te leggen, daar is die behuizing niet op ontworpen. De zijbeplating is het zwakste deel van de behuizing en daar wil jij de boel op gaan leggen. Ook zal de airflow verstoord worden omdat de lucht bij een tower van voor onder naar achter boven gaat. De warme opstijgende lucht helpt daarbij een handje. Dat laatste moet je bij een platliggende tower missen en zal meer warmte bij de videokaart blijven hangen.
Het platleggen zal sporadisch gebeuren, enkel als vrouwlief de hort op is en de tv gebruikt kan worden. Al zou ik hem dan natuurlijk ook naast het tv meubel kunnen zetten, het oogt dan alleen wat minder mooi en zal ik vermoedelijke wat langere kabels nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit is denk ik de ideale kast voor jou. http://tweakers.net/produ...lverstone-fortress-ftz01/
Komt met voldoende fans, kan staan, liggen, is compact. Zet 'm in je eerste lijstje samen met een pricewatch: Sharkoon SilentStorm SFX Gold 500W en je hebt een mooi compact systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat is inderdaad wel een mooie compacte kast. Krijg je daar geen warmte problemen in? Ik kan me voorstellen dat het allemaal wel wat warmer wordt dan in die S340. Anders zal ik het idee van het platleggen laten varen.

Ik zal zowel met de silverstone als de S340 eens een systeem in elkaar zetten en kijken waar ik op uit ga komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, warmte is geen probleem. Er zijn 2 compartimenten, 1 voor moederbord + cpu en 1 voor de videokaart en elk compartiment heeft een ventilator. Bij de videokaart kan je er nog 1 extra inbouwen.
Voor gebruik horizontaal worden rubber voetjes meegeleverd zodat de behuizing van de grond staat en videokaart en voeding voldoende airflow hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb de SSD er even buiten gelaten, die heb ik al.

De Silverstone kom ik dan op ongeveer het onderstaande uit:

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI H110I Pro€ 78,69€ 78,69
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 359,79€ 359,79
1Silverstone Fortress FTZ01 Zwart€ 137,-€ 137,-
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 72,95€ 72,95
1Sharkoon SilentStorm SFX Gold 500W€ 77,95€ 77,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 918,38

Voor de S340 kom ik dan op het volgende:

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-B150M-D3H€ 81,95€ 81,95
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 359,79€ 359,79
1NZXT S340 Wit€ 62,95€ 62,95
1Scythe Mugen 4€ 38,95€ 38,95
1Crucial Ballistix Sport BLS2C8G4D240FSA€ 86,95€ 86,95
1Seasonic G-series 550 watt€ 88,74€ 88,74
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 911,33

Mijn gevoel zegt dat de S340 de betere oplossing is. Al vraag me nog wel af of de Mugen 4 er echt op past, er zou volgens de specs maar 3mm spelling zijn.

Wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarom een Mugen. Is overkill voor een non k cpu. Een pricewatch: Scythe Kotetsu, pricewatch: Cooler Master Hyper 212 EVO of pricewatch: Thermalright True Spirit 120M Rev.A koelen net zo goed en zijn net zo stil.

De Seasonic is ook geen stille keuze. Vanaf 50% load wordt dat ding duidelijk hoorbaar. Voor iets meer heb je stillere en iets betere voedingen pricewatch: Corsair RM550x, pricewatch: Cooler Master V Series V550 - 80+ Gold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Geen specifieke reden. Gewoon veel reviews lezen en daar kwamen zowel de mugen en de Seasonic als goed uit de bus. Ik had ook gekeken naar de Cooler Master, maar kon ik zelf weinig reviews van vinden. Kan natuurlijk ook aan mijn zoekopdrachten liggen. De Seasonic kon ik er wat meer van vinden, vandaar de keuze.

Ik denk wel dat je voor 'iets' meer altijd 'iets' beters kunt vinden. :D.

Anoniem: 632581

pricewatch: Corsair Carbide Air 540 Zwart of de pricewatch: Corsair Carbide Air 240 Zwart ook in het wit misschien iets voor jou en ik zou zelf de pricewatch: Corsair RM550x die hier boven genoemd is zeer goede stille voeding.
Pagina: 1